کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چیست؟ بسیاری از دانشجویان طی مدت تحصیل با مسائلی مواجه می‌شوند که تنها راه حل آن تغییر دانشگاه محل تحصیل است. نقل و انتقالات فرصت مناسبی برای این دانشجویان فراهم می‌کند. راه حل مواردی مثل ازدواج، تغییر محل سکونت و یاهر دلیلی که حضور در دانشگاه را برای دانشجو سخت می‌کند، استفاده از مهمانی و یا انتقالی است. سازمان سنجش آموزش کشور برای این دسته از داوطلبان در بازه زمانی اردیبهشت ماه، فرصتی را برای نقل و انتقال دانشجویی فراهم می‌کند. در ادامه این مطلب به شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری 1402 – 1403 می‌پردازیم. جهت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

 

زمان ثبت درخواست انتقالی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

فرآیند ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هرسال طی اردیبهشت ماه انجام می‌شود، به طوری که با فعال شدن لینک داوطلبان در صورتی که شرایط نقل و انتقال را داشته باشند، می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت “سازمان امور دانشجویان وزارت علوم” و یا همان سامانه سجاد به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست مبنی بر درخواست مهمانی مبنا، موقت، دائم و انتقالی خود اقدام کنند.

این فرصت تنها یکبار در سال در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود و پس از اتمام فرصت تعیین شده، راهی برای نقل و انتقال وجود نخواهد داشت.

 

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان دانشگاه‌های سراسری، می‌توانند با توجه به شرایط خود در سایت سامانه سنجش، یکی از سه درخواست تعریف شده برای مهمانی را ثبت کنند. داوطلبان می‌توانند بصورت مهمانی مبنا، مهمانی موقت و یا مهمانی دائم را داشته باشند که در ادامه شرایط هرکدام را به تفکیک آورده ایم.

 

شرایط درخواست مهمانی مبنا

دانشجویان در صورتی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست مهمانی مبنا در سامانه سجاد، اقدام کنند که دارای شرایط زیر باشند.

✔ از شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری این است که محل زندگی داوطلب در شهر دانشگاه مورد تقاضا باشد.

✔دانشجو درخواست کننده مهمانی مبنا باید طبق کارنامه خود، 90 درصد از نمره آخرین قبولی در رشته مورد تقاضای دانشگاه جدید را آورده باشد.

✔دانشجویان می‌توانند از ترم اول و شروع تحصیل نیز برای ثبت درخواست مهمانی مبنا اقدام کنند.

✔برای دانشجویان متقاضی مهمانی مبنا، 5 درصد از ظرفیت پذیرش هر دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.

✔دانشجویان کارشناسی پیوسته می‌توانند چهار ترم و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و کاردانی می‌توانند دو ترم درخواست مهمانی مبنا داشته باشند.

✔دانشجویان دوره روزانه و نوبت دوم می‌توانند در دوره‌های روزانه و یا نوبت دوم مهمانی مبنا بگیرند و پس از اتمام مهلت‌شان، در صورت داشتن شرایط لازم درخواست انتقالی داشته باشند.

✔دانشجویان دوره‌های پردیس خودگردان و غیرانتفاعی می‌توانند در دوره‌های مشابه خود و بالعکس مهمانی مبنا بگیرند.

✔دانشجویان دوره‌های نیمه حضوری، فرهنگیان، فنی و حرفه ای و مجازی فقط در دوره‌های مشابه خود، مجاز به دریافت مهمانی مبنا هستند.

 

شرایط درخواست مهمانی موقت

دانشجویان در صورتی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست مهمانی موقت در سامانه سجاد، اقدام کنند که دارای شرایط زیر باشند.

✔دانشجو برای ثبت درخواست مهمانی موقت حداقل باید یک ترم را با معدل حداقل 13 در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.

✔از شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری این است که دانشجو می‌تواند با ثبت یک درخواست، همزمان برای مهمانی دو ترم اقدام کند.

✔دانشجویان در مقطع کارشناسی پیوسته می‌توانند چهار ترم در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نیز دو ترم را تقاضا کنند.

✔انتخاب واحد دانشجو مهمان موقت باید به تایید دانشگاه مبدا و مقصد برسد و دروس گذرانده شده در کارنامه داوطلب در دانشگاه مبدا ثبت می‌شود.

✔مدرک فارغ التحصیلی دانشجویانی که به صورت مهمان موقت در دانشگاه ثانویه فارغ التحصیل می شوند از سمت دانشگانه مبدا صادر خواهد شد.

✔در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد، دانشجو می‌تواند از دانشگاه‌های غیردولتی به دانشگاه‌های دولتی، مهمانی موقت بگیرد اما برعکس آن مجاز نمی‌باشد.

✔مهمانی موقت از دانشگاه ها و موسسات دولتی به دانشگاه‌های علمی کاربردی مجاز نیست.

✔دانشجو نمی‌تواند تقاضای مهمانی موقت بین دو دانشگاه در یک شهر را داشته باشد اما می‌تواند برای مهمانی تک درس اقدام کند.

✔20 درصد از ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و 15 درصد از ظرفیت دانشگاه‌های غیردولتی برای پذیرش دانشجویان مهمان موقت در هرسال درنظر گرفته می‌شود.

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه

 

شرایط درخواست مهمانی دائم | انتقالی دانشگاه

دانشجویانی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست مهمانی دائم در سامانه سجاد اقدام کنند که دارای شرایط زیر باشند. اولویت پذیرش دانشجو مهمان به ترتیب زیر است.

✔دانشجویان خانم

✔دانشجویانی که با فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده شده و یا از کار افتادگی پدر و مادر در زمان دانشجویی مواجه است.

✔دانشجویی که دچار بیماری خاص و یا معلولیت موثر در زمان دانشجویی است

✔دانشجویانی که قبل از زمان دانشجویی تحت حمایت سازمان بهزیستی باشند

✔ازدواج دانشجو دختر در زمان دانشجویی در صورتی که محل اشتغال دائم همسر دانشجو در نزدیک ترین محل به دانشگاه مقصد باشد

✔دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

✔ازدواج دانشجو پسر بعد از قبولی در صورتی که همسر او نیز دانشجو باشد

✔دانشجویان در صورتی می‌توانند از مهمانی موقت به میهمانی دائم تغییر وضعیت بدهند که طی چهار ترم در مقطع کارشناسی پیوسته و دو ترم در مقطع کارشناسی ناپیوسته، حداقل معدل کل 13 را کسب کنند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه‌های سراسری بسیار منضبط و سختگیر هستند. دانشجویان محصل در این دانشگاه‌ها ملزم به حضور در کلاس‌ها و ارتباط با اساتید می‌باشند و وظایفی نسبت به نقش دانشجویی دارند. با این وجود ممکن است برای هر دانشجویی مشکلاتی پیش بیاید که نتواند نسبت به حضور مداوم خود اقدام کند. راهکاری که پیش روی این دانشجویان است استفاده از شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری 1402 – 1403 است.

 

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری |‌ شرایط انتقالی

دانشجویان در صورتی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقالی در سامانه سجاد اقدام کنند که دارای شرایط باشند.

✔دانشجویان ترم اولی و دانشجویانی که ترم آخر تحصیل هستند مجاز به درخواست انتقالی نیستند. 

✔فقط دانشجویانی مجاز به ثبت درخواست انتقالی در دانشگاه سراسری، هستند که بصورت با آزمون وارد دانشگاه شده باشند.

✔دانشجویان نمی‌توانند به دانشگاه‌هایی که عضو هیئت علمی یا کارکنان آن باشند انتقالی بگیرند.

✔چنانچه دانشجویی قصد انتقالی به دانشگاه دیگری را داشته باشد، باید دارای میانگین نمرات و معدل بالاتری نسبت به دانشگاه مقصد باشد.

✔متقاضیان در صورتی که موفق به گرفتن انتقالی شوند، مدرک فارغ التحصیلی خود را از دانشگاه جدید دریافت می‌کنند.

✔الویت‌های دوره ها در انتقالی بین دانشگاه ها بسیار مهم است؛ طوری که دانشجویی که درحال تحصیل در دوره روزانه است می‌تواند به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی انتقالی بگیرد اما دانشجو شبانه نمی‌تواند به دوره روزانه درخواست انتقالی داشته باشد.

✔دانشجویان دانشگاه پیام نور نمی‌توانند به دانشگاهی با دوره روزانه و یا شبانه درخواست انتقالی بدهند.

✔دانشجویان دانشگاه و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی نمی‌توانند به دانشگاهی با دوره روزانه و یا شبانه درخواست انتقالی بدهند.

✔امکان انتقال بین دو دانشگاه در یک شهر وجود ندارد.

 

مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه ۱۴۰۲

دانشجویان برای تکمیل فرایند انتقالی خود باید مدارک موردنیاز را آماده کنند. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه شراسری را ارائه کرده ایم. دانشجویان داوطلب انتقالی یا مهمانی موظف هستند این مدارک را تکمیل و در سامانه سجاد بارگزاری نمایند.

معدل کل دانشجو تکمیل فرم مربوطه (فرم انتقالی یا مهمانی)
گواهی عدم تخلف دانشجویی کارت ملی و شناسنامه (صفحات اول و دوم)
مدارک احراز هویت دانشجویان با شرایط خاص (گواهی فوت یا معلولیت سرپرست خانواده، گواهی بیماری یا معلولیت دانشجو، گواهی ازدواج)

 

 

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری از یک موسسه به موسسه دیگر

در صورتی که دانشجو قصد انتقالی موسسه آموزشی خود به موسسه دیگر و در همان رشته و دوره را داشته باشد، می‌تواند با دارا بودن شرایط زیر برای انتقالی درخواست دهد. این شرایط به شرح زیر می‌باشند. 

✔بالا بودن معدل دانشجو از میانگین معدل دانشجویان دانشگاه مقصد در همان سال ورودی

✔حداکثر زمان انتقالی در دو سال اول تحصیل برای دانشجویان کارشناسی پیوسته

✔حداکثر زمان انتقالی در یک سال اول تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و کاردانی

✔بالاتر بودن نمره دانشجو از ۱۲ در دانشگاه مبدا

✔نمرات درسی در کارنامه ثبت شده و در معدل محاسبه شده باشند. 

✔مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه مقصد صادر خواهد شد. 

✔از شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری این است که دانشجویان تنها یکبار اجازه انتقالی را دارند. 

✔دانشجویان امکان انتقالی از یک شهر به شهر دیگر را ندارند. (انتقالی به شهر های دیگر تنها برای دروس تک درس امکان پذیر است.)

✔امکان انتقالی در دوره های مختلف تحصیلی وجود ندارد (مثلا دانشجو نمی‌تواند از دوره روزانه به شبانه و یا از پیام نور به غیرانتفاعی انتقالی بگیرد.)

 

شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه | شهریه دانشجو پس از انتقالی و مهمانی

✔دانشجویانی که در دوره روزانه تحصیل می‌کنند، پس از انتقالی باید مانند دانشجویان نوبت دوم به دانشگاه مقصد شهریه پرداخت کنند. (البته اگر نمره دانشجو حد نصاب پذیرش در دوره روزانه دانشگاه مقصد باشد، نیازی به پرداخت شهریه ندارد.)

✔دانشجویان در حال تحصیل در نوبت دوم باید شهریه ثابت را به دانشگاه مبدا و شهریه ثابت و متغیر را به دانشگاه مقصد پرداخت نمایند. 

✔دانشجویان در حال تحصیل در موسسلات غیر دولتی باید شهریه ثابت و متغییر را به دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را به دانشگاه مقصد پرداخت کنند. 

 

مشاوره نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه سراسری

بسیاری از دانشجویان تصور می‌کنند انتقالی یا مهمانی گزینه مناسبی برای آنهاست. در حالی که این تصمیم می‌تواند حکم شمشیر دو دم را داشته باشد. پیش از تصمیم گیری قطعی می‌بایست با مشاوری آگاه مشورت نمایید. فراموش نکنید که شما در مرحله انتخاب رشته براساس دلایلی تصمیم به انتخاب این رشته و دانشگاه گرفته اید.

همچنین انتقالی یا مهمانی گرفتن دارای جنبه های بی شماری است؛ محیط، اساتید و هم کلاسی‌های شما تغییر می‌کنند، مجددا نیازمند سازگاری با محیط جدید خواهید بود و ممکن است دچار مشکلاتی در تحصیل شوید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از تصمیم گیری و اقدام با مشاوران تحصیلی مشورت کنید تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

  1. شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری چیست؟

    شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه سراسری به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.

  2. آیا دانشجویان پس از انتقالی می‌توانند دوره خود را تغییر دهند؟

    خیر دانشجویان امکان تغییر دوره تحصیلی پس از انتقالی را نخواهند داشت. 

  3. شهریه دانشگاه پس از انتقالی چگونه محاسبه می‌شود؟

    شهریه دانشگاه با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت است که در متن مقاله به آن اشاره شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫84 دیدگاه ها

  1. سلام من دانشگاه سراوان رشته اقتصاد قبول شدم ولی راهم خیلی دوره و نمی تونم برم آیا امکانش هست وقتی کارنامه سبز رو دادن دانشگاه های پایین تر که شانس قبولی در اون ها رو دارم به دانشگاه مقصد درخواست بدم آیا امکانش هست قبول کنن ظرفیت میتونن داشته باشن

    1. سلام ببخشید من از ترم دوم مهمانی دائم گرفتم واسه یه دانشگاه دیگر آیا میشه مدرکم رو در دانشگاهی که در آن مهمان هستم بگیرم؟

  2. سلام من دانشگاه سراوان قبول شدم نمیتونم برم خیلی دوره اشتبا انتخاب کردم میتونم در خواست اولویت بعدی رو بدم آیا قبول میکنن آیا اگه با دانشگاه مقصد صحبت کنم قبول میکنن اگه رتبه قبولی رو آورده باشم

    1. سلام باید کارنامه سبز شما بررسی بشه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  3. سلام خسته نباشید
    من رشته بدون آزمون دانشگاه دولتی قبول شدم خواستم ببینم امکان گرفتن مهمانی واسه شهر نزدیک خودم وجود داره؟ و اینکه حتما باید دانشگاه مقصد اون رشته رو بدون آزمون داشته باشه؟

  4. سلام خسته نباشید من یکی از شهرستان های شهر کرمان قبول شدم میتونم به مرکز استان بیام

  5. سلام خسته نباشید.خواستم بدونم من که شهریه پرداز علوم آزمایشگاهی کاشان هستم و ورودی ۱۴۰۰ کی باید برای انتقالی اقدام کنم؟

    1. سلام؛ سلامت باشید
      زمان انتقالی معمولا توسط دانشگاه ها اطلاعرسانی میشه
      حدودا یک ماه پیش از شروع هر ترم فرصتی برای انتقالی درنظر گرفته میشه
      ضمنا برای دانشجویان ترم اول و آخر انتقالی داده نمیش

    2. سلام من دانشجو علوم تربیتی سراسری هستم و ترم پنج هستم میتونم به دانشگاه پیام نور شهر خودمون انتقالی بگیرم؟ چون ازدواج کردم و راهم دوره

  6. سلام من از دانشگاه روزانه یه شهر کوچیک میخواستم انتقالی یا میهمان موقت بگیرم به دانشگاه مرکز استان .آیا راهی هست که نخواد شهریه شبانه بدم؟ از چه طریق؟

      1. سلام، میشه بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور بری بعد انتقالی بگیری به پیام نور یه شهر دیگه؟

        1. سلام خیر
          دانشجویانی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده اند شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور را ندارند

    1. سلام من رشته بدون آزمون غیر انتفاعی قزوین قبول شدم میتونم انتقالی بگیرم به غیر انتفاعیای تهران؟

  7. سلام من یه دانشگاه غیرانتفاعی قبول شدم تهران
    میخوام ببینم امکان گرفتن انتقالی به یه دانشگاه غیرانتفاعی دیگه بازم تو تهران وجود داره برام؟

    1. سلام، باید براساس ضوابط و قوانین درخواست بدید
      امکان انتقالی و مهمانی وجود داره اما باید شرایط رو داشته باشید ک طبق زمانبندی اقدام کنید

  8. درود
    من ترم یک ارشد غیر انتفاعی هستم و حالا که تکمیل ظرفیت اومده من مجاز در دانشگاه روزانه شدم اگر پذیرش بشم مثل دانشجوی انتقالی و مهمان رفتار میشه منظورشون اینه که در آخر مدرک به مهر دانشگاه غیر انتفاعیه و هزینه هم باید مثل همون دانشگاه غیر انتفاعی پرداخت بشه ؟

    1. سلام خیر قبولی شما در دانشگاه غیر انتفاعی لغو و شما داشنجوی دانشگاه سراسری دوره روزانه می شوید.
      انتقالی دانشگاه صورت نمی گیرد.

  9. سلام من در دانشگاه فردوسی مشهد مهمان هستم برای اینکه مهمان دائم شوم باید معدل بالا ۱۳ داشته باشم و یا معدلم بیشتر از همکلاسی هایم باشد؟

    1. سلام برای تغییر مهمانی به انتقالی و مهمابی دائم دانشگاه سراسری باید شرایط کامل را داشته باشید.

  10. سلام وقتتون بخیر من بر اساس سوابق تحصیلی قبول شدم میخوام ورودی 99 هستم بعد میخوام از دولتی انتقالی بگیرم به دانشگاه پیام نور شهر خودم می تونم بگیرم و بعد اینکه معدل این ترم ربط داره یا اینکه مشروط باشی انتقالی می تونم بگیرم

    1. سلام امکان انتقالی دانشگاه سراسری به پیام نور وجود ندارد.
      دانشجویانی که به صورت بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده اند انکان انتقالی ندارند.

  11. سلام وقتتون بخیر من بر اساس سوابق تحصیلی قبول شدم میخوام انتقالی بگیرم از دانشگاه دولتی به دانشگاه پیام نور شهر خودم ورودی 99 هستم بعد اینکه آیا معدل تاثیر داره و اینکه اگه یک ترم مشروط بشی نمی تونی انتقالی بگیری ممنون میشم پاسخ بدید

    1. امکان انتقالی برای دانشجویانی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده اند وجود ندارد.
      البته انتقالی برای دانشگاه های هم جنس وجود دارد به این صورت دانشگاه دولتی فقط به دولتی امکان انتقالی وجود دارد نه دیگر دانشگاه ها نظیر پیام نور و آزاد

      1. سلام می‌دونم ولی به من گفتن از دانشگاه دولتی به دولتی سوابق تحصیلی انتقالی نمی دن ولی دانشگاه بیرجند می‌خوام به دانشگاه پیام نور بابل برم که گفتن هیچ مشکلی نیست آخه

  12. سلام. وقت بخیر
    من دانشجوی ترم آخر دوره روزانه هستم. میخواستم بدون امکان مهمان شدن تک درس برای دانشجویان ترم آخر وجود دارد یا خیر.

  13. سلام
    من الان دانشجوی ترم ۸ ولی درسم برای یه ترم دیگ می مونه خواستم بدونم میتونم با توجه به این شرایط فعلی(کرونا) در اردیبهشت ماه درخواست میهمان دائم بدم یا خیر؟

  14. سلام من دانشجوی ترم 4 مهندسی مواد ومتالوزی دانشگاه سراسری یاسوج هستم ایا میشه تغییررشته بدم به مهندسی صنایع وانتقالی بگیرم به دانشگاه سراسری یا ازاد یا غیرانتفاعیی یا پیام نور اصفهان؟

  15. سلام من دانشجوی ترم 4 مهندسی مواد ومتالوزی دانشگاه سراسری یاسوج هستم ایا میشه تغییررشته بدم به مهندسی صنایع وانتقالی بگیرم به دانشگاه سراسری یا ازاد یا غیرانتفاعیی یا پیام نور اصفهان یا کاشان؟

    1. سلام
      تغییر رشته فقط در دانشگاه محل تحصیل با شرایط خاص امکان پذیر می باشد.
      برای انتقالی دانشگاه سراسری فقط می توانید به دانشگاه سراسری دیگری انتقالی بگیرید نه پیام نور یا دانشگاه آزاد
      برای ادامه تحصیل در رشته های پیام نور یا آزاد می توانید ثبت نام بدون کنکور شرکت کنید.
      برای انتقالی باید دارای شرایط انتقالی دانشگاه سراسری باشید.
      برای مشاوره بیشتر می توانید با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

  16. درود،وقت شما بخیر
    من دانشجوی دختر هستم و ترم یک دانشگاه سراسری رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،میخواستم بدونم این امکان هست که بتونم برای انتقالی به یکی از دانشگاه های تهران اقدام کنم ،چون در تهران ساکن هستم

  17. درود و وقت بخیر،
    من دانشجوی دختر هستم ،ترم یک رشته ی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،میخواستم بدونم این امکان هست که بتونم برای انتقالی یا میهمانی یکی از دانشگاه های تهران اقدام کنم، با توجه به اینکه در تهران ساکنم

  18. سلام
    من دانشجوی دوره روزانه رشته مهندسی برق دانشگاه یزد هستم
    و امتیاز شاهد هم دارم
    میتونم به دانشگاه فنی و حرفه ای مهمان بشم؟؟

    1. سشلام خیر از دوره کارشناسی پیوسته به دانشگاه فنی حرفه ای امکان انتقالی دانشگاه وحود ندارد.

  19. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم میشه همزمان برای دوتا دانشگاه درخواست انتقالی داد؟

  20. سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم برای انتقالی از دانشگاه آزاد تهران به یکی از دانشگاه های دولتی تهران چقدر شانس پذیرفته شدن رو داریم برای رشته حقوق

  21. سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم برای انتقالی از دانشگاه آزادتهران به دانشگاه دولتی تهران چقدر شانس پذیرفته شدن دارم برای رشته حقوق

  22. سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم 4 عمران دانشگاه صنعتی بیرجند هستم می خواستم بدونم آیا امکان انتقالی گرفتن یا مهمان به دانشگاه فردوسی یا تهران رو دارم یا خیر؟
    در صورت امکان، درمورد شرایط معدل توی این دانشگاه ها یعنی میانگین نمرات هر ترم باید 20 باشد یا میانگین کل معدل 4 ترم باید 20 باشد؟ از کجا می توان حداکثر میانگین نمرات و معدل دانشگاه مقصد را دانست؟

    1. سلام در صورت داشتن شرایط می توانید امکان ثبت درخواست انتقالی دانشگاه سراسری را دارید.

  23. سلام من دانشجوی ترم 4 ورودی 99 دولتی هستم و میخوام انتقالی بگیرم به دانشگاه اهواز که توی کارنامه سبز قبول شده بودم. میخواستم بدونم نیازی نیست هزینه شبانه بدم یا چون ترم 4 هستم باید هزینه بدم؟

    1. سلام شما امکان انتقالی دانشگاه از طریق کارنامه سبز را ندارید.
      در صورت تایید انتقالی دوره شما به شبانه تغییر می یابد

  24. سلام من دانشجوی دوره روزانه رشته ریاضیات دانشگاه سهند تبریز هستم با معدل کل ۱۱.۶۴برای انتقالی به یکی از دانشگاه های تهران امکان قبول شدن در کدوم دانشگاه بیشتره؟ اگر قبول بشم اما نخوام منتقل شم میتونم دانشگاه قبلب ادامه به تحصیل بدم؟

    1. سلام در صورت داشتن شرایط انتقالی دانشگاه سراسری می توانید انتقالی بگیرد. بهتر است برای دانشگاه الزهرا درخواست دهید.
      اگر انتقالی شما تایید شود امکان انصراف وجود ندارد

  25. سلام من داروسازی روزانه کرمانشاه میخونم ، اگه از دانشگاه داروسازی کرمانشاه به داروسازی ساری برای یک ترم مهمانی موقت در خواست بدم و قبول کنن ، میتونم درخواست رو لغو کنم و نرم ساری و اون ترم رو همون کرمانشاه بخونم

  26. با سلام دانشجوی ترم سوم کارشناسی یکی از شهر ها هستم و الان واسه ترم اخر به دانشگاه ساری مهمانی درخواست دادم و الان باید هزینه مهمانی رو پرداخت کنم من تحت پوشش کمیته امداد و پدرم هم مرحوم و ایثارگری دارم ایا میتونم هزینه مهمانی رو رایگان کنم تشکر.

  27. سلام خسته نباشید آیا امکان انتقال دانشجو از دانشگاه غیرانتفاعی به دانشگاه پردیس خودگردان هست؟!

    1. سلام خیر
      انتقالی دانشگاه غیرانتفاعی به دانشگاه پردیس خودگردان امکان پذیر نمی باشد.

  28. سلام خسته نباشین
    من دارم پرستاری میخونم تو یکی از شهرهای منطقه ی 3
    اما خانوادم در شهرستان کاشان(منطقه 2) هستند و من هم مشکلات گوارشی دارم و پرونده ی پزشکی دارم و هم پیش روان پزشک به خاطرات مشکلات روحی روانی پرونده دارم و زیر نظرشون هستم و دوری از خانوادع باعث بیشتر شدن این بیماری های روحی شده
    اینها جز بیماری های خاص برای انتقالی به کاشان محسوب میشه؟!

  29. سلام من دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد هستم با آزمون معدل ترم قبلم ۱۲.۱۰ شد چهار ترم دانشگاه مبدا گذروندم
    امکانش هست ترم به ترم مهمانی بگیرم به جز ترم اخر

  30. سلام وقتتون به خير من دانشگاه فني حرفه اي درس ميخونم و شرايط مهماني رو دارم فقط ميخواستم بدونم كه ميشه من از دانشگاه فني حرفه اي به دانشگاه خوارزمي كرج مهماني بگيرم ؟
    نوع پذيرشمم روزانه و با ازمون هست

  31. سلام
    من ورودی جدید (۱۴۰۱) دانشگاه صنعتی شاهرود هستم
    دوره شبانه

    می‌خواستم بدونم بعد یک ترم می‌تونم درخواست انتقالی بدم به دانشگاه مازندرانِ شهر بابلسر ؟
    چون خودم ساکن آمل هستم و نزدیک‌تره بهم و رفت و آمد راحت‌تره
    اینکه شبانه هستم مشکلی ایجاد نمی‌کنه؟

  32. سلام. من دانشجوی دولتی قوچان هستم بدون کنکور . و ازدواج کردم آیا میتونم انتقالی بگیرم برم مشهد؟

  33. سلام خسته نباشید
    من رشته حسابداری کارشناسی پیوسته قبول شدم ولی دانشگام فنی حرفه ایه
    خواستم بینم میتونم به داشنگاه غیر فنی انتقالی بگیرم؟؟

  34. سلام
    من دانشجوی روزانه ترم ۱ مهندسی برق توی دانشگاه شهر خودم هستم ، میخوام با کارنامه سبز از ترم دو به کامپیوتر شهری دیگه تغییر رشته بدم ، امکانش هست از همون ابتدا دانشگاه شهر خودم مهمان بشم یا حتما باید حداقل یک ترم برم خوابگاه ؟ امکان تغییر رشته به دانشگاه مقصد و هم زمان درخواست مهمان برای شهر خودم وجود داره ؟مهم نیست موقت باشه ، مبنا باشه یا دائمی فقط میخوام نرم شهر دیگه

  35. سلام عزیز خسته نباشید امیدوارم خوب باشین

    من رشته مهندسی پزشکی کرمان میخونم میخواستم دو ترم مهمانی بگیرم بندرعباس ولی بندر عباس این رشته رو نداره ولی خیلی درس های مشترک با رشته مکانیک هست که دانشگاه بندر این درس هارو داره میشه مهمانی بگیرم و دو ترم این درس هارو اونجا پاس کنم

  36. سلام
    من ۴ ترم هست که مهمانی گرفتم و ترم ششم هستم اما دانشگاه مبدا گفته که برای ترم ۷ و ۸ باید برگردم راهی هست که برای این دو ترم آخر بتونم انتقالی بگیرم تا دیگه به دانشگاه مبدا نرم؟

  37. سلام ،بعد چند ترم میهمانی میشه انتقالی گرفت ؟من ترم هفتم میشه ترم چهارم که در دانشگاه مقصد میهمانم و ترم هشتم (آخر)میتونم درخواست انتقالی بدم ؟

  38. اگر پرخواست انتقالی بدیم و تایید بشه ..در صورتی که پشیمون بشیم میتونیم توی دانشگاه خودمون بمونیم

  39. سلام وقتتون بخیر
    میشه لطفا به سوالم پاسخ بدید
    میسه از دانشگاه دولتی مقطع کارشناسی پیوسته به دانشگاه آزاد شهری که در اون زندگی میکنیم مهمونی موقت بگیریم؟

  40. سلام من مادرم هم سنگ کیسه صفرا داره و هم دیسک کمر
    که دکتر برای جفتشون گفته باید جراحی بشه
    اما بخاطر شرایط مالی جراحی یکم عقب انداختن تا اگه امکانش هس با دارو بتونه مشکل کیسه صفراشو حل کنه ولی هنوز این مشکل هس..
    برای دیسک کمرش هم دکتر گفته اول باید وزنشو پایین بیاره تا بتونه عمل کنه و کارای سنگین نمیتونه انجام بده من قبلا دو ترم میهمان گرفته بودم ایا امکانش هس با مدارک پزشکی مادرم مجددا میهمان بگیرم برای دانشگاه شهر خودم؟

  41. سلام من رشته مهندسی کامپیوتر روزانه قبول شدم آیا می تونم به دانشگاه پردیس خودگردان شهر تهران انتقالی بگیرم،

  42. سلام؛وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم سه حسابداری دولتی قمم.معدل دو ترم قبلم بالای ۱۸ هست.میتونم انتقالی بگیرم به دانشگاه فردوسی مشهد یا حداکثر علامه طباطبایی.ممنون میشم جواب بدید.

  43. سلام من پرستاری روزانه میخونم سهمیه ۵ درصد هم دارم اگه بخوام انتقالی بگیرم باید در دانشگاه مقصد شهریه بپردازم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره