انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادکارشناسی ارشد

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 | دانلود دفترچه

کانال تلگرام تحصیلی     

هرسال پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شاهد این موضوع هستیم که تعدادی از داوطلبان در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند و یا در صورت قبولی، علاقه ای به ثبت نام در رشته پذیرفته شده خود ندارند. سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بنا به درخواست داوطلبان، معمولا فرصتی را با عنوان تکمیل ظرفیت فراهم می‌کند و داوطلبانی که طبق کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو شانس خود را برای قبولی در رشته های بهتر امتحان کنند. در ادامه توضیحاتی در خصوص زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 ارائه خواهیم داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، بستگی به این دارد که رشته های دانشگاه دارای ظرفیت خالی باشند یا نه. در واقع، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد تعدادی از پذیرفته شدگان هستند که به هر دلیلی مثل عدم علاقه به رشته قبولی خود، ثبت نام قطعی را در دانشگاه انجام نمی‌دهند و به این صورت است که ظرفیت رشته تکمیل نمی‌شود. در نتیجه دانشگاه اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می نماید.

پس با توجه اینکه برگزاری تکمیل ظرفیت برای کنکور ارشد قطعی نیست، نمی‌توان در خصوص زمان دقیق برگزاری آن اظهار نظر کرد و باید منتظر اطلاعیه های سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

بدیهی است که در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت، زمان حدودی آن چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته خواهد بود. در سال گذشته که تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برگزار شد، داوطلبان به مدت یک هفته از تاریخ 23 الی 30 آبان فرصت داشتند که برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

طبق اعلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تمام واحدهای دانشگاه آزاد مجاز به برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد هستند. اما وجود اختلاف نظر میان دانشگاه آزاد و سازمان سنجش آموزش کشور، باعث تاخیر در برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد شده است. به محض توافق و تصمیم گیری این دو سازمان، اخبار مربوطه مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت، به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

دفترچه تکمیل ظرفیت تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 99

برای مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت منتشر می‌شود تا داوطلبان از لیست رشته های ارائه شده و ظرفیت پذیرش هرکدام از رشته ها مطلع گردند. این دفترچه از سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org و سایت مشاوره تحصیلی دانتل قابل دریافت است. همزمان با فعال شدن لینک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، دفترچه نیز در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

تمام داوطلبان ملزم به بررسی دقیق دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستند تا ضمن اطلاع از شرایط شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از لیست رشته های ارائه شده نیز آگاه شوند و در صورتی که رشته یا رشته های مدنظر آنها ارائه شده بود، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی اقدام نمایند.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

(با انتشار دفترچه، لینک دانلود فوق فعال خواهد شد)

دفترچه مربوط به تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد 1400 هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار لینک دانلود آن در این مطلب فعال خواهد شد. لازم به ذکر است که دفترچه مربوط به تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد، از دانشگاه های سراسری مجزاست. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره