سایر موضوعات

ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ برای افرادی که دو سال مشغول گذراندن خدمت سربازی بوده اند بسیار حائز اهمیت است چراکه از این طریق می‌توانند سرمایه اولیه ای تهیه کرده و اقدام به اشتغال زایی کنند. وام سربازی انواع مختلفی دارد که سربازان با توجه به شرایط خود می‌توانند برای دریافت آن ها اقدام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام وام سربازی 1402 پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

وام سربازی ۱۴۰۲

تمامی آقایان پس از سن 18 سالگی موظف به انجام خدمت وظیفه هستند. برخی با دارا بودن شرایط خاص، از خدمت معاف می شوند و برخی دیگر نیز به صورت موقت به دلیل تحصیل و یا سایر دلایل خدمت سربازی خود را با تاخیر می اندازند. افرادی که شروع به گذراندن خدمت وظیفه می کنند، ممکن است با مشکلات و محدودیت های مالی برای امرار معاش مواجه شوند. با توجه به شرایط سخت سربازان برای کار و فعالیت در اجتماع و کسب درآمد، امکان ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

وام سربازی انواع مختلفی دارد و سربازان با شرایط مختلف می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. دریافت وام سربازی در طول خدمت و یا حتی پس از آن نیز برای سربازان امکان پذیر می‌باشد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد مسائل مالی برای سربازان، بهتر است که در مورد ثبت نام وام سربازی 1402 و انواع مختلف آن اطلاع کامل داشته باشند و با آگاهی کامل برای دریافت وام اقدام نمایند.

 

ثبت نام وام خدمت سربازی 1402

با توجه به مسائل اقتصادی که در کشور حاکم است، تمامی افراد نیازمند داشتن کار برای کسب درآمد و گذران زندگی هستند. اما مردانی که خدمت سربازی را نگذرانده اند برای استخدام در مراکز دولتی با مشکل مواجه می شوند. سربازان در حین خدمت دوساله نیز با محدودیت هایی مواجه هستند و به دلیل این تاخیر دوساله ممکن است بالافاصله پس از پایان خدمت نیز موفق به یافتن کار نشوند.

در نتیجه این مشکلات این امکان فراهم شده است تا سربازان با توجه به رده خود بتوانند برای ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ اقدام کنند. وام خدمت سربازی به اندازه ای است که سربازان بتوانند به عنوان یک سرمایه اولیه از آن استفاده نمایند. وام سربازی معمولا با اقساط بلند مدت است. واجدین شرایط دریافت وام معمولا افرادی هستند که فارغ التحصیل موسسات آموزش عالی باشند و یا در طول خدمت مهارت فنی به دست آورده باشند. دو نوع اصلی وام سربازی، وام کارآفرینی و خوداشتغالی می باشد.

سربازانی که وام خدمت سربازی را دریافت می کنند، می توانند پس از خدمت سربازی با سهولت بیشتری شروع به کار و درآمد زایی نمایند. اعطای وام به سربازان مزیت بسیار مهمی دارد و این است که نگرانی های مالی مشمولین خدمت سربازی تا حدی برطرف می شود و می‌توانند با آسودگی خیال برای شروع خدمت سربازی اقدام کرده و و درنهایت با استفاده از وام، کاری نیز برای خود مهیا کنند.

 

شرایط دریافت وام سربازی ۱۴۰۲ 

سربازان واجد شرایط این امکان را دارند که در حین خدمت و یا حتی پس از اتمام آن برای ثبت نام وام سربازی 1402 اقدام نمایند. در هنگام خدمت سربازی، افراد می توانند در دوره های مختلف شرکت نمایند و علاوه بر یادگیری یک مهارت کارآمد، مدرکی نیز دریافت کرده و پس از خدمت از آن استفاده کنند. همچنین سربازان در طول خدمت با توجه به مدرک تحصیلی خود حقوق نیز دریافت خواهند کرد.

سربازان ماهر که قصد دریافت وام سربازی دارند، بایستی حتما دوره سربازی شان را تمام کرده باشند و مدرک مربوط به مهارت را نیز دریافت کرده باشند. (گواهی مربوط به مهارت های صنعتی، کشاورزی، هنری، فرهنگی و…) شرط دیگر دریافت این وام این است که پس از سال 1397 و در حین سربازی یا بعد از آن گواهی مهارت را به دست آورده باشند.

افراد زیر 15 سال مشمول دریافت وام سرباز ماهر نمی شوند. تابعیت ایرانی و داشتن کارت ملی هوشمند نیز از دیگر شرایط دریافت و ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ می باشد. درخواست متقاضیان وام بررسی شده و افراد واجد شرایط می توانند آن را دریافت نمایند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام سربازی

در بالا گفته شد که متقاضیان وام سرباز ماهر باید گواهی مربوط به کسب مدارک در طول خدمت سربازی و یا پس از آن را داشته باشند و این گواهی یکی از مدارک ثبت نام وام سربازی می باشد. در مجموع می توان گفت که متقاضیان وام خدمت سربازی باید مانند سایر وام ها مدارک خود مثل شناسنامه و کارت ملی را آماده کرده و تحویل بدهند.

متقاضیان باید مدرک تحصیلی نیز برای دریافت وام ارائه دهند تا صلاحیت شان اثبات شود. تمامی مدارک تحصیلی از هنرستان ها و دانشگاه های مختلف مورد تایید می باشد. مقطع تحصیلی باید حداقل کارشناسی باشد.

همانطور که گفته شد سربازان واجد شرایط پس از اتمام خدمت سربازی نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند. در این صورت باید کارت پایان خدمت خود را نیز به عنوان مدرک ارائه دهند که البته کارت پایان خدمت باید پس از سال 1397 دریافت شده باشد و تا قبل از آن به عنوان مدرک برای ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ اعتبار ندارد.

متقاضیان باید مدارک خود را به طور کامل ارائه دهند و فرم درخواست وام را نیز کامل کنند. ثبت نام وام سربازی هزینه ای نیز دارد که در سال جاری 50 هزار تومان می باشد. این مبلغ باید در هنگام درخواست وام پرداخت شود.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

سایت ثبت نام وام سربازی

برای ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ سایتی طراحی شده است تا متقاضیان بتوانند به صورت اینترنتی و غیر حضوری، درخواست خود برای دریافت وام را ثبت نمایند. متقاضیان می توانند مدارک خود را در این سامانه ثبت کرده و علاوه بر ثبت درخواست وام، از خدمات دیگر این سامانه نیز بهره‌مند شوند.

داوطلبان برای مراجعه به سایت ثبت نام وام سربازی بایستی به آدرس smaher.ir مراجعه نمایند. در حال حاضر تنها امکان ارسال مدارک و ثبت درخواست وام در این سامانه فراهم شده است و متاسفانه امکان پیگیری درخواست وجود ندارد.

متقاضیانی که قصد ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ در طول خدمت و بعد از را دارند، باید وارد سایت فوق شده و در این سامانه ثبت نام نمایند. علاوه بر ثبت درخواست وام سربازی، مشمولان می توانند در این سایت محل خدمت خود را نیز مشاهده کرده و از اطلاعیه های مختلف آگاه شوند.

ثبت نام وام سربازی

 

نحوه ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد متقاضیانی که قصد ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ را دارند باید ابتدا در سایت وام سربازی یعنی smaher.ir ثبت نام کنند. سربازان حین خدمت و یا پس از آن که پس از سال 1397 کارت پایان خدمت دریافت کرده اند، می توانند از طریق این سامانه برای ثبت نام وام های خوداشتغالی و کارآفرینی درخواست دهند. نحوه ثبت نام وام سربازی 1402 به شرح زیر می باشد.

1️⃣با جستجو آدرس smaher.ir وارد سایت ثبت نام وام سربازی شوید.

2️⃣در صورت عدم ثبت نام قبلی در سایت بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در غیر این صورت گزینه ورود را انتخاب نمایید.

3️⃣برای ثبت نام باید فرم الکترونیکی را تکمیل کرده و یک رمز عبور برای خود تعریف نمایید.

4️⃣کدی که به تلفن تان ارسال شده است را در کادر وارد کرده و بر روی گزینه تایید کد کلیک نمایید.

5️⃣در این مرحله می‌توانید نام دوره های جهاد دانشگاهی و فنی حرفه ای که شرکت کرده اید را درج نمایید و مدرک مربوط به آن را بارگزاری کنید.

6️⃣در نهایت درخواست تمامی متقاضیان به سازمان وطیفه عمومی استان ارسال می‌شود و پس از بررسی مدارک و شرایط تصمیم گیری در مورد اعطا وام انجام خواهد شد.

چنانچه با درخواست وام فرد موافقت شود، نتیجه از طریق پیامک به شماره تلفن همراه ارسال می‌گردد. این افراد می‌توانند به بانک های مربوطه مراجعه کرده و وام خود را دریافت نمایند.

 

دریافت وام اشتغال سربازی

وام اشتغال یا همان وام اشتغال زایی یکی از وام هایی است که به سربازان تعلق می‌گیرد و تقاضای بسیار زیادی برای دریافت این وام وجود دارد. این وام سال گذشته تصویب شد و به سربازانی تعلق می‌گیرد که قصد اشتغال زایی و یا ازدواج دارند. البته افراد دیگر نیز می‌توانند برای ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ اشتغال زایی درخواست دهند اما اولویت با متقاضیانی است که در شرف اشتغال زایی و یا ازدواج هستند.

مبلغ وام سربازی در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان بود اما در سال جدید مبلغ آن افزایش یافته است. در حال حاضر متقضایان با دریافت وام اشتغال سربازی، ۱۵۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد. در حال حاضر وام اشتغال خدمت سربازی به وام ۱۵۰ میلیون تومانی نیز شناخته می‌شود.

واجدین شرایط ثبت نام وام سربازی 1402 می‌توانند مدارک خود را آماده کرده و آن ها را در سایت وام سرابازی بارگزاری نمایند. همچنین متقاضیان می‌توانند از طریق سازمان نظام وظیفه محل زندگی خود نیز برای دریافت این وام درخواست دهند.

توجه داشته باشید که تمامی سربازانی که در حین خدمت هستند و یا کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده اند، می‌توانند برای دریافت وام درخواست داده و آن را دریافت نمایند. محل خدمت ارتباطی با دریافت وام اشتغال ندارد و همه سربازان که در ارگان ها و مناطق مختلف خدمت خود را گذرانده باشند، مجاز به دریافت این وام می‌باشند. بودجه اعطا وام اشتغال به سربازان بیشتر شده است و در نتیجه با درخواست تعداد بیشتری از متقاضیان ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ موافقت خواهد شد.

همانطور که گفته شد مبلغ وام اشتغال زایی نسبت به سال گذشته ۵۰ میلیون بیشتر شده است. سود این وام نیز کاهش یافته و در نتیجه افرادی که وام را دریافت می‌کنند، با سهولت بیشتری می‌توانند اقساط را پرداخت کنند.

افراد پس از دریافت این وام می‌توانند پس از یک سال شروع به بازپرداخت آن کرده و در هفت سال وام را بازپس بدهند. سود وام اشتغال زایی سربازی ۲ تا ۴ درصد می‌باشد. توجه داشته باشید که باید یک شغل معرفی کنید تا این وام به شما تعلق گیرد.

 

ثبت نام وام سربازی | وام سربازی 100 میلیونی

وام ۱۰۰ میلیون تومانی خدمت سربازی یکی از انواع وام های سربازی است که احتمالا متقاضیان اسم آن را زیاد می‌شنوند و به دنبال کسب اطلاعات در مورد آن هستند. این وام ۱۰۰ میلیون تومانی در واقع همان وام اشتغال زایی است که مبلغ آن در سال جدید از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

در سال های گذشته این وام ۳۰ میلیون بود و متقاضیان باید آن را با سود ۱۸ درصد بازپس می‌دادند. سال ۱۴۰۰ مبلغ آن به ۱۰۰ میلیون رسید و با وام ۱۰۰ میلیونی شناخته شد. در سال جاری نیز با توجه به افزایش بودجه، هر فرد می‌تواند ۱۵۰ میلیون وام دریافت نماید. همانطور که می‌دانید این وام در سال ۱۴۰۲ تغییر کرده است و هنوز اطلاعات تکمیلی مثل نیاز به ضامن در مورد آن منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

همچنین ممکن است وام اشتغال در سال ۱۴۰۲ با مبلغ ۱۰۰ میلیون به متقاضیان اعطا شود. هر استان اختیار این را دارد که در مورد مبلغ وام اشتغال تصمیم گیری کند. سربازانی که با درخواست ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ آن ها موافقت شده است، می‌توانند به بانک مراجعه کرده و وام ۱۰۰ میلیونی یا ۱۵۰ میلیونی اشتغال خدمت سربازی ۱۴۰۲ را دریافت نمایند.

سربازانی که در امریه سربازی خدمت کرده اند نیز مجاز به دریافت وام ۱۰۰ میلیونی و ۱۵۰ میلیونی ۱۴۰۲ می‌باشند. علاوه بر این سربازانی که در ارگان های مختلف همچون صداو سیما، هلال احمر، آموزش و پرورش، وزارت دفاع و… خدمت کرده باشند نیز می‌توانند این وام را دریافت نمایند.

سربازانی ک پس از سال ۱۳۹۷ کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده و اند و در حین خدمت گواهی مهارت گرفته اند، باید تمامی مدارک خود را آماده کرده و  آن ها را به دفاتر پلیس ۱۰+ تحوییل دهند و فرم درخواست وام را نیز ارائه دهند.

چنانچه با درخواست فرد متقاضی برای ثبت نام وام سربازی و وام ۱۰۰ میلیونی ۱۴۰۲ موافقت شود، باید به بانک مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. توجه داشته باشید که برای مبلغ وام اشتغال سربازی نیازی به سرمایه گذاری اولیه در بانک ندارید.

 

وام مهارت سربازی

وام مهارت سربازی یکی از انواع وام های خدمت سربازی است که مبالغ آن بسیار متنوع می‌باشد. متقاضیان می‌توانند مبالغی با ۱۵۰ میلیون تا ۴ میلیارد وام از طریق مهارت سربازی دریافت نمایند.

این سربازان باید واجد شرایط مشخص توسط مرکز مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح را داشته باشند. شرایط دریافت وام مهارت سربازی مانند شرایط ذکر شده در بالا می‌باشد. البته متقاضیان برای دریافت آن باید حتما یک طرح مناسب ارائه داده و گواهی مورد تایید ستاد را نیز داشته باشند.

دوره های مهارت آموزی و همچنین اعطا وام با این هدف انجام می‌شود که سربازان بتوانند دوران خدمت خود را با سهولت بیشتری بگذرانند. در واقع پس از اعتراض سربازان به سختی‌های دوره سربازی و عقب افتادن ان ها از بازار کار، دوره های مهارت آموزش و وام مهارت سربازی تصویب شد تا سربازان بتوانند در حین خدمت یک مهارت کارآمد بیاموزند و در نهایت با دریافت وام تا حداکثر چهار میلیارد اشغالی زایی نمایند.

توجه داشته باشید که سربازان برای ثبت نام وام سربازی مهارت۱۴۰۲ باید حتما در حین خدمت یا قبل و بعد آن در دوره های مهارت آموزی سربازی شرکت کنند و گواهی معتبر دریافت کرده باشند. فارغ التحصیلی از هنرستان، دانش سرا و دانشگاه علمی کاربردی و همچنین داشتن مدرک حداقل کارشناسی از دیگر شروط اصلی دریافت این وام می‌باشد. 

پس می‌توان گفت افراد فاقد مدرک دوره های مهارت آموزی شانس زیادی برای دریافت این وام ندارند. در صورتی که فرد واجد شرایط، درخواست وام با مبالغ بالا بدهد و کارآفرینی او برای بیشتر از دو نفر باشد احتمالا با درخواست او مبنی با وام مهارت آموزی مبلغ بالا موافقت خواهد شد. 

 

ثبت نام وام سربازی بانک

پس از اینکه متقاضیان درخواست وام خود را ثبت کرده و با آن موافقت شد، باید به بانک مراجعه کرده و وام خود را دریافت نمایند. با توجه به تغییرات زیادی که امسال در مبالغ ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ ایجاد شده است، احتمالا در روند پرداخت آن نیز برخی تغییرات به وجود خواهد آمد. 

در سال های گذشته متقاضیان می‌توانستند از طریق بانک های مختلف همچون بانک ملت، انصار، ملی و… وام خود را دریافت نمایند. اما در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای مبنی بر نام بانک‌های ارائه دهنده وام سربازی ۱۴۰۲ در سایت نظام وظیفه منتشر نشده است. البته گفته شده است که متقاضیان در سال جاری می‌توانند از ۱۸ بانک وام خود را دریافت کنند اما اسامی آن ها هنوز مشخص نشده است. 

 

وام سربازی بانک سپه

بانک سپه با توجه به طرحی معین به صورت مستقل به متقاضیان وام سربازی اعطا می‌کند. افرادی که خدمت سربازی خود را در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گذرانده‌اند، می‌توانند پس از دریافت کارت پایان خدمت، برای شروع کار خود در بازار نسبت به ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ بانک سپه اقدام نمایند. 

افرادی که قصد دریافت وام سربازی بانک سپه را دارند، برای اطلاع از مدت زمان سپرده گذاری، امتیاز دریافت وام و نحوه بازپرداخت آن باید به سایت بانک سپه مراجعه کرده و یا با حضور در یکی از شعبه های بانک از تمامی جزییات مطلع شوند. 

 

ثبت نام وام سربازی سپاه

سربازانی ک در سپاه پاسداران فعالیت کرده و یا مشغول به خدمت در امریه قرارگاه خاتم النبیا سپاه هستند، می‌توانند مشمول دریافت وام شده و می‌توانند برای ثبت نام وام سربازی سپاه اقدام نمایند. البته در مدارک مورد نیاز برای دریافت وام سپاه هیچ تفاوتی وجود ندارد و مشمولان باید با همان شرایط ذکر شده، مدارک خود را اماده کرده و با حضور در دفاتر پلیس ۱۰+ درخواست خود برای وام را ثبت نمایند. 

مبلغ وام سربازی سپاه در حدود ۱۵۰ میلیون تومان است و افراد باید آن را در مدت ۷ سال با بهره ۲ تا ۴ درصد پرداخت کنند. اولوین اعطا وام سربازی سپاه با افرادی است که قصد ازدواج و شروع کار را دارند. افرادی که گواهی مهارت فنی و حرفه ای داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت وام خواهند داشت. 

نکته: ثبت نام وام سربازی در سایت smaher.ir به معنای ثبت نهایی درخواست وام نیست. این سایت تنها این امکان را مهیا کرده تا داوطلبان بتوانند مدارک خود را بارگزاری نمایند. 

 

وام پایان خدمت سربازی

برای دریافت بسیاری از وام های سربازی، باید حتما کارت پایان خدمت را به عنوان مدرک ارائه داد. بانک ملت هر ساله با معرفی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، وام پایان خدمت سربازی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

سال گذشته مبلغ وام پایان خددمت ۱۰۰ میلیون تومان بود که باید در مدت ۵ سال با سود ۱۸ درصد آن را پرداخت کرد. برای ثبت نام وام سربازی 1402 پاین خدمت، متقاضی باید کارت پایان خدمت خود را تا قبل از سال ۱۳۹۷ دریافت کرده باشد. 

برای دریافت وام پایان خدمت در سال ۱۴۰۲ نیز باید حتما گواهی مهارت آموزی داشته باشید و تمامی شرایط ذکر شده در سایر انواع وام را دارا باشید. درخواست وام این افراد ابتدا توسط کارگروه مهارت و اشتغال کارکنان وظیفه بررسی می‌شود و در صورت تایید فرد می‌تواند وام خود را از بانک دریافت کند. 

 

مشاوره ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ 

افرادی که در حین خدمت سربازی هستند و یا کارت پایان خدمت دریافت کرده اند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام وام سربازی اقدام کنند. مبالغ وام به قدری است که متقاضیان بتوانند ازدواج کرده و یا کارآفرینی نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۲ چه شرایطی باید داشت؟

    از شرایط دریافت وام می‌توان به گواهی مهارت آموزی، تابیعت ایرانی و.. اشاره کرد. 

  2. برای دریافت وام سربازی چه مدارکی را باید ارائه داد؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت وام سربازی همان مدارک سایر وام ها می‌باشد. مدارک اختصاصی ثبت نام نیز در متن آورده شده است. 

  3. چه بانک هایی مسئول پرداخت وام سربازی هستند؟

    تاکنون لیست بانک های ارائه دهنه وام سربازی مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی در این مطلب قرار خواهد گرفت. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره