کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می تواند داوطلب را از این رقابت بزرگ حذف کند. یکی از مواردی که برای سازمان سنجش آموزش کشور از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، وارد کردن اطلاعات خواسته شده به درستی می باشد. بنابراین داوطلبان باید در نظر داشته باشند، در صورتی که قصد دارند، خودشان مراحل نام نویسی در سایت سازمان سنجش را تکمیل کنند و یا برای این کار به کافینت مراجعه می کنند، اطلاعات خود را به درستی و مطابق با موارد خواسته شده، وارد نمایند. در ادامه این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری 1403 و نحوه ویرایش اشتباهات ارائه دهیم.

 

اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرکت در آزمون سراسری و موفقیت در آن از اهداف بسیاری از دانش آموزان و والدین در زندگی می باشد. داوطلبان واجدالشرایط برای ثبت‌نام و شرکت در کنکور سراسری، باید در تاریخ‌هایی که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود، مراحل نام نویسی خود را در سایت sanjesh.org تکمیل کنند. 

ثبت نام آزمون سراسری فقط در تاریخ‌های اعلام شده در سایت سنجش امکان پذیر است. متقاضیان بایستی در تاریخ مقرر فرم تقاضانامه اینترنتی را با اطلاعات تحصیلی و اطلاعات فردی تکمیل کنند. آنچه که بسیار حائز اهمیت است، این نکته می باشد که متقاضیان باید اطلاعات خود را به درستی و کاملا صحیح در سامانه وارد کنند.

در صورت اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ امکان دارد از شرکت داوطلبان در آزمون ممانعت به عمل آید. البته این موضوع شامل تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دکتری را دارند، می شود. 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری

 

برخی اشتباهات رایج ثبت نام کنکور 1403 

داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری باید در مهلت ثبت نام با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. با توجه به تجربه‌ای که در طول چندین سال مشاوره تحصیلی داشته‌ایم، متوجه برخی اشتباهات رایج میان داوطلبان آزمون سراسری بوده ایم. در ادامه قصد داریم به رایج ترین اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ متقاضیان در زمان تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی اشاره کنیم.

 

اشتباه وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای

از مهم ترین موارد اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ که متقاضیان بایستی در هنگام وارد کردن اطلاعات فرم ثبت نام کنکور توجه کنند، اطلاعات شناسنامه ای آن ها می باشد. متقاضیان باید اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام خانوادگی، نام، نام پدر، جنسیت، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی و کد بخش محل تولد خود را به درستی و مطابق شناسنامه خود در این فرم وارد نمایند.

 

وارد کردن عکس بی کیفیت و یا اشتباه

از دیگر مواردی که سازمان سنجش آموزش کشور بر روی آن تاکید و توجه دارد، بارگذاری و ارسال عکس داوطلب با مشخصات خاصی می باشد. 

اگر خودتان مراحل ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل می‌کنید، حتما دقت کنید عکسی را انتخاب کرده که دارای مشخصات گفته شده باشد.

🔴 عکس با ابعاد 4×3 يا 4×6

🔴 رنگی و دارای زمینه سفید و بدون حاشیه اضافی

🔴 تمام رخ، کاملا واضح و بدون اثر مهر و مگنه

🔴 حداکثر حجم 400×300 و حداقل 300×200 پيكسل

🔴 حداكثر 70 كيلوبايت با فرمت JPG

🔴 رعایت حجاب اسلانمی برای بانوان

البته لازم است اشاره کنیم که اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری 1403 در ارسال عکس داوطلب بیشتر زمانی رخ می دهد که متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام به کافی نت ها مراجعه می کنند و فرد مورد نظر به جای عکس داوطلب، عکس شخص دیگری را در سامانه بارگذاری می کند. بنابراین حتی اگر در کافی نت در حال ثبت نام آزمون سراسری می باشید، خودتان بر روی بارگذاری و ارسال عکس نظارت داشته باشید. 

 

وارد کردن اطلاعات تحصیلی اشتباه

ثبت نام در کنکور نیازمند این است که متقاضیان برخی اطلاعات تحصیلی خواسته شده شامل کد سوابق تحصیلی، معدل کل دیپلم، معدل کتبی دیپلم، تاریخ فارغ التحصیلی و … را نیز وارد کنند. 

از دیگر اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری 1403 رایج متقاضیان در زمان ثبت نام در کنکور سراسری، وارد کردن اشتباه اطلاعات تحصیلی‌شان می باشد. در نظر داشته باشید بهتر است اطلاعات تحصیلی لازم و خواسته شده را مطابق مدارک تحصیلی خود در فرم تقاضانامه وارد کنید.

 

زمان ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

ممکن است متقاضیان در زمان ثبت نام آزمون سراسری، به دلایل مختلفی همچون بی دقتی و یا عدم اطلاع از نحوه وارد کردن درست اطلاعات، به برخی اشتباهات رایج در کنکور سراسری ۱۴۰۳ دچار شوند. 

با این حال حتی اگر برخی اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش به غلط وارد کرده اید. می‌توانید در تاریخ‌هایی که سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می کند، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید. بازه‌های زمانی در نظر گرفته شده جهت ویرایش اطلاعات و برطرف کردن اشتباه در ثبت نام کنکور 1403 به شرح موارد زیر می باشد:

ویرایش قبل از اتمام مهلت ثبت نام: متقاضیانی که مراحل ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل می کنند، در صورتی که فرم تقاضانامه اینترنتی خود را به اشتباه تکمیل کرده باشند. تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام فرصت دارند، مجدد وارد سایت سنجش شده و اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ خود را برطرف کنند.

در زمان تمدید مهلت ثبت نام و فرصت مجدد ثبت نام: متقاضیان در زمان تمدید مهلت ثبت نام و همینطور مهلت مجدد ثبت نام آزمون سراسری نیز مجاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی‌شان می باشند. 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون: چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری، متقاضیان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. متقاضیان در صورتی که در این بازه زمانی نیز متوجه شوند برخی اطلاعات خود را در سامانه به اشتباه وارد کرده اند، مجاز به ویرایش اطلاعات خود می باشند. در این مرحله ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق لینک فعال در سایت سازمان سنجش و باجه های رفع نقص امکان پذیر است.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه اصلاح اشتباه در ثبت نام کنکور 1403

متقاضیان می توانند در هر بازه زمانی که متوجه اشتباه ثبت نام کنکور و فرم تقاضانامه شدند، نسبت به ویرایش آن اقدام کنند. لازم به ذکر است ویرایش اطلاعات اشتباه و وارد کردن صحیح آنها نیازمند پرداخت هیچگونه هزینه ای نمی باشد. در ادامه به مراحل گام به گام ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ اشاره کرده ایم :

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org “شوید.

2️⃣ با توجه به اینکه متقاضی کدام یک از آزمون های سنجش شامل کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری و … می باشید؛ از منوی سمت پایین سایت وارد بخش مورد نظر خود شوید.

اشتباه در ثبت نام کنکور

3️⃣ وارد سامانه ثبت نام کنکور مقطع تحصیلی تان گردید.

4️⃣ برای ورود به سامانه و تصحیح اشتباه در ثبت نام کنکور کدملی و رمز عبور را وارد نمایید.

اشتباه کنکور

5️⃣ پس از ورود به سیستم، برای دسترسی به فرم تقاضانامه اینترنتی بر روی گزینه ” ویرایش ثبت نام ” کلیک نمایید. در نهایت اطلاعاتی که قصد ویرایش آن ها را داشته اید، به درستی اصلاح نمایید.

لازم به ذکر است، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون سراسری از طریق لینک فعال سایت سازمان سنجش، فقط برای برخی اطلاعات وجود دارد. ویرایش برخی از اطلاعات همچون معلولیت، عکس داوطلب و … از طریق باجه های رفع نقص امکان پذیر می باشد.

بخوانید: راهنما تصویری ویرایش ثبت نام کنکور سراسری

 

مشاوره اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری، برای اینکه خیالشان از مرحله نام نویسی اینترنتی در کنکور در سایت ثبت نام کنکور راحت باشد، انجام آن را به دیگر افراد از آشنایان و یا افرادی در کافی نت می سپارند. در حالی که اگر خودشان نظارت لازم را بر روی اطلاعات وارد شده نداشته باشند، ممکن است باعث بروز اشتباه و جا ماندن آن ها از این رقابت بزرگ شود.

وجود اشتباه در فرم نام نویسی، باعث لغو پذیرش متقاضیان در هر مرحله ای که باشند، می شود. بنابراین حتی اگر ثبت نام خود را به فرد دیگری سپرده‌اید، حتما قبل از تائید نهایی، یکبار خودتان اطلاعات تحصیلی و فردی وارد شده را با اطلاعات شناسنامه ای و مدارک تحصیلی خود مطابقت دهید. در نهایت تائید کنید تا در مراحل نام نویسی اشتباهی رخ ندهد. 

شما متقاضیان گرامی در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون اشتباه در ثبت نام کنکور می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران برتر این مرکز دریافت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. اشتباه در ثبت نام کنکور شامل چه مواردی می باشد؟

    شامل موارد بسیاری از جمله اشتباه در وارد کردن اطلاعات فردی، تحصیلی، عکس و … شود.

  2. نحوه رفع اشتباه در ثبت نام کنکور به صوت غیرحضوری چگونه است؟

    ویرایش در نام نویسی کنکور به صوت غیرحضوری و اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که در متن مقاله فوق راهنمای گام به گام آن را آورده ایم.

  3. آیا متقاضیان می توانند برای ویرایش ثبت نام، به باجه های رفع نقص کنکور نیز مراجعه کنند؟

    بله، امکان ویرایش برخی اطلاعات از جمله عکس داوطلب، از طریق لینک فعال در سایت سازمان سنجش وجود ندارد. به همین دلیل متقاضیان باید به باجه های رفع نقص مستقر در استان محل زندگی خود مراجعه کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫58 دیدگاه ها

  1. با سلام، اگر کسی منطقه را اشتباهی ثبت کردە باشە و امروز کە انتخاب رشتەاش را ثبت کردە مکلی پیش می آید؟ از کجا باید پیگیری کرد؟ انتخاب رشتە هم بدون ایراد ثبت شد.

    1. سلام منطقه شما توسط سیستم بر اساس اطلاعات وارد شده ثبت خواهد شد.
      در صورت وارد کردن اطلاعات صحیح سهمیه منطقه شما درست خواهد بود

      1. سلام من یکی از عددا شماره شناسناممو اشتباه وارد کردم مشکلی ایجاد نمیکنه تو دیدن نتایج بر اساس سوابق تحصیلی هست؟؟

    2. سلام وقت بخیر من امروز تمامی کارای ثبت نامو ب درستی انجام دادم
      آخر ک روی ثبت زدم کلن از سایت خارج شد دوباره خواستم وارد بشم گفت شما ی بار ثبت نام کردین
      ولی هیچ کد رهگیری و شماره پرونده ای ندارم الان
      تو سایتم بردی درخواست کد رهگیری ک مراجعه کردم سایت خطا میداد🤦🏻‍♀️💔الان من باید چیکار کنم ب نظرتون؟؟؟

      1. سلام وقتتون بخیر.من دانش آموز نظام جدیدم و برای تأیید سوابق تحصیلی تو سایت mymedu نظام تحصیلی رو اشتباه وارد کردم به نظرم.حالا چیکار کنم؟رو قبولیم تأثیر داره؟

  2. سلام من بعد از ثبت نام که سریال شناسمه را الف میزنم هنگام کپی گرفتن به جای الف فقط (ا)نوشته میشود یک بار هم ویرایش کردم ولی باز هم فقط ا مینویسد
    میخاستم ببینم مشکلی نداره؟

    1. سلام نیازی به ویرایش نیست و اشتباه در ثبت نام کنکور ندارید.
      سیستم شماره سریال الف را در رسید نام نویسی (آ) نشان میدهد.

  3. سلام موقع ثبت نام کنکور مرحله 51 ثبت نامی(کدپیامک تایید شده)برام نمیاد و به همین علت ثبت نامم کامل نمیشه و کد رهگیری برام نمیاد چکار کنم؟

      1. سلام خسته نباشید بنده مراحل ثبت نام رو طی میکنم اما پس از کلیک روی تایید و ادامه میزنه خطایی رخ داده است مشکل چیه؟

        1. سلام در صورت اشتباه در ثبت نام کنکور خطاهای درج شده در اول فرم ثبت نام در سایت را رفع کنید.

      2. سلام من دیپلمم تجربیه ولی داخل سایت ریاضی ثبت شده هرکاری ام میکنم درست نمیشه مشکل پیش میاد واسه کنکورم؟

    1. سلام و وقت بخیر .من کد سوابق سال قبلم رو وارد کردم نه جدیده .الان نمیدونم چه طور باید ویرایش کنم .تروخدا راهنماییم کنید ؟

  4. سلام وقت بخیر من امروز تمامی کارای ثبت نامو ب درستی انجام دادم
    آخر ک روی ثبت زدم کلن از سایت خارج شد دوباره خواستم وارد بشم گفت شما ی بار ثبت نام کردین
    ولی هیچ کد رهگیری و شماره پرونده ای ندارم الان
    تو سایتم بردی درخواست کد رهگیری ک مراجعه کردم سایت خطا میداد🤦🏻‍♀️💔الان من باید چیکار کنم ب نظرتون؟؟؟

    1. سلام من امروز که ثبت نام کردم محل دریافت مدرکم مینویسم بعد که چاپ میکنم یه چیز دیگه مینویسه

      1. سلام در صورت اشتباه ثبت نام کنکور از طریق سیستم پاسخگویی درخواست خود را ثبت کنید.

  5. سلام من برای ازمون دی میخواستم ثبت نام کنم همه چی رو درست وارد کردم اما سایت به ادرس گیر میده . مشکل چیه؟

  6. سلام توی قسمت سوابق تحصیلی دیپلم سال تولد من رو زده 131382

    یعنی یه 13 اضافه گذاشته و من نمیدونم تیک صحیح بودن اطلاعات رو بزنم یا نه ؟

    1. سلام برای رفع اشتباه در ثبت نام کنکور از طریق سیستم پاسخگویی درخواست خود را ثبت کنید.

  7. سلام من توی ثبت‌نام اولیه سنجش اشتباهی ملیت افغانی زدم الان وارد سایت که میشم هیچ جایی برای تغییرش نداره و از من کد گذرنامه و کد اتباع میخواد، میام دوباره ثبت نام کنم با ملیت ایرانی میگه این اطلاعات قبلا ثبت شده باید چیکار کنم؟؟؟؟

    1. سلام برای اصلاح اشتباه ثبت نام کنکور از طریق سیستم پاسخگویی سنجش درخواست خود را ثبت کنید.

  8. اطلاعات معدل و سال اخذ دیپلم رو برایدثبت نام کنکور تیر ماه
    ۱۴۰۲درست وارد میکنم ولی اروور میده و میگه مغایرت،این مشکل برای اکثر دوستام هم پیش اومده،علتش چیه؟

  9. سلام،ثبت نام کنکورم با موفقیت انجام شد،ولی هیچ کد رهگیری و شماره پرونده ای برام نیومده،درصورتیکه گفتن باید کد رهگیری بیاد،کافی نت گفت برای هرکسی که ثبت نام کردیم چیزی نیومده فقط در همین پنل هر چیزی نیازه بارگذاری میشه،ایا این واقعیت داره که کدی نیاد؟

  10. سلام خسته نباشید
    من شماره همراه رو اشتباه دادم برای کنکور دی ماه الان بر ثبت نام کنکور تیر ماه این شماره رو میخواد و این شماره کاملا مسدود شده باید چکار کنم

  11. سلام سری و سریال شناسنامه‌ام کاملا اشتباه ثبت شده اند و سایت اجازه درست کردن انها را نمیدهد چه کنم؟

  12. سلام خسته نباشید
    ببخشید من در قسمت ثبتنام سایت سنجش جنسیت را اشتباه به جای خانم آقا انتخاب کردم و برای خود سنجش هم درخواست دادم جواب نامفهومی دریافت کردم و اصلاح هم نشد . الان از من در قسمت ثبتنام شماره نظام وظیفه میخواد و نمیدونم چه کاری انجام بدم . میشه لطفا راهنماییم کنین ممنونم.

    1. سلام منم با جنسیت مرد ثبت شدم سازمان سنجش پیام میده به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و اصلاح کنید در صورتی که وقتی میرم دفاتر پیشخوان هیچ گزینه اصلاحی وجود نداره اصلا ویرایش نمیشه و الان برام پیامک اومده مسولیت هر مشکل حضور در امتحان به عهده خودتان میباشد نمیدونم باید چیکار کنم کسی مثل من هست اینطوری شرایط داشته باشه؟

    1. سلام پسرم در نوبت دوم شرکت کرد در اطلاعات هویتی ایجاد شده به جای اسم آرمین کلمه ارمین ثبت شده اعتراض کردم گفتن مشکی پیشن نمی‌آید آیا پاسخ درست گرفتم از سنجش؟؟

  13. سلام من در زمان ثبت نام کنکور دی ماه
    اشتباهی اعمال سهمیه را نزدم و وارد نکردم
    ولی برای کنکور تیر انجام دادم
    الان چطوری میتونم سهمیه دی را درست کنم و واردش کنم؟امکانش هست؟

  14. سلام اگر کسی کد نظام وظیفه را اشتباهی وارد کرده باشد هنگام قبولی متوجه شده باشه می‌شود اصلاح کرد به هر صورتی ک بشه مثلا معافیت را زده باشد پایان خدمت

  15. با سلام من منطقه رو تو کنکور اشتباه زدم و حالا متوجه شدم وبه سیستم پاسخگویی درخواست دادم و نوع مشکل را مسایل مربوط به سهمیه رو وارد کردم ودرخواست ویرایش کردم الان مشکلی پیش میاد؟

  16. سلام در کارنامه کنکور من محل اخذ دیپلم و سهمیه منطقه کلا اشتباه شده چطور میتونم درستش کنم

  17. با سلام
    بنده سال اخذ دیپلمم به جای 1400،
    1402 زده شده و حال حاضر امکان ویرایشش نیست.
    ایا در ادامه مشکلی برام ایجاد میشه؟
    کد سوابق و تمامی اطلاعات دیگر درست است
    با تشکر از شما

  18. سلام من به یه نفر دادم تا برام انتخاب رشته کنه در اطلاعات انتخاب رشته منطقه بومی رو درست وارد کرده ولی محل اخذ مدرک سال دهم و یازدهم و دوازدهم رو اشتباه وارد کرده ایا مشکلی برای من پیش نمیاد زمان قبولی ؟

  19. سلام اگر فقط تاریخ اخذ مدرک دیپلم فقط ماه رو اشتباه بزنیم و سال درست باشد درصورت قبولی لغو میشه قبولیمون؟

  20. سلام وقت بخیر من هنگام ثبت نام سریال شناسناممو درست نوشتم هم حروفش که د بود کرد ر هم اعدادو خودش یه چیز دیگه کرد مثلا ۲۴ و کرد ۱۸ کل اعداد و حروف و بعد اینکه ثبت زدم تغییر داد الانم میخام ویرایش کنم بخش سریال و نام و نام خانوادگی کلا ویرایش نمیشه میشه راهنمایی کنید

  21. سلام بنده موقع ثبت نام سریال شناسنامه رو الف زدم ولی داخل پرینت ثبت نام به جای الف فقط (ا)نوشته شده
    میخواستم بدونم مشکلی نداره؟امکان ویرایشش هم داخل سیستم وجود نداره

  22. سلام من جنسیتم را اشتباهی ثبت کرده ام
    چگونه آن را ویرایش کنم
    در گزینه ویرایش ها نمیزارد ویرایش کنم

  23. سلام، من متولد ۵خرداد۱۳۸۰هستم و برای کنکور فرهنگیان ثبت نام کردم الان متوجه شدم متولد مهر ۸۱به بعد میتونند شرکت کنند، الان هزینه ای بابت کارت پذیرش پرداخت کردم برگشت نمیخوره؟

    1. سلام شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان به 24 سال تمام تغییر یافت و شما می توانید در این آزمون شرکت نمایید

  24. زمان ثبت نام بخش اطلاعات هویتی فقط استان محل تولد و شهر برام قابل تغییر است و سریال شناسنامه من به جای الف 38 شده 138 برای همین موقع ثبت نام خطا میزنه و میگه بخش استعلام هویتی برید ولی چنین گزینه ای نیست

  25. سلام من الان میخوام برای فرهنگیان ثبت نام کنم ولی بعد از اینکه اطلاعات و میزنم و میرم برای ثبت نام نهایی و گرفتن کارت میگه
    متقاضی گرامی، سوابقی از ثبت نام های شما وجود ندارد
    این یعنی چی از کجا پیگیر بشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره