مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

نحوه سفارش کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه سفارش کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  یک مساله مهم برای دانش آموزان و والدین آن‌هاست. خرید کتاب‌های درسی مهم‌ترین قدم برای شروع سال تحصیلی جدید است. دانش آموزان برای سفارش کتاب باید به سایت irtextbook.com مراجعه کنند. زمان ثبت نام برای هر پایه درسی متفاوت است. با توجه به اهمیت بسیار زیاد نحوه سفارش کتاب درسی در این مطلب به توضیح قدم به قدم مراحل ثبت نام کتا‌ب‌ درسی پرداخته‌ایم. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

نحوه سفارش کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای شروع سال تحصیلی جدید اولین مرحله اقدام برای خرید کتاب درسی است. کتای‌های درسی مهم‌ترین بخش تحصیل دانش آموزان می‌باشد. نحوه سفارش کتاب درسی به دو صورت انجام می‌گیرد. در روش‌ اول دانش آموزان در زمان مشخص باید در زمان تعیین شده به سایت irtextbook.ir مراجعه کنند و کتاب‌های خود را به مبلغ درج شده در پشت کتاب خریداری کنند.

روش دیگر خرید کتاب به صورت آزاد است. دانش آموزانی که قصد خرید کتاب به صورت تک جلد دارند و یا زمان ثبت نام را از دست داده‌اند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند. خرید کتاب به صورت آزاد گران‌ تر می‌باشد.

 

زمان سفارش کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

سفارش کتاب درسی از طریق سایت irtextbook.com انجام می‌شود. زمان ثبت نام برای پایه‌های مختلف متفاوت است. دانش آموزان پایه های مختلف باید در زمان های متفاوت به سایت مراجعه نمایند. بر اساس اطلاعیه‌های آموزش و پرورش ثبت نام کتاب های درسی 1402 از 9 اردیبهشت شروع می‌شود.

دانش آموزان هریک از مقاطع تحصیلی باید در زمان مقرر وارد سایت irtextbook.com شده و به صورت صحیح نحوه سفارش کتاب درسی سفارش خود را ثبت نمایند. زمان ثبت نام مقاطع مختلف به شرح زیر می‌باشد.

پایه زمان سفارش
آمادگی2 و پایه اول 2 (استثنائی)، اول3 و اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم 9 اردیبهشت تا 26 اردیبهشت
آمادگی1، پایه اول 1 و اول مقدماتی (استثنائی)، اول ابتدایی 5 تیر تا 10 شهریور
هفتم و دهم 5 تیر تا 10 شهریور
اصلاح سفارش تمامی پایه ها 18 تیر تا 31 شهریور

 

نحوه و مراحل ثبت نام کتاب درسی

همانطور که گفته شد برای سفارش کتاب درسی باید به سایت irtextbook.ir مراجعه کنید. برای سهولت کار شما عزیزان راهنما و نحوه سفارش کتاب درسی را برای تان آورده‌ ایم. مراحل کلی ثبت سفارش به شرح زیر می‌باشد. 

✅ ورود به سایت irtextbook.ir

‌✅ وارد کردن نام کاربری و رمز عبور

✅ کامل کردن اطلاعات مورد نیاز

‌✅ انتخاب کتاب‌ های درسی و پرداخت هزینه

✅ دریافت رسید ثبت نام 

 

راهنمای تصویری

1️⃣ آدرس irtextbook.com را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت شوید. 

نحوه سفارش کتاب درسی

2️⃣ از سمت چپ صفحه گزینه ورود دانش آموزان را انتخاب کنید. 

نحوه سفارش کتاب درسی

3️⃣ در این مرحله نحوه سفارش کتاب درسی کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموزان را به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد کنید. 

4️⃣فرم ثبت نام را تکمیل کرده و کتاب درسی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. 

5️⃣درگاه پرداخت را انتخاب کرده و گزینه ثبت سفارش را بزنید. 

6️⃣در صفحه پرداخت اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید. 

7️⃣ در این مرحله نحوه سفارش کتاب درسی رسید ثبت نام خود را دریافت کنید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

نحوه سفارش کتاب درسی | هزینه ثبت نام

در هر سال تحصیلی هزینه کتاب های درسی نسبت به سال قبل بیش تر می‌شود. دانش آموزان با سفارش کتاب از سایت irtextbook.com می‌توانند کتاب های درسی خود را با قیمت درج شده خریداری کنند. اما در صورت خرید آزاد مبلغ آن بیش تر می‌شود. 

هزینه خرید کتاب درسی در سال 1402 هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما مشخصا نسبت به سال قبل افزایش قیمت خواهد داشت. در صورت مشخص شدن قیمت کتاب در نحوه سفارش کتاب درسی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. هزینه کتاب ها در سال گذشته به شرح زیر بودند. 

🟢 مقطع ابتدایی از پایه اول تا ششم  47 هزار الی 69 هزار تومن

🟢متوسطه اول از پایه هفتم تا نهم  98 هزار الی 116 هزار تومان

🟢 متوسطه دوم از پایه دهم تا دوازدهم 102 الی 140 هزار تومان

 

مشاوره نحوه سفارش کتاب درسی

ثبت نام کتاب های درسی از طریق سایت irtextbook.com انجام می‌شود. دانش آموزان مقاطع مختلف می‌توانند در زمان‌های مشخص به سایت مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایند.

در صورت جاماندن از زمان ثبت نام یا خرید تک جلدی می‌توان از طریق سایت azad.irtextbook.com اقدام به خرید آزاد کتاب کرد. خرید کتاب از سایت نمایشگاه کتاب تهران نیز امکان پذیر است. 

در صورتی که در مراحل و نحوه سفارش کتاب درسی با مشکل و یا ابهامی مواجه شدید، می‌توانید با مشاوران درسی صحبت کرده و پاسخ تمامی سوال های خود را دریافت کنید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه سفارش کتاب درسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه سفارش کتاب درسی 1402 چگونه است؟

    برای ثبت سفارش کتاب باید به سایت irtextbook.com مراجعه کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور که کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموز هستند، کتاب های درسی خود را سفارش دهید. 

  2. ثبت نام کتاب درسی چه زمانی است؟

    زمان ثبت نام کتاب درسی با توجه به پایه تحصیلی متفاوت است. به طور کلی ثبت نام از اردیبهشت شروع شده و تا شهریور ماه ادامه دارد. زمان دقیق ثبت نام هر پایه در طول متن گفته شده است. 

  3. آیا نحوه سفارش کتاب درسی برای تمام پایه های درسی یکسان است؟

    بله تنها تفاوت ثبت سفارش در زمان و هزینه خرید کتاب‌ها است. پس از ورود به سایت تمامی پایه های درسی باید مراحل گفته شده در متن را دنبال کنند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره