مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی

کانال تلگرام تحصیلی     

سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی یک روند الزامی و اجباری برای تمامی دانش آموزان می باشد و والدین باید در زمان تعیین شده نسبت به دریافت نوبت و مراجعه به پایگاه های مورد نظر اقدام نمایند. در صورت عدم مراجعه برای سنجش بدو ورود امکان نام نویسی فرزند خود در مدرسه را نخواهید داشت. با توجه به اهمیت سنجش دانش آموزان در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سنجش بدو ورود به دانش آموزان کلاس اول ابتدایی

دانش آموزان برای ورود به مقطع اول ابتدایی باید در سنجش بدو ورود شرکت نمایند تا از این طریق وضعیت جسمی و روانی آن ها مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد. در سال های اخیر سامانه ای راه اندازی شده است تا از طریق آن والدین بتوانند به صورت اینترنتی اقدام کرده و نوبت سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی را به راحتی دریافت نمایند. 

طی سال های گذشته که دریافت نوبت به صورت حضوری بود، والدین زمان زیادی را باید صرف دریافت نویت می کردند و دچار مشکل در این فرایند می شدند. در ادامه به توضیح جزییات مربوط به سنجش بدو ورود دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی پرداخته ایم. 

 

سامانه سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی

تمامی والدین باید برای ثبت نام فرزندان خود در مقطع پیش دبستانی و اول ابتدایی در فرایند سنجش بدو ورود اقدام نمایند. این سنجش از آن جهت حائز اهمیت است که وضعیت جسمانی و روانی کودکان را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت وجود مشکل برای بررسی های بیشتر ارجاع داده می شوند.

در صورتی که کودکان برای سنجش بیشتر ارجاع داده شوند و متخصص سلامت کودک را تایید کند، یک برگه با مهر و امضا به والدین داده می شود تا بتوانند برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه بدون هیچ مشکلی اقدام نمایند.

مجری برگزاری سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی، آموزش و پرورش مدارس استثنایی می باشد و در سال های گذشته والدین باید به آدرس sanjesh.healthehr مراجعه می کردند. اما در سال جاری فرایند دریافت نوبت به سامانه مای مدیو با آدرس my.medu.ir منتقل شده است. 

 

زمان سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی

هر ساله آموزش و پرورش زمانی را برای سنجش بدو ورود دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در نظر می گیرد و والدین باید در این زمان اقدام به دریافت نوبت از سایت مای مدیو کرده و سپس در زمان نوبت خود به مراکز سنجش تعیین شده مراجعه نمایند. 

هنوز زمان دقیق سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است اما بر اساس جدول زمانی سال گذشته که از 15 فروردین تا 31 اردیبهشت ماه بود، می توان انتظار داشت که در سال جاری نیز سنجش در همین بازه زمانی انجام شود.

به محض اطلاع رسانی در مورد زمان دقیق سنجش بدو ورود، این مطلب بروزرسانی می شود و تاریخ دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ورود به سایت سنجش بدو ورود دانش آموزان و دریافت نوبت

فرایند دریافت نوبت سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی به صورت اینترنتی می باشد و والدین نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت. همانطور که گفته شد برای دریافت نوبت باید به سایت مای مدیو مراجعه نمایید. مراحل ورود به سایت و دریافت نوبت به صورت زیر می باشد. 

1️⃣آدرس my.medu.ir را در مرورگر جستجو کرده و وارد سایت شوید. 

2️⃣کدملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب نمایید. 

سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی

 

3️⃣در صفحه جدید بر روی گزینه سنجش بد ورود کلیک کنید. 

4️⃣تمامی اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و ثبت نمایید. 

5️⃣سپس منطقه محل زندگی خود و پایگاه مورد نظر را انتخاب نمایید. 

6️⃣در نهایت نوبت شما رزرو شده و باید رسید آن را دریافت کنید و در هنگام مراجعه به پایگاه همراه خود داشته باشید.

در صورتی که در روند دریافت نوبت سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران دانتل کو تماس گرفته و از آن ها کمک بگیرید. 

 

هزینه سنجش بدو ورود دانش آموزان ابتدایی

در سال های گذشته والدین برای دریافت نوبت سنجش بدو ورود دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی باید در زمان مراجعه به پایگاه هزینه را حضورا و به صورت نقدی و یا کارت های اعتباری پرداخت می کردند. اما در حال حاضر هزینه دریافت نوبت نیز به صورت اینترنتی و در زمان دریافت نوبت پرداخت می شود. 

در دو سال گذشته مبلغ سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی ۶۰ هزار تومان بوده است و در صورتی که یک نوبت از دست برود و برای بار دوم نوبت بگیرید، باید ۳۰ هزار تومان بیشتر بپردازید. هنوز هزینه ثبت نام در سال جاری مشخص نشده است و انتظار می رود که با مقداری افزایش قیمت همراه باشد. 

 

مدارک مورد نیاز برای سنجش بدو ورود دانش آوزان کلاس اول ابتدایی 

در هنگام مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت باید مدارکی را با خود به همراه داشته باشید. عدم حضور به موقع و به همراه نداشتن مدارک مورد نیاز منجر به حذف نوبت شده و باید برای بار دوم اقدام به دریافت نوبت نمایید. مدارک مورد نیاز در هنگام مراجعه برای سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی به شرح زیر می باشد. 

✅کارت واکسن کودک

✅شناسنامه کودک

✅شناسنامه پدر و مادر

✅عکس 4*3 از کودک

✅رسید دریافت نوبت

✅به همراه داشتن وسایل کمکی مثل عینک و سمعک

 

دریافت نتایج سنجش بدو ورود

به طور معمول پس از انجام فرایند سنجش در پایگاه، نتایج به صورت کتبی صادر شده و به والدین تحویل داده می شود. البته ممکن است برخی از مراکز نتایج را به صورت اینترنتی نیز صادر کنند و بعدا والدین بتوانند از طریق سایت نتیجه را مشاهده نمایند. در صورتی که کودک برای سنجش بیشتر ارجاع داده شود نیز پزشک متخصص نتیجه را بپس از معاینه در یک برگه با مهر و امضا تحویل می دهد.

به طور معمول نتایح سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی بین 70 تا 120 می باشد و دانش آموزان با نمره هوش کمتر از 70 امکان نام نویسی در مدارس عادی را نخواهند داشت و باید به مدارس استثنایی مراجعه نمایند. 

 

مشاوره سنجش بدو ورود

دانش آموزان در مقطع پیش دبستانی و اول ابتدایی باید مورد سنجش قرار گیرند و بدون تاییدیه سلامت امکان ثبت نام در مدرسه را نخواهند داشت. سایت سنجش بدو ورود دانش آموزان سامانه مای مدیو می باشد و والدین باید با مراجعه به این سامانه نوبت خود را دریافت نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی به چه منظور است؟

    دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی باید در سنجش بدو ورود شرکت کنند تا وضعیت جسمانی و روانی شان مورد ارزیابی قرار گیرد. 

  2. سامانه سنجش بدو ورود دانش آموزان کلاس اول ابتدایی چیست؟

    در سال جاری والدین برای دریافت نوبت سنجش بدو ورود باید به سایت مای مدیو مراجعه نمایند. 

  3. هزینه سنجش بدو ورود دانش آموزان چقدر است؟

    در سال گذشته هزینه 60 هزار تومان بوده است اما هزینه سنجش در سال جاری هنوز اعلام نشده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره