کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99 | نحوه و زمان جواب انتخاب رشته

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبانی که در انتخاب رشته قبول نشده و یا از کدرشته قبولی خود رضایت ندارند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت مجددا شانس خود را امتحان کنند. داوطلبان بعد از انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، منتظر اعلام نتایج آن هستند. در این مقاله به زمان، نحوه مشاهده و اعتراض به اعلام نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج انتخاب رشته تکمیل تکمیل ظرفیت کنکور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 

دانشگاه‌های سراسری برحسب امکانات و شرایطی که دارند ظرفیتی را برای هر رشته مشخص می‌کنند. دانشجویان در مرحله انتخاب رشته اقدام به انتخاب این کدرشته ها می‌نمایند. این امکان وجود دارد که ظرفیت رشته یا دانشگاهی تکمیل نشود. در این صورت دانشگاه می‌تواند در مرحله تکمیل ظرفیت مجددا اقدام به جذب دانشجو کرده و ظرفیت خود را تکمیل کنند. داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده اند حال بدنبال اعلام نتایج تکمیل ظرفیت هستند. برای در یافت و دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

بخوانید: نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 99

امسال هنوز اطلاعیه در مورد تکمیل ظرفیت منتشر نشده، به محض اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به صورت اینترنتی و توسط سایت سازمان سنجش sanjesh.org اعلام می‎شود. ولی هنوز زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99 هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: زمان تکمیل ظرفیت کنکور 99

طبق تجربیات سالهای گذشته در بازه زمانی کوتاهی نسبت به زمان انتخاب رشته، نتایج منتشر می‌شود. داوطلبان باید طبق زمان اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با استفاده از شماره داوطلبی از نتایج اعلام شده مطلع شوند.

شرکت کنندگان با داشتن اطلاعاتی مانند شماره داوطلبی  یا شماره پرونده نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را مشاهده کنند.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت

داوطلبان برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. در حال حاضر لینک تکمیل ظرفیت داخل سایت فعال نیست. اما به محض فعال شدن این لینک داوطلبان می توانند با ورود به صفحه تکمیل ظرفیت و وارد کردن اطلاعات شناسایی خود انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را انجام دهند. برای مطالعه مقاله لیست رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۹ کلیک کنید

مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت نیز از همین طریق صورت می گیرد. داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی و کدپیگیری می توانند در موعد مقرر نتایج خود را روی سایت سازمان سنجش مشاهده کنند.

نحوه اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 99

در هر آزمونی ممکن است افرادی باشند که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشته باشند، این اعتراض می‌تواند به اعمال نشدن سهمیه، درصدها و یا رتبه باشد. با در نظر گرفتن این شرایط سازمان سنجش امکانی فراهم کرده که به داوطلب اجازه می‌دهد نسبت به نتیجه اعلام شده درخواست تجدید نظر دهد و تحت عنوان اعتراض این درخواست را بیان کند.

با اینکه فرآیند تکمیل ظرفیت از طرف سازمان سنجش انجام می‌گیرد و احتمال بروز خطا بسیار کم می‌باشد. اما درصد خطا در این فرایند صفر نیست. پس اگر احساس کردید در رتبه و نتیجه اعلام شده مشکلی وجود دارد و با محاسبات شما بسیار تفاوت دارد می‌توانید برای ثبت درخواست خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از طریق سیستم پاسخگویی درخواست اعتراض را ثبت کنید. برای مشاهده تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

طبق مصوبه اعلام شده پذیرش دانشجو از سال 97 تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برگزار نشده است اما در رابطه با سال 99 هنوز اطلاعیه توسط سازمان سنجش منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: رتبه و کارنامه قبولی در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۹

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج انتخاب رشته تکمیل تکمیل ظرفیت کنکور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره