کنکور سراسریثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴ هر ساله از طریق سایت سنجش انجام می‌شود و متقاضایان تحصیل در این دانشگاه می‌توانند پس از شرکت در آزمون اختصاصی آن و موفقیت در مصاحبه حضوری در این دانشگاه پذیرش شوند. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند که از آن‌ها می‌توان به تضمین بودن آینده شغلی و دریافت حقوق، بیمه و سابقه کار در طول دوران تحصیل اشاره کرد. اشتباه در هر یک از مراحل ثبت نام این دانشگاه منجر به لغو ثبت نام او خواهد شد؛ به همین دلیل لازم است که داوطلبان از تمامی جزییات مربوط به ثبت نام اطلاع دقیقی داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور در رشته های دبیری دانشجو پذیرش می کند. در چند سال گذشته ثبت نام فرهنگیان به صورت مشترک با کنکور سراسری انجام می شد اما در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان کنکور اختصاصی دارد و داوطلبان پذیرش در این دانشگاه پس از شرکت در آزمون و کسب تراز لازم می توانند برای انتخاب رشته و مصاحبه این دانشگاه اقدام نمایند.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1404 از طریق سایت سنجش اعلام می شود. داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه باید شرایط لازم را داشته باشند و در مصاحبه اختصاصی این دانشگاه نیز قبول شوند. دانشگاه فرهنگیان مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل تقاضا برای ثبت نام در این دانشگاه بسیار بالاست. با توجه به تقاضای زیاد برای ثبت نام این دانشگاه در ادامه به توضیح کامل تمامی جزییات مربوط به آن خواهیم پرداخت.

 

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴

دلوطلبان برای ثبت نام دانشگاه تربیت معلم باید در زمان تعیین شده به سایت مربوطه مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. عدم ثبت نام در زمان تعیین شده منجر به عدم شرکت داوطلبان در کنکور اختصاصی خواهد شد. سازمان سنجش هرساله زمان دقیق ثبت نام این آزمون را اطلاع رسانی می کند.

طبق اطلاعیه های منتشر شده ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴ از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه و به صورت همزمان با ثبت نام کنکور سراسری می باشد. در صورت تغییر در زمانبندی ثبت نام و یا تمدید مهلت آن، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع تر می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1404

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان مستلزم این است که داوطلبان شرایط لازم برای ورود به این دانشگاه را داشته باشند. داوطلبان قبل از ثبت نام باید از شرایط نام نویسی اطلاع دقیق داشته باشند و سپس بر این اساس ثبت نام خود را انجام دهند. برای پذیرش در این دانشگاه شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده است که به شرح موارد زیر هستند.

شرایط عمومی ثبت نام

👈 برخورداری از تابعیت جمهوری اسلامی

‌👈 اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد نایید در قانون اساسی

👈 برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل برای ایفای نقش دبیری

‌👈 نداشتن سابقه کیفری

👈 عدم اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر

‌👈 نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

👈 ارائه مدرک  دیپلم و پیش دانشگاهی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴

👈 کسب تراز حداقل ۶۰۰۰ در کنکور اختصاصی فرهنگیان

👈 داشتن شرط سنی (یعنی حداکثر ۲۴ سال)

‌👈 تنها افراد با مدرک دیپلم امکان ثبت نام دارند و داوطلبان با مدرک کارشناسی و بالاتر امکان ثبت نام نخواهند داشت.

👈 داوطلب باید بومی منطقه کد رشته محل انتخابی خود باشد.

👈 قبول شدن در مصاحبه و معاینه جسمانی

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

مدارک ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴

داوطلبان در هنگام ثبت نام کنکور فرهنگیان باید مدارک مورد نیاز را در سایت ثبت نام بارگزاری نمایند. مدارک ثبت نام فرهنگیان با مدارک ثبت نام کنکور سراسری یکسان می باشد. نقص در مدارک منجر به لغو نام نویسی داوطلب در هر یک از مراحل ثبت نام خواهد شد. لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1404 به شرح موارد زیر می باشد.

👈 کارت ملی و شناسنامه

👈 عکس رنگی گرفته شده در سال جاری

‌👈 مدرک تحصیلی دیپلم و معدل آن

👈 شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام کنکور

‌👈 کد سوابق تحصیلی دریافت شده از سایت مای مدیو

👈 کد دانش آموزی

‌👈 کد پستی و کد منطقه

👈 کد نظام وظیفه برای آقایان

‌👈 اطلاعات مربوط به سهمیه

 

سامانه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴

برای نام نوبسی آزمون دانشگاه فرهنگیان داوطلبان باید به صورت اینترنتی اقدام کرده و ثبت نام خود را در سایت مربوطه انجام دهند. سایت ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان همان سایت سنجش با آدرس sanjesh.org می باشد. داوطلبان باید در زمان تعیین شده به این سامانه مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام خود، مدارک و اطلاعات شان را بارگزاری کرده و کد پیگیری ثبت نام را دریافت نمایند.

تمامی مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1404 از نام نویسی آزمون تا مشاهده نتایج از طریق سایت سنجش قابل پیگیری می باشد. در صورتی که در ورود به سایت سنجش و ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس گرفته و از متخصصان این مرکز مشاوره دریافت نمایید.

 

مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴

همانطور که در بالا گفته شد برای ثبت نام آزمون دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در ادامه به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی، مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1404 به صورت تصویری آورده شده است.

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و گزینه سراسری را انتخاب نمایید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

2️⃣ از منوی سمت راست گزینه ثبت نام را کلیک کنید. 

 

3️⃣ لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۴ نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب نمایید. 

4️⃣ مجددا گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۴ نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید. 

5️⃣ آزمون مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید. 

6️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و پس از انتخاب درگاه پرداخت بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید. 

7️⃣ قوانین را تایید کرده و گزینه ادامه روند پرداخت را انتخاب کنید. 

8️⃣ هزینه ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم را پرداخت کنید. 

9️⃣ به صفحه ثبت نام بازگشته و گزینه را “ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۴ نوبت اول برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم” بفشارید. 

🔟 اطلاعات خود را وارد کرده و یا در صورت عدم ثبت نام در سایت نام نویسی کنید. 

1️⃣1️⃣ پس از ورود به سامانه عکس خود را بارگزاری کنید. 

1️⃣2️⃣ اطلاعات خود را بررسی کرده و تایید نمایید. 

1️⃣3️⃣ در صفحه بعدی اطلاعات مورد نیاز را همراه با کد سوابق تحصیلی درج نمایید و ثبت نام خود را نهایی کنید. 

1️⃣4️⃣ کد پیگری خود را دریافت کرده و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید. 

 

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کرده اند، در زمان تعیین شده باید کارت ورود به جلسه خود را از سایت سنجش دریافت نمایند و با توجه به زمانبندی و حوزه مشخص شده در کارت ورود به جلسه در جلسه آزمون شرکت نمایید. مدتی پس از برگزاری آزمون نتایج منتشر شده و داوطلبان پس از مشاهده نتایج خود می توانند. داوطلبانی که تراز بالاتر از ۶۰۰۰ کسب کرده باشند، می توانند در انتخاب رشته فرهنگیان شرکت کنند.

مدتی بعد داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه این دانشگاه دعوت خواهند شد. در جلسه مصاحبه سوالاتی پرسیده شده و معاینه جسمانی نیز انجام می گیرد. داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله می توانند ثبت نام خود در دانشگاه فرهنگیان را به صورت نهایی انجام دهند. لازم به ذکر است که داوطلبان پذیرفته شده در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴، امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را نخواهند داشت.

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

همانطور که گفته شده داوطلبان واجد شرایط که در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کرده اند، به صورت چند برابر ظرفیت برای جلسه مصاحبه دعوت خواهند شد. تاثیر مصاحبه در پذیرش فرهنگیان ۲۵ درصد خواهد بود. داوطلبان باید در زمان تعیین شده به حوزه مصاحبه خود مراجعه نمایند و تمامی مدارک شان را به صورت فیزیکی به مسئولین مربوطه تحویل دهند.

داوطلبان برای موفقیت در مصاحبه و ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1404 لازم است که از سوالات معمول در این جلسه اطلاع داشته باشند و آمادگی پاسخ به هر یک از سوال ها را نیز در خود ایجاد کرده باشند. در صورتی که قصد موفقیت در این مصاحبه را دارید، توصیه می شود که ابتدا با مشاوران و کارشناسان تحصیلی مشورت کرده و از دانش و تجربه آنان برای آمادگی مصاحبه تربیت معلم استفاده نمایید. متخصصان محموعه دانتل کو می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

 

مشاوره دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان جز دانشگاه ها با پذیرش نیمه متمرکز است که در سال های گذشته آزمون اختصاصی آن نیز برگزار شده است و داوطلبان پذیرش در آن باید ضمن شرکت در آزمون اختصاصی و کسب تراز لازم در مصاحبه حضوری آن نیز شرکت نمایند. از مزایای دانشگاه فرهنگیان می توان به داشتن آینده شغلی مطمئن، دریافت حقوق در طول تحصیل و ایجاد سابقه در دوران تحصیل اشاره کرد.

لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه های سراسری پس از اعلام نتایج آزمون اختصاصی فرهنگیان انجام می شود و داوطلبانی  که در این دانشگاه پذیرش شده باشند، امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را ندارند. اما در صورت عدم قبولی در این دانشگاه ممنوعیتی برای انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه های سراسری در همان سال وجود ندارد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴ برای تان وجود دارد و یا در نحوه ثبت نام با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1404 چه باید کرد؟

    متقاضیان ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان باید ابتدا در آزمون اختصاصی این دانشگاه شرکت کرده و پس از موفقیت در مصاحبه حضوری این دانشگاه می توانند به صورت نهایی در این دانشگاه ثبت نام شوند.

  2. برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۴ چه زمانی باید اقدام کرد؟

    طبق اطلاعیه های منتشر شده تاریخ شروع ثبت نام آزمون اختصاصی تربیت معلم از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۴ می باشد.

  3. آیا می توان علاوه بر دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه های سراسری نیز ثبت نام کرد؟

    در صورتی که داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده باشند، امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را نخواهند داشت اما در غیر این صورت محدودیتی برای ثبت نام در دانشگاه های سراسری برای شان وجود ندارد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره