کارشناسی ارشدانتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 | زمان و دفترچه انتخاب رشته

کانال تلگرام تحصیلی     

اگر شما هم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را انجام داده اید و در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اید یا از رشته قبولی خود رضایت ندارید، این فرصت به شما داده می‌شود که با شرکت در طرح تکمیل ظرفیت شانس خودتان را برای قبولی در رشته موردعلاقه امتحان کنید. با برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 ، این فرصت به داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند داده می‌شود که با انتخاب رشته مجدد، شانس پذیرش را برای رشته های بهتر امتحان کنند اما با توجه به اینکه تکمیل ظرفیت مرحله ثابتی از آزمون کارشناسی ارشد نیست، نمی توان درباره قطعیت برگزاری آن برای امسال اظهار نظر کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

طبق گفته های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، کلیه واحد های دانشگاه آزاد که رشته های مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند مجازند که در طرح تکمیل ظرفیت این مقطع تحصیلی شرکت نمایند ولی به دلیل آنکه سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برگزاری تکمیل ظرفیت برای امسال هنوز به توافق نرسیده اند، فرایند برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد 1400 با تاخیر چند هفته ای نسبت به سال های گذشته همراه بوده است.

پس از توافق این دو سازمان و تصمیم گیری نهایی، اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد و ما نیز به محض اعلام خبر برگزاری تکمیل ظرفیت، جزئیات تکمیلی تر را در این مقاله به اطلاع شما داوطلبان عزیز می‌رسانیم.

لازم به ذکر است که برای برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد، باید علاوه بر اعلام توافق سازمان سنجش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها نیز دارای ظرفیت باشند. در واقع پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، تعدادی از داوطلبان به دلیل عدم علاقه به رشته قبولی، دوری دانشگاه و … ثبت نام قطعی خود را در رشته پذیرفته شده انجام نمی‌دهند و بدین صورت دانشگاه با ظرفیت خالی رشته ها روبرو می‌شود. پس اگر ظرفیت رشته ها پر شود، احتمال اینکه تکمیل ظرفیت برگزار گردد بسیار کم است مگر اینکه دانشگاهی بخواهد مازاد بر ظرفیت دانشجو پذیرش نماید.

داوطلبان مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که ثبت نام کرده اند و روز برگزاری آزمون نیز حضور داشته اند، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیستند. بلکه فقط داوطلبانی می‌توانند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را انجام دهند که طبق کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند.

قبولی در انتخاب رشته اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مانعی برای شرکت در تکمیل ظرفیت نیست یعنی اگر در یک رشته محل پذیرفته شده اید و ثبت نام نیز انجام داده اید، مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیز هستید. همچنین داوطلبانی که در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اند نیز امکان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند و تنها شرط لازم، مجاز به انتخاب رشته بودن است.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

در سال گذشته برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد به داوطلبان حدود یک هفته از تاریخ 23 الی 30 آبان ما فرصت داده شد تا با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir اقدامات لازم را برای ثبت نام و انتخاب رشته خود انجام دهند.

برای امسال هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است اما شما می‌توانید از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، پیگیر اخبار مربوطه باشید تا به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در سایت azmoon.iau.ac.ir، توسط مشاوران انتخاب رشته خود را انجام دهید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

داوطلبان متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد باید پس از بررسی دفترچه راهنما و اطلاع از لیست رشته های ارائه شده و ظرفیت پذیرش آنها، برای انتخاب رشته خود به مقالات مربوط به این موضوع در سایت دانتل مراجعه نمایند.

بخوانید: رشته های تکمیل ظرفیت ارشد

دفترچه راهنما در اولین روز درنظر گرفته برای انتخاب رشته منتشر می‌شود که شرایط و ضوابط ثبت نام به همراه رشته های تحصیلی دارای ظرفیت، در آن قید شده اند.

پرداخت هزینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

  • پس از اینکه مطمئن شدید رشته یا رشته های مورد علاقه شما ارائه شده است، باید پس از ورود به سایت azmoon.iau.ac.ir بر روی لینک فعال “ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 1400 ” کلیک نمایید.
  • در مرحله بعدی لازم است با خرید کارت اعتباری، هزینه شرکت در تکمیل ظرفیت را پرداخت نمایید بدین منظور بر روی لینک ” خرید کارت اعتباری ثبت نام ” کلیک کنید.
  • سپس بر روی گزینه “ خرید کارت ” کلیک کنید تا وارد صفحه پرداخت هزینه شوید.
  • نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را برای خرید کارت وارد نمایید.
  • پس از درج اطلاعات گزینه تایید و پرداخت را بزنید.
  • در نهایت اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت 16 رقمی، رمز پویا و .. می‌باشد را درج نمایید و منتظر بمانید تا مبلغ از حساب شما کسر شود.

دریافت فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت 

پس از واریز هزینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد در سایت azmoon.iau.ac.ir یک شماره شناسه و رمز، توسط سامانه به شما ارائه می‌شود. لازم است با استفاده از این کد، مراحل ثبت نام خود را شروع کنید.

  • به صفحه اول سامانه برگردید و بر روی لینک “ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 1400 ” کلیک نمایید.
  • شناسه، رمز و کد دسترسی 7 رقمی انتخاب رشته دانشگاه ازاد را که در انتهای کارنامه تان موجود است، درج نمایید.

پس از مراحل فوق می‌توانید فرم انتخاب رشته را دریافت و کد رشته هایی را که از قبل از دفترچه استخراج کرده اید را در فرم وارد نمایید. هر داوطلب مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل است که باید کد رشته های انتخابی متناسب با رشته امتحانی داوطلب باشد.

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

بسیاری از شما در خصوص رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از مشاوران ما سوال می‌پرسید. دراین خصوص باید بگوییم طبق تجربه سالهای گذشته، رتبه داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت تفاوت زیادی با رتبه داوطلبان پذیرفته شده در مرحله انتخاب رشته اولیه ندارد و چه بسا اینکه داوطلبان برای قبولی در تکمیل ظرفیت باید رتبه بهتری نیز داشته باشند زیرا با توجه به زیاد بودن تعداد متقاضیان فضا رقابتی تر است و از طرفی ظرفیت پذیرش رشته ها بسیار کمتر از ظرفیت پذیرش در مرحله انتخاب رشته اصلی می‌باشد.

البته برای بررسی رتبه قبولی تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد باید بدانیم که چه رشته هایی ارائه شده اند و با توجه به اینکه اسامی رشته های با ظرفیت خالی دانشگاه ها هنوز منتشر نشده است، نمی‌توان درباره رتبه قبولی تکمیل ظرفیت نیز با قطعیت صحبت کرد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد 1400می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره