کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ چگونه می باشد؟ با توجه به تغییرات اعمال شده و حذف زیرگروه ها از کنکور سراسری درس زمین شناسی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. ازین پس درس زیست شناسی ضریب صفر برای رشته هایی نظیر پزشکی و دندان پزشکی ندارد و دارای تاثیر و ضریب می باشد. ازین رو داوطلبان باید درس زمین شناسی را باید بخشی از ساعات مطالعاتی هفته خود را به مطالعه این درس اختصاص دهید. در ادامه شما را با روش صحیح مطالعه زمین شناسی تجربی آشنا خواهیم ساخت.

روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲

در مطالعه درس زمین شناسی افراط نداشته باشید یعنی ساعت مطالعه شما در این درس نباید در حدی باشد که از ساعت مطالعه سایر درس‌ها کم کنید زیرا این درس کمترین ضریب را در کنکور تجربی دارد. روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۲ این است که در هفته بیشتر از 4 یا 5 ساعت وقت صرف نکنید و به نسبت ضریب درس ها در کنکور، بیشتر وقت را به سایر دروس اختصاص دهید.

شناخت مباحث پر اهمیت و بودجه بندی

زمین شناسی کنکور نظام جدید فقط شامل یک کتاب درسی در پایه یازدهم است که تمام 20 سوال کنکور فقط از این کتاب مطرح می‌شود. حتی دانش آموزان نظام قدیم نیز باید این کتاب را مطالعه کنند زیرا در کنکور 1402 با ادغام کنکور نظام قدیم و نظام جدید، منبع طراحی سوالات کتاب‌های درسی نظام جدید خواهند بود.

اگر بدنبال درصد بالا در درس زمین شناسی نیستید، می‌توانید چندفصل را که پرتکرار و تست خیز تر هستند شناسایی و تمام وقت خود را فقط به آن فصول اختصاص دهید. فصل یک با 5 تست و فصل سه با 4 تست بیشترین سوالات زمین شناسی کنکور را در بر می گیرند و به راحتی می‌توانید با تمرین کردن به صورت روش صحیح مطالعه زمین شناسی این دو فصل، درصد بالای 40 را کسب کنید. برای مطالعه بودجه بندی جدید کنکور مقاله زیر را مطالعه کنید.

روش صحیح مطالعه زمین شناسی تجربی | تست زنی

روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی 1402 فقط مطالعه کردن کتب درسی کافی نیست بلکه باید تست هم بزنید. تست زنی اصول خاص خودش را دارد و باید به مرور زمان با حل تست‌های متنوع، تیپ بندی سوالات را بشناسید و با دیدن یک تست بلافاصله راه حل را پیدا کنید.

پس از مطالعه کتاب درسی، درسنامه‌های کتاب کمک آموزشی یا جزوه مدرسه و استاد، باید تست‌های آموزشی را حل کنید، این تست‌ها فقط جنبه یادگیری دارند تا بتوانید نکات بیشتری را از داخل تست پیدا کنید. زمان حل تست آموزشی پس از مطالعه صحیح زمین شناسی تجربی است و هر نکته جدیدی را که به آن برخوردید، حتما در حاشیه کتاب یا جزوه خود یادداشت کنید. دقت داشته که مجموعه تستی که برای تمرین کردن انتخاب می‌کنید باید جامع باشد تا تمام جزئیات یک مبحث خاص را پوشش دهد.

پس از تست آموزشی، بهتر است تست‌های زماندار نیز حل کنید تا به مرور بتوانید مدیریت زمان در حل تست این درس را نیز به دست آورید و در جلسه کنکور سریعتر پاسخگوی سوالات باشید تا زمان بیشتری را برای دروس پراهمیت‌تر ذخیره کنید. برای مشاهده بهترین منبع تست کنکور تجربی کلیک کنید.

مرور کردن

زمین شناسی به دلیل جزئیات ریزی که دارد درس فراری به حساب می آید. برای آنکه مطالب فراموش نشوند باید زمانی را برای مرور کردن نیز اختصاص دهید. مرور را می‌توانید به صورت هفتگی و ماهانه انجام دهید و مرور کردن از روی جزوه و کتاب، تست زنی و یا مطالعه خلاصه نویسی‌ها بهترین روش صحیح مطالعه زمین شناسی تجربی برای مرور هستند البته مطالعه کتاب ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد و پینشهاد می‌شود که از روش خلاصه نویسی مرور کنید.

روش صحیح مطالعه زمین شناسی تجربی | کتب کمک آموزشی

توصیه آخر برای یادگیری بهتر درس زمین شناسی تهیه یک کتاب کمک آموزشی مناسب است. البته اکثر انتشارات برای زمین شناسی کتاب‌های مناسبی را چه برای تست و چه برای آموزش تالیف کرده‌اند ولی پیشنهاد ما این است که کتاب میکروطلایی گاج را تهیه کنید.

کتاب میکروطلایی گاج زمین شناسی هم دارای درسنامه جامع است که تمام نکات کتاب درسی را ریز به ریز بررسی کرده و هم پس از هرمبحث تست‌های آموزشی قرار داده و برای تست‌ها نیز پاسخنامه تشریحی نیز دارد.

البته بازهم تاکید میکنیم که انتشارات دیگر نیز کتابهای مناسبی برای زمین شناسی دارند و اگر یکی از این کتابها را دارید، نیازی به تهیه کتاب میکروطلایی گاج نیست.

روش مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور تجربی 1402

در ادامه لینک مقالات روش صحیح مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور سراسری تجربی 1402 مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو برای شما داوطلبین گرامی گردآوری شده است و با کلیک بر روی آن می توانید روش مورد استفاده و نفرات برتر کنکور سال های گذشته مطالعه نمایید.

بخوانید: روش صحیح مطالعه ریاضی تجربی

بخوانید: روش صحیح مطالعه زیست شناسی

بخوانید: روش صحیح مطالعه شیمی تجربی

بخوانید: روش صحیح مطالعه فیزیک تجربی

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره