کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

ضرایب دروس کنکور انسانی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ضرایب دروس کنکور انسانی ۱۴۰۳ پس از تغییرات کنکور سراسری در سال گذشته دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد. در سال های گذشته داوطلبان باید با توجه به زیرگروه ها در کنکور، ضریب هر درس را مشخص کرده و با مطالعه منابع امتحانی می‌پرداختند. اما پس از حذف زیر گروه ها از کنکور و همچنین حذف دروس عمومی، ضرایب نیز به طور کگامل تغییر کردند و نحوه مطالعه نیز به تبعیت متفاوت خواهد بود. با توجه به اهمیت بسیار زیادی ضرایب دروس کنکور انسانی و سردرگمی داوطلبان در این زمینه، در این مطلب به بررسی کامل ضرایب دروس کنکور انسانی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ضرایب دروس کنکور انسانی ۱۴۰۳

کنکور انسانی در سال های گذشته شامل یک دفترچه با سوالات عمومی شامل دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و درس زبان خارجه بود. دفترچه دوم نیز شامل دروس و سرفصل های تخصصی شامل عربی، اقتصاد، علوم اجتماعی، روان شناسی، ادبیات تخصصی، ریاضی، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق می‌بود.

در سال 1402 کنکور سراسری تغییرات زیادی کرد و این تغییرات ضرایب دروس کنکور انسانی را نیز تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار داد. داوطلبان باید از ضرایب دروس در سال جدید اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنند. ضریب دروس کنکور انسانی نشان دهنده اهمیت و میزان تاثیر آن درس در رتبه کنکور می‌باشد. برای کسب اطلاع از لیست رشته های انسانی کلیک کنید.

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

 

ضریب دروس عمومی کنکور انسانی در سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

در سال های گذشته کنکور سراسری بدین صورت بود که داوطلبان در جلسه آزمون باید به دو دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می‌دادند. سوالات عمومی بین تمامی گروه های آزمایشی یکسان بود و ضریب آن نیز یکسان بود.

اما در سال ۱۴۰۲ و طی تغییرات گسترده کنکور سراسری، دروس عمومی به طور کامل از کنکور سراسری حذف شدند و از این پس داوطلبان دیگر نیازی به مطالعه این دروس ندارند. در جلسه آزمون نیز هیچ دفترچه ای با عنوان دفترچه سوالات عمومی ارائه نمی‌شود. با توجه به حذف این دروس دیگر نیازی به اطلاع از ضرایب دروس کنکور انسانی (عمومی) نیست.

با اینکه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده اند، اما با این حال تاثیر آن ها از بین نرفته است و همچنان از طریق سوابق تحصیلی داوطلبان بر رتبه کنکور آن ها اعمال اثر می‌نمایند. ضریب دروس عمومی در سوابق تحصیلی کنکور انسانی به شرح زیر می‌باشد و تاثیر این دروس جمعاً 23 درصد خواهد بود. 

درس ضرایب دروس کنکور انسانی
درس ادبیات فارسی 9.32
درس دینی 7.11
درس زبان انگلیسی 5.09
درس سلامت و بهداشت 1.48
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

ضرایب دروس اختصاصی کنکور انسانی ۱۴۰۳

پس از حذف دروس عمومی تنها دروس اختصاصی در کنکور باقی مانده اند و از این پس داوطلبان تنها باید به مطالعه این دروس بپردازند و در جلسه آزمون نیز تنها دفترچه سوالات اختصاصی برای پاسخدهی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. دروس اختصاصی علاوه بر جلسه آزمون در سوابق تحصیلی نیز بسیار حائز اهمیت هستند. ضرایب دروس کنکور انسانی که جمعاً 27 در سابقه تحصیلی و 50 در کنکور است، به شرح زیر می‌باشد.

درس ضرایب دروس کنکور انسانی
درس ریاضی در سابقه تحصیلی 3.68
در کنکور 7.89
درس اقتصاد در سابقه تحصیلی 0
در کنکور 2.63
درس علوم و فنون در سابقه تحصیلی 4.79
در کنکور 10.53
درس عربی در سابقه تحصیلی 3.13
در کنکور 6.58
درس تاریخ و جغرافیا در سابقه تحصیلی به ترتیب 4.3 و 3.68
در کنکور 6.58
درس جامعه شناسی در سابقه تحصیلی 4.3
در کنکور 6.58
درس فلسفه منطق در سابقه تحصیلی 3.13
در کنکور 6.58
درس روان شناسی در سابقه تحصیلی 0
در کنکور 2.63

 

ضرایب دروس کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های دبیری را دارند، باید جذب دانشگاه فرهنگیان شده و در رشته های این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند. ثبت نام دانشگاه فرهنگیان یک روند جداگانه دارد و داوطلبان باید در یکی از زیرگروه های کنکور سراسری شرکت کرده و سپس در انتخاب رشته کنکور، کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را وارد نمایند. 

ممکن است برای برخی از داوطلبان این سوال به وجود بیاید که ضرایب دروس کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان چه تفاوتی با دیگر رشته ها دارد. در پاسخ باید گفت که هیچ تفاوتی مطرح نیست و داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه باید بر اساس همان ضرایب ذکر شده در بالا به مطالعه دروس بپردازند. 

توجه داشته باشید که برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان بایستی حداقل تراز ۷۰۰۰ را به دست آورید. در این صورت مجاز به انتخاب رشته خواهید شد و برای مصاحبه اختصاصی این دانشگاه دعوت می‌شوید. چنانچه در مورد مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نگرانی دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت نمایید و از راهنمایی‌های آنان استفاده کنید. 

ضرایب دروس کنکور انسانی

 

مشاوره ضرایب دروس کنکور انسانی 1403

سوالی که برای بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری انسانی وجود دارد، این است که ضرایب دروس کنکور انسانی 1403 به چه‌ منظوری می باشد. توجه داشته باشید دروسی که دارای ضرایب بیشتری هستند، دارای اهمیت بیشتری نیز می باشند و در زمان مطالعه بایستی که وقت بیشتری جهت مطالعه آن ها اختصاص دهید.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، شما در کارنامه اولیه خود رتبه‌ای را مشاهده می‌کنید که مستقیما از درصد دروس و ضریب هر درس در سوابق تحصیلی به وجود آمده است. شما باید با توجه به رتبه خود به انتخاب رشته هوشمندانه بپردازید. چنانچه پیرامون ضرایب دروس کنکور انسانی ۱۴۰۳ سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضرایب دروس کنکور انسانی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ضرایب دروس کنکور انسانی 1403 به چه صورت است؟

    هر درس ضریب مشخصی در کنکور انسانی دارد که در متن مقاله به آن‌ها پرداخته شده است. 

  2. کنکور انسانی چند زیرگروه دارد؟

    زیر گروه ها در کنکور سراسری به طور کامل حذف شده اند و از این پس ضریب تمامی رشته ها نیز یکسان خواهد بود. 

  3. ضریب دروس عمومی کنکور انسانی به چه صورت است؟

    دروس عمومی نیز از کنکور حذف شده اند و تاثیر آن ها از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود که در متن مقاله به طور کامل آورده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره