انتخاب رشته دانشگاه آزادکنکور سراسری

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور است که قصد ادامه تحصیل در رشته های دبیری دانشگاه‌فرهنگیان را دارند. پذیرش فرهنگیان نسبتا محدود است و داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه با چالش هایی مواجه هستند. در سال جدید ظرفیت پذیرش فرهنگیان نسبت به سال گذشته افزایش 25 درصدی خواهد داشت. در این مقاله به بررسی کامل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

دانشگاه فرهنگیان هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف می کند. هر ساله ظرفیت دانشگاه فرهنگیان متفاوت است و تعداد دقیق آن در در دفترچه راهنما انتخاب رشته منتشر می شود. یکی از مهم ترین شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، بومی بودن داوطلب می باشد. داوطلبان برای پذیرش در رشته محل های بومی خود، باید از ظرفیت پذیرش هر رشته بومی اطلاع داشته و بر این اساس فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

آموزش و پرورش در سال 1403 اعلام کرده است که با بیش از 100 هزار کمبود نیروی معلم مواجه است و با توجه به بازنشستگی معلمان، این وضعیت تبدیل به یک مشکل جدی شده است. برای حل این مشکل راهکارهایی در نظر گرفته شده است که از آن ها می توان به بازگشت معلمان بازنشسته و افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1403 اشاره کرد. در صورت عدم افزایش ظرفیت پذیرش فرهنگیان، این مشکل سال به سال جدی تر خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که ظر‌فیت فرهنگیان محدود است و از سوی دیگر با توجه به شرط بومی گزینی، داوطلبان در انتخاب رشته محل ها نیز با محدودیت مواجه هستند و در نتیجه بسیاری از آن ها موفق به کسب قبولی و ورود به دانشگاه فرهنگیان نمی شوند. طبق اطلاعیه های منتشر شده، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نسبت به سال گذشته که تقریبا 30 هزار نفر بود، در سال جاری 25 درصد افزایش خواهد یافت.

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

 

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هر استان

هر ساله دانشگاه فرهنگیان ظرفیت مشخصی را تعیین کرده و از طریق دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می دهد. داوطلبان باید از ظرفیت پذیرش هر رشته مطلع شده و بر این اساس انتخاب رشته خود را در دی ماه سال ۱۴۰۳ انجام دهند. 

دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی دانشجو پذیرش می کند و تنها متقاضیان هر استان می توانند در رشته های مربوطه پذیرفته شوند. در نتیجه این نحوه پذیرش، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هر استان متفاوت است و داوطلبان باید با توجه به ظرفیت استان خود اقدامات لازم را در جهت انتخاب رشته و پذیرش فرهنگیان انجام دهند.

 

تعداد پذیرش فرهنگیان در هر گروه آزمایشی

در سال جدید پذیرش فرهنگیان از طریق کنکور اختصاصی این دانشگاه می باشد. در سال های گذشته داوطلبان باید در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از کسب رتبه حد نصاب، نسبت به انتخاب رشته اقدام می کردند. تعداد پذیرش و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هر یک از گروه های آزمایشی متفاوت می باشد که به شرح زیر است. 

رشته ظرفیت
تجربی 5045
ریاضی 3590
انسانی 13150
هنر 515

 

چگونگی پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1403

دانشگاه فرهنگیان در سال جدید از طریق کنکور اختصاصی تربیت معلم اقدام به پذیرش دانشجو می کند. داوطلبان باید در دی ماه در انتخاب رشته شرکت کرده و سپس در اردیبهشت ماه در کنکور شرکت کنند.

مصاحبه حضوری نیز در خرداد انجام می شود و نتایج نهایی در مرداد ماه قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر می شود. داوطلبان پذیرفته شده امکان انتخاب رشته در کنکور سراسری را نخواهند داشت. پذیرش و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شرایطی دارد که به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ داشتن تابعیت ایرانی

✅ اعتقاد به دین اسلام و جمهوری اسلامی

✅ نداشتن سو سابقه کیفری و جزایی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ سلامت جسمانی و روانی کامل

✅ داشتن تراز علمی حداقل 6000

✅ شرط سنی حداکثر 24 سال

✅ حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم (که در سال جاری حذف شده است)

✅ بومی بودن در کد رشته محل از شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان دانشگاه تربیت معلم این است که آیا این دانشگاه تکمیل ظرفیت نیز برگزار می کند؟ در پاسخ باید گفت که اگر دانشگاه ظرفیت خالی داشته باشد، تکمیل ظرفیت برگزار شده و داوطلبان شانس مجدد برای قبولی در این دانشگاه را خواهند داشت. 

سال گذشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اما در مورد سال جاری هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق تکمیل ظرفیت فرهنگیان، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره فرهنگیان

داوطلبانی که قصد پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را دارند، باید در دی‌ماه انتخاب رشته کرده و بر اساس دفترچه راهنما، کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هر ساله از طریق دفترچه راهنما در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

    ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در متن مقاله بررسی شده است.

  2. آیا پذیرش فرهنگیان در سال جدید با توجه به کمبود نیروی معلم بیشتر خواهد شد؟

    بله طبق اطلاعیه ها ظرفیت پذیرش در سال جدید نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش خواهد یافت.

  3. آیا بومی گزینی از شرایط پذیرش فرهنگیان است؟

    بله این دانشگاه با شرایط بومی گزینی اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره