مدارس

سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از مهم ترین دغدغه های والدین است که باید از آن اطلاع داشته و در زمان مناسب برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه اقدام نمایند. به طور کلی کودکانی که سن 6 سالگی را تمام کرده اند امکان ثبت نام در مدرسه را خواهند داشت. قانون سن ثبت نام اول ابتدایی برای کودکان مناطق روستایی متفاوت است. قانون ثبت نام نیمه دومی ها در اول ابتدایی نیز در سال جار تغییر کرده است. در این مقاله به بررسی کامل سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اول ابتدایی اولین تجربه کودکان از مدرسه است و در واقع نقطه عطفی در زندگی آنان محسوب می شود. با رسیدن به سن مدرسه والدین باید برای ثبت نام کودک خود در مدرسه اقدام کنند. اما یکی از سوالات و دغدغه های والدین سن ورود به اول ابتدایی 1403 – 1404 است که بدانند دقیقا در چه سنی باید برای ثبت نام فرزند خود اقدام نمایند. 

به طور کلی سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ مطابق با قانون هر ساله 6 سال تمام می باشد. یعنی کودکانی که 6 سال خود را تمام کرده اند و وارد 7 سال شده اند شرط سنی ورود به مدرسه را دارند و باید برای نام نویسی آن ها اقدام کرد. البته که شرط سنی در شرایط خاصی تغییر می کند که والدین باید از آن ها اطلاع دقیق داشته باشند به همین دلیل در این مقاله از سایت دانتل کو به توضیح کامل سن ورود به اول ابتدایی 1403 – 1404 پرداخته ایم. 

 

حداقل و حداکثر سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آموزش و پرورش شرط سنی متفاوتی را برای دانش آموزان اول ابتدایی در شهرها و روستا ها در نظر  گرفته است. حداقل سن ورود به اول ابتدایی 1403 – 1404 در مناطق شهری 6 سال و حداکثر سن نیز 8 سال می باشد.

اما قانون برای دانش آموزان مناطق روستایی فرق می کند و کودکان تا حداکثر 10 سال نیز می توانند برای ثبت نام اول ابتدایی اقدام نمایند. در مناطق شهری در صورت بیشتر بودن سن کودک از 8 سال باید کمیسیون تشکیل شده و با رای و موافقت کمیسیون ثبت نام انجام شود. 

سن ورود به اول ابتدایی

 

جدول سن ثبت نام اول ابتدایی

همانطور که گفته شد حداقل و حداکثر سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مناطق شهری و روستایی متفاوت می باشد. برای درک بهتر و رفع ابهام از سن دانش آموزان در مناطق مختلف در ادامه جدول سن ثبت نام اول ابتدایی آورده شده است. 

منطق حداقل و حداکثر سال تولد
شهری حداقل نیمه اول 1396 و نیمه دوم 1395 و حداکثر نیمه اول 1394
روستایی حداقل نیمه اول 1396 و نیمه دوم 1395 و حداکثر نیمه اول 1392
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

سن ثبت نام کلاس اول برای نیمه دومی ها

همانطور که در متن مقاله گفته شد شرط ثبت نام و حداقل سن ورود به اول ابتدایی 1403 – 1404 داشتن 6 سال تمام کودک می باشد. در زمان ثبت نام مدرسه یکی از چالش های والدین نیمه اولی و نیمه دومی بودن فرزندشان می باشد. تفاوت بین دانش آموزان نیمه اول و نیمه دوم در آمادگی بدنی آن ها و توانایی ذهنی شان برای حضور در کلاس درس می باشد که دانش آموزان با حداکثر 6 سال از این توانایی برخوردار می باشند. 

در سال های گذشته دانش آموزان نیمه دومی که 6 سال تمام را نداشتند، می توانستند با شرایط خاصی مثل گذراندن پیش دبستانی و داشتن ظرفیت خالی مدارس در اول ابتدایی ثبت نام شوند. این دانش آموزان باید سنجش سلامت را نیز می گذراندند.

اما در حال حاضر این شرایط برداشته شده است و تنها دانش آموزان با سن 6 سال تمام امکان ثبت نام خواهند داشت. البته که والدین می توانند با ثبت نام کودکان خود در مقطع پیش دبستانی از اتلاف وقت جلوگیری کرده و آموزش های لازم را به فرزند خود ارائه دهند. در صورت بروز مشکل در ثبت نام اول ابتدایی و یا داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.  

 

مشاوره ثبت نام اول ابتدایی

دانش آموزانی که حداقل 6 سال را تمام کرده باشند، می توانند برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی اقدام کنند. توجه داشته باشید که تمامی کودکان برای ثبت نام مدرسه باید در سنجش سلامت شرکت کرده و گواهی سلامت را دریافت کرده باشند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام اول ابتدایی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. حداقل سن ورود به اول ابتدایی 1403 – 1404 چقدر است؟

    کودکان با حداکثر 6 سال تمام می توانند در اول ابتدایی ثبت نام نمایند. 

  2. حداکثر سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چقدر است؟

    حداکثر سن ورود به مدارس برای دانش آموزان مناطق شهری و روستایی متفاوت است که در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  3. قانون ثبت نام کودکان نیمه دومی در مدرسه به چه صورت است؟

    در متن مقاله به صورت کامل در مورد قانون ثبت نام کودکان نیمه دومی توضیح داده شده است.  

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره