کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

زمان تکمیل ظرفیت کنکور ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان تکمیل ظرفیت کنکور ۱۴۰۱ معمولا مشابه روال سال های گذشته، بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری می باشد. چنانچه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ظرفیت برخی کد رشته محل ها از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف پر نشود، این کد رشته محل ها را از طریق مرحله تکمیل‌ظرفیت، تکمیل می شود که در واقع فرصت مجددی در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که‌ از طریق انتخاب رشته، موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اند. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعاتی پیرامون تاریخ ظرفیت کنکور 1401 ارائه کنیم.

 

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱

در صورتی که وزارت علوم با برگزاری مرحله تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری موافقت نماید، این مرحله پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری برگزار می گردد و لیست کد رشته محل هایی با ظرفیت خالی از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org منتشر می شود. اینگونه متقاضیان می توانند کد رشته محل هایی که دارای ظرفیت خالی هستند را مشاهده کنند و در صورت تمایل اقدام به انتخاب رشته نمایند.

تاکنون اطلاعیه ای از برگزاری یا عدم برگزاری و زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است.

از سال 97 تاکنون تکمیل‌ظرفیت حذف شده است. بر اساس مصوبه احتمال دارد امسال نیز شاهد حذف و عدم برگزاری تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری باشیم، اما با وجود این مصوبه، واحد های دانشگاه های سراسری و داوطلبان کنکور خواستار برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت هستند؛

به همین دلیل سازمان سنجش اقدام به جمع آوری کد رشته محل هایی که دارای ظرفیت خالی هستند می کند تا با دریافت مجوز از شورای سنجش و پذیرش دانشجو، اقدام به برگزاری این مرحله نماید. با این حال به محض دریافت اخبار جدید از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 140 زمان دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

داوطلبانی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام در مرحله تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری هستند، باید در زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را در این مرحله تکمیل نمایند. در ادامه به نحوه ثبت نام در تکمی‌ظرفیت آزمون سراسری 1401 اشاره کرده ایم:

✅ در زمان مقرر به سایت رسمی سازمان سنجش ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

✅ بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک نمایید.

✅ بر روی لینک فعال ” تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1401 ” کلیک نمایید.

✅ اطلاعات مورد نیاز در این مرحله را وارد کنید و در نهایت رشته های مورد علاقه خود را به ترتیب الویت وارد کنید.

✅ در صورتی که از انتخاب رشته خود اطمینان دارید، بر روی گزینه ” تایید و ثبت نهایی ” کلیک نمایید.

پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده، مدتی بعد نتایج تکمیل‌ظرفیت منتشر می شود. متقاضیانی که در این مرحله جزو اسامی پذیرفته شدگان باشند می توانند برای ثبت نام در این مرحله اقدام کنند.

مشاوره زمان تکمیل ظرفیت کنکور 1401

در نظر داشته باشید مشابه مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری، مرحله تکمیل‌ظرفیت نیز برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر برگزار می شود. بنابراین اگر قصد شرکت در زمان تکمیل ظرفیت کنکور ۱۴۰۱ را دارید، می توانید از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی “ azmoon.org ” مراحل انتخاب رشته خود را در این دانشگاه انجام دهید.

در صورتی که نیازمند دریافت جزئیات بیشتری از مرحله تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1401 می باشید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

در صورت برگزاری، پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری انجام می شود.

متقاضیان برای ثبت نام و انتخاب رشته باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

متقاضیان باید به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنند.

تکمیل‌ظرفیت کنکور 1401 برای پذیرش دانشجو در چه دوره هایی برگزار می گردد؟

تکمیل ظرفیت به منظور جذب دانشجو در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان که دارای ظرفیت های خالی هستند، برگزار می شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره