دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

سایت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ برای دوره های مختلف روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های سراسری و آزاد، سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir می باشد. متقاضیانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کرده و پس از دریافت کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته می باشند، می توانند با اطلاع از نحوه انتخاب رشته اصولی و درست، به سایت نامبرده مراجعه کنند و الویت های خود را در سامانه درج نمایند. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعاتی پیرامون سایت و نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 ارائه کنیم.

 

سایت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

آزمون دکتری وزارت بهداشت هر ساله توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد. این مرکز برای اطلاع رسانی اخبار مربوط به آزمون دکتری و همینطور ایجاد سامانه ای برای انجام ثبت نام و انتخاب رشته متقاضیان، وبسایت sanjeshp.ir  را راه اندازی کرده است. 

داوطلبانی که مطابق با نتایج اولیه و کارنامه های دریافتی از طریق این سایت، مجاز به انتخاب رشته هستند، بایستی که دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 را دریافت کنند و کد رشته محل های مرتبط با مدرک تحصیلی و مورد علاقه خود را جهت انتخاب رشته استخراج نمایند.

 

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

پس از اینکه متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری رشته های گروه پزشکی را به دقت مطالعه کرده و الویت های خود را از میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب و الویت بندی کردند، می توانند برای درج آن ها در وبسایت sanjeshp.ir طبق مراحل زیر اقدام کنند. 

1️⃣ به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی “ sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت گزینه ” دکتری تخصصی ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل ” کلیک کنید. (این لینک در زمان انتخاب رشته فعال می گردد)

4️⃣ مجدد بر روی گزینه “ انتخاب رشته – محل، ویرایش انتخاب رشته و محل ” کلیک نمایید.

5️⃣ پس از ورود به صفحه جدید، در کادر های تعیین شده “ کد ملی ” و ” شماره تلفن همراه ” خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید. (توجه داشته باشید که در این مرحله بایستی شماره تلفن همراهی را که در زمان ثبت نام وارد کرده اید را وارد کنید)

6️⃣ رمزی را که به شماره تلفن همراه شما ارسال شده است را وارد کنید و سپس رشته های مورد نظر خود را که از دفترچه استخراج کرده اید را در این مرحله انتخاب کنید و پس از چندین بار بررسی، بر روی گزینه “تایید نهایی ” کلیک کنید و کد رهگیری 15 رقمی انتخاب رشته خود را دریافت نمایید.

به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته در سایت sanjeshp.ir راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

مشاوره سایت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

پذیرش در تمامی کد رشته محل های ارائه شده در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز می باشد. یعنی داوطلبان بایستی پس از اتمام مرحله انتخاب رشته، منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته باشند. در صورتی که داوطلب انتخاب رشته ای متناسب با رتبه ای که کسب کرده است را انجام دهد، در یک یا تمامی انتخاب های خود دعوت به مصاحبه می شود.

پذیرش نهایی داوطلبان علاوه بر آزمون کتبی به مصاحبه دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی نیز وابسته است. میزان تاثیر مصاحبه دکتری تخصصی در قبولی نهایی داوطلب 30 درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد می باشد، در حالی که این نسبت در کتری پژوهشی به ترتیب 30 و 20 درصد است.

بنابراین شما متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت، بایستی حتما به گونه ای انتخاب رشته کنید که دعوت به مصاحبه شوید. در واقع داوطلبانی که نسبت به کارنامه اولیه خود، ایده آل انتخاب رشته می کنند با دعوت نشدن به مصاحبه از دور رقابت حذف می شوند.

در صورتی که قصد دارید یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه انجام دهید، می توانید از طریق برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل و خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی بدون خارج شدن از منزل و در کم ترین زمان، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت، بایستی انتخاب رشته خود را در کدام سامانه انجام دهند؟

متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت بایستی جهت انجام انتخاب رشته به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir ” مراجعه کنند.

آیا انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری انجام می شود؟

بله، انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با دوره های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های سراسری انجام می شود.

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به چه صورت است؟

به نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در سایت sanjeshp.ir اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره