کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ از سوالات پرتکرار داوطلبانی است که به نتایج‌کنکور اعتراض کرده‌اند. معمولا جواب نتایجج مدتی پس از پایان مهلت اعتراض اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند آن را مشاهده کنند. در صورت عدم قبولی اعتراض داوطلبان راهکارهای دیگری نیز برای ادامه تحصیل خواهند داشت که می‌توانند با کمک مشاوران تحصیلی بهترین آن ها را بیابند. در این مطلب به بررسی کامل جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور ارشد برخی از داوطلبان به نتایج معترض هستند. به همین دلیل سازمان سنجش این امکان را مهیا کرده است تا داوطلبان بتوانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند. اعتراض داوطلبان به نتایج کنکور ارشد بررسی شده و مدتی بعد به آن ها اعلام خواهد شد. 

داوطلبان برای اعتراض به نتیجه و دریافت جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402 باید به سیستم پاسخگویی سایت سنجش مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. سایت سنجش مهلتی را برای اعتراض به نتایج کنکور در نظر می‌گییرد و داوطلبان در آن بازه زمانی برای اعتراض مهلت خواهند داشت. 

 

زمان اعلام جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402

نتایج اولیه کنکور ارشد مدت کوتاهی پس از برگزاری آزمون منتشر می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کلید سوالات، داوطلبان می‌توانند اعتراض خود به درصد و رتبه شان را در سیستم پاسخگویی ثبت کنند. نتایج نهایی نیز در حدود ۲ تا ۳ ماه پس از انتخاب رشته منتشر می‌شود و پس از آن مهلت اعتراض در سایت سنجش اعلام خواهد شد. 

پس از پایان مهلت اعتراض، کارشناسان اعتراضات را بررسی کرده و در صورتی که اعتراض به جا بوده و با دلایل منطقی باشد، با آن موافقت می‌کنند. جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد معمولا ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از پایان مهلت اعتراض در سیستم پاسخگویی قرار خواهد گرفت. 

 

نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

در صورتی که قصد اعتراض به نتایج کنکور ارشد را دارید بایستی به سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه کرده و در صورت عدم عضویت در سامانه عضو شوید. پس از آن می‌توانید اعتراض خود را ثبت نمایید. نحوه اعتراض به نتایج کنکور ارشد به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید. 

2️⃣از بالای صفحه بر روی آیکون تلفن کلیک کنید. 

جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد

 

3️⃣گزینه سیستم پاسخگویی را انتخاب نمایید. 

جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد

 

4️⃣در صورتی عدم عضویت در سامانه گزینه عضویت را انتخاب کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهید. در غیر این صورت بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. 

 

5️⃣نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر وارد کنید و گزینه ورود را بفشارید. 

جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد

 

6️⃣بر روی گزینه ارسال درخواست جدید کلیک کنید.

 

7️⃣آزمون و سال مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه جستجو را انتخاب نمایید. 

8️⃣نوع اعتراض مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

9️⃣در صفحه بعد باید اطلاعات فردی خود را وارد کرده و اعتراض را ثبت نمایید. (توجه داشته باشید که تنها یکبار امکان ثبت اعتراض دارید. 

 

مشاهده جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402

همانطور که گفته شد نتایج اعتراض پس از پایان ملهت توسط کارشناسان بررسی شده و نتایج نیز در حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت اعلام می‌شود. داوطلبان برای مشاهده جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد باید طبق مراحل بالا عمل کرده و وارد صفحه اعتراض شوند. 

پس از ورود به صفحه بایستی در منوی سمت راست گزینه درخواست ها و پاسخ ها را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را درج نمایید. در صورت اعلام جواب اعتراض می‌توانید پاسخ را در این قسمت مشاهده نمایید. 

جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد

 

در صورت عدم قبولی پس از جواب اعتراض به نتیجه کنکور ارشد چه باید کرد؟

داوطلبانی که جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد را دریافت کرده و پس از  پاسخ اعترا‌ض نیز موفق به قبولی در کنکو‌ر ارشد نشده‌اند، می‌توانند شانس خود را در سایر دوره ها همچون پیام نور و غیرانتفاعی و یا دانشگاه های بدون آزمون مثل علمی کاربردی امتحان کنند. 

همچنین تمامی دوره های دانشگاهی در ترم بهمن اقدام به پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت می‌کنند. هر دانشگاهی که ظرفیت خالی داشته باشد، اطلاعیه ای منتشر کرده و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. در صورتی که در مورد ثبت نام در سایر دوره ها و یا پشت کنکور ماندن تردید دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد قبول نشده اند، می‌توانند به نتایج اعتراض اعتراض کنند. پاسخ اعتراض به نتایج کنکور ارشد مدتی پس از پایان مهلت اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سنجش از آن مطلع شوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد برای تان وجود دارد و یا در مورد پشت کنکور ماندن دچار تردید هستید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402 چه زمانی اعلام می‌شود؟

    جواب اعتراض معمولا ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از پایان مهلت اعتراض اعلام خواهد شد. 

  2. برای مشاهده جواب اعتراض به نتایج کنکور ارشد چه باید کرد؟

    برای مشاهده پاسخ باید به سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه کرده و از قسمت پاسخ ها جواب خود را مشاهده نمایید. 

  3. در صورت عدم قبولی پس از اعلام پاسخ اعتراض چه باید کرد؟

    در این صورت می‌توانید با مشورت با مشاوران تحصیلی در دروه های دیگر ثبت نام کرده و یا در هنگام تکمیل ظرفیت اقدام به ثبت نام نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره