کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در تاریخ ۶ شهریور منتشر شد و در دسترس قرار گرفت. در این مرحله تمامی داوطلبانی که اقدام به انتخاب‌رشته کرده بودند، نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش خود را دریافت می‌کنند. با توجه به اهمیتی که مرحله اعلام نتیجه دارد، بهتر است داوطلبان با جزئیات این مرحله از جمله زمان و نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد سراسری آشنا شوند. علاوه بر این، لازم است که داوطلبان پذیرفته شده مراحلی را برای تکمیل ثبت نام خود انجام دهند. 

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

با توجه به آغاز نیمسال اول تحصیلی در مهرماه هر سال، بدیهی است که نتیجه می‌بایست تا اواخر شهریورماه اعلام گردد. امسال نتایج نهایی ارشد سراسری ۱۴۰۳ اوایل شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد. پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی نیز نتایج کنکور ارشد متناسب با زمان برگزاری کنکور ارشد و در فاصله یک تا دو ماه پس از انتخاب رشته ارشد سراسری منتشر شود.

نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 اعلام شد. داوطلبان هم اکنون می توانند برای دریافت کارنامه خود به سایت سنجش مراجعه کنند.

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد 1403

در ادامه نحوه مشاهده نتایج کنکور ارشد شرح داده شده است.

1️⃣ به سایت سازمان  به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایید. بر روی گزینه کارشناسی ارشد کلیک کنید.

نتایج نهایی کنکور ارشد

2️⃣ از منوی سمت راست بر روی نتایج کلیک کنید.

نتایج نهایی ارشد

3️⃣ در این مرحله برای دریافت نتیجه بایستی بر روی لینک فعال “ سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 (اعلام نتایج نهایی دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی) ” کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله برای ورود به سامانه اعلام نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۳ بایستی گزینه ” ورود به سیستم ” را از سمت راست سایت انتخاب کرد.

ورود-به-سیستم

5️⃣ در این مرحله دو روش برای ورود به پنل هر داوطلب وجود دارد. در روش اول، داشتن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام و در روش دوم نیز روش دوم داشتن شماره پرونده، کد ملی و سال تولد داوطلب الزامی است.

کد-رهگیری-شماره-پرونده

6️⃣ در این مرحله با انتخاب گزینه ” مشاهده نتیجه نهایی ” کارنامه کنکور ارشد قابل مشاهده است.

 

اعتراض به نتایج نهایی 1403

برخی از داوطلبی ممکن است از نتیجه نهایی پذیرش خود راضی نبوده و یا نسبت به آن مشکوک باشد. این دسته از داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را به صورت اینترنتی بیان کنند. سازمان سنجش شرایطی را برای این داوطلبان فراهم کرده است تا دلیل اعتراضات خود را شرح دهند. البته ضروری است که داوطلبان معترض، دلایل کافی و قانع کننده برای اعتراض به نتیجه ارشد سراسری خود داشته باشند.

نتیجه اعتراض به نتایج نهایی کارشناسی ارشد درج شده توسط داوطلبان پس از بررسی کارشناسان به شکل اینترنتی به داوطلبان ابلاغ می‌شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد

داوطلبان پذیرفته شده در هر یک دانشگاه‌های سراسری، باید توجه داشته باشند که تنها پذیرش نهایی آنان کافی نیست و بایستی نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند. افرادی که با وجود پذیرش نهایی ارشد سراسری اقدامی برای تکمیل ثبت نام خود نمی‌کنند، مجاز به ورود به دانشگاه نخواهند بود.

اگر داوطلبی قصد انصراف از ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده داشته باشد، می‌تواند مرحله تکمیل ثبت نام را انجام ندهد. داوطلبانی که در مقطع روزانه پذیرفته شوند ولی اقدامی برای تکمیل ثبت نام انجام ندهند.

زمان تکمیل ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری از طرف محل دانشگاه‌های پذیرفته شدهپس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1403 تعیین می‌شود. داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه خود، از بازه زمانی تکمیل ثبت نام آگاه شوند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۳ تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره