مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

مشاوره تحصیلی دانش آموزان | نکات استفاده از مشاوره تلفنی

کانال تلگرام تحصیلی     

بسیاری از دانش آموزان در طول تحصیل خود با مشکلات متفاوتی مواجه هستند، برخی از روش های صحیح مطالعه بی اطلاع هستند و همین امر باعث می‌شود ساعت های طولانی را به مطالعه بپردازند اما نتیجه ای دریافت نکنند؛ برخی بدون برنامه ریزی مطالعه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که نتوانند مطالب را سر وقت خوانده و برای امتحانات امادگی لازم را کسب کنند و موردهای مشابه بسیاری که از شیوه صحیح مطالعه در طول دوران تحصیل بی بهره اند. مشاوره تحصیلی می‌تواند تمامی این دانش آموزان کمک کند تا به راه درست مطالعه برگردند و با توجه به عملکردشان بیشترین بازدهی را داشته باشند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون پیرامون مشاوره ارائه می‌کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره تحصیلی دانش آموزان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

مشاوره تحصیلی دانش آموزان

در ابتدا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که مشاور تحصیلی در چه زمینه هایی می‌تواند به دانش آموزان کمک کند و چرا باید هر دانش آموزی در طول تحصیل خود از یک مشاور کمک بگیرد.

مشاوره تحصیلی می‌تواند در تمامی پایه های تحصیلی و برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان مفید باشد. چراکه یک مشاور می‌تواند در تمامی زمینه ها همراه یک دانش آموز باشد. زمینه هایی که یک مشاور تحصیلی در آن نقش موثر دارد به شرح موارد زیر است.

  • برنامه‌ریزی درسی و تحصیلی
  • امتحان و مسائل مربوط به آن
  • افت تحصیلی و علل آن
  • روش‌های بهسازی حافظه، تمرکز و مطالعه
  • مدیریت زمان
  • خلاقیت و هوش
  • انتخاب رشته‌ی تحصیلی در دوره‌ی دبیرستان
  • انتخاب رشته‌ی تحصیلی دانشگاهی
  • اطلاع از مقررات و شرایط و قوانین مدرسه یا دانشگاه و یا هر مشکلی که ممکن است در تحصیل پیش بیاید.

تمامی زمینه هایی که در مطلب بالا بدان پرداختیم از مشکلاتی هستند که ممکن برای هر دانش آموزی پیش بیاد که نتواند به تنهایی آن را حل کند. مشاوران تحصیلی می‌توانند با انجام مشاوره دانش آموزان را راهنمایی کنند تا مشکل را بر طرف سازند.

لازم است تاکید کنیم که مشاور برای دانش آموز تصمیم گیری نمی‌کند و فقط با انجام مشاوره و ارائه راه حل به دانش آموز کمک می‌کند تا بتواند بهترین نتیجه را بگیرد.

دلیل استفاده دانش آموزان از مشاوره تحصیلی 

بدیهی است وقتی افراد در مواجه با مشکلی می‌خواهند تصمیم درست را بگیرند تا از مشکل پیش آمده عبور کنند، بایستی با یک فرد آگاه و متخصص در این زمینه مشورت کنند و سعی کنند به بهترین راه ممکن مشکل خود را حل کنند.

دانش آموزان نیز در طول تحصیل خود با مشکلات متفاوتی روبه رو هستند که بایستی برای رفع آنها از یک فرد آگاه که می‌تواند مشاور تحصیلی باشد، کمک بگیرند چرا که اشتباه در طول تحصیل آینده تحصیلی و شغلی دانش آموز را به خطر خواهد انداخت.

مشاوره تحصیلی | زمینه های مشاوره

همانطورکه پیش تر نیز اشاره کردیم مشاوره تحصیلی می‌تواند در زمینه های متفاوتی انجام شود که در ادامه این مطلب به برخی از مهمترین آنها اشاره کرده و توضیح خواهیم داد.

مشاوره خانواده دانش آموز

گاها علت بی انگیزه بودن دانش آموز برای درس خواندن و کلا ادامه تحصیل خانواده او هستند. دانش آموزانی که دارای خانواده هایی هستند که انگیزه و علتی برای ادامه تحصیل فرزندشان نمی‌بینند و در واقع این عدم اشتیاق به ادامه تحصیل را به دانش آموز نیز منتقل می‌کنند.

بنابراین اینطور می‌توان گفت که خانواده مهم ترین نقش را در پیشرفت تحصیلی دانش آموز و یا بالعکس در افت تحصیلی دانش آموز خواهد داشت چرا که خانواده جهت زندگی فرزندشان را تعیین خواهند کرد.

بنابراین پس از مشاوره تحصیلی دانش آموز توسط مشاور شاید علت مشکلات تحصیلی او خانواده اش باشند که در این موارد لازم است مشاور با خانواده دانش آموز نیز جلسات مشاوره ای داشته باشد و مشکل را ریشه یابی کند.

مشاوره در زمینه انتخاب رشته

انتخاب رشته در واقع اولین قدم دانش آموز برای آینده تحصیلی و شغلی اش می‌باشد. گاها هستند دانش آموزانی که بدون اطلاع از آینده رشته ای که انتخاب می‌کنند به دلایل نامناسبی همچون چشم وهم چشمی و … حتی بدون داشتن اطلاعات کوچکی از آن اقدام به انتخاب رشته می‌کنند و بعدها از انتخاب خود پشیمان می‌شوند که دیگر دیر است.

این مرحله از تحصیل دانش آموزان نیاز به آگاه سازی بسیاری دارد که مشاوره تحصیلی بهترین گزینه خواهد بود. مشاوران در مورد هرکدام از رشته های موجود اطلاعاتی در مورد آینده شغلی و رشته های دانشگاهی به دانش آموزان می‌دهند و پس از گرفتن تست هایی با توجه به استعداد فرد، رشته مناسب او را به کمک خود دانش آموز انتخاب می‌کنند.

دانش آموزان و خانواده ها توجه داشته باشند که شکست در این مرحله و انتخاب رشته اشتباه چندین سال از زندگی فرد را با خطر خواهد انداخت، بنابراین باید از کوچکترین اشتباه بپرهیزند و سعی کند با یک مشاور تحصیلی مجرب در ارتباط باشند تا بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنند.

افت تحصیلی

برخی از دانش آموزان ممتاز و دارای معدل بالا ممکن است به دلایل مختلفی در طول تحصیل خود دچار افت تحصیلی شوند؛ در این مواقع می‌توانند با یک مشاور در ارتباط باشند.

با برقراری ارتباط بین مشاور و دانش آموز مسئله افت تحصیلی ریشه یابی خواهد شد و قطعا با ارائه راهکارهایی دانش آموز پیشرفت تحصیلی داشته و به شرایط قبل خود باز خواهد گشت.

قبولی در آزمون ها

اکثر دانش آموزان در طول تحصیل خود در آزمونهای مختلفی همچون آزمون تیزهوشان، آزمون نمونه دولتی، المپیادهای دانش آموزی و البته کنکور شرکت می‌کنند. شرکت در این آزمون‌ها و کسب موفقیت فقط مشروط به درس خواندن نیست.

برنامه ریزی و یادگیری تکنیک‌های مطالعه و … از مهمترین مواردی می‌باشد که مشاور تحصیلی می‌تواند برای دانش آموز انجام دهد و موفقیت او را تضمین نماید.

دانش آموزان استثنایی

در میان همه دانش آموزان با استعداد، هستند دانش آموزان با استعداد دیگری که در واقع جزو دانش آموزان استثنایی هستند و دارای معلولیت هایی در زمینه‌های مختلف جسمی مثل شنوایی، بینایی و یا هوشی می‌باشند.

مسلم است این دسته از دانش آموزان و خانواده هایشان به دلیل برخورداری از شرایط خاص نیازمند مشاوره بیشتری هستند تا در جامعه ای که درحال زندگی هستیم، با توجه به شرایط دانش آموزان بهترین تصمیم را برای آینده تحصیلی و شغلی فرد بگیرند.

گاها تصمیمات اشتباه در مورد دانش آموزان استثنایی به جای شکوفایی استعدادهای این افراد باعث منزوی شدن و افت تحصیلی‌شان می‌باشد، بنابراین نیاز به حضور مشاور در این شرایط بیش از هر زمان دیگری خواهد بود تا مشاور با بررسی توانایی‌های آنها در مورد شغل و تحصیلات آنها تصمیماتی را بگیرد.

دانش آموزان نابغه

برخی از دانش آموزان در میان دیگر افراد دارای استعداد و بهره هوشی بالایی هستند که یک مشاور می‌تواند این افراد را شناسایی کرده و سعی در شکوفایی استعداد این دانش آموزان داشته باشد. این افراد سرمایه‌هایی هستند که می‌توانند علاوه بر تضمین آینده تحصیلی و شغلی خود دانش آموز، برای جامعه نیز نقش موثری داشته باشند.

مشاوره تحصیلی دانش آموزان | مشاوره تلفنی

با توجه به تمامی مزیت‌هایی که در مورد مشاوره تحصیلی دانش آموزان گفتیم؛ حال می‌خواهیم راجب مشاوره تحصیلی دانش آموزان به صورت تلفنی مطالبی را ارائه کنیم. گاها ممکن است برای دانش آموزی مشکلی به وجود آید و امکان مراجعه حضوری نیز به مراکز مشاوره تحصیلی را نیز نداشته باشد، دقیقا مثل شرایطی که الان کل جهان درگیر آن هستند. شیوع ویروس منحوس کرونا که تمامی جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است.  در این مواقع دانش آموزان می‌توانند از مشاوره تحصیلی به صورت تلفنی استفاده کنند.

در این روزها که رعایت پروتکل های بهداشتی از هر چیزی واجب تر است بهتر است تمامی دانش آموزان از مشاوره تلفنی استفاده کنند، علاوه بر این مشاوره تحصیلی دانش آموزان به صورت تلفنی باعث کاهش رفت و آمد، کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان خواهد شد.

مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دارای مشاورین مجربی می‌باشد که در تمامی زمینه های تحصیلی دانش آموزان می‌توانند مشاوره ویژه ای در اختیارشان قرار دهند، کافی است در زمانی که احساس کردید به مشکلی برخورده اید، با مرکز دانتل تماس حاصل بفرمایید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره