مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

سنجش بیش فعالی کودکان

کانال تلگرام تحصیلی     

سنجش بیش فعالی کودکان طرحی است که در چند سال گذشته اجرا شده است. بر اساس این طرح تمامی کودکان حداقل ۴ یا ۵ ساله که در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده یا نکرده‌اند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کرده تا وضعیت بیش فعالی آن‌ها بررسی شود. بیش فعالی اختلالی است که مشکلات زیادی را برای کودک به وجود می‌آورد و در صورت عدم درمان تا دوره بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد. اما با درمان به موقع اختلال درمان شده و تحت کنترل در می‌آید. در تست بیش فعالی کودک تشخیص داده می‌شود و والدین می‌توانند هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام‌دهند. برای کسب اطلاع بیش‌تر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

سنجش بیش فعالی کودکان

هر ساله آموزش و پرورش قبل از ورود به مدرسه کودکان را مورد سنجش و ارزیابی جسمی و ذهنی قرار می دهد. هدف از طرح سنجش سلامت این است که وضعیت سلامت جسمی کودکان بررسی شود. در صورتی که کودک از نظر جسمی سالم باشد، از نظر ذهنی نیز بررسی می شود تا مشکلی برای یادگیری دروس نداشته باشد.

در طی سنجش سلامت برخی از کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و یا مشکلات ذهنی شناسایی شده و به مدارس استثنایی معرفی می شوند تا درمان آن ها شروع شده و با راهبردهای خاص آموزش ببینند. علاوه بر این در سال های گذشته سنجش بیش فعالی کودکان نیز به بررسی های سلامت اضافه شده است.

در تست بیش فعالی کودک یعنی میزان توجه، حواس پرتی و غیره بررسی می شود. تا قبل از راه اندازی طرح سنجش بیش‌فعالی کودکان، والدین برای بررسی وضعیت فرزند خود باید با صرف هزینه های زیاد به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر این سنجش با کمترین هزینه انجام می‌گردد.

عدم شناسایی بیش فعالی کودکان مشکلات جدی را برای کودک به وجود می‌آورد که تا بزرگسالی نیز ادامه خواهد داشت. در طرح سنجش بیش فعالی کودکان این اختلال به سرعت شناسایی شده و والدین می توانند برای درمان اقدام نمایند.

 

شرایط ثبت نام کودکان در سنجش بیش فعالی

طرح سنجش سلامت در گذشته تنها برای کودکان اول ابتدایی انجام می شد. در این شرایط والدین باید برگه معرفی مدیر را ارائه می‌دادند و تنها در این صورت می توانستند در سنجش شرکت کنند.

اما به دلیل اهمیت بسیار زیاد اختلالات ذهنی و بیش فعالی، آموزش و پرورش شرایط خود را تغییر داد و از این پس والدین می توانند به راحتی در سامانه ثبت نام کرده و برای سنجش به مرکز درمانی مراجعه نمایند.

شرط اصلی سنجش بیش کودکان این است که کودک کمتر از ۴ یا ۵ سال نباشد. در صورت تشخیص اختلال بیش فعالی در کودک والدین می توانند هرچه سریع تر برای درمان اقدام نمایند چراکه این سنین دوره طلایی درمان می باشد و امکان موفقیت آمیز بودن درمان بیش از هر زمان دیگری است.

دانش آموزان اول ابتدایی نیازی به ثبت نام در طرج سنجش بیش فعالی کودکان ندارند چراکه در سنجش سلامت اجباری مدرسه به طور کامل ارزیابی خواهند شد.

 

سایت ثبت نام سنجش بیش فعالی کودکان

برای ثبت نام در طرح سنجش بیش‌فعالی کودکان والدین می توانند از طریق مدرسه کودک و یا اینترنتی ثبت نام را انجام دهند. مقطع پیش دبستانی برای کودکان اجباری نیست و به همین دلیل والدین در صورت تمایل به ثبت نام در سنجش بیش‌فعالی کودکان می توانند از طریق سامانه اقدام نمایند.

سایت ثبت نام سنجش بیش فعالی کودکان sso.my.gov.ir و my.medu.ir می باشد. والدین باید با یک شماره تلفن همراه که به نام خودشان ثبت شده باشد به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام را انجام دهند. برای ثبت نام در سنجش باید هزینه آن را پرداخت نمایید و رسید دریافت کنید.

پس از ثبت نام تست بیش فعالی کودکان، روز و ساعت مراجعه را می توانید انتخاب کنید. در انتخاب زمان دقت کافی داشته باشید چراکه در صورت عدم مراجعه، نوبت از دست خواهد رفت و هزینه سنجش نیز پس داده نمی شود.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

چگونگی ثبت نام طرح سنجش بیش فعالی کودکان

برای شرکت در تست بیش فعالی کودکان ابتدا والدین باید فرزند خود را در سایت ثبت نام کنند. اطلاعات درخواست شده در فرایند ثبت نام باید به درستی تکمیل شود و در غیر این صورت ثبت نام مردود خواهد شد. چگونگی ثبت نام در طرح سنجش بیش فعالی کودکان به شرح زیر می باشد.

1️⃣آدرس sso.my.gov.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و پس از ورود به سامانه شمراه تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کنید.

سنجش بیش فعالی کودکان

2️⃣رمز یکبار مصرفی که به تلفن تان ارسال شده است را در کادر وارد کنید.

سنجش بیش فعالی کودکان

3️⃣در این مرحله ثبت نام سنجش بیش فعالی کودکان در صفحه باز شده گزینه ورود به سامانه های ملی و استانی را انتخاب کنید.

سنجش بیش فعالی کودکان

4️⃣بر روی گزینه وزارت آموزش و پرورش کلیک کنید.

سنجش بیش فعالی کودکان

5️⃣از بین گزینه های پیش رو گزینه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را انتخاب نمایید.

6️⃣در صفحه جدید گزینه سامانه سنجش را انتخاب نمایید.

7️⃣در صفحه جدید نام فرزند شما نمایش داده می شود. در غیر این صورت می توانید گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و کد ملی و سریال شناسنامه فرزندتان را وارد کنید.

8️⃣پس از ثبت نام سنجش بیش فعالی کودکان آدرس و زمان مراجعه را انتخاب کرده و در نهایت هزینه را می پردازید.

 

نتایج سنجش بیش فعالی

برای شرکت در سنجش بیش فعالی کودکان والدین باید به همراه کودک به مرکز درمانی مراجعه نمایند. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد و کودک تمامی سوالات را پاسخ دهد، بلافاصله پس از آزمون نتیجه به والدین اعلام می شود و برگه تایید سلامت ارائه می‌گردد.

برخی مواقع نیز کودک به دلیل استرس دچار مشکل شده و عملکرد خوبی نشان نمی دهد. به همین دلیل بر اساس اولین عملکرد کودک تشخیص انجام نمی شود. در این شرایط آزمون مجددا برگزار شده و در صورت مشاهده اختلال در عملکرد، کودک به مراکز درمانی معرفی خواهد شد تا بررسی های دقیق تری انجام شود.

 

مشاوره در زمینه تست بیش فعالی کودکان

سنجش بیش فعالی کودکان طرحی برای بررسی وضعیت بیش فعالی کودکان می باشد. در این بررسی وضعیت تمرکز و حواس پرتی کودک بررسی شده و در صورت مشاهده اختلال در عملکرد به مراکز درمانی ارجاع داده می شود. در صورت تشخیص به موقع که در این سنجش انجام می شود، زمان طلایی برای درمان در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

چنانچه پس از مطالعه این مطلب همچنان در زمینه ثبت نام سنجش بیش فعالی کودکان با مشکل مواجه شده‌اید، می توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوال خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمات شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سنجش بیش فعالی کودکان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کودکان در چه سنی می توانند در سنجش بیش فعالی کودکان شرکت کنند؟

    برای ثبت نام در سنجش بیش فعالی، کودک باید حداقل ۴ یا ۵ ساله باشد.

  2. برای ثبت نام در سنجش بیش فعالی چه باید کرد؟

    ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و والدین می توانند برای این منظور به سامانه sso.my.gov.ir مراجعه نمایند.

  3. نتیجه سنجش بیش فعالی چه زمانی اعلام می شود؟

    اعلام نتایج بلافاصله پس از اتمام آزمون می باشد. در صورت عدم مشکل برگه سلامت ارائه شده و در غیر این صورت نیز کودک برای بررسی های دقیق تر به مراکز درمانی ارجاع داده می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره