انتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسری

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۲ چه می باشد؟ پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، سازمان سنجش برای تمامی شرکت کنندگان آزمون در مرحله انتخاب رشته، کارنامه ای را با عنوان کارنامه محرمانه و یا کارنامه سبز منتشر می کند. پس از انتشار این کارنامه، امکان ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی امکان پذیر می باشد. بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی و یا بی دقتی الویت های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته قرار نمی دهند که می توانند در این فرصت جهت قبولی در اولیت های پایین تر از قبولی خود در انتخاب رشته درخواست دهند. در ادامه پیرامون اشتباه کارنامه سبز 1402 اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

 

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، برای هر داوطلب یک کارنامه نهایی و یا کارنامه سبز منتشر می گردد. کارنامه نهایی هر داوطلب در واقع شامل فرم انتخاب رشته داوطلب است که در مقابل آن رتبه داوطلب و رتبه آخرین نفر قبول شده در هر کد رشته محلی که او در میان الویت هایش قرار داده، درج شده است.

در اولین انتخابی که رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی کم تر باشد، داوطلب در آن کد رشته محل قبول می شود. بسیاری از داوطلبان با رویت کارنامه سبز خود متوجه می شوند که در الویت های پایین تر از کد رشته محلی که پذیرفته شده اند، انتخاب های بهتری داشته اند که در آن ها شانس قبولی نیز دارند چراکه رتبه شان از رتبه آخرین نفر قبولی کم تر شده است.

این دسته از داوطلبان در واقع دچار اشتباه در انتخاب رشته شده اند و الویت های بهتر را پایین تر قرار داده اند. سازمان سنجش این فرصت را به آن ها می دهد تا اگر در الویت های پایین تر از قبولی‌شان شانس قبولی دارند، درخواست خود را با عنوان اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الویت بعدی ثبت کنند.

آنچه که اهمیت دارد، داوطلبان برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز بایستی که حتما مطابق کارنامه سبز خود در آن کد رشته محل شانس قبولی داشته باشند، به طوری که رتبه شان کم تر از آخرین رتبه قبولی باشد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مزیت سامانه درخواست بررسی اشتباه کارنامه سبز

همانطور که گفته شد پس از اعلام نتایج نهایی کارنامه سبز برای داوطلبان منتشر می‌شود که از طریق آن می‌توانند امکان قبولی خود در اولویت های بعدی‌شان را متوجه شوند. در سال های گذشته داوطلبان می‌توانستند با استفاده از کارنامه سبز درخواست اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز را بدهند. در این صورت سازمان سنجش اولویت های بعدی را بررسی کرده و در صورت موافقت داوطلب می‌توانست در اولویت های بعدی خود پذیرفته شود. 

اما این امکان در سال جدید از بین رفته است و داوطلبان اکنون امکان درخواست اشتباه انتخاب رشته با کارنامه سبز را ندارند که البته ممکن است که این امکان مجددا در نظر گرفته شود. در حال حاضر بهترین راهکار دریافت انتقالی بعد شروع تحصیل است اما با این حال به دلیل بازگشت این قابلیت در سازمان سنجش بهتر است که داوطلبان از آن اطلاع کامل داشته باشند. 

 

نکات اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۲

✅ بررسی کارنامه سبز این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا اگر از کد رشته محل قبولی خود رضایت ندارید، الویت های بعدی را بررسی کنید و در صورتی که شانس قبولی دارید درخواست تقاضای بررسی الویت بعدی را ثبت نمایید.

✅ تمامی مراحل ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الویت بعدی به صورت اینترنتی و از طریق لینک فعال موجود در سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

✅ تقریبا با تمامی درخواست های بررسی الویت بعدی موافقت می شود و متقاضیان می توانند از نیمسال دوم جهت تحصیل در رشته و دانشگاه جدید اقدام کنند.

 

نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته ۱۴۰۲ 

ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الویت بعدی، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. در ادامه ثبت درخواست الویت بعدی مطابق کارنامه سبز را مرحله به مرحله آورده ایم. 

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید.

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز

 

2️⃣ بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ”  در بالای صفحه کلیک کنید.

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز

3️⃣ برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز بر روی عبارت ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز

4️⃣داوطلبان جهت ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی در سایت سازمان سنجش، ملزم به عضویت در سامانه می باشند، چنانچه از قبل در سامانه عضو نشده‌اید برروی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید تا مراحل عضویت در سامانه را تکمیل نمایید، در غیر اینصورت بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک نمایید.

ورود به سامانه درخواست

 

نحوه عضویت در سامانه

5️⃣برای عضویت در سامانه بایستی بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید.

6️⃣فرم نمایش داده شده، مطابق تصویر زیر را با اطلاعات شناسنامه ای و ” شماره تلفن همراه ” و ” پست الکترونیکی ” تکمیل کنید. (از یک ایمیل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده کنید)

اطلاعات شناسنامه ای اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز

7️⃣در ادامه روند تکمیل مراحل عضویت در سامانه، به نشانی پست الکترونیکی و یا به شماره تلفن همراهی که وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. با دریافت رمز عبور مراحل عضویت شما در سامانه به پایان خواهد رسید.

متقاضیان گرامی در صورتی که  چنانچه به پست الکترونیکی فعال دسترسی ندارید و یا در روند عضویت در سامانه با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

 

نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته ۱۴۰۲ 

8️⃣پس از عضویت در سامانه، بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک کنید تا ادامه مراحل ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته را انجام دهید.

9️⃣در این قسمت کادری پیش روی شماست، ” پست الکترونیک ” و “رمز عبوری ” که برایتان ارسال شده است به همراه ” کد ملی ” مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

ورود به سامانه

🔟برای ثبت درخواست تقاضای الویت بعدی، بایستی یک درخواست جدید ایجاد کنید برای این منظور در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

ثبت درخواست جدید اشتباه انتخاب رشته کارنامه سبز

1️⃣1️⃣نوع آزمون خود را ” کنکور سراسری ”  و سال تحصیلی خود را ” 1402 ” انتخاب نمایید و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید تا درخواست های مجاز برای شما نمایش داده شود.

اعتراض کنکور سراسری اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز

1️⃣2️⃣از میان درخواست های مجاز نمایش داده شده، ” اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی ” را انتخاب نمایید.

1️⃣3️⃣در این مرحله از اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز اطلاعات فردی شما نمایش داده می شود و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید .

1️⃣4️⃣در این مرحله چهار گزینه به شرح موارد زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

  1. درخواست تغییر دوره قبولی
  2. درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی
  3. درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد
  4. درخواست بررسی الویت های بعدی

1️⃣5️⃣یکی از گزینه های فوق را انتخاب نمایید و پس از وارد کردن آدرس محل سکونت خود بر روی گزینه ”  تایید ” کلیک کنید. درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود و پاسخ آن برای پیامک ارسال می گردد.

 

پاسخ ثبت درخواست

داوطلبانی که مطابق مراحل فوق درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی را ثبت می کنند، می‌توانند در تاریخ هایی که سازمان سنجش جهت اعلام نتایج در نظر می گیرد، از پاسخ درخواست خود مطلع گردند.

تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون زمان اعلام نتایج درخواست اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز و تقاضای بررسی الویت بعدی منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود که مطابق سال های گذشته پس از گذشت یک بازه زمانی یک تا سه هفته ای از ثبت درخواست، نتایج منتشر گردد.

شاید بهتر باشد داوطلبان علاوه بر ثبت درخواست از طریق سایت سازمان سنجش، خودشان با دانشگاه مورد نظر نیز مکاتبه های لازم را داشته باشند، چراکه پذیرش نهایی داوطلب در دانشگاه مورد نظر مشروط بر قبولی دانشگاه مقصد خواهد بود.

 

مشاوره اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۲

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، در یکی از دوره های روزانه پذیرفته می شوند اما قصد ثبت نام در آن را ندارند، می توانند از طریق مراحل گفته شده در این مقاله پیش بروند و در مرحله آخر درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد را انتخاب کنند تا بتوانند محرومیت از شرکت در کنکور سراسری سال آینده را از بین ببرند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به منظور کمک به شما عزیزان آماده پاسخگویی هستند، می توانید در هر مرحله از ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی که به مشکل خوردید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و ارسال درخواست خود را به مشاوران این مرکز بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز  1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ارتباط اشتباه در انتخاب رشته و کارنامه سبز چه می باشد؟

    پس از انتشار کارنامه محرمانه و یا کارنامه سبز، امکان ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته وجود دارد.

  2. متقاضیان کنکور سراسری جهت ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    امکان ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” امکان پذیر است.

  3. نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به طور کامل مراحل ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی را شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره