وبلاگ دانتل

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور پیام نور کرج 1403 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش هر ساله دو بار در نیمسال تحصیلی اول مهرماه و نیمسال دوم بهمن ماه انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳ در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و رشته‌های پیراپزشکی نظیر مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود.

در مقاله زیر به بررسی کامل تمامی شرایط و مدارک لازم و نحوه انتخاب رشته در سایت سنجش پرداخته ایم. لذا توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر که راهنما جامع و کامل می باشد را مطالعه نمایید. البته شما می توانید چناچه در فرآیند ثبت نام دچار مشکل شدید با کارشناسان دانتل کو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج 1403

لیست رشته های دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳ به همراه دیگر واحدهای پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 150 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی (نیمسال اول مهر و نیمسال دوم بهمن) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گروه تجربی

رشته‌های گروه تجربی فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. بنابراین  از مهم ترین رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج گروه تجربی ۱۴۰۳ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی
شیمی کاربردی شیمی محض
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست
علوم دامی اقتصاد کشاورزی
مهندسی صنایع غذایی زیست شناسی گیاهی
توجه داشته باشید ممکن در سال جاری برخی رشته‌ها ذکر شده ارائه نشوند. لذا برای اطلاع از آن ها می توانید دفترچه راهنما را مطالع کنید. البته می توانید با کارشناسان دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

گروه ریاضی

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور کرج 1403 گروه ریاضی را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر
مهندسی معماری مهندسی پزشکی
مهندسی برق مهندسی شیمی
ریاضیات و کاربردها علوم کامپیوتر
آمار مهندسی راه آهن
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه
مهندسی نفت فیزیک
علوم و مهندسی آب مهندسی نقشه برداری
مهندسی مواد و متالورژی مهندسی پلیمر 
توجه داشته باشید ممکن در سال جاری برخی رشته‌ها ذکر شده ارائه نشوند. لذا برای اطلاع از آن ها می توانید دفترچه راهنما را مطالع کنید. البته می توانید با کارشناسان دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

گروه انسانی

تقریبا می توان گفت اغلب رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳ که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین گروه علوم انسانی که به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی
حسابداری مدیریت بازرگانی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی
اقتصاد علوم تربیتی
روابط عمومی جامعه شناسی
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ
مددکاری اجتماعی مشاوره
مشاوره روزنامه نگاری
مدیریت دولتی علوم قرآن و حدیث
علوم ورزشی ادیان و عرفان
علوم سیاسی زبان و ادبیات عربی
توجه داشته باشید ممکن در سال جاری برخی رشته‌ها ذکر شده ارائه نشوند. لذا برای اطلاع از آن ها می توانید دفترچه راهنما را مطالع کنید. البته می توانید با کارشناسان دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

گروه هنر و زبان

دانشگاه‌پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های پیام نور کرج ۱۴۰۳ را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس
هنر
عکاسی ارتباط تصویری
صنایع دستی مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه
هنر صناعی طراحی صنعتی
نقاشی کتابت و نگارگری
توجه داشته باشید ممکن در سال جاری برخی رشته‌ها ذکر شده ارائه نشوند. لذا برای اطلاع از آن ها می توانید دفترچه راهنما را مطالع کنید. البته می توانید با کارشناسان دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛

 

ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور کرج بدون کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته های بدون کنکور پیام نور کرج ۱۴۰۳ ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

 

مشاوره پذیرش در دانشگاه پیام نور

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج ۱۴۰۳ معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1403 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

چنانچه پیرامون ثبت نام بدون کنکور نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه های رشته های بدون کنکور پیام نور کرج 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرج 1403 شامل چه رشته‌هایی است؟

    لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

  2. آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون گروه تجربی را انتخاب کنند؟

    بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. تجانس رشته وجود ندارد.

  3. رشته های بدون کنکور چند نوبت ارائه می شود؟

    دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره