کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ از اقداماتی است که متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد در صورتی که از نتیجه آزمون کارشناسی ارشد خود رضایت کافی ندارند، می توانند انجام دهند. امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد برای هر داوطلبی که کارنامه اولیه دریافت کرده و در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده است، از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم برای راهنمایی داوطلبانی که اعتراض به نتایج دارند، مراحل گام به گام ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402 را قرار دهیم.

 

اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

نتایج اولیه کنکور ارشد بعد از برگزاری این آزمون در قالب یک کارنامه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نیز پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماه تا یک ماه و نیم ار اتمام مهلت انتخاب رشته ارشد اعلام می گردد.

در هر دو مرحله اعلام نتایج داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج بدست آمده با بررسی کلید سوالات و … اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور درخواست خود را مبنی بر اعتراض نتایح کنکور ارشد 1402 ارسال نمایند.

البته لازم است توجه داشته باشید که در هر دو مرحله کلید سوالات و همینطور فرم انتخاب رشته متقاضیان با نرم افزار های دقیقی انجام می شود و احتمال بروز خطا کم هست. اما شما اگر گمان می کنید که در محاسبه نمره و نتیجه شما اشتباهی رخ داده است، حتما اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خود را ثبت کنید.

 

زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد برای تمامی شرکت کنندگان در جلسه این آزمون، بر روی سامانه قرار می گیرد. تمامی داوطلبان می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای جهت دریافت نتایج اولیه خود اقدام کنند. پس از انتشار کارنامه اولیه که معممولا در تیر ماه انجام می شود داوطلبان می توانند تا چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه می توانند اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را ثبت کنند.

تا کنون زمان اعتراض به نتایج ارشد 1402 از سوری سازمان سنجش اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

نتایج نهایی انتخاب رشته معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می شود. آن دسته از داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده اند در این بازه زمانی می توانند نتیجه نهایی حود ا مشاهده کنند. پس از انتشار این کارنامه سازمان سنحش مهلت چند روزه ای پس از انتشار کارنامه نهایی در اختیار داوطلبان می گذارد تا در صورت اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ دارند را ثبت کنند. 

زمان اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲ از 21 تا 24 شهریور ماه می باشد.

 

مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد از سیستم پاسخگویی سنجش

پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان می توانند کلید و پاسخنامه سوالات این آزمون را بررسی نمایند و چنانچه نسبت به درصد دروس و نتایج کنکور ارشد اعلام شده معترض باشند، از طریق سایت سازمان سنجش درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را ثبت نمایند. در ادامه به بررسی راهنما تصویری می پردازیم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از طریق منوی سمت چپ سایت وارد بخش ” سیستم پاسخگویی ” شوید.

ورود به سیستم پاسخگویی

3️⃣ چنانچه قبلا در سایت عضو نشده‌اید بر روی گزینه “ عضویت در سایت ” کلیک کنید و با تکمیل روند عضویت در سایت، عضو سامانه شوید.

عضویت در سامانه

4️⃣ در صورتی که در سایت عضو شدید و حتی اگر قبلا مراحل عضویت در سامانه را انجام داده اید، بر روی گزینه “ ورود به سامانه ” کلیک نمایید.

ورود به سامانه

 

نحوه عضویت در سایت

اولین قدم جهت عضویت در سایت، تکمیل فرمی مطابق تصویر زیر با اطلاعات شناسنامه و شخصی تان می باشد. فقط توجه داشته باشید که در زمان عضویت در سایت، زبان کیبورد را بر روی انگلیسی قرار دهید.

ثبت نام عضویت

❌ پس از تکمیل مراحل فوق به نشانی ایمیلی و یا شماره تلفن همراهی که در این فرم وارد کرده اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد که برای ورود به سامانه ثبت الزامی می‌باشد. داوطلبان در صورتی در روند عضویت در سایت و ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ با مشکلی مواجه شوند، مشاورین مرکز مشاوره دانتل کو می‌توانند درخواست اعتراض نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را در سایت سنجش ثبت نمایند.

 

5️⃣ پس از اتمام مرحله عضویت در سایت، مجدد وارد سایت سنجش شده و با تکرار مراحل قبل بر روی گزینه “ ورود به سامانه ” کلیک نمایید. 

ورود به سامانه

6️⃣ در این مرحله لازم راهنما ثبت اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ است مطابق تصویر زیر در کادر ایجاد شده، پست الکترونیک و رمز عبوری که برایتان ارسال شده است، به همراه کد ملی تان را وارد نمایید.

اعتراض به نتایج کوکور کارشناسی ارشد

7️⃣ نوع آزمون و سال تحصیلی خود را وارد نمایید. (آزمون کارشناسی ارشد 1402)

اعتراض نتایج کنکور کارشانسی ارشد

8️⃣ در این مرحله لیست درخواست هایی که مجاز به ارسال آن ها می باشید، نمایش داده می شود، لازم است برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد 1402 بر روی گزینه ” تقاضای مجدد بررسی نمره ” کلیک کنید.

اعتراض نتایج کنکور کارشانسی ارشد

9️⃣ مشخصات داوطلبی خود را وارد کنید و سپس درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را در متن پیام عنوان نمایید.

اعتراض نتایج کنکور کارشانسی ارشد

 

اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲

پس از اینکه هر داوطلب متناسب با رتبه ای که کسب کرده است، وارد مرحله انتخاب رشته می شود، می تواند پس از گذشت تقریبا یک بازه زمانی یک ماهه از نتایج نهایی خود مطلع شود. طبق آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد در اواخر مهر ماه و یا اوایل آبان ماه منتشر می شود.

در این بازه زمانی لینک اعتراض به نتایج کنکور ارشد نیز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می گردد و داوطلبانی که از نتیجه بدست آمده در این مرحله رضایت کافی ندارند، می توانند جهت ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد اقدام نمایند. 

مراحل اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ مشابه با مراحل اعتراض به نتایج اولیه آزمون ارشد می باشد، به طوری که داوطلبان بایستی با مراجعه به سایت سازمان سنجش و انتخاب سیستم پاسخگویی، عضو سامانه شوند. پس از عضویت در سامانه ورود به سیستم را انتخاب کرده و پس از انتخاب آزمون موردنظر، اینبار بر روی گزینه ” اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 ” کلیک نمایند.

 

توجه

در نظر داشته باشید که چنانچه به هر دو مرحله از اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد اعتراض دارید، بایستی که مراحل اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402 خود را در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش و صورت اینترنتی ثبت نمایید. بنابراین و به خصوص با شرایط کرونا حال حاضر از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری نمایید.

در نظر داشته باشید اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ در دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود، چنانچه به نتایج نهایی دانشگاه آزاد اعتراض دارید، می توانید به سامانه ارتباط پشتیبان ساپ (ثبت الکترونیکی درخواست) و یا سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارع التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنید و مراحل ثبت درخواست اعتراض خود را طی کنید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402

پس از تقریبا یک هفته که نتایج نهایی اعلام می شود، سازمان سنجش برای شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته یک کارنامه با عنوان “کارنامه نهایی” و یا ” کارنامه سبز” منتشر می کند. بسیاری از متقاضیان با رویت کارنامه سبز خود از وضعیت رتبه خود و آخرین نفری که در تک تک کد رشته محل هایی که در فرم انتخاب درج کرده است، مطلع می گردد.  از اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ منصرف می شوند.

این دسته از داوطلبان که متوجه می شوند، در نتایج نهایی آن ها خطایی وجود نداشته اما به دلیل یک انتخاب رشته نادرست در کد رشته محل مورد علاقه شان پذیرفته نشده اند، و خواهان قبولی در الویت های بعدی شان می باشند، می توانند با ارسال درخواست بررسی مجدد کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 1402 خواهان تغییراتی در نتایج خود شوند.

در این مرحله داوطلبان می توانند با ارسال درخواست تقاضای بررسی اولویت های بعدی، تغییر دوره قبولی ، مجوز شرکت در آزمون سال بعد و … را دریافت نمایند.

شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه استفاده از کارنامه سبز جهت تغییر الویت های فرم انتخاب رشته و یا اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید و سوالات خود را بپرسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، متقاضیان در هر مرحله از آزمون کارشناسی ارشد که نتایج منتشر می شود، می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مراحل ثبت درخواست اعتزاض خود را طی کنند.

نحوه ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد به چه صورت است؟

راهنمای تصویری ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد را در متن مقاله فوق قرار داده ایم.

متقاضیان چه زمانی فرصت دارند نسبت به نتایج نهایی اعتراض کنند؟

اعتراض به نتایج نهایی پس از اعلام نتیجه نهایی این آزمون در اواخر مهرماه امکان پذیر می باشد

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره