کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی کنکور سراسری هستند و دارای معدل پایینی می باشند، امکان پذیر است. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم هستند و معدل پایینی را به دست آورده اند، می توانند یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه به سایت مای مدیو مراجعه کنند و در امتحانات ترمیم معدل ثبت نام کنند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 1403 را آورده ایم.

 زمان ثبت نام امتحانات ترمیم معدل کنکور 1403 از تاریخ 15 بهمن ماه آغاز و تا 29 اسفند ماه 1402 ادامه خواهد داشت.

 

ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی ۱۴۰۳

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری قصد دارند که نسبت به ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی اقدام کنند. در سال های اخیر معدل امتحانات نهایی دانش آموزان در نتیجه کنکور سراسری آن ها تاثیر گذار است. در سال ۱۴۰۳ تاثیر معدل ۵۰ درصد و به صورت قطعی می باشد. در این میان دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که موفق به کسب معدل خوبی نشده اند، از این موضوع متضرر می شوند و از دیگر رقبا جا می مانند.

داوطلبانی که در سال گذشته ترمیم معدل خود را انجام داده اند در صورت تمایل می توانند در امتحانات خرداد ماه ۱۴۰۳ شرکت نمایند.

این دسته از داوطلبان که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم هستند، می توانند به سایت مای مدیو مراجعه کنند و اقدام به ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی در کنکور 1403 نمایند. این گونه تمامی واجدین شرایط می توانند با شرکت کردن در امتحانات ترمیم معدل، معدل خود را در کنکور سراسری افزایش دهند. شرکت کردن در امتحانات ترمیم معدل در ماه خرداد ماه امکان پذیر است.

همه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ با هر نظام آموزشی و رشته تحصیلی مشمول اعمال تاثیر معدل می باشند.
انواع نظام آموزشی تحصیلی مدارس
نظام تحصیلی سال شروع سال پایان سال آخرین گروه ویژگی
نظام تحصیلی جدید 3-3-6 1398 ادامه دارد ادامه دارد پایه دهم، یازدهم و دوازدهم/ ۳ ساله / سالی واحدی
نظام سالی واحدی متوسطه 1381 1397 1399 پایه اول، دوم و سوم متوسطه / ۳ ساله / سالی واحدی
پیش دانشگاهی 1382 1398 1400 پیش دانشگاهی/ یک ساله / سالی واحدی
نظام ترمی واحدی متوسطه 1373 1381 1389 پایه اول، دوم و سوم متوسطه/ ترمی واحدی
پیش دانشگاهی 1374 1382 1390 پیش دانشگاهی/ یک ساله / ترمی واحدی
نظام قدیم نظام 4 ساله 1353 1374 1378 پایه اول تا چهارم متوسطه / 4 ساله
نظام 6 ساله 1341 1353 1356 پایه اول تا ششم متوسطه / 6 ساله

با توجه به اینکه طی سال های اخیر، نظام آموزشی تغییر کرده است، ترمیم معدل برای داوطلبان نظام جدید با ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی متفاوت می باشد. برای داوطلبان نظام قدیم سوابق تحصیلی به معنای دیپلم و پیش دانشگاهی است؛ به همین دلیل ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور 1403 برای امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی امکان پذیر می باشد. در حالی که برای داوطلبان با مدرک نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی تعریف نمی شود.

بخوانید: ترمیم معدل کنکور داوطلبان نظام جدید 

 

تاثیر ترمیم معدل برای کنکور 1403

بر اساس اطلاعیه هایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است، تاثیر معدل در کنکور سراسری تا 50 درصد افزایش یافته است و تاثیر آن به صورت قطعی خواهد بود. تاثیر معدل پیش دانشگاهی در کنکور سراسری داوطلبان نظام قدیم در گروه های آزمایشی مختلف به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ سهم تاثیر سوابق تحصیلی در گروه‌های آزمایشی اصلی ریاضی و فنی، تجربی و انسانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد. همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد می‌باشد.

🔸 نظام سالی – واحدی/ ترمی – واحدی
       ┘ دیپلم (سوم دبیرستان): ۳۷/۵ درصد
       ┘ پیش‌دانشگاهی: ۱۲/۵ درصد

 

2️⃣ سهم تاثیر سوابق تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی کنکور سراسری ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد. همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۷۲ درصد می‌باشد.

🔸 نظام سالی – واحدی/ ترمی – واحدی
       ┘ دیپلم (سوم دبیرستان): ۲۱ درصد
       ┘ پیش‌دانشگاهی: ۷ درصد

 

بنابراین اگر شما نیز دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم هستید و قصد دارید در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی شرکت کنید، می توانید با شرکت کردن در امتحانات نهایی که آموزش و پرورش برگزار می کند، میزان تاثیر معدل و سوابق تحصیلی خود را در کنکور افزایش دهید. اما در نظر داشته باشید که این معدل در کارنامه داوطلبان درج نمی شود و فقط برای اعمال در کنکور سراسری در نظر گرفته می شود.

 

تاثیر ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 

آموزش و پرورش در جهت کمک به داوطلبانی که معدل پایینی دارند، امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را برگزار می کند. طرح ترمیم معدل امکان شرکت مجدد دانش آموزان در امتحانات دروسی که داوطلب در آن ها نمره بالایی کسب نکرده است را فراهم می کند. در صورتی که داوطلب با شرکت در امتحانات نمره بهتری کسب کند، نمرات بهتر برای او در نظر گرفته می شود، در غیر اینصورت نمرات اولیه او در کنکور سراسری اعمال خواهد شد.

در نتیجه ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی شرایطی را برای تمامی داوطلبان نظام قدیم فراهم می کند که بتوانند معدل خود را برای ورود به دانشگاه از جمله دانشگاه فرهنگیان بهبود ببخشند.

 

داوطلبان نظام قدیم چه کسانی هستند؟

شرکت در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم پیش دانشگاهی ۱۴۰۳ برای دسته ای از داوطلبان امکان پذیر است که مدرک دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری شامل ریاضی، تجربی و انسانی را دریافت کرده اند.

همینطور داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند، جزو مشمولین اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری هستند و می توانند در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی شرکت کنند.

 

نحوه ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 1403

ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور سراسری به صورت اینترنتی در سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir انجام می شود. داوطلبان در زمان اعلامی با مراجعه به سامانه مربوطه می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

اگر قصد شرکت در امتحانات ترمیم معدل را دارید، ابتدا دروس مناسب را شناسایی کنید که امتحانات آن ها به صورت نهایی برگزار می شود. در نظر داشته باشید که درس هایی با ضریب بالا، می توانند به افزایش معدل شما کمک کنند. هر چند محدودیتی برای شرکت در آزمون درس های مختلف وجود ندارد اما با شرکت در امتحاناتی که ضریب بالایی دارند، در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید و می توانید سریع تر به نتیجه برسید.

 

زمان و محل ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۳

برای ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی لازم است از 15 بهمن تا 29 اسفند ماه 1402 با مراجعه به سایت مای مدیو می توانید نام نویسی خود را جهت شرکت در امتحانات تکمیل نمایید. در سال جاری دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدارس بزرگسال و آموزش و پرورش نمی باشد و تمامی مراحل به صورت اینترنتی از طریق سایت مای مدیو انجام می شود.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان نظام قدیم در نظر داشته باشند که فقط یکبار مجاز به شرکت در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی هستند و نیازی نیست از کسب نمره پایین نیز نگران باشند، چراکه اگر نمره اکتسابی آن ها از نمره درج شده در مدرکشان کمتر باشد، همان نمره اولیه برای اعمال در سوابق کنکور سراسری در نظر گرفته می شود.

بنابراین نمراتی که داوطلب طی این مرحله کسب می کند، جایگزین نمرات قبلی آن ها نمی شود و صرفا نمراتی هستند که به منظور اعمال در کنکور سراسری در نظر گرفته می شوند و وارد کارنامه آن ها نمی شود.

اگر شما نیز جزو داوطلبان نظام قدیم هستید که قصد دارید با شرکت در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری خود را بهبود ببخشید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با  مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور سراسری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا نمراتی که متقاضیان در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کسب می کنند، در کارنامه آن ها درج می گردد؟

    خیر، نمراتی که داوطلبان در امتحانات ترمیم معدل کسب می کنند، صرفا برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری در نظر گرفته می شود و در کارنامه آن ها درج نمی شود.

  2. هزینه ترمیم معدل برای کنکور چقدر است؟

    در سال گذشته داوطلبان به ازای هر یک از امتحانات خود مبلغ ثابت 50 هزار تومن و مبلغ متغیر 20 هزار تومان را پرداخت کرده اند که احتمالا امسال کمی افزایش پیدا می کند.

  3. متقاضیان چه زمانی می توانند در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی برای کنکور شرکت کنند؟

    متقاضیان می توانند یک ماه قبل از امتحانات نهایی خرداد ماه اقدام به ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫62 دیدگاه ها

  1. سلام.نظام قديمم.پيش دانشگاهي را سال91گرفتم.براي ترميم معدل بايد كدام مقطع تحصيلي راامتحان بدهم.يازدهم يا دوازدهم؟

    1. سلام برای ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور می توانید به آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنید و نمره های مقطع سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی افزایش دهید.

      1. سلام وقت بخیر، من دیپلم انسانی دارم و میخام در کنکور تجربی شرکت کنم و با ترمیم معدل بتونم ۴۰ درصد سهمیه معدل رو شامل بشوم، میشه راهنمایی بفرمایید چه دروسی رو باید امتحان بدم؟ سپاسگزارم

      2. سلام من دیپلمموسال ۹۵گرفتم پرسیدم گفتن فقط امتحان دوازدهم میتونم بدم الان این ترمیم دیپلم محسوب میشه یاپیش دانشگاهی؟؟

  2. سلام وقت بخیر .ببخشید من دیپلم در سال ۸۵ و پیش دانشگاهی در سال ۸۶ گرفتم. امتحان نهایی فقط در پایه دوازدهم برگزار میشه، نمرات سال سوم دبیرستانم را چجور ترمیم کنم؟
    درس زبان فارسی در نظام جدید نیست نیاز به ترمیم دارد؟
    دیپلم رشته ریاضی و فیزیک دارم در کنکور تجربی میخواهم شرکت کنم چه دروسی باید در امتحان نهایی شرکت کنم ؟ زیست شناسی و هویت اجتماعی و علوم اجتماعی و زمین شناسی که سابقه تحصیلی ندارم و دروس ریاضی و فیزیک رشته ها باهم متفاوت هستند

    1. سلام با توجه به سال اخذ دیپلم شما تاثیر سوابق تحصیلی فقط در نمرات نهایی سال سوم دبیرستان می باشد و نمرات پیش دانشگاهی تاثیری ندارد.
      برای ترمیمم معدل نظام قدیم به آموزش و پرورش شهر خودتون مراجعه کنید.
      دیپلم های رشته ریاضی نیز تاثیر سوابق تحصیلی دارد اما ضریب کمتری دارد.

        1. سلام من دیپلمم رو سال89گرفتم و پیش دانشگاهیم رو سال90 میخواستم بدونم میتونم در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنم؟

          1. سلما بله می توانید در ترمیم معدل دیپلم نظام قدیم شرکت کنید. طبق سال اخذ مدرک پیش دانشگاهی (سال ۹۰) معدل پیش دانشگاهی برای شما تاثیر ندارد و نیازی به ترمیم معدل پیش دانشگاهی ندارید.

          2. سلام وقت بخیر. من پیش دانشگاهی رو سال 91گرفتم. الان میخوام ترمیم معدل کنم. برای دروس سال سومم باید کتاب‌های یازدهم نظام جدید وبرای پیش باید دروس دوازدهم نظام جدید بخونم برای ترمیم معدل؟؟

        2. سلام قصد دارم کنکور انسانی ۱۴۰۳ شرکت کنم و مدرک دیپلمم برای سال ۹۱ و پیش دانشگاهی برای سال ۹۲ هست و کد سوابق تحصیلی رو زمانی که دانش آموز بودم سال ۹۲ از سمت مدرسه دریافت کرده ام آیا باید دوباره کد سوابق تحصیلی بگیرم و می تونم کنکور شرکت کنم؟؟؟؟؟؟

      1. با سلام و عرض ادب و احترام من سال ۸۲ دیپلم تجربی و پیش دانشگاهیم راسال ۸۴ گرفتم … من کدام پایخ راباید امتحان بدم و ترمیم بدم و در ازمون ساسری تاثیر داره ؟؟ ایا پیش دانشگاهی هم نیاز هست ترمیم دهم؟ سپاس

    2. سلام وقت بخیر من در سال ۷۹ تا۸۰ دیپلم ومدرک پیش دانشگاهی گرفتم .آیا می توانم در کنکور شرکت کنم ؟ویا اینکه حتما باید دوباره امتحان دیپلم وپیش دانشگاهی رو بدم.همچنین شرط معدل برای من اعمال می شود یا نه؟درصورت اعمال معدل فقط معدل دیپلم اعمال می شود یا اینکه پیش دانشگاهی هم تاثیر دارد.

    3. سلام و سپاس
      من فارغ التحصیل قبل 84 هستم رشته تجربی، و سابقه تحصیلی ندارم، دیپلم و پیش را در منطقه 2 گرفتم. الان میتونم برای ایجاد سابقه در منطقه 3 شرکت کنم که برام منطقه 3 لحاظ بشه در کنکور؟

  3. سلام وقت بخیر
    من فارق التحصیل تجربی نظام قدیم ۹۶ هستم
    معدل پیش دانشگاهیم و‌سوم‌دبیرستانم‌ پایین هست
    میخوام ترمیم انجام بدم
    کدوم پایه ؟ یعنی باید دروس نظام قدیم رو‌ بخونم؟
    یا دوازدهم؟ اگر دوازدهم رو‌باید بخونم
    ایا درس های علوم اجتماعی و سلامت و بهداشت رو هم باید امتحان بدم؟؟
    آیا احتمالش هست کلا ترمیم معدل رو برای نظام قدیم حذف کنن؟ خیلی استرس دارم

    1. سلام شما باید ترمیم معدل پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را انجام دهید.
      برای ترمیم معدل به آموزش و پرورش مراجعه کنید.

  4. سلام من دانشجو ام برای ترمیم معدل باید کارناممو ازدانشگاه بگیرم؟چون ریزنمرات دست دانشگاس

  5. سلام خسته نباشین.من دیپلم تجربی رو سال ۸۷ و پیش دانشگاهی رو سال ۸۹ گرفتم.با توجه به اینکه برای نظام قدیم معدل دیپلم ۳۰ و معدل پیش دانشگاهی ۱۰ درصد تاثیر داره،اگه در ترمیم معدل دروس سال دوازدهم رو امتحان بدم در واقع فقط ۳۰ درصد مربوط به دروس دیپلمم رو ترمیم کردم،برای ترمیم دروس پیش دانشگاهی باید چه کنم؟خواهش میکنم راهنمایی کنید؟

  6. سلام وقت بخیر نظام قدیم برای ترمیم معدل نمیتونه درسای نظام جدیدو امتحان بده حتما باید درسای نظام قدیمو امتحان بده؟

  7. سلام وقت بخیر من دقیقا همین مشکل را دارم
    .ببخشید من دیپلم تجربی در سال ۸۵ و پیش دانشگاهی در سال ۸۶ گرفتم. امتحان نهایی فقط در پایه دوازدهم برگزار میشه، نمرات سال سوم دبیرستانم را چجور ترمیم کنم؟
    من میخوام در کنکور تیر ۱۴۰۳ شرکت کنم
    تاثیر ۴۰درصد قطعی فقط در پیش دانشگاهی هست
    الان معدل دیپلم اون زمان تاثیر داره؟؟این متوجه نمیشم
    طبق مصوبه تا قبل پیش دانشگاهی ۹۱ شامل حال ترمیم معدل نمیشه.
    سال ۱۴۰۳ معدل دیپلم تاثیر نداره؟نیاز به ترمیم نیس؟

  8. سلام خسته نباشید . من فارغ تحصیل ۹۶ هستم میخام ترمیم معدل شرکت کنم اما الان آماده نیستم گذاشتم واسه خرداد. باید نظام جدید امتحان بدم یا نظام قدیم ؟ امکان ش هست ترمیم معدل نظام قدیم خرداد برگزار نشه ؟ و برای ثبت نام باید ب کجا مراجعه کنم و چه مدارکی لازم هست؟ دارم از نگرانی تلف میشم من تازه سربازی رو تموم کردم خیلی استرس دارم گفتن ک در مورد نظام قدیم هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده آیندم رو هوا ست خواهش میکنم زود جواب بدین .

    1. عزیزم شما میتونی شرکت کنی ولی سوابق تحصیلی قبل از سال ۸۲ در قبولی کنکور تاثیر نمیذاره یعنی ۱۰۰ درصد قبلیتون فقط به کنکورتون بستگی داره

  9. سلام وقت بخیر
    مدرک پیش دانشگاهی تجربی رو سال 76 گرفتم برای کنکور 402 نیاز به ایجاد سوابق تحصیلی هستم یا ملاک همون درصدهای کنکور خواهد بود

  10. سلام وقت بخیر
    بنده مدرک پیش دانشگاهی رو سال 76 دریافت کردم این افراد باید اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی کنند یا همون درصد های کنکور 402 براشون منظور میشه ممنون میشم پاسخگو باشید

  11. سلام وقتتون بخیر
    من نظام قدیمم تجربی ام برای ترمیم باید باید هویت و اجتماعی رو هم بدم یا فقط دروس ادبیات دینی خارجه عربی کافیه

  12. سلام وقتتون بخیر من دیپلمم رو سال ۹۳ گرفتم نظام قدیم هستم الان گفتن برای دو درس هویت و سلامت و بهداشت باید ایجاد سوابق کنم درسته؟

  13. سلام واسه ترمیم معدل دیپلم نظام قدیم بعد از 84 و پیش دانشگاهی قبل از 91،چه مدارکی لازمه؟

  14. سلام تو رو خدا جوابدبدین من فارغ التحصیل سال 97 نظام قدیم ام
    الان هم سوم مهمه هم پیش رفتم به مدرسه برای ترمیم معدا هم سوم و پیش مدیرش گفت نه نمیشه مشخص کرد برای سوم امتحاندمیخمای بدی یا پیش ولی تو اخرین بخشنامع دذ اذر اومد نظام قدیمی ها میتپنن هذ درس و که کم شدن برای سوم یا پیش یا هر دو ترمیم کنن ولی مدرسع کفت نمیتونی مشخص کنی
    حالا باید مشخص کرد یانع؟؟؟؟؟

  15. سلام بنده دیپلم ریاضی را در سال ۸۳ و مدرک پیش دانشگاهی را سال ۸۴ اخذ کردم
    ۱_ایا برای بنده سوابق تحصیلی تاثیر گذار هست؟
    ۲_اگر بنده بخواهم تغییر رشته بدهم و تجربی امتحان بدهم ایا نیاز هست که ایجاد سابقه بکنم و درس های زیست و زمین را امتحان بدم؟

  16. سلام وقت بخیر
    دیپلم فنی دارم قبل از 84 و پیش دانشگاهی رو سال 92 گرفتم لطف میکنید بفرمایید که من میتونم ترمیم نمره انجام بدم و این ترمیم نمره چند درصد در سوابق تحصیلی من در کنکور امسال من تاثیر داره؟

  17. سلام .من جایی خوندم که افرادی که نظام سالی واحدی بودند میتونند امتحانات پایه دوازدهم رو شرکت کنند و همان نمره را هم برای ترمیم سال ۱۱ هم برای همون دوازدهم درخواست بدهند که محاسبه بشه.چنین چیزی درسته؟ممنونم

  18. سلام من سال 1400 فارغ تحصیل شدم و اون سال زمین شناسی نهایی نبود هر چند من زمین شناسی رو فک کنم 20 گرفتم چون اون سال دبیر نداشتیم الان باید واسه ترمیم معدل زمین شناسی شرکت کنم

  19. سلام وققتون بخیر.
    من سال 88 دیپلم ریاضی فیزیک گرفتم، سال 89 هم پیش دانشگاهی.
    هیچ کدوم از امتحانات پیش دانشگاهی، نهایی نبودن.
    بین دروس دیپلم(سوم دبیرستان) هم فقط، دو درس حسابان و فیزیک نهایی بودن.
    میخوام برا کنکور رشته ی تجربی شرکت کنم.
    اینو میدونم که باید برا درس زیست، آزمون ترمیمی بدم.
    دروس ریاضی و فیزیک دیپلم هم معادل سازی میشن(چون نهایی برگزار شده بودن).
    ولی سوالم اینه که، برا دروس عمومی دیپلم، که امتحانشون نهایی نبودن، باید آزمون ترمیمی بدم؟ یا چجوری حساب میشه؟
    درضمن، برا ما فقط معدل دیپلم حساب میشه تو کنکور؟ یا معدل پیش دانشگاهی هم حساب میشه؟
    ممنون.

  20. سلام من سال۸۹_۹۰پیش دانشگاهی گرفتم وترمیم شرکت نکردم آیا برای سابقه تحصیلی نمرات نهایی سوم دبیرستان تاثیر میدهند؟خواهش میکنم جواب بدین ممنون

  21. سلام ببخشید میخواستم بدونم ترمیم معدل توی ثبت نام دانشگاه بدون کنکور هم تاثیر میذاره و سوابق و ریز نمراتو بهتر میکنه واسه دانشگاه؟

  22. سلام من پیش دانشگاهی رو سال ۹۰ گرفتم و همون سال هم کنکور دادم یعنی ورودی دانشگاه سال ۹۰ هست الان من کارنانه سال سوممرو بگیرم و نمره هایی که کم گرفتم رو ترمیم کنم یا کارنامه پیش دانشگاهی رو بگیرم و نمرات پیش دانشگاهی رو درست کنم؟

  23. سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی نظام قدیم با معدل کل ۱۲ دارم میخوام کنکور انسانی شرکت کنم برای فرهنگیان چکار باید بکنم ؟ ترمیم معدل برای فرهنگیان جواب میده

  24. سلام وقت بخیر من در سال ۷۹ تا۸۰ دیپلم ومدرک پیش دانشگاهی گرفتم .آیا می توانم در کنکور شرکت کنم ؟ویا اینکه حتما باید دوباره امتحان دیپلم وپیش دانشگاهی رو بدم.همچنین شرط معدل برای من اعمال می شود یا نه؟درصورت اعمال معدل فقط معدل دیپلم اعمال می شود یا اینکه پیش دانشگاهی هم تاثیر دارد

  25. سلام قصد دارم کنکور انسانی ۱۴۰۳ شرکت کنم و مدرک دیپلمم برای سال ۹۱ و پیش دانشگاهی برای سال ۹۲ هست و کد سوابق تحصیلی رو زمانی که دانش آموز بودم سال ۹۲ از سمت مدرسه دریافت کرده ام آیا باید دوباره کد سوابق تحصیلی بگیرم و می تونم کنکور شرکت کنم؟؟؟؟؟؟

  26. سلام قصد دارم کنکور انسانی ۱۴۰۳ شرکت کنم و مدرک دیپلمم برای سال ۹۱ و پیش دانشگاهی برای سال ۹۲ هست و کد سوابق تحصیلی رو زمانی که دانش آموز بودم سال ۹۲ از سمت مدرسه دریافت کرده ام آیا باید دوباره کد سوابق تحصیلی بگیرم و نمی خواهم ترمیم معدل بزنم می تونم کنکور شرکت کنم؟؟؟؟؟؟

  27. سلام من دیپلم سال ۸۳ گرفتم آیا نیازی به ترمیم معدل دارم؟؟اگه نه برای ما نتیجه کنکور چگونه حساب میشه؟؟

    1. سلام برای همه داوطلبان تاثیر معدل به صورت 50 درصد می باشد و نیاز به ترمیم معدل خواهید داشت.

  28. سلام.من فارغ التحصیل سال ۹۴ هستم.میخام بدونم الان ک میخام ترمیم انجام بدم نمره ای ک مثلا از درس زیست شناسی میگیرم واسه معدل پیش دانشگاهیم لحاظ میشه یا دوازدهمم.. ؟ و اگه هردو معدل پیش دانشگاهی و دوازدهم پایین باشه و بخام ترمیم کنم باید چیکار کنم؟

  29. سلام الان که سابت سنجش تائید معدل کتبی رو میخواد واسه اونایی که انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی کردن نمره داخل دیپلم رو باید قبول کرد یا نمره ترمیم معدل شده؟

  30. سلام
    من سال 93 دیپلم گرفتم و 94 هم پیش دانشگاهی
    رشتم تجربیه
    میخواستم بدونم برای ترمیم معدل کدوم کتاب ها رو باید بخونم؟ همین کتاب های جدید سال دوازدهم نظام جدید یا کتابای قدیمی؟ و اینکه پیش دانشگاهی الان نیست پس کدوم کتابا رو بجای پیش دانشگاهی باید امتحان بدیم؟

  31. سلام من سال ۸۸ دیپلم تجربی گرفتم میخواستم کنکور شرکت کنم ک گفتن باید ترمیم معدل انجام بدی من چون پایم ضعیفه و متاهل و بچه دارم میخواستم ۴۰۳ ترمیم کنم ۴۰۴ کنکور شرکت کنم این امکانش هس؟لطفا راهنمایی کنید

  32. سلام ببخشید من میخوام کنکور زبان فقط برای سال ۱۴۰۳ شرکت کنم الان تو دفترچه نوشته دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی طبق نظام جدید باید باز امتحان بدن یعنی چی من مدرک پیشم رو سال ۹۵ گرفتم رشتم هم تجربی بود یعنی حتما باید باز فیزیک و زیست و … رو باز امتحان بدم یا منظورش اینه اگه بخوایم برای زبان میتونیم دروس عمومی رو ترمیم کنیم؟ لطفا راهنمایی کنین مرسی

    1. سلام شما می توانید برای ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی در صورت شرکت در کنکور زبان فقط دروس عمومی را شرکت کنید.

  33. سلام ببخشید یه سوال دارم. من مدرک پیشم رو سال ۹۵ گرفتم. اخر دفترچه کنکور دو تا فرمه دومی که فرم پیش نویس هست هیچی فرم اول که گزاشته شده با عنوان فرم گواهیی مربوط به عنوان رشته تحصیلی و … نوشته که به تایید اموزش پرورش برسونیم و نگه داریم لازم هست این کار ؟ باید حتما انجام بدم؟ تا بعد از ۱۱ هم میتونم برم دنبالش؟ اصلا فایدش چیه این فرم واسه چی باید تکمیلش کنم بعد نگه دارم؟ ممنون از پاسخگوییتون

  34. با سلام
    واسه ترمیم معدل نظام قدیم همون کتاب های دوازدهم نظام جدید رو امتحان بدیم ؟یا باید دروس پیش‌دانشگاهی رو هم امتحان بدیم؟

  35. سلام من سال ۷۹ دیپلم گرفتم میخوام دوباره کنکور شرکت کنم، معدل دیپلمم ۱۷ هست،کنکور ۴۰۵میخوام شرکت کنم به نظرتون برا ترمیم معدل میتونم دوباره همه امتحانات نهایی رو از پایه دهم شرکت کنم
    یا ترمیم معدل کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره