مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 | جزئیات دفترچه مدارس نمونه

کانال تلگرام تحصیلی     

هرساله وزارت آموزش و پرورش اوایل فصل بهار، بخشنامه آزمون نمونه دولتی را منتشر و در اختیار ادارات آموزش و پرورش هر استان قرار می‌دهد. آموزش و پروش استانها با توجه به این بخشنامه ابلاغی دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی خود را تهیه و تنظیم می‌کنند و پس از یک بازه زمانی کوتاه از انتشار بخشنامه، از سایت‌‌های مربوطه در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 ارائه کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

وزارت آموزش و پرورش هرسال پیش از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس نمونه دولتی، اقدام به ابلاغ بخشنامه در جهت راهنمایی متقاضیان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به آموزش و پرورش هر استان می‌نماید. در این بخشنامه اطلاعات مهمی درج شده است که مطالعه آن برای تمامی کسانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دارند، ضروری می‌باشد.

نحوه ابلاغ بخشنامه

لازم است اشاره کنیم که بخشنامه آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت استانی منتشر می‌شود. منظور از انتشار استانی این بخشنامه ها نیز برقراری عدالت آموزشی بین تمامی شرکت کنندگان می‌باشد.

ضمنا برای اینکه مدیران مدارس با توجه به شرایط و امکانات خود بتوانند، دانش آموزان شرکت کننده در آزمون نمونه دولتی را بپذیرند، بخشنامه آزمون برای هر استان به صورت جداگانه ابلاغ می‌شود.

توضیحات فوق بدین معناست که آموزش و پرورش هر استان موظف است با توجه به شرایط آموزشی و ظرفیت مدارس نمونه دولتی استان خود و طبق بخشنامه ابلاغی، دفترچه راهنمای ثبت نامی مدارس نمونه دولتی استان خود را تنظیم و سپس در اختیار دانش آموزان و والدین قرار دهد.

بخوانید: مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400

زمان انتشار بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

تاکنون که زمان دقیق انتشار بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 مشخص نیست، اما پیش بینی می‌شود این بخشنامه طبق روال سال‌های گذشته در اوایل فصل بهار و فروردین ماه منتشر گردد.

لازم است اشاره کنیم که بخشنامه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 متفاوت است. دفترچه نامبرده چند روز پس از انتشار بخشنامه، از سوی ادارات کل آموزش و پرورش هراستان دراختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر ابلاغ بخشنامه نمونه دولتی 1400 – 1401 از سوی وزارت آموزش و پرورش منتشر نگردیده است اما به محض فعال شدن لینک مربوط به این بخشنامه، این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

جزئیات بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401

بخشنامه آزمون نمونه دولتی معمولا شامل دو قسمت اداری و دانش آموزی است. مهمترین قسمت آن که بایستی تمامی دانش آموزان و والدین گرامی در مطالعه آن دقت داشته باشند بخش دانش آموزی آن می‌باشد.

در قسمت اداری بخشنامه معمولا به مواردی شامل کارگروه استانی، ترکیب اعضا و وظایف کار گروه و مواردی از این قبیل اشاره می‌کند؛ که نیازی به مطالعه آن توسط دانش آموزان نیست. اما بخش دانش آموزی بخشنامه آزمون را می‌توان در سه قسمت شامل 1. شرایط ثبت نام در آزمون 2. مهلت ثبت نام، زمان انتشار کارت ورود به جلسه، زمان برگزاری آزمون و 3. ظرفیت و شرایط پذیرش دانش آموز بررسی کرد که در ادامه هریک را توضیح داده ایم.

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400

جزئیات بخشنامه | شرایط ثبت نام در آزمون

در این قسمت از بخشنامه آزمون نمونه دولتی به شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400در آزمون اشاره شده است. داوطلبان واجد این شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی اقدام کنند.

  •  داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دارند باید حتما تابعیت ایرانی داشته باشند.

لازم به ذکر است اتباع خارجی نیز با داشتن شرایط خاصی می‌توانند در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی شرکت کنند.

  • داوطلبانی می‌توانند در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کنند که درحال تحصیل در مقطع نهم باشند.
  • دانش آموزانی مجاز به ثبت نام در آزمون نمونه دولتی هستند که دارای معدل کل ارزشیابی نوبت دوم 17 باشند.
  •  دانش آموزان مجاز به انتخاب یک رشته از میان رشته‌ها می‌باشند.
  • برای دانش آموزان با رشته فنی حرفه ای تنها یک الویت برای انتخاب هنرستان وجود دارد.

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400

مهلت ثبت نام، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون

در این قسمت به مهلت ثبت نام، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی اشاره شده است.

  • تاکنون مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 منتشر نگردیده است اما در بخشنامه آزمون مشخص خواهد شد.
  •  در روزهای نزدیک به برگزاری آزمون نمونه دولتی، لینک مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه فعال می‌شود و امکان دریافت آن برای تمامی شرکت کنندگان مهیا خواهد شد که در این بخشنامه به لزوم همراه داشتن کارت ورود به جلسه اشاره شده است.
  • منابع طراحان برای طراحی سوالات آزمون نمونه دولتی نیز از دیگر مواردی است که در این بخشنامه به آن اشاره می‌شود. این نکته قابل ذکر است که دانش آموزان در این آزمون باید به 100 سوال در 120 دقیقه پاسخ دهند.

بخوانید: زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400

جزئیات بخشنامه | ظرفیت و شرایط پذیرش دانش آموز

در این قسمت از بخشنامه آزمون نمونه دولتی به ظرفیت و همچنین شرایط مدارس برای پذیرش دانش آموز اشاره شده است.

  • در دفترچه های راهنمای ثبت نام که توسط سایت هر استان منتشر می‌شود به تعداد کلاس ها، رشته های تحصیلی و ظرفیت مدارس نمونه دولتی هر استان نیز اشاره می‌شود. برای مشاهذه سایت استانی ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1400 کلیک کنید
  • 30 درصد از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی مختص سهمیه شاهد، جانبازان و روستایی می‌باشد.
  • پس از قبولی یک رشته در مدارس نمونه دولتی، طی سال اول تحصیل امکان تغییر رشته وجود ندارد و در سالهای بعدی نیز به شرایط مدرسه مبدا و ظرفیت مدرسه مقصد بستگی خواهد داشت.
  • چنانچه ظرفیت مدارس نمونه دولتی تکمیل نشود، با دانش آموزان ذخیره تکمیل خواهد شد.
  • چنانچه داوطلبان دوقلو در آزمون شرکت کنند ویکی از قل ها در آزمون پذیرفته شود، دیگری نیز به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره قبولی آخرین فرد قبول شده به صورت مازاد بر ظرفیت می‌تواند در مدرسه نمونه دولتی انتخابی خود، ثبت نام کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشنامه آزمون نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره