وبلاگ دانتل

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج تیزهوشان

 

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

بخوانید: نتایج تیزهوشان 

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

نتایج تیزهوشان استانی

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان هرمزگان نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: کارنامه آزمون تیزهوشان 

 

اعتراض به نتایج تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

🔵وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

🔵تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

🔵برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

🔵اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره