مدارسمدارس خاص

تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی

کانال تلگرام تحصیلی     

تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی یکی از سوالات پرتکرار والدین است که باید به طور کامل از آن اطلاع بیابند. مدرسه محل تحصیل یکی از مهم ترین موارد در پیشرفت دانش آموزان است؛ به همین دلیل باید توجه ویژه ای به آن نشان داد. والدین می توانند با کسب اطلاع از مزایا و معایب مدارس مختلف و تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی بهترین انتخاب را داشته باشند. برای کسب اطلاع کامل می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی

یکی از مهم ترین دغدغه های والدین انتخاب مدرسه برای فرزندان شان است. مدرسه محل تحصیل تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری و پایه درسی دانش آموزان می گذارد. از مهم ترین ابهامات و سردرگمی های والدین در مورد تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی است. این سوال همواره وجود دارد که آیا مدارس غیرانتفاعی کیفیت آموزشی بهتری دارند و ارزش هزینه کردن دارند یا خیر. 

در پاسخ باید گفت که مدارس دولتی و غیر دولتی در موارد متعددی با یکدیگر متفاوت هستند و والدین باید از این تفاوت ها آگاه بوده و بر این اساس اقدام به تصمیم گیری نمایند. تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی به شرح موارد زیر می باشد. 

 

هزینه تحصیل

یکی از مهم ترین تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی در هزینه تحصیل می باشد. مدارس غیرانتفاعی شهریه پرداز هستند و دانش آموزان برای تحصیل در هر سال تحصیلی باید شهریه بپردازند.

مدارس دولتی کاملا رایگان هستند و والدین برای ثبت نام فرزندان خود نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهند داشت. البته در مدارس دولتی هزینه هایی متفرقه ای با عنوان کمک به مدرسه و غیره دریافت می شود اما در مقایسه به هزینه مدارس غیرانتفاعی بسیار کمتر می باشد. 

شهریه مدارس غیرانتفاعی نیز به صورت دقیق مشخص نیست و به منطقه مدرسه، امکانات آموزشی و سطح علمی مدرسه بستگی دارد. 

 

تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی

 

تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی | مدت زمان آموزش

به طور کلی مدارس موظفند که حداقل تا ساعت ۱۲ ظهر فعالیت داشته و به دانش آموزان آموزش دهند. اکثر مدارس دولتی بر طبق همین برنامه عمل کرده و پس از این ساعت آموزش را تمام می کنند. اما در مدارس غیرانتفاعی زمان آموزش معمولا طولانی تر است و مدارس کلاس های فوق برنامه نیز برگزار می کنند. 

 

تعداد دانش آموزان

یکی دیگر از تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی که بسیار مهم می باشد نیز تعداد دانش آموزان هر مدرسه است. مدارس دولتی معمولا دانش آموزان بیشتری دارند و در هر کلاس درس تعداد زیادی دانش آموز قرار می گیرد اما کلاس های درس مدارس غیرانتفاعی تعداد کمتری دانش آموز دارد.

این مساله باعث می شود که معلمان زمان بیشتری در اختیار داشته باشند و بتوانند برای هر دانش آموزان مدت بیشتری وقت صرف کرده و از یادگیری دروس توسط آنان مطمئن شوند. 

 

تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی | کیفیت آموزش

به طور معمول معلمان در مدارس دولتی افراد جوان تری هستند اما در مدارس غیرانتفاعی معلمان با تجربه تر هستند. به طور کلی می توان گفت که با وجود انتخاب معلم های حرفه ای تر، تعداد دانش آموزان کمتر و امکانات بیشتر، کیفیت آموزش در مدارس غیرانتفاعی بالاتر می باشد.

از مهم ترین موارد در این زمینه می توان به کیفیت آموزش زبان انگلیسی اشاره کرد. در مدارس دولتی سطح مشخصی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که محدود به کتاب های درسی است اما مدارس غیرانتفاعی به صورت جدی تری با آموزش های فوق برنامه به تقویت زبان انگلیسی در دانش آموزان می پردازند. حتی بعضی از مدارس غیرانتفاعی دوزبانه نیز هستند. 

 

تاثیر مدرسه در قبولی کنکور

یکی دیگر از سوالات پرتکرار والدین این است که آیا مدرسه محل تحصیل در قبولی کنکور تاثیر دارد یا خیر. در پاسخ باید گفت که هیچ یک از مدارس دولتی، غیرانتفاعی و حتی تیزهوشان و نمونه دولتی سهمیه اختصاصی در کنکور سراسری ندارند و تمامی دانش آموزان به صورت عادلانه وارد رقابت می شوند. 

اما نکته مهمی که وجود دارد و جز تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی نیز می باشد، این است که دانش آموزان برخی از مدارس به دلیل آموزش بهتر و عادت کردن به ساعات زیاد مطالعه، عملکرد بهتری در کنکور خواهند داشت. مدارس غیرانتفاعی به دلیل آموزش با کیفیت تر، شانس دانش آموز را تا حدودی برای قبولی در کنکور افزایش می دهند.

البته که در نهایت قبولی کنکور به خود دانش آموز و تلاش و کوشش او بستگی دارد و بسیار دیده شده که دانش آموزان مدارس دولتی عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. در صورتی که قصد برنامه ریزی و آمادگی برای کنکور را دارید، می توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره تحصیلی

انتخاب محل تحصیل یکی از وظایف مهم والدین است که باید با اگاهی و کسب اطلاع کامل نسبت به انجام آن اقدام نمایند. مدارس دولتی و غیرانتفاعی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که والدین باید از آن ها آگاه بوده و با توجه به این موارد بهترین مدرسه را با توجه به شرایط خود برای فرزندشان انتخاب نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

بخوانید: ثبت نام مدارس

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی در چیست؟

    در متن مقاله به صورت کامل به تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی پرداخته شده است.

  2. هزینه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

    شهریه این مدارس به عوامل مختلفی همچون منطقه و امکانات آموزشی بستگی دارد. 

  3. آیا مدارس غیرانتفاعی در قبولی کنکور تاثیر گذارند؟

    به طور کلی مدارس سهمیه خاصی در کنکور ندارند اما به دلیل آموزش بهتر و تقویت پایه درسی دانش آموزان، شانس قبولی آنان افزایش می یابد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره