کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ طرح جدید سازمان آموزش و پرورش است که بر اساس آن داوطلبان این دانشگاه می‌توانند از طریق شرکت در کنکور اختصاصی جذب رشته دبیری شوند. متقاضیان می‌توانند با پیگیری اطلاعیه های سازمان آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام کنکور فرهنگیان در این آزمون ثبت نام نمایند. با توجه به مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون اختصاصی تربیت معلم، برای کسب اطلاع بیش تر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

در سال های گذشته پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری امکان پذیر بود اما در سال جاری داوطلبان از طریق کنکور اختصاصی تربیت معلم می توانند شرکت کرده و در صورت قبولی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نمایند.

کنکور دانشگاه فرهنگیان در قالب کنکور سراسری و به صورت یک گروه جداگانه انجام می گیرد. داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی در گروه فرهنگیان نیز شرکت نمایند. 

کنکور اختصاصی تربیت معلم فقط در نوبت اول کنکور سراسری (اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

در زمان برگزاری آزمون یک دفترچه جداگانه به داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان قرار می گیرد و می توانند به سوالات این گروه پاسخ دهند. 

تمامی گروه های آزمایشی می‌توانند رشته های دانشگاه فرهنگیان همچون علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، دبیری زبان انگلیسی و… را انتخاب کنند. پس از انتخاب رشته داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت خواهند شد. افرادی که در جلسه مصاحبه عملکرد خوبی داشته باشند، در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد. 

اما در سال جدید طرح کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ تصویب شده است و از این پس این دانشگاه می‌تواند آزمونی مستقل از کنکور سراسری برگزار کرده و دانشجویان دبیری را با توجه به عملکرد در آزمون اختصاصی خود پذیرش نماید. 

 

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ همزمان با آزمون سراسری در آذر ماه آغاز خواهد شد. داوطلبان می توانند علاوه شرکت در کنکور سراسری در گروه های اصلی (تجربی، انسانی و ریاضی) در گروه فرهنگیان نیز شرکت نمایند.

زمان ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ در تاریخ ۵ تا ۱۱ آذر ماه می باشد.

داوطلبان در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سنجش می توانند کارت آزمون را خریداری کرده و در فرم ثبت نام کنکور گروه فرهنگیان را نیز انتخاب نمایند. 

کنکور دانشگاه فرهنگیان

 

زمان و چگونگی ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403

طبق اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش، کنکور دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ اولین دوره برگزار خواهد شد.

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در سایت سنجش، ثبت نام کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ همزمان با ثبت نام کنکور سراسری می‌باشد. ثبت نام کنکور سراسری در نوبت اردیبهشت ماه از ۵ تا ۱۱ آذر ماه می‌باشد. داوطلبان می‌توانند در این بازه زمانی به سایت سنجش مراجعه کرده و ثبت نام کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان را نیز انجام دهند.

داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر از ثبت نام آزمون اختصاصی تربیت معلم باید منتظر انتشار دفترچه راهنما در ۵ آذر ماه باشند. برای کسب اطلاع سریع از جزییات کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403 می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم تصویب شده است و در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد. فرایند نام نویسی این آزمون همزمان با شروع مهلت ثبت نام کنکور سراسری در ۵ آذر ماه خواهد بود و تا ۱۱ آذر نیز فرصت خواهد داشت. همزمان با شروع نام نویسی لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون اختصاصی تربیت معلم نیز منتشر خواهد شد و تمامی شرایط و ضوابط این آزمون به طور کامل در این دفترچه ذکر خواهد شد. 

مطالعه دفترچه برای داوطلبان کنکور تربیت معلم الزامی است چراکه برای اولین بار شرایط و مقررات و نحوه نام نویسی در آزمون در این دفترچه اعلام خواهد شد. به محض انتشار دفترچه راهنما، لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند به منظور سهولت بیشتر اقدام به دانلود دفترچه از این صفحه نمایند.

 

شرایط ثبت نام در آزمون فرهنگیان

به طور کلی ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان همسو با ثبت نام کنکور سراسری است. افرادی که واجد شرایط ثبت نام در کنکور هستند، می‌توانند در آزمون اختصاصی فرهنگیان نیز نام نویسی نمایند. شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در این دانشگاه وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد.

 

شرایط عمومی

از شرایط عمومی ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

🔴 تابعیت ایرانی

🔴 اعتقاد به دین اسلان و یا ادیان مورد تایید در قانون اساسی،

🔴 اعتقاد به جمهوری اسلامی و عدم عضویت در گروه های ضد انقلاب

🔴 عدم سوسابقه و مشکلات اخلاقی، سلامت جسمانی کامل و اخلاق شایسته دبیری

🔴 نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

🔴 برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

 

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ نیز به شرح زیر هستند. 

✅کسب تراز علمی حداقل 7000

✅داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید و یا نظام آموزشی قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی

✅داشتن سن حداکثر  ۲۴ سال تمام

✅فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 

✅ شرط معدل از کنکور دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

✅بومی بودن در منطقه کد رشته محل دانشگاه فرهنگیان

✅داشتن سلامت جسمانی و روانی کامل برای معلمی

✅داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت موقت یا دائم برای داوطلبان آقا

✅کسب موفقیت در مصاحبه اختصاصی دانشگاه

 

چه داوطلبانی مجاز به شرکت در دانشگاه فرهنگیان نمی باشند؟

طبق دفترچه راهنما لیست داوطلبانی که مجاز به شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه تربیت معلم نیستند به شرح زیر می باشد. 

❌ دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌هاي فرهنگیان و تربيت دبير شهيدرجايی

❌ دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر

❌ دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور

❌ داوطلب های اتباع خارجی

 

نحوه و زمان برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403

کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ همزمان با کنکور سراسری در قالب یک گروه جداگانه برگزار می شود. داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور گزینه فرهنگیان را نیز در فرم ثبت نام فعال نمایند.

در جلسه آزمون یک دفترچه جداگانه برای این داوطلبان اختصاص داده می شود و باید در بازه زمانی تعیین شده به سوالات کنکور اختصاصی تربیت معلم پاسخ دهند. نمره آزمون دانشگاه فرهنگیان به صورت ۲۵ درصد نمره کل آزمون می باشد. 

زمان برگزاری آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در 6 و 7 اردیبهشت ۱۴۰۳ می باشد.

داوطلبان باید در آزمون کتبی شرکت کرده و در صورت کسب تراز علمی مناسب، برای شرکت در جلسه مصاحبه آماده شوند. همچنین با توجه به اطلاعیه های منتشر شده تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون اختصاصی تربیت معلم به صورت ۵۰ درصد قطعی می‌باشد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

از سال ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان کنکور اختصاصی برگزار کرده و متقاضیان برای ثبت نام در این دانشگاه می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. طبق اطلاعیه ها، آموزش های علمی و عملی دبیری به دلیل تعیین مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی با یکدیگر تلفیق شده‌اند. 

در صورتی که سوالی در زمینه کنکور اختصاصی تربیت معلم و یا پذیرش در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری برای‌تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کنکور اختصاصی تربیت معلم می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چه زمانی باید اقدام کرد؟

    ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم همزمان با ثبت نام کنکور سراسری در ۵ آذر ماه شروع خواهد شد.

  2. آیا برگزاری کنکور فرهنگیان به عهده سازمان سنجش است؟

    خیر این کنکور به صورت اختصاصی برگزار شده و مجری آن نیز سازمان آموزش و پرورش کشور می‌باشد. 

  3. آیا در صورت شرکت در کنکور فرهنگیان باید در مصاحبه نیز شرکت کرد؟

    همانطور که گفته شد هنوز اطلاعیه ای در این مورد منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود که کنکور اختصاصی نیز دارای مصاحبه باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫30 دیدگاه ها

  1. سلام . من لیسانس فلسفه دارم . به نظر شما مشاور محترم ، کنکور ارشد را هم در رشته فلسفه شرکت کنم یا ارشد را یک رشته غیرمرتبط بخونم ؟ اگر بخواهم در آینده در دانشگاه تدریس کنم به عنوان استاد یا بخوام در آزمون استخدام معلمی و یا دبیری آموزش و پرورش شرکت کنم ، آیا مهمه که لیسانسم و فوق لیسانسم ، هر دو ، فلسفه باشه یا مثلا اگر ارشد را رشته منطق بخونم ؟ تاثیری داره ؟ یا اولویت با کسانی است که مدرک کارشناسی و مدرک ارشد مُتَجانِس و هَمگِن داشته باشن ؟

    1. سلام بنده دیپلم وپیش دانشگاهی ریاضی دارم 28سالمه برای ما هم امکان شرکت در کنکو ر تربیت معلم
      امکان داره یا فقط این شرایط برای کسانیه که دانشگاه رفته اند ؟

      1. سلام کنکور اختصاصی تربیت معلم فرهنگیان با مدرک دیپلم می باشد.
        در صورتی که حداکثر سن ثبت نام کنکور فرهنگیان ۴۰ سال باشد می توانید در آزمون شرکت کنید اما در صورت حداکثر سن ۲۴ سال اجازه ثبت نام ندارید.

      2. سلام یعنی من بخوام دبیری زبان بخونم اول کنکور زبان میدم بعد دو درس اختصاصی فرهنگیان رو میدم؟

  2. سلام . من لیسانس فلسفه دارم . به نظر شما مشاور محترم ، کنکور ارشد را هم در رشته فلسفه شرکت کنم یا ارشد را یک رشته غیرمرتبط بخونم ؟ اگر بخواهم در آینده در دانشگاه تدریس کنم به عنوان استاد ، آیا مهمه که لیسانسم و فوق لیسانسم ، هر دو ، فلسفه باشه یا مثلا اگر ارشد را رشته منطق بخونم ؟ تاثیری داره ؟ یا اولویت با کسانی است که مدرک کارشناسی و مدرک ارشد مُتَجانِس و هَمگِن داشته باشن ؟

  3. سلام . من لیسانس مددکاری دارم ولی نتونستم کار پیدا کنم و نتونستم شاغل بشم ، سرمایه هم ندارم که مرکز مددکاری تاسیس کنم ، آیا به نظرتون ارشد مددکاری بخونم ؟ با ارشد مددکاری میتونم در دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی مددکاری ، تدریس کنم ؟

    1. سلام من امسال میخواستم توی کنکور زبان اختصاصی شرکت کنم و از این طریق جذب دانشگاه فرهنگیان بشم
      اما چون کنکور مجزای فرهنگیان امسال اومده و جزئیاتش مشخص نیست من نمیدونم الان با زیرگروه زبان تخصصی هم میتوان توی کنکور فرهنگیان شرکت کرد یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید‌

      1. سلام طبق آخرین اخبار کنکور فرهنگیان همزمان با کنکور برگزار خواهد شد.
        پیش بینی می شود داوطلبان فقط در یکی از آزمون امکان شرکت داشته باشند.

  4. سلام وقت بخیر ببخشید برای من دیپلم نظام قدیم دارم رشتم ریاضی بوده معدل پایه دومم ۱۴.۱۱ بوده ایا میتونم کنکور فرهنگیان بدم ؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا راهنمایی کنید

    1. سلام بله شما امکان شرکت در کنکور اختصاصی تربیت معلم را خواهید داشت.
      در صورت تعیین جداکثر سن ۲۴ سال باید به این مورد توجه کنید. (تاکنون به صورت دقیق حداکثر سن دقیق اعلام نشده است (۲۴ سال یا ۴۰ سال))

  5. سلام
    من دیپلمم رادررشته برق کاردانش درسال ۹۳گرفتم درواقع دیپلم نظام قدیم دارم.بامعدل ۱۷ولی مدرک کاردانی ازدانشگاه دولتی هم دارم بامعدل ۱۷.۵
    سوالم اینکه امسال شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برداشته شده.
    آیامی تونم درگروه ازمایشی رشته انسانی کنکوردانشگاه فرهنگیان بدم یاخیر؟؟
    واینکه بایدایجادسوابق تحصیلی بکنم یاخیر
    باوجوداینکه نمرات دروس عمومی وتخصصی ام هم درمدرک دیپلم وهم فوق دیپلمم بالاست؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    که آیامی تونم بااین شرایط کنکورفرهنگیان شرکت کنم یاخیر
    مرسی

    1. سلام با توجه به آخرین اخبار حداکثر سن کنکور اختصاصی تربیت معلم در سال جاری 24 سال تمام می باشد.
      در صورت تغییر در اطلاع رسانی خواهیم کرد.

    1. سلام با توجه به اطلاعات منتشر شده تا به امروز
      در قبولی در کنکور اختصاصی تربیت معلم باید از دانشگاه قبلی خود انصراف داده یا فارغ التحصیل شوید. اجازه تحصیل همزمان را نخواهید داشت.

  6. سلام من می‌خواستم امسال از طریق کنکور زبان جذب دانشگاه فرهنگیان بشم ولی از اونجایی که قراره کنکور جداگانه برگزار کنن نمی‌دونم الان تکلیف منی که تا الان برای کنکور زبان خوندم چیه می‌شه لطفا راهنمایی کنید؟

    1. سلام
      اطلاعات جامع کنکور اختصاصی تربیت معلم امروز 5 آذر 1402 از دفترچه ثبت نام منتشر خواهد شد.
      به محض انتشار تمامی موارد را متن مقاله بروزرسانی خواهیم کرد.
      طبق اخبار منتشر شده شما در نوبت آزمون اردیبهشت جهت قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید از این آزمون فقط شرکت نمایید.

  7. سلام ببخشید من ۲۲سالم هست و لیسانس جغرافیا دارم و دیپلم انسانی و در حال حاضرم ارشد میخونم میشه منم توی کنکور شرکت کنم؟

    1. سلام خیر طبق دفترچه راهنما دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر اجازه ثبت نام در کنکور اختصاصی تربیت معلم را ندارند.

  8. سلام و عرض ادب من ارشد فیزیولوژی ورزشی هستم و میخواستم ببینم میتونم شرکت کنم و سنم ۲۸ سال هست ممنونم اگر پاسخ بدهید و راهنمایم کنید.

    1. سلام طبق دفترچه حداکثر سن مجاز شرکت در کنکور اختصاصی تربیت معلم ۲۲ سال تمام می باشد.
      طبق این شرایط شما مجاز به ثبت نام نمی باشید.

  9. سلام وقتتون بخیر من در حال حاظر دانشجویِ کارشناسی روزانه سال سوم زیست شناسی ام ایا برای شرکت در آزمون فرهنگیان نیاز به انصراف داره یا میتونم کنکورشو بدم؟

  10. سلام رشتم انسانیه و میخوام تو فرهنگیان رشته‌ زبان بخونم یعنی کنکوری که میدم فقط زبان و دو درس اختصاصی فرهنگیانه؟درس های انسانی نیست؟

  11. سلام وقت بخیر من در کنکور های علاقه مندی (کنکور اصلی تجربی) کنکور فرهنگیان و کنکور زبان رو انتخاب کردم. میتونم دبیری زبان بزنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره