کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان کنکور باید از آن اطلاع داشته باشند. علوم اجتماعی ضریب بالایی در کنکور دارد پس داوطلبان باید به مطالعه دقیق آن بپردازند تا بتوانند با کسب درصد بالا، رتبه و تراز خود در آزمون را بهبود بخشند. در این مطلب به بررسی کامل روش مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی می پردازیم. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

اهمیت مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی

درس علوم اجتماعی یکی از دروس بسیار مهم در کنکور انسانی است که دانشجویان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. این درس ضریب 5 دارد و کسب درصد بالا در آن رتبه و تراز کنکور را به صورت چشم گیری ارتقا می دهد.

منبع اصلی درس علوم اجتماعی کتاب درسی است. داوطلبان باید این کتاب را به صورت کامل مطالعه کرده و بر تمامی مطالب به صورت کامل مسلط شوند. در ادامه به بررسی کامل روش مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی می‌پردازیم.

 

روش صحیح مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی

برای مطالعه صحیح درس علوم اجتماعی داوطلبان باید از روش های صحیح مطالعه اطلاع کامل داشته باشند. این درس اهمیت بسیار زیادی دارد پس مهم است که با به کار گیری روش های صحیح تسلط خود را در آن افزایش دهید تا بتوانید درصد بالایی در کنکور کسب کنید. روش صحیح مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی به شرح زیر است. 

پیش خوانی

قبل شروع مطالعه به صورت دقیق، ابتدا یکبار درس را به صورت روزانه وار بخوانید تا با موضوع درس آشنا شوید. مطالبی که فکر می‌کنید حائز اهمیت هستند را علامت بزنید تا در مطالعه دقیق به صورت عمیق تری به آن بپردازید. پیش خوانی به شما کمک می‌کند تا مطالب را در ذهن تان دسته بندی کنید. 

 

مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی | مطالعه عمیق

در این مرحله باید هر خط کتاب در هر درس را به صورت دقیق مطالعه کنید و تمامی نکات مهم آن را استخراج نمایید. در این مرحله مطالعه شما باید به صورتی باشد که پس از اتمام درس بتوانید درس را با زبان خودتون به طور خلاصه وار توضیح دهید.

 

خلاصه نویسی

حتما پس از مطالعه درس برای خود خلاصه تهیه کنید. می توانید خلاصه را به صورت مجزا در یک دفتر بنویسید که با این کار مطالب آموخته شده در ذهنتان تثبیت می شود. اگر هم زمان کافی برای اینکار ندارید، می توانید مطالب مهم را در کتاب مشخص کنید و نکات بسیار مهم را به صورت حاشیه نویسی در کتاب یادداشت نمایید.

 

مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی | تمرین و تکرار

مطالب درسی علوم اجتماعی مستعد فراموشی هستند پس باید این درس را در فواصل زمانی مشخص مرور کنید. در صورت انجام خلاصه نویسی و مشخص کردن مطالب مهم، در در هنگام مرور کردن بازدهی بهتری خواهید داشت. مرور به مطالب به قدری اهمیت دارد که اگر مرور را برای مدتی کنار بگذارید تمام مطالب از ذهنتان پاک خواهد شد. سعی کنید حداقل دوبار در هفته را به مطالعه و مرور درس علوم اجتماعی اختصاص دهید.

 

تست زنی

حتما در پایان هر درس به تست های تالیفی کتاب های کمک آموزشی پاسخ بدهید. تست زدن به شما کمک می کند تا در هنگام مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی هم مطالب درسی در ذهنتان تثبیت شود و هم اینکه مهارت تست زنی تان بهبود بیابد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

تست زنی درس علوم اجتماعی کنکور انسانی

تست زدن یکی از مهم ترین مهارت ها در کنکور است. بسیار دیده شده داوطلبانی که دانش کافی در دروس مختلف را داشته اند اما به دلیل عدم تقویت مهارت تست زنی موفق به پاسخگویی تمامی سوالات نشده اند و یا نتوانسته اند زمان خود را مدیریت کنند.

در مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی نیز تست زدن بسیار حائز اهمیت است. این درس بسیار مستعد طرح سوالات ترکیبی می باشد و اگر داوطلبان با این سوالات آشنا نباشند برای پاسخ دهی به آن ها با مشکل مواجه می شوند.

برای پاسخ دادن به این سوالات باید مطالب درسی را با دقت مطالعه کنید تا به طور کامل متوجه پیوستگی بین مطالب بشوید. این نکات را حتما در خلاصه های خود یادداشت کنید تا در مرور و جمع بندی به آن ها بپردازید.

مثال ها، نمونه ها، فعالیت ها و نمودارهای ارائه شده در کتاب درسی را به دقت بخوانید چراکه طراحان معمولا به این بخش ها علاقه زیادی نشان می دهند. با مطالعه و حل فعالیت ها می توانید تسلط خود را برای تست زنی افزایش دهید.

از همان ابتدای شروع مطالعه کنکور زمان مشخصی را به است زنی اختصاص دهید تا مهارت تان در این زمینه افزایش پیدا کند. در دوران مرور و جمع بندی صورت ویژه به حل تست های سال های گذشته بپردازید و پاسخنامه تشریحی را نیز با دقت مطالعه کنید تا نکات مهم را استخراج نمایید.

مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی

 

بودجه بندی درس علوم اجتماعی

هر ساله طراحان کنکور به بخش های مشخصی از کتاب توجه ویژه ای نشان می دهند و سوالات بیشتری از آن بخش ها مطرح کنند. بودجه بندی در واقع به داوطلبان کمک می کند تا از مباحث پر اهمیت تر مطلع شوند و بر این اساس برای مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی برنامه ریزی کنند. بودجه بندی علوم اجتماعی کنکور انسانی سال گذشته به شرح زیر می باشد.

مبحث / سال سال 1402
دهم 5 سوال
یازدهم 5 سوال
دوازدهم 5 سوال
ترکیبی
مجموع سوالات 15 سوال

 

مشاوره روش مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی

همانطور که گفته شد مهم ترین منبع درس علوم اجتماعی کتاب های درسی هستند. بهتر است که برای درک بهتر مطالب از کتاب دهم شروع به مطالعه کنید و به ترتیب پیش بروید. علاوه بر کتاب درسی باید کتاب های کمک آموزشی را نیز مطالعه کنید تا تسلط تان بر مطالب درسی افزایش یابد.

شما می توانید برای کسب اطلاع در مورد بهترین کتاب های کمک آموزشی کنکور انسانی و همچنین برنامه ریزی مطالعاتی با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین روش مطالعه علوم اجتماعی کنکور انسانی چیست؟

    روش صحیح مطالعه این درس در طول مطلب به طور کامل بررسی شده است.

  2. ضریب درس علوم اجتماعی در کنکور انسانی چند است؟

    علوم اجتماعی جز دروس پر اهمیت است که ضریب آن 5 می باشد.

  3. کتاب بخش های کتاب درسی علوم اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردارند؟

    بودجه بندی علوم اجتماعی کنکور انسانی به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره