مدارسمدارس خاص

ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ با شروع سال تحصیلی جدید در مهر ماه انجام می شود. متقاضیان واجد شرایط باید با اطلاع از لیست مدارس بزرگسال استان خود به نزدیک ترین مدرسه محل زندگی شان مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک مورد نیاز، نام نویسی خود را انجام دهند. این مدارس شهریه پرداز هستند اما هزینه آن ها چندان بالا نیست و اکثر متقاضیان توانایی پرداخت آن را خواهند داشت. در این مطلب به بررسی کامل جزییات شهریه و زمان و شرایط ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان 1403 پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

معرفی و ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳

افرادی که موفق به ادامه تحصیل در کودکی و نوجوانی نشده اند، می توانند در مدارس بزرگسال ثبت‌نام کرده و تحصیل خود را ادامه دهند. برای ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ متقاضیان باید از شرایط لازم برخوردار بوده و با در دست داشتن مدارک خود به این مدارس مراجعه کرده و نام نویسی شان را انجام دهند. 

افرادی که قصد ثبت نام در مدارس بزرگسالان 1403 در مقاطع متوسطه را دارند، می توانند به صورت غیر حضوری و مجازی به ادامه تحصیل بپردازند. تاهل، مشکلات جسمانی، سرپرستی خانواده و غیره از دلایلی هستند که به موجب آن ها داوطلبان می توانند به صورت آموزش از راه دور در مدارس بزرگسال ثبت نام کنند. 

ربه منظور سهولت کار برای شما متقاضیان گرامی در این مطلب به بررسی تمامی جزییات مربوط به ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. 

 

شرایط ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان 1403

افرادی که موفق به تحصیل در مدارس عادی نشده اند، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ اقدام نمایند. مدارس بزرگسالان مانند کلاس های نهضت سواد آموزی هستند و افراد بی سواد، کم سواد و افرادی که قصد افزایش سواد خود را دارند می توانند در آن ها شرکت نمایند.

اگر افراد شرایطی مثل تاهل، سرپرستی خانواده و مشکلات جسمانی را داشته باشند امکان آموزش غیر حضوری در مقاطع دیگر را نیز خواهند داشت. 

ثبت‌نام در هر یک از مقاطع تحصیلی شرایطی دارد که به شرح موارد زیر می باشد. 

 

مقطع ابتدایی

✅ به طور کامل بی سواد بوده و قصد ثبت نام در مدارس بزرگسالان ۱۴۰۳ را دارند، باید در مقطع ابتدایی ثبت نام نمایند

✅ حداقل 11 سال سن

✅ در صورتی که فرد سواد ابتدایی را دارد اما موفق به دریافت مدرک نشده است، می تواند به عنوان داوطلب آزاد در امتحانات خرداد ماه شرکت کرده و با کسب نمره قبولی، مدرک ابتدایی خود را دریافت کند. 

 

مقطع  متوسطه اول

افرادی که مدرک ابتدایی دارند اما موفق به تحصیل در متوسطه اول نشده اند یا در این مقطع مردود شده اند، می توانند برای ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ در متوسطه اول اقدام نمایند.

✅ حداقل 16 سال سن

✅ در صورتی که فرد 18 سال سن داشته باشد و مدرک پایه پنج را نیز ارائه دهد، امکان ثبت نام در امتحانات طرح جامع سوم راهنمایی را خواهد داشت. 

 

مقطع متوسطه دوم

مقطع متوسطه دوم به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد. متقاضیانی که قصد تحصیل در مدارس بزرگسالان ۱۴۰۳ در مقطع متوسطه دوم را دارند، می توانند به با داشتن مدارک لازم در این مدارس ثبت نام نمایند

✅ افرادی که بیشتر از 18 سال سن داشته

 

زمان ثبت نام مدارس بزرگسال ۱۴۰۳

مدارس بزرگسال در مهر ماه هر سال و با شروع سال تحصیلی جدید اقدام به ثبت‌نام متقاضیان می کند. البته مهلت ثبت نام معمولا تمدید شده و تا آخر آبان ماه ادامه می یابد.

در صورت بروز تغییر در روند نام نویسی مدارس بزرگسال در سال جدید، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع تر می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

دانش آموزانی که واجد شرایط ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان 1403 می شوند و مدارک لازم برای نام نویسی را نیز در اختیار دارند، باید در زمان تعیین شده اقدامات لازم برای نام نویسی مدارس بزرگسال را انجام دهند. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع متوسطه دوم به صورت مجازی می باشد و دانش آموزان می توانند به صورت آموزش از راه دور در کلاس ها شرکت کرده و مدرک خود را کسب نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان 1403

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس بزرگسالان ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر می باشد: 

👈 شناسنامه همراه با کپی از صفحه اول آن

‌👈 عکس 4*3

👈 مدرک پایان دوره مقطع قبلی

‌👈 آخرین کارنامه تحصیلی

👈 کارنامه تطبیقی دانش آموز تطبیقی

‌👈 مدرک پایان خدمت یا معافیت برای آقایان بیشتر از 18 سال

👈 معرفی نامه برای دانش آموزان استثنایی

‌👈 مدارک مربوط به ایثارگری برای افراد واجد شرایط

👈 مدارک مربوط به اقامت یا پناهندگی برای اتباع خارجی

در هنگام کامل کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان 1403  حتما توجه داشته باشید که مدارک به طور کامل آماده باشد. هرگونه نقص در مدارک منجر به مشکل در روند ثبت نام خواهد شد. 

ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان

 

نحوه ثبت نام مدارس بزرگسالان

ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ به صورت حضوری انجام می شود و متقاضیان باید با مراجعه به مدرسه مورد نظر و ارائه مدارک لازم، ثبت نام خود را انجام دهند.

سایت آموزش از راه دور مدارس بزرگسال سامانه dei.medu.ir می باشد و تمامی جزییات ثبت نام در مدارس مختلف در این سامانه قرار خواهد گرفت. 

متقاضیان باید ابتدا به این سامانه مراجعه کرده و نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی خود مطلع شوند. سپس بر اساس دستورالعمل های مربوط به ثبت نام در مدرسه اقدامات لازم را انجام دهند. در صورت بروز مشکل در روند ثبت‌نام می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس گرفته از با آنان مشورت نمایید. 

 

شهریه مدارس بزرگسال ۱۴۰۳

تحصیل در این مدارس مثل مدارس دولتی رایگان نیست و متقاضیان باید شهریه آن را پرداخت آن نمایند. البته این هزینه چندان زیاد نیست و اکثر متقاضیان با مشکلی در پرداخت شهریه ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ مواجه نخواهند شد. 

شهریه مدارس بزرگسال در ترم مهر و ترم تابستانی متفاوت خواهد بود. دانش آموزان باید شهریه خود را در دو بخش شهریه ثابت و متغیر پرداخت نمایند. شهریه متغیر با توجه به تعداد درس های هر رشته تعیین می شود. برای مثال دانش آموزان رشته انسانی باید شهریه متغییر بیشتری نسبت به دانش آموزان رشته ریاضی بپردازند. 

شهریه ثابت در سال گذشته در حدود 100 هزار تومان بود اما در ترم تابستان کمتر بوده و در حدود 50 تا 60 هزار تومان است. شهریه متغییر نیز با توجه به تعداد دروس تعیین می شود و هر واحد درسی نیز شهریه ای معادل 15 تا 20 هزار تومان خواهد داشت. 

 

ساعت کاری مدارس بزرگسالان

معمولا تمامی مدارس بزرگسال در شیفت بعد از ظهر فعالیت دارند و ساعت کاری آن ها از ساعت یک یا یک و نیم بعد از ظهر شروع می شود. 

مدارس بزرگسال در شیفت صبح فعالیتی نخواهند داشت. یکی از تفکرات اشتباه عموم مرد در مورد ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ این است که فکر می کنند کلاس های درس این مدارس در شب می باشد که کاملا اشتباه است و در واقع در شیفت بعد از ظهر فعالیت خواهند داشت. 

 

شرایط نقل و انتقال

برخی از دانش آموزان نگرانند که پس از ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان ۱۴۰۳ به دلایل مختلف امکان ادامه تحصیل در همان مدرسه را نداشته باشند و با توجه به محدود بودن مدارس بزرگسال در هر استان این نگرانی جدی تر نیز می شود.

اما باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد و آموزش و پرورش امکان انتقالی در مدارس بزرگسال را در نظر گرفته است. دانش آموزان باید شرایط خود را برای مدرسه توضیح داده و در صورت موافقت به راحتی انتقالی دریافت نمایند. 

 

مشاوره تحصیل در مدارس بزرگسال

مدارس بزرگسال در مقطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در حال فعالیت هستند و دانش آموزان بزرگسال با توجه به وضعیت تحصیلی خود می توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند. مدارس بزرگسال شهریه پرداز هستند و امکان تحصیل به صورت مجازی نیز در برخی مقاطع آن وجود دارد. دانش آموزان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند انتقالی نیز دریافت کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس بزرگسالان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام مدارس بزرگسال چه شرایطی دارد؟

    نام نویسی در هر مقطع شرایطی دارد که در متن مقاله به صورت کامل به آن ها پرداخته شده است. 

  2. ثبت نام مدارس شبانه بزرگسالان 1403 چه زمانی انجام می شود؟

    معمولا ثبت نام در مهر ماه و با شروع سال تحصیلی جدید آغاز می شود. این مهلت معمولا تا اواخر آبان ماه نیز تمدید خواهد شد. 

  3. آیا امکان تحصیل غیر حضوری در مدارس بزرگسال وجود دارد؟

    تمامی کلاس های آموزشی در مقطع متوسطه دوم به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره