مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

ثبت نام مدارس 99-1400 | زمان و نحوه ثبت نام

کانال تلگرام تحصیلی     

اطلاع پیدا کردن از زمان و نحوه ثبت نام مدارس، یکی از دغدغه های همیشگی دانش آموزان و والدین آنها می باشد. این مسئله به ویژه در سال تحصیلی جدید و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور سوالات بسیاری را در ذهن خانواده ها ایجاد کرده است. سوالاتی نظیر اینکه آیا ثبت نام مدارس همانند سال های گذشته به صورت حضوری خواهد بود و یا نسبت به سال های قبل تفاوت هایی خواهد داشت؟ از جمله ابهاماتی هستند که دانش آموزان به دنبال پاسخ آن، هستند. به همین خاطر، در این مطلب به بررسی این سوالات و ثبت نام مدارس 99-1400 | زمان و نحوه ثبت نام خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس 99-1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان ثبت نام مدارس 99-1400

علی رغم مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاده است، ثبت نام مدارس همانند سال های گذشته و برطبق روال سابق صورت می گیرد. ثبت نام مدارس 99-1400 از اوایل خردادماه، آغاز شده و تا پایان ماه مرداد، ادامه خواهد یافت. برای انجام ثبت نام می بایست به صورت حضوی به مدارس مراجعه نمایید. البته ثبت نام در مدارس شاهد، از این قاعده مستثنی بوده و برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید به سایت تحصیلی دانتل مراجعه کنید.

احتمال دارد مدرسه مورد نظر شما بر اساس حروف الفبا، به اولویت بندی ثبت نام دانش آموزان بپردازد و یا از شما بخواهد پیش ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. بهتر است پیش از مراجعه حضوری به مدرسه، راجع به این مسائل در مدرسه مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.

با توجه به قوت گرفتن این احتمال که آغاز سال تحصیلی جدید، برخلاف روال سابق، 15 شهریور ماه خواهد بود، توصیه می شود ثبت نام خود را هرچه سریعتر انجام دهید تا با مشکلاتی نظیر پر شدن ظرفیت مدارس یا ازدحام روزهای آخر این مهلت، مواجه نشوید.

ثبت نام مدارس 99-1400 | مدارک مورد نیاز

همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام دانش آموزان، باعث تسریع روند ثبت نام و کاهش مشکلات در این زمینه خواهد شد. برخی از مدارکی که می بایست همراه داشته باشید، عبارتند از

  • اطلاعات هویتی دانش اموز؛ شامل اصل شناسنامه و فتوکپی تمام صفحات؛ اصل و فتوکپی کارت ملی دانش آموز، 4 قطعه عکس پرسنلی به اندازه 4×3
  • اطلاعات هویتی والدین؛ شامل اصل و فتوکپی شناسنامه و کارت ملی والدین
  • سوابق تحصیلی دانش آموز نظیر کارنامه و پرونده تحصیلی
  • آدرس و کد پستی محل سکونت، قولنامه یا سند منزل که نشان می دهد شما در این آدرس سکونت دارید
  • وچه نقد بابت هزینه بیمه و کتاب های درسی
  • برگه مربوط به انجام واکسیناسیون و سنجش سلامت برای دانش آموزان کلاس اول دبستان

ثبت نام مدارس 99-1400 | مقررات ثبت نام

برخی از مقررات ثبت نام مدارس 99-1400 ، برای دانش آموزان، موظف هستند رعایت کنند، عبارتند از:

  1. دانش آموزان برای شروع دوره آموزش رسمی، می بایست به حدنصاب سنی مطلوب رسیده باشند. این حد نصاب برای آغاز دوره پش دبستانی اول، چهار یا پنج سال تمام (متولدین 2/7/1394 تا 1/7/1395) و برای دوره پیش دبستانی دوم، پنج یا شش سال تمام ( متولدین 2/7/1393 تا 1/7/1394) می باشد. حد نصاب سنی برای کلاس اول دبستان، 6 سال تمام (متولدین نیمه اول سال 1393)، می باشد.
  2. تمامی دانش آموزانی که در پایه اول دبستان ثبت نام می کنند، می بایست از جانب مدرسه برای انجام طرح پایش سلامت، به پایگاه های مربوطه ارجاع داده شوند و برگه انجام سنجش را برای ثبت نام به مدرسه تحویل دهند.
  3. مدارس می بایست صرفا در محدوده جغرافیایی خود و براساس ضوابط تعیین شده، نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام نمایند.
  4. مدارس اجازه دریافت هیچگونه وجه نقد، به جز هزینه بیمه حوادث و کتاب های درسی را از دانش آموزان ندارند. مبالغی که می بایست به دلیل سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم مدرسه، فعالیت های فوق برنامه یا به هردلیل دیگری از دانش اموزان مطالبه شود، پس از ثبت نام و با شروع سال تحصیلی اخذ خواهد شد.
  5. با توجه به بخشنامه شماره 61298 که در تاریخ 11/4/1397 صادر شده است، مدارس اجازه ایجاد هیچگونه رابطه مالی با موسسات کمک آموزشی را به جهت ایجاد کلاس های رفع اشکال یا آزمون های آزمایشی ندارند
  6. مدارس اجازه برگزاری آزمون های ورودی و یا ایجاد شرط معدل برای دانش آموزان را ندارند و هیچ دانش آموزی نباید به این خاطر با مشکل ثبت نام مواجه شود

ثبت نام مدارس 99-1400| ثبت نام کتاب درسی

دانش آموزان پایه تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم می توانند از تاریخ 8/4/1399 نسبت به ثبت نام برای دریافت کتاب های درسی خود اقدام کنند. برای ثبت نام می بایست به سایت اینترنتی www.textbook.com مراجعه نمایید و با تکمیل فرم ثبت نام و واریز هزینه کتاب های درسی، ثبت نام خود را قطعی نمایید. همچنین دانش آموزان تمامی پایه های تحصیلی از تاریخ 17/4/1399 تا 31/6/1399 فرصت دارند که با مراجعه به ادرس اینترنتی فوق، سفارشات خود را اصلاح نمایند.

ثبت نام مدارس 99-1400 | سوالات متداول

1.شروع ثبت نام مدارس از چه زمانی خواهد بود؟

ثبت نام در تمامی مدارس و پایه ها از ابتدای ماه خرداد امسال شروع شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

2.شروع سال تحصیلی جدید از چه زمانی خواهد بود؟

به احتمال زیاد و براساس اعلام قبلی، سال تحصیلی جدیداز 15 شهریور ماه آغاز خواهد شد.

3.حد نصاب سنی برای ثبت نام در دوره اول پیش دبستانی چه سنی است؟

دانش اموزان چهار یا پنج سال تمام(متولدین مهرماه سال 1394 تا مهر 1395)، می توانند در دوره اول پیش دبستانی ثبت نام انجام دهند

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس 99-1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره