مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان چگونه است و متقاضیان چگونه می توانند پیش از شرکت در آزمون تیزهوشان، متناسب با عملکردی که در آزمون های آزمایشی دارند، از تراز خود مطلع شوند. یکی از راه هایی که می توان از طریق آن از تراز قبولی در آزمون تیزهوشان مطلع گردید، استفاده از آخرین تراز قبولی مدارس تیزهوشان در سال های گذشته است؛ در واقع متقاضیان این گونه می توانند تراز خود را با آخرین تراز قبولی تیزهوشان در سال های گذشته مقایسه کنند و میزان شانس قبولی خود را تخمین بزنند. برای اطلاع از نحوه تخمین رتبه تیزهوشان تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

قبولی در مدارس تیزهوشان برای بسیاری از شرکت کنندگان و خانواده ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، چراکه تحصیل در مدارسی که رتبه علمی و آموزشی بالایی دارند، می تواند زمینه موفقیت آن ها را در طول تحصیل و برای ورود به برترین دانشگاه های کشور فراهم کند.

بسیاری از دانش آموزان پیش از شرکت در آزمون تیزهوشان، در آزمون های آزمایشی و مشابه آزمون تیزهوشان شرکت می کنند و تمایل دارند بدانند که متناسب با عملکردی که داشته اند و درصد دروسی که کسب کرده اند؛ چه ترازی را به دست آورده اند. یا متقاضیان پس از شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، تمایل دارند با محاسبه پاسخ های صحیح، غلط و نزده خود از رتبه و تراز حدودی خود تا قبل از اعلام نتایج مطلع گردند و تا حدودی نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان از نتیجه این آزمون مطلع شوند.

تیم مشاوره تحصیلی دانتل، سعی کرده است با جمع آوری کارنامه های قبولی دانش آموزان در سال های گذشته، این امکان را برای شما عزیزان فراهم کند تا بتوانید متناسب با درصد دروسی که کسب کرده اید، تراز و رتبه خود را تخمین بزنید.

اهمیت تخمین رتبه تیزهوشان چیست؟

دانش آموزان و خانواده ها مایل هستند در طول مدت زمانی که دانش آموزان در حال تحصیل هستند و همینطور زمانی که آزمون تیزهوشان برگزار می گردد، بتوانند متوجه شوند که آیا شانسی برای ورود و تحصیل در مدارس تیزهوشان دارند یا خیر.

اعلب خانواده ها و دانش آموزان نمی توانند تخمین درستی از درصد و رتبه لازم برای ورود به مدرسه تیزهوشان مورد نظر خود داشته باشند. به همین دلیل به دنبال راهی هستند که بتوانند به کمک آن، میزان شانس قبولی خود را تخمین بزنند و اگر در حال مطالعه هستند، تلاش خود را بیشتر کنند و بدانند برای تحصیل در مدارس تیزهوشان باید در هر کدام از دروس، چه درصدی را کسب کنند.

تخمین رتبه تیزهوشان می تواند ابهامات ذهنی متقاضیان را برطرف کند و نگرانی و استرس آن ها را کمتر کند. کم شدن استرس و نگرانی در طول مدت زمانی که دانش آموزان در حال مطالعه هستند، سبب می شود که آن ها بتوانند بر روی مطالعه دروس خود تمرکز بیشتری داشته باشند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان با مشاوران مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید.

رتبه تیز هوشان برای چه پایه هایی انجام می شود؟

آزمون تیزهوشان برای ورود به مدارس تیزهوشان در دو مقطع هفتم و دهم در قالب آزمون های تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می گردد. آزمون تیزهوشان ورود به مقطع هفتم در قالب یک آزمون هوش برگزار می گردد، در حالی که آزمون تیزهوشان ورود به مقطع دهم در قالب یک آزمون استعداد تحصیلی است.

متقاضیان هر دو آزمون، در صورتی می توانند وارد مدارس تیزهوشان شوند که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در این آزمون شوند. شما عزیزان می توانید از طریق تماس با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره دانتل، اقدام به تخمین رتبه تیزهوشان در دو مقطع هفتم و نهم نمایید.

مشاوره نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان 

تخمین رتبه آزمون تیزهوشان زمانی که شما در حال مطالعه برای افزایش آمادگی جهت شرکت در آزمون تیزهوشان هستید، به شما کمک می کند تا بدانید با کسب چه درصد دروس، رتبه و ترازی می توانید در مدرسه تیزهوشان مورد علاقه خود تحصیل کنید. همینطور پس از شرکت در آزمون های آزمایشی مشابه با آزمون تیزهوشان نیز می توانید متوجه شوید تا چه اندازه عملکرد شما مثبت بوده است و در صورت نیاز بتوانید نقاط قوت خود را تقویت کرده و بر روی نقاط ضعفتان کار کنید.

در صورتی هم که در آزمون تیزهوشان شرکت کرده اید، می توانید با استفاده از نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان، تا قبل از اعلام نتایج این آزمون متوجه شوید تا چه اندازه شانس قبولی دارد. این موضوع می تواند از نگرانی های والدین و دانش آموزان تا قبل از اعلام نتایج کم کند. 

از بهترین راه ها برای تخمین شانس قبولی در آزمون تیزهوشان، استفاده از آخرین رتبه ها و تراز های قبولی در سال های گذشته است؛ به طوری که شما هر چه رتبه و تراز مشابهی با آخرین قبولی های سال گذشته کسب کنید، به همان اندازه نیز شانس قبولی بیشتری خواهید داشت.

اما فراموش نکنید هر ساله تعداد شرکت کنندگان، ظرفیت جذب دانش آموزان در مدارس تیزهوشان، عملکرد دانش آموزان در جلسه امتحان و … دستخوش تغییر می شود. این موضوع به این معنی است که ممکن است تراز قبولی در مدارس تیزهوشان نیز کمی تغییر کنید. 

بنابراین نیاز است در کنار استفاده از آخرین تراز های قبولی مدارس تیزهوشان در سال های گذشته، از راهنمایی مشاوران و افراد آگاه در این زمینه نیز استفاده کنید تا بتوانید به نتایج درستی برسید. مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل، با بررسی میزان ظرفیت ها و در نظر گرفتن دیگر فاکتورهای موثر در تراز قبولی در مدارس تیزهوشان، می توانند متناسب با عملکردی که داشته اید، شانس قبولی شما را با بالاترین میزان تخمین بزنند. برای ارتباط با مشاوران با تجربه تحصیلی می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه تخمین رتبه آزمون قبولی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

برای تخمین رتبه تیزهوشان از چه منابعی می توان استفاده کرد؟

بهترین منابع برای تخمین رتبه ، استفاده از آخرین تراز قبولی متقاضیان در سال های گذشته است.

تخمین رتبه تیز هوشان چه کمکی به دانش آموزان می کند؟

دانش آموزان می توانند با استفاده از تخمین رتبه ، ضمن داشتن برنامه ریزی مطالعاتی مناسب، میزان شانس قبولی خود را نیز تخمین بزنند.

آیا با مقایسه تراز قبولی داوطلب با تراز های آخرین نفرات قبولی در سال های گذشته، می توان به نتایج دقیقی رسید؟

توصیه می شود متقاضیان تحصیل در مدارس تیز هوشان، برای تخمین تراز قبولی ضمن استفاده از آخرین تراز های قبولی در سال های گذشته، از افراد آگاه نیز کمک بگیرند تا برخی فاکتورها شامل تعداد شرکت کنندگان، تغییر ظرفیت مدارس تیز هوشان و … را نیز در نظر بگیرند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره