دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ یک فرم پیش نویس است که در انتهای دفترچه انتخاب رشته قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند برای آشنایی با روند انتخاب رشته از آن استفاده نمایند. پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، بایستی وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. لازمه انتخاب رشته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده می‌باشد. در انتهای دفترچه راهنما صفحه ای با عنوان فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری تخصصی (Ph.D) وجود دارد که در جهت آزمون و خطا انتخاب رشته داوطلبان می‌باشد. در ادامه به بررسی فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 می‌پردازیم.

 

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

انتخاب رشته از مهمترین مراحل آزمون دکتری می‌باشد. داوطلبان بایستی با توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته، اقدام به استخراج کدرشته محل های مدنظر خود بکنند و سپس با توجه به الویت هایشان، این کد رشته محل ها را الویت بندی نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور، با قرار دادن فرم انتخاب رشته آزمون دکتری در انتهای دفترچه این فرصت را دراختیار داوطلبان این آزمون قرار داده است تا پیش از وارد کردن این الویت ها در سایت سازمان سنجش، انتخاب های خود را الویت بندی کنند و پس از اطمینان از انتخاب هایشان وارد سایت سنجش نمایند.

 

تصویر فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

در این قسمت تصویر فرم انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 را قرار داده ایم. همانطورکه گفته شد، فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 در صفحه آخر دفترچه راهنما موجود می‌باشد. داوطلبان می‌توانند از این صفحه چندین پرینت بگیرند و بارها انتخاب رشته خود را تنظیم کنند و پس از تایید و اطمینان نهایی نسبت به ثبت آن در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری

 

لینک دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ در صفحه آخر دفترچه انتخاب رشته قرار دارد و داوطلبان برای دریافت آن باید دفترچه راهنما را دانلود نمایند. دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه در زمان انتخاب رشته، لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و شما می توانید آن را به راحتی دانلود نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری، می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری

مرحله انتخاب رشته مهمترین مرحله از آزمون دکتری است. بنابراین عبور از آن نیز نیازمند صرف وقت کافی همراه با اطلاعات و آگاهی در این زمینه می‌باشد. برای تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ داوطلبان بایستی در قدم اول، دفترچه راهنما را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنند تا از تمامی اطلاعات پیرامون انتخاب رشته، آگاه شوند.

 توجه: لازم است اشاره کنیم که چنانچه داوطلبی انتخاب رشته خود را در روزهای ابتدایی تکمیل کرده باشد، تا پایان مهلت انتخاب رشته، امکان ویرایش خواهد داشت.

پس از مطالعه دفترچه، داوطلبان بایستی کد رشته محل های مرتبط با رشته شان را که در آن دوره ها مجاز به انتخاب رشته هستند، انتخاب کرده و استخراج کنند و در فرم انتخاب رشته براساس معیارهایی همچون علاقه، محل دانشگاه انتخابی، کیفیت و رتبه علمی دانشگاه، اعضا هیئت علمی و شهریه دانشگاه و … الویت بندی نمایند.

پس از الویت بندی انتخاب ها طبق موارد گفته شده، بهتر است داوطلبان از انتخاب هایشان که در فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری وارد کرده اند، اطمینان حاصل کنند و سپس وارد فرم اینترنتی موجود در سایت سازمان سنجش کرده و کد پیگیری خود را دریافت کنند.

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری

داوطلبان آزمون دکتری برای تکمیل فرم انتخاب رشته باید وارد سایت سازمان سنجش شده و اقدام به تکمیل این فرم بر اساس علاقه مندی خود نمایند. داوطلبان برای انتخاب رشته بهتر می توانند فرم پیش نویس دکتری را تکمیل نمایند و از اولویت بندی خود مطمئن شوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرم انتخاب رشته آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در روند انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم انتخاب رشته آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم انتخاب رشته آزمون دکتری چیست؟

    فرم پیش نویس دکتری فرمی است که داوطلبان می توانند برای کوشش خطا در مورد اولویت بندی انتخاب های خود از آن استفاده نمایند. 

  2. برای دسترسی به فرم انتخاب رشته آزمون دکتری چه باید کرد؟

    فرم پیش نویس دکتری در آخرین صفحه دفترچه انتخاب رشته درج شده است. 

  3. برای تکمیل فرم انتخاب رشته چه باید کرد؟

    داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه دکتری و استخراج کد رشته محل های مربوطه، آن ها را در فرم انتخاب رشته درج نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره