کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هر ساله توسط وزارت علوم مشخص می شود. وزارت علوم در هرسال تحصیلی فرصتی را در اختیار داوطلبانی که مایل به تغییر دانشگاه خود هستند قرار می‌دهد. داوطلبانی که مایل به گرفتن انتقالی و یا مهمانی به دانشگاه دیگری هستند، می‌توانند از طریق سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و یا همان سامانه سجاد نسبت به انجام آن اقدام کنند. در ادامه این مطلب به شرح موضوع زمان و شرایط نقل و انتقالی دانشگاه سراسری 1402 – 1403 خواهیم پرداخت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

زمان انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

در سال جاری داوطلبان برای نقل و انتقالات دانشگاه سراسری می‌توانستند از اول تا پایان اردیبهشت ماه، درخواست خود را مبنی بر انتقالی در سامانه مربوطه ثبت کنند. با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه های سراسری هرسال در اردیبهشت ماه انجام می‌شود، پیش بینی می‌شود در سال آینده نیز در همین بازه زمانی این فرصت در اختیار داوطلبان قرار داده شود.

با فعال شدن لینک مربوط به نقل و انتقالات دانشگاه سراسری، داوطلبان در صورتی که شرایط نقل و انتقالات را داشته باشند، می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و یا همان سامانه سجاد به نشانی اینترنتی “portal.saorg.ir” مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. این فرصت تنها یک بار در سال در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود و پس از اتمام فرصت تعیین شده، راهی برای نقل و انتقالات وجود نخواهد داشت.

 

لازم به ذکر است، درخواست دانشجویان در صورتی که به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر مراجعه ‌کنند، پیگیری نمی‌شود و تنها محل برای ثبت درخواست، سایت سامانه سجاد می‌باشد.

ثبت درخواست و ارسال مدارک در سامانه سجاد باید به دقت انجام شود، چراکه امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد. بنابراین در صورتی که برای ثبت درخواست در زمان انتقالی دانشگاه سراسری با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس حاصل فرمایید.

زمان انتقالی دانشگاه سراسری

 

شرایط انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

دانشجویان در صورتی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقالی در سامانه سجاد اقدام کنند که دارای شرایط تعریف شده نیز باشند.

✅دانشجو در صورتی می‌تواند، درخواست انتقالی دانشگاه سراسری بدهد که دانشجوی ترم اول و یا ترم آخر نباشد.

✅امکان ثبت درخواست انتقالی دانشگاه سراسری، تنها یکبار در هر مقطع تحصیلی و در بازه زمان انتقالی دانشگاه سراسری برای دانشجو امکان پذیر است.

✅در صورتی با انتقالی دانشجو موافقت می‌شود که رشته او در دانشگاه جدید ارائه شده باشد.

✅فقط دانشجویانی مجاز به ثبت درخواست انتقالی در دانشگاه سراسری هستند که به صورت با آزمون وارد دانشگاه شده باشند.

✅درخواست اتباع غیرایرانی مبنی بر انتقالی دانشگاه سراسری، در اداره امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقالات بررسی می‌شود.

✅دانشجویانِ دانشگاه‌های خارج از کشور نمی‌توانند به دانشگاه‌های کشور انتقالی بگیرند.

✅امکان انتقالی دانشجو به دانشگاهی که عضو هیئت علمی یا کارکنان آن است امکان پذیر نمی‌باشد.

✅دانشجوی متقاضی انتقالی باید میانگین نمرات کسب شده وی باید بالاتر از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه مقصد در همان رشته تحصیلی باشد.

✅مدرک فارغ التحصیلی اخذ شده دانشجو توسط دانشگاه مقصد صادر می گردد.

✅دانشجویان دانشگاه‌های روزانه می‌توانند درخواست انتقالی به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی بدهند اما انتقالی از دوره نوبت دوم به روزانه، دانشگاه پیام نور به دوره روزانه یا نوبت دوم، دانشگاه غیرانتفاعی به دوره روزانه یا نوبت دوم، دانشگاه غیردولتی به مراکز فنی و حرفه ای و علمی کاربردی امکان پذیر نیست.

✅امکان انتقالی بین دو دانشگاه در یک شهر وجود ندارد.

✅در صورت موافقت دانشگاه مقصد، دانشجو باید شهریه ای برابر با شهریه نوبت دوم در آن دانشگاه پرداخت کند. چنانچه رتبه و تراز قبولی دانشجو در کنکور سراسری برابر با نمره قبولی دانشگاه مقصد باشد، نیازی به پرداخت شهریه نخواهد بود.

 

نقل و انتقال دانشجویان شاهد

لازم به ذکر است علاوه بر شرایط فوق، نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان رشته های پزشکی، دارای شرایط بیشتری نیز می‌باشد که می توانید برای اگاهی بیشتر مقاله شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مطالعه نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره زمان انتقالی دانشگاه سراسری

دانشجویان برای ثبت درخواست انتقالی باید در زمان تعیین شده به سامانه سجاد مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که امکان انتقالی تنها یکبار در سال فراهم می‌شود و در صورت از دست بازه زمانی تعیین شده دیگر مجاز به ثبت درخواست در آن سال نیستند. 

چنانچه ابهام و یا سوالی در مورد زمان انتقالی دانشگاه سراسری برای تان وجود دارد و با در ثبت درخواست خود با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتقالی دانشگاه سراسری 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره  02191005066  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان انتقالی دانشگاه سراسری چه تاریخی است؟

    به طور معمول انتقالی دانشگاه سراسری در اردیبهشت ماه انجام می‌شود. 

  2. شرایط انتقالی دانشگاه سراسری چیست؟

    شرایط انتقالی دانشگاه های سراسری به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.

  3. آیا در صورت از دست دادن زمان انتقالی، مهلت مجددی به دانشجویان داده می‌شود؟

    خیر امکان ثبت درخواست انتقالی تنها یکبار در سال به دانشجویان داده می‌شود و این بازه زمانی تمدید نخواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫72 دیدگاه ها

  1. سلام یعنی از دانشگاه غيرانتفاعي به دانشگاه غيرانتفاعي نمیشه انتقالي گرفت؟ مثلا من دانشجوی دانشگاه غيرانتفاعي بهار در شهر مشهد هستم امکانش هست به دانشگاه غيرانتفاعي امام رضا انتقالي بگیرم؟

        1. سلام از طریق سایت یا دانشگاه خود می توانید از نتیجه انتقالی آگاه شوید.

    1. سلام خسته نباشید
      فقط یکبار در سال میشه در خواست مهمان داد
      مثلا برای نیمسال دوم زمان دیگه ای دارد برای درخواست دادن

  2. سلام خسته نباشید،میخواستم دو تا سوال بپرسم ، یک اینکه فقط تو اردیبهشت ماه میشه درخواست انتقالی داد و دیگه در طول سال نمیشه ثبت نام کرد؟
    و دوم اینکه امکانش هست با نمرات راضی کننده در دانشگاه ،دانشگاه مقصد رو قانع کنیم؟

    1. سلام، سلامت باشید
      نقل و انتقالات دو بار در سال، یک بار برای هر ترم انجام میگیره
      باید دانشگاه های مبدا و مقصد تایید کنن تا بتونید انتقالی بگیرید

      1. سلام وقت بخیر بنده دانشجوی روزانه علوم ورزشی ترم ۱ هستم میخواستم ببینم امکان مهمان شدن در ترم ۲ رو دارم در دانشگاه دیگه ای چون شرایط خاص دارم از جمله فوت پدر و اینکه راهم خیلی دوره

  3. من دانشگاه فنی و حرفه ای شبانه درس میخونم میتونم برای دانشگاه غیرانتفایی انتقالی بگیرم ؟

  4. من تازه دانشگاه فنی حرفه ای قبول شدم میخوام انتقالی بگیرم با تغییر رشته بدم (از معماری به عمران )
    دانشگاهی که میخوام برم موافقت می‌کنه پرسیدم الان من می تونم این ترم انتقالی بگیرم یا باید صبر کنم این ترم تموم بشه

  5. سلام خسته نباشید من دانشجوی رشته گرافیک مقطع کارشناسی (روزانه)هستم که شیراز قبول شدم و میخوام انتقالی بگیرم برای اهواز که اونجا زندگی میکنم
    ولی سامانه سجاد متاسفانه باز نمیشه قسمت انتقالیش که من درخواستم بدم ممنون میشم راهنماییم کنید

  6. سلام خسته نباشید ینی من نمیتونم از پرستاری شاهد انتقالی بگیرم برا پرستاری مشهد
    خودم بومی خراسانم و در کارنامه سبز رتبه مشهدو نیاوردم

    خواهشا اگه راهی هس بگید . ممنون

    1. باید درخواست انتقالی دانشگاه سراسری خود را در زمان انتقالی دانشگاه سراسیری ۱۴۰۰ از سامانه سجاد ثبت کنید و در ثورت داشتن شرایط انتقالی دانشگاه می توانید انتقالی بگیرید

  7. سلام و وقت بخیر
    من برای کارشناسی ناپیوسته *فنی حرفه ای* رشته حسابداری دانشکده شهرکرد و اصفهان و اهواز رو روزانه قبول شدم و درحال حاضر هم دانشجوی شهرکرد هستم و بنا به دلایلی پشیمون هستم و قصد گرفتن انتقالی به اهواز رو دارم، آیا میتونم که در زمان بازه انتقالی، انتقالی روزانه به اهواز رو بگیرم؟
    و اینکه حتما باید تا اردیبهشت ماه برای درخواست انتقالی صبر کرد؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین🙏🏻

  8. سلام خسته نباشيد ميخواستم بدونم الان که به پايان ترم جاري نزديک شديم کي زمان انتقالي و مهماني اعلام ميشه و از کجا بايد دنبال خبرش رو بگيريم ؟ممنون از پاسخگويي

    1. سلام از طریق اطلاعیه های دانشگاه و سامانه سجاد می توانید زمان انتقالی دانشگاه سراسری را نطلع شوید.

  9. سلام
    عذرمیخوام یعنی در صورت قبول کردن انتقالی حتما باید شهریه ای برابر با نوبت دوم پرداخت کرد؟ خب دانشگاه دولتیه، یعنی راهی نیست که هزینه ای پرداخت نشه و مثل دانشجو های عادی بود؟

    1. سلام
      در صورت انتقالی دانشگاه سراسری دوره روزانه شما به شبانه تبدیل خواهد شد و شما موظف به پرداخت شهریه می باشید.

  10. سلام وقت بخیر
    اگر دانشگاه مقصد با انتقالی موافقت کنه
    ما از ترم بعد ب اونجا میریم یا همون ترمی ک انتقالی گرفتیم مثلا اردیبهشت ماه؟؟؟

  11. سلام من اقتصاد علامه شبانه میخونم .میتونم برای رشته حقوق اصفهان یا اراک شبانه انتقالی بگیرم

    1. سلام وقتتون بخیر ببخشید برای گرفتن مهمانی ترم بهمن ماه دانشگاه سراسری میتوان مهر ماه درخواست داد یا فقط یکبار در اردیبهشت میشود؟

    2. سلام وققتون بخیر بازه زمانی برای میهمان گرفتن نیمسال دوم سالتحصیلی معمولا از کی هست ؟و اینک بازم باید هزینه ای ب دانشگاه مقصد بدهیم؟

  12. باسلام.من پرستاری گیلان میخونم.سهمیه ۵ درصد دارم ینی پدرم حدود ۲۰ ماه جبهه داره.میخوام برای یکی از دانشگاه های تهران اقدام به درخواست انتقال کنم البته نه بومی گیلان هستم و نه تهران.بنظر شما ممکنه که با استفاده از سهمیه ایثاگری با درخواست من موافقت بشه؟

    1. سلام در زمان ثبت درخوایت انتقالی دانشگاه سراسری سهمیه جانبازی را می توانید اتفاده کنید ولی چون که بومی این شهر ها نیستید امکان رد درخواست شما وجود دارد.

    2. سلام ببخشید.من پزشکی جندی شاپوراهوازهستم ورودی بهمن ۱۴۰۰
      می خواستم برای دانشگاه شهرکردکه اولویت بعدی من بوده ودرآن هم قبول شدم انتقالی بگیرم…لطفاراهنمایی فرماییدچکارکنم؟؟سپاس

      1. سلام
        زمان استفاده از کارنامه سبز تمام شده
        می توانید در زمان انتقالی دانشگاه سراسری درخواست خود را ثبت کنید و در صورت تایید می توانید انتقالی بگیرید.

  13. سلام وقتتون بخیر.زمان درخواست انتقالی برای دانشگاه های روزانه به روزانه برای سال تحصیلی01-02 هنوز مشخص نشده؟حدودا چه زمانی هست؟

    1. در صورت تایید درخواست انتقالی دانشگاه سراسری دوره روزانه شما به شبانه تغییر خواهد کرد.

  14. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی روزانه مهندسی عمران دانشگاه کردستان هستم، در کارنامه سبزم همه رشته شهرهای دیگه ای که انتخاب کردم رو قبول شدم. میتونم اردیبهشت ماه درخواستم رو برای انتقالی به مهندسی معماری شهر دیگه( اون رشته شهرهایی که از قبل انتخاب کرده بودم و تو کارنامه مشخصه حد نصاب قبولی رو دارم) ثبت کنم؟
    در صورت دانشگاه مبدا و مقصد باید به دانشگاه مقصد شهریه پرداخت کنم؟
    آیا حق انتخاب چند رشته شهر رو برای انتقالی دارم یا تنها یک انتخاب باید داشته باشم؟

  15. سلام ببخشید درسته که برای انتقالی باید اول در اون دانشگاه چند ترم به صورت مهمان باشیم و بعد درخواست انتقالی بدیم؟

    1. در صورت اخذ مهمانی برای ثبت درخواست انتقالی در زمان انتقالی دانشگاه سراسری حداقل یک ترم را باید سپری کنید.

      1. سلام من الان ترم ۳ هستم
        میشه داخل دی ماه درخواست مهمانی بدم؟
        یا فقط اردیبهشت سامانه بازه؟

        1. سلام زمان انتقالی دانشگاه و ثبت درخواست فقط در بازه های زمانی اعلام شده امکان پذیر می باشد

    2. سلام وقت بخیر میشه بدونم نتیجه انتقالی کی میاد چون من ۲۰ اردیبهشت انتقالی گرفتم ولی هنوز در حال بررسی یه ؟؟

  16. سلام من دانشجو رشته شیمی محض دانشگاه آیت الله بروجردی استان لرستان هستم و میخواهم به تهران انتقالی بگیرم بنظرتون مهمانی باشه شانسم بهتره یا انتقالی؟ محل سکونتم تهرانه و امتیاز ایثارگری هم دارم. و اینکه به کدوم دانشگاه درخواست بدم به نظر شما ؟ الزهرا یا تهران؟

    1. سلام ذر زمان انتقالی دانشگاه درخواست شانس قبولی درخواست مهمانی بیشتر می باشد.
      دانشگاه الزهرا نیز شانس بیشتری دارید

    2. سلام من میخواستم انتقالی بگیرم از دانشگاه اسد آباد همدان به سبزوار ومتاهل هستم به خاطر شرایط همسرم ولی الان میگن سامانه وقتش گذشته میخواستم ببینم راهی دیگه هست ؟

  17. سلام من دانشجو روزانه رشته شیمی محض دانشگاه آیت الله بروجردی استان لرستان هستم و میخواهم به تهران انتقالی بگیرم بنظرتون مهمانی باشه شانسم بهتره یا انتقالی؟ محل سکونتم تهرانه و امتیاز ایثارگری هم دارم. و اینکه به کدوم دانشگاه درخواست بدم به نظر شما ؟ الزهرا یا تهران؟

    1. سلام
      امکان اخد مهمانی در زمان انتقالی دانشگاه از انتقال دائم آسان تر هستش.
      با توجه به سرایط شما احتمال قبول درخواست انتقالی یا مهمانی شما زیاد می باشد.
      دانشگله الزهرا شانس بیشتری برای قبولی دارید.

  18. سلام من دانشجوی کارشناسی ورودی ۱۴۰۰ مهندسی صنایع غذایی کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان هستم ۵ درصد سهمیه ایثارگری دارم میتونم به دانشکده کشاورزی کرج انتقالی بگیرم؟ بومی کرج هم هستم

  19. سلام و عرض ادب
    میخواستم بپرسم معمولاً نتایج درخواست انتقالی کی مشخص میشه. این موضوع برای من خیلی مهمه و باید براساس اون دوسه تا موضوع دیگه رو برنامه ریزی کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    سپاسگزارم

  20. سلام خسته نباشید
    ۱_ تا چند اردیبهشت برای انتقالی و مهمانی وقت داریم؟
    ۲_ من به شهر دیگری مهمانی گرفتم روزانه بودم ولی الان باید شهریه بپردازم حالا میخوام دوباره در کنکور شرکت کنم ایا باید قبل کنکور انصراف بدم یا بعد امدن نتایج هم میتونم؟

    1. سلام
      تا آخر اردیبهشت زمان انتقالی دانشگاه ادامه دارد
      طبق آیین نامه شما دانشجوی شبانه هستید ولی برای اطمینان بیشتر با آموزش دانشکده نیز صحبت کنید.

  21. سلام میخاستم ببینم درخواست داده باشیم تو سامانه سجاد ولی هنوز دانشگاه مبدا درحال بررسی باشه و این بازه زمانی مهمانی گرفتن تموم بشه ولی درخواست ثبت شده باشه تایم تموم شه دیگه مهمانی نمیدن؟؟

      1. سلام من میخوام از دانشگاه ارومیه برم قزوین مهندسی صنایع روزانه قبول شدم میخواستم ببینم میتونم انتقالی بگیرم چون خانوادم البرز هستن میخوام نزدیک تر بشم خیلی دوره

        1. سلام بله امکان انتقالی هست در مورد شرایط لازم برای انتقالی لطفا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

  22. سلام خسته نباشید
    من دانشجو کاردانی ترم دوم رشته نرم افزار فنی حرفه ای یزدان پناه سنندج هستم و به دلیل معتبر نبودن این دانشگاه برای اپلای میخوام به دانشگاه سراسری کردستان یا سراسری هر شهر دیگه ای برم،آیا میتونم؟ اگر میتونم راه و کارش چیه ممنونم راهنمایی بکنید

  23. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم شهریه متغیر ‌و ثابت دانشگاه سراسری علوم انسانی هر ترمی چقدره؟میشه راهنمایی کنین

    1. سلام بسته به دانشگاه ، رشته ی تحصیلی و سال ورود به دانشگاه متفاوت می باشد.

  24. سلام‌ وقت بخیر من دانشجوی دانشگاه فنی کاشانم میخاستم برای ترم پاییز انتقالی بگیرم برای شهرکرد ولی نمیدونستم توی اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام داشت…آیا دوباره تایم میرن‌بدای ثبت انتقالی براس ترم پاییز؟؟؟

  25. سلام من روزانه نیشابورم میخوام برم روزانه تهران توی کارنامه سبزم هم هست قبول میشدم ولی نرفتم الان ترم سه می‌خوام برم میتونم انتقالی‌ بگیرم ؟ شبانه میشه ؟

  26. سلام ببخشید من با رتبه ۵۰۰۰ مهندسی صنایع علم و فرهنگ میخونم که غیر انتفاعیه و میخوایم با خانواده به تبریز بریم میخواستم بدونم امکان انتقالی هست؟به رشته خودم اونجا یا یه رشته ای که رتبم بخوره
    اخه الانم تایم انتقالی تموم شده میخواستم بدونم راهی نیست

  27. یا میشه از دانشگاه دولتی به دانشگاه آزاد انتقالی گرفت به صورت مهمان؟ترم آخر هستم .واینکه زمانش تموم شده؟؟

  28. سلام وقتتون بخیر
    من رشته معماری با رتبه۱۰۰۰دانشگاه معدنی خرم اباد قبول شدم و ترم اول هستم ، حالا میخاستم بدونم میشه از دانشگاه دولتی معدنی خرم اباد به دانشگاه آزاد خرم اباد انتقالی بگیرم؟

  29. سلام من ترم مهر خوندم برا ترم بهمن میخام درخاست انتقالی بدم کی زمان درخواست انتقالی برا ترم بهمنه؟

  30. سلام ببخشید من الان دو ترم مهمان دانشگاه شهرکرد شدم میخام بعد دو ترم مهمانی انتقالی بگیرم برای دانشگاه شهرکرد چون شهرکرد شهر خودمان هست الان نامه از کمیته امداد بگیرم میتونم

  31. سلام وقتتون بخیر
    من با درخواست مهمانیم موافقت نشد بعد تجدید نظر رو زدم و با مدیر گروه دانشکده صحبت کردم
    نامه موافقت به اموزش کل ارسال شد
    ولی هنوز درخواستم تو سامانه سجاد در حال بررسیه.
    تا ۱۸ شهریور که دانشگاه ها بستست این درخواست من تو سامانه سجاد خاتمه که پیدا نمیکنه؟

  32. سلام
    من الان بخوام درخواست انتقالی باید تا اردیبهشت صبر کنم؟
    یه جای دیگه دیدم گفته بودن دو بار در سال اردیبهشت و دی ماه
    درسته؟

    1. سلام در زمان درخواست انتقالی در هر نیمسال تحصیلی می توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره