کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۳ از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند در کنکور سراسری زبان 1403 شرکت کنند، لازم است برای موفقیت در این آزمون حتما با برنامه ریزی مطالعه نمایند. یکی از لازمه های یک برنامه ریزی دقیق و منسجم، اطلاع از منابع درسی و مطالعاتی برای کنکور سراسری است. در واقع داوطلبان می توانند با تهیه منابع درسی نظام جدید، دروس مرتبط با پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را مطالعه کنند و آمادگی خود را برای شرکت در جلسه این آزمون بالا ببرند. در ادامه با مشاوران دانتل کو همراه ما باشید تا با منابع کنکور زبان خارجه 1403 آشنا شویم.

 

منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۳

کنکور زبان از زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد که متقاضیان می توانند در کنار شرکت در یکی از زیرگروه های اصلی، در این زیرگروه شناور نیز شرکت کنند. بسیاری از دانشگاه ها در رشته های کنکور زبان به صورت بدون کنکور دانشجو جذب می کنند؛ اما اگر به دنبال این هستید که در رشته های پرطرفدار این رشته وارد دانشگاه های معتبر شوید، لازم است که در کنکور زبان رتبه و تراز مناسبی را کسب کنید.

بخوانید: ثبت نام کنکور

افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته های پرطرفدار کنکور زبان در دانشگاه های مطرح کشور هستند، برای کسب تسلط بالا جهت پاسخ دهی به سوالات این آزمون، لازم است که از کتاب های کمک آموزشی و بهترین منابع کنکور زبان ۱۴۰۳ استفاده کنند.

اطلاع از منابع و همینطور کتاب های کمک آموزشی مناسب، برای موفقیت در کنکور سراسری زبان بسیار مهم است؛ از همین رو در ادامه تصمیم گرفتیم ضمن ارائه منابع کنکور سراسری زبان 1403، کتاب های کمک آموزشی معتبر موجود در بازار را نیز برای شما عزیزان معرفی کنیم.

منابع کنکور زبان

 

منابع دروس عمومی کنکور سراسری زبان خارجی 

اگر قصد شرکت در کنکور سراسری زبان خارجی را دارید، فقط کافی است که تمرکز خود را بر روی دروس تخصصی بگذارید، چراکه از دروس عمومی در این آزمون سوالی طراحی نمی شود و سنجش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی شرکت کنندگان خواهد بود.

با تغییراتی که در روند برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ ایجاد شد، دروس عمومی از کنکور حذف شدند و از این پس تاثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی با تاثیر 60 درصد به صورت قطعی می‌باشد. اگر از متقاضیان آزمون سراسری زبان خارجی 1403 هستید، نیازی نیست برای دروس عمومی منابع کنکور زبان را تهیه کنید و فقط کافی است که آمادگی خود را برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی بالا ببرید.

 

منابع دروس اختصاصی کنکور زبان

از دروس تخصصی کنکور زبان ۷۰ سوال طرح می‌شود. سوالات زبان در شش دسته واژگان، درک مطلب، گرامر، کلوز تست، کاربرد زبانی و ترکیب واژه تقسیم می‌شود. منابع کنکور زبان باید به نحوی باشند که تمامی این مباحت را پوشش دهند و داوطلبان با مطالع آن ها و همچنین حل سوالات تستی بتوانند به بیشترین تسلط در این سوالات دست یابند. در واقع می‌توان گفت بهترین منابع کنکور زبان کتاب های کمک آموزشی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم. 

 

منابع کنکور زبان خارجی 1402 | کتاب های کمک آموزشی

سازمان سنجش آموزش کشور صرفا منابع و سرفصل های امتحانی مرتبط با کتاب های درسی را برای دانش آموزان مشخص می کند. در واقع سازمان سنجش در این اطلاعیه، به کتاب های درسی می پردازد که طراحان از آن ها سوال طرح می کنند.

تسلط بر کتاب های درسی و مطالعه آن ها برای موفقیت در کنکور سراسری زبان خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما شما برای بررسی موشکافانه هر مبحث و حل تست های تشریحی و تستی برای آن نیاز به برخی کتاب های کمک آموزشی نیز خواهید داشت. در ادامه تعدادی از بهترین منابع کنکور زبان خارجی ۱۴۰۳ و کتاب های کمک آموزشی برای مطالعه سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان خارجی را معرفی کرده ایم.

 

منابع کنکور زبان | منابع کمک آموزشی دروس تخصصی

در سال های گذشته کنکور سراسری زبان دارای چهار زیر گروه بود که در هر یک از زیرگروه ها، ضریب دروس تخصصی با یکدیگر تفاوت داشتند. اما در حال حاضذ زیرگروه ها از کنکور حذف شده اند و ضریب تمامی دروس یکسان می‌باشد.

دروس تخصصی در کنکور سراسری زبان خارجی دارای ضریب بالایی است و این به معنای اهمیت بالای پاسخگویی به سوالات این بخش می باشد که مستلزم مطالعه منابع کنکور زبان 1403 با یک برنامه ریزی اصولی می‌باشد تا بتوان در این رقابت سنگین به نتیجه مطلوب دست یافت.

 

زبان انگلیسی

اگر علاقه مند به رشته زبان انگلیسی هستید، برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی این آزمون لازم است که منابع کمک آموزشی زیر را برای هر یک از مباحث گرامر، واژگان، درک مطلب و … تهیه و مطالعه کنید. 

گرامر

کتاب گرامر تخصصی از انتشارات خیلی سبز به تالیف دکترعلیرضا جابری

آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی به همراه تست های کنکور سال های اخیر به همراه تست های تالیفی

Grammar In Use intermediate

آموزش کامل گرامر با استفاده از روش های نوین تدریس گرامر
واژگان





Essential Words for the Toefl

ارائه بیش از 2000 سوال لغت همراه با پاسخنامه

New bridging the gap از انتشارات سازمان سنجش

پوشش هزاران لغت مهم و کاربردی 

504 (Mary Bromberg ) 

پوشش هزاران لغت مهم و کاربردی 

Vocabulary Builder جلد 1 و 2

پوشش هزاران لغت به صورت دسته بندی شده از سادع تا دشوار

English Idioms In Use (Felicity O’Dell)

آموزش لغات و اصطلاحات انگلیسی

Essential idioms in English (Robert J. Dixon)

پوشش هزاران لغت مهم و کاربردی 
درک مطلب


کتاب درک مطلب به زبان ساده به تالیف دکتر شهاب اناری از انتشارات گاج

متن ها و تست های تالیفی کنکور به همراه پاسخنامه تشریحی

Longman Preparation Course for the TOEFL Test

حاوی درسنامه برای ارتقا تمامی مهارت های زبان انگلیسی

Steps to understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press )

مهارت خواندن زبان انگلیسی با مجموعه داستان های کوتاه
منابع برای مطالعه تمامی مباحث

کتاب زبان تخصصی از انتشارات مبتکران  به تالیف شهاب اناری 

متن ها و تست های تالیفی کنکور به همراه پاسخنامه تشریحی

کتاب زبان تخصصی از انتشارات شبقره به تالیف رضا کیاسالار

خطاهای رایج ترجمه و دسته بندی کاربردی متن های سراسری 

 

زبان آلمانی

اگر علاقه مند به رشته زبان آلمانی هستید، برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی این آزمون لازم است که منابع کنکور زبان آلمانی زیر را برای هر یک از مباحث گرامر، واژگان، درک مطلب و … تهیه و مطالعه کنید. 

گرامر


Übungsgrammatik für die Mittelstufe (مناسب داوطلبانی که ب2 را گذرانده اند) کتاب قرمز هوبر

توضیحات گرامر و تمرین های مربوط به سطح پیشرفته زبان آلمانی

Klipp und Klar: Ubungsgrammatik Grundstufe A1-B1

حاوی درسنامه گرامر برای یادگیری مستقل

die gelbe aktuell (مناسب داوطلبانی که ب2 را گذرانده اند. ) کتاب زرد هوبر

گرامر زبان آلمانی به همراه تمرین از سطح مبتدی تا پیشرفته

واژگان

großes übungsbuch Wortschatz از  انتشارات هوبر 

تمرین گرامر، اصطلاحات، استفاده صحیح از کلمات و اشتباهات معمول

Wortschatz und Grammatik B1  از انتشارات هوبر 

تقویت دایره واژگان و دستور زبان

درک مطلب

Lesen und Schreiben B1 انتشارات هوبر

بهبود مهارت خواندن و نوشتن با آموزش از سطح مبتدی تا پیشرفته

1000deutsche redensarten انتشارات Langenscheidt

شامل اصطلاحات و لغات کلیدی

 

منابع کنکور زبان | زبان فرانسوی

اگر علاقه مند به رشته زبان فرانسوی هستید، برای پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی این آزمون لازم است که منابع کنکور زبان فرانسوی ۱۴۰۲ زیر را برای هر یک از مباحث گرامر، واژگان، درک مطلب و … تهیه و مطالعه کنید. 

گرامر

Nouvelle Grammaire du Francais کتاب گرامر سوربُن 

توضیح گرامر به زبان ساده به همراه مثال های متعدد

Grammaire en dialogues

آموزش گرامر همراه با جملات پرکاربرد

واژگان

Vocabulaire progressif du francais

هزارن لغت و تمرینات کاربردی

mots absolument essentiels en Francais 504-  انتشارات زبان مهر

واژگان و اصطلاحات فرانسوی

درک مطلب

Comprehension Ecrite ( CLE انتشارات ) سطح 1 و 2 و 3 

تمرین های کاربردی برای بهبود مهارت های چهارگانه

اگر با هدف قبولی در رشته های ایتالیایی، اسپانیایی و … در کنکور سراسری زبان خارجی 1403 شرکت می کنید، لازم است توجه داشته باشید که برای این رشته ها سوالات زبان تخصصی طرح نمی شود.

 

حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش قبل از برگزاری آزمون سراسری اطلاعیه ای منتشر کرده و در آن حذفیات کنکور سراسری را اعلام می‌کند. اطلاع از حذفیات کنکور سراسری برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد تا بتوانند بر این اساس به درستی برنامه ریزی کرده و به صورت مفید به مطالعه بپردازند. 

زمان برای داوطلبان کنکور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس باید از حذفیات اطلاع کامل داشته باشند تا به اشتباه مدت زمان زیادی را صرف مطالعه دروس حذف شده و منابع کنکور زبان اشتباه نکنند. چنانچه قصد اطلاع از حذفیات کنکور سراسری را دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کنید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره منابع کنکور زبان خارجی 1403

داوطلبانی که فقط در زیرگروه آزمایشی زبان خارجی و یا در کنار شرکت در یک زیرگروه اصلی در این آزمون نیز شرکت می کنند، در صورتی می توانند به رتبه و تراز بالایی دست پیدا کنند که با یک برنامه ریزی درست و منجسم، اقدام به مطالعه سرفصل های امتحانی این آزمون نمایند.

سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان های خارجی از سوی سایت سنجش معرفی می شود که در این مقاله برای هر یک منابع کمک آموزشی مناسبی را نیز معرفی کردیم. شما عزیزان با توجه به منابع کنکور سراسری زبان ۱۴۰۳ قادر خواهید بود که آمادگی خود را برای شرکت در جلسه این آزمون بالا ببرید.

در صورتی که در زمینه انتخاب منابع کنکور زبان برای مطالعه سرفصل های امتحانی کنکور سراسری زبان خارجی و همینطور برنامه ریزی درسی، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و با برترین مشاوران تحصیلی در کشور در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور زبان خارجی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا منابع کنکور زبان خارجی 1403 برای داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید با یکدیگر متفاوت است؟

    خیر، تمامی شرکت کنندگان در کنکور باید بر اساس منابع نظام جدید معرفی شده از سوی سازمان سنجش مطالعه کنند.

  2. منابع کنکور زبان از سوی چه سازمانی به داوطلبان اطلاع رسانی می شود؟

    منابع از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان این آزمون اطلاع رسانی می گردد.

  3. آیا صرفا مطالعه منابع اعلام شده از سوی سایت سنجش کافی است؟

    خیر، بهتر است داوطلبان در کنار مطالعه منابع از کتاب های کمک آموزشی که فهم مطالب را ساده تر می کند و دارای تست های تالیفی و تست های مرتبط به کنکور زبان در سال های گذشته است نیز استفاده کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام
    من برای کنکور 1401 زبان کنکورمو ایتالیایی زدم
    الان میبینم که نوشته سوالات زبان تخصصی قرار نگرفته
    یعنی سر جلسه باید ازمون انگلیسی بدم؟
    میشه لطفا جواب بدین من وقت کافی ندارم که دوباره انگلیسی بخونم

  2. سلام
    فکر نکنم ، فکر کنم منظورش درسای عمومی که برایدآزمون زبان انگلیسی و فرانسوی هستش، رو برای ایتالیایی حذف کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره