کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

از جمله دانشگاه هایی که متقاضیان بسیاری با هدف رسیدن به آن در حال درس خواندن و مطالعه هستند، دانشگاه فرهنگیان می باشد. دانشگاه های فرهنگیان مزیت های خاصی را برای دانشجویان خود به همراه دارد به همین دلیل فقط نسبت به جذب داوطلبان واجد الشرایط اقدام می کند. بنابراین تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان ابتدا بایستی که از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400، مطلع باشند و سپس چنانچه واجد الشرایط بودند نسبت به ثبت نام در کنکور سراسری و درج کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور جذب نیرو برای وزارت آموزش و پرورش از میان متقاضیان کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها شامل علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فرهنگیان دانشجو جذب می کند. پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز بوده و با شرایط خاصی انجام می شود. پذیرش نیمه متمرکز بدین معناست که داوطلب باید ضمن شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی، در مصاحبه، معاینه و آزمون عملی دانشگاه های فرهنگیان نیز موفق شود.

بنابرلین دسته ای از داوطلبان که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان هستند، بایستی که در کنکور سراسری شرکت کنند و با پرداخت هزینه جداگانه اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان نمایند. داوطلبان واجد الشرایط چنانچه پس از برگزاری کنکور سراسری موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در دانشگاه های فرهنگیان شوند، می توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. مرحله بعدی مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان می باشد که قبولی در این دانشگاه ها مشروط به قبولی در مصاحبه خواهد بود.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم داوطلبان در صورتی می توانند کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند که واجدالشرایط ثبت نام در این دانشگاه ها باشند. شرایط دانشگاه فرهنگیان شامل شرایط مختلفی از جمله داشتن شرط سنی، شراط معدل، کسب حد نصاب نمره تراز و … است که در ادامه این شرایط را برای شما عزیزان دسته بندی کرده ایم.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 | عمومی 

  • به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.
  • دارای تابعیت ایرانی باشند.
  • به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند.
  • سوء سابقه محکومیت جزایی و کیفری نداشته باشند.
  • هیچ گونه اعتیادی به مواد مخدر، دخانیات و الکل نداشته باشند.
  •  دارای سلامت کامل روانی و جسمانی باشند که البته این مورد از طریق معاینات پزشکی و انجام مصاحبه تخصصی مشخص می شود.
  • داوطلب باید دارای مدرک دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم باشد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 | اختصاصی

  • داوطلب کنکور سراسری بایستی که در گروه آزمایشی مورد تقاضای خود موفق به کسب حداقل تراز علمی 6500 شود.
  • ورود به دانشگاه های فرهنگیان دارای شرط سنی می باشد به طوری که طبق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400،  داوطلبان بایستی که در بدو ورود به دانشگاه دارای حداكثر 22 سال تمام باشند و یعنی متولدین  1/7/1378 به بعد می توانند نسبت به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 اقدام کنند.
  • پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی انجام می شود و داوطلب حق انتخاب کد رشته محل های بومی خود را خواهد داشت.
  •  از شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان، قبولی در مصاحبه این دانشگاه می باشد. 
  • ثبت نام در دانشگاه های فرهنگیان، علاوه بر شرط سنی دارای شرط معدل نیز می باشد. طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، متقاضیان دانشگاه فرهنگیان بایستی دارای حداقل معدل 14 در دوره متوسطه ی دوم شامل پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم باشند.

اشاره کردیم که برای ورود به دانشگاه های فرهنگیان شرط سنی وجود دارد که در متن فوق گفتیم که داوطلب در بدو ورود به دانشگاه باید دارای 22 سال تمام باشد، اما طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور متقاضیانی که دارای 22 تا 24 سن هستند، هیچ گونه محدودیتی برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان ندارد، چراکه ممکن است شرایط سنی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تغییر پیدا کند.

 

شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش 

  • دسته ای از داوطلبان که جزو داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش هستند بایستی در زمان ثبت نام در آزمون کنکور سراسری برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان دارای حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش باشند.
  • این دسته از متقاضیان نبایستی در زمان ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان، شروع تحصیل و حین تحصیل در هیچ کدام از مقاطع تحصیلی شامل مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و … در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل باشند.
  • این دسته از متقاضیان در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه های فرهنگیان فقط مجاز به تحصیل در دانشگاه های مختص پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی ویژه شاغلین رسمی و پیمانی در پردیس های دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران می باشند.
  • معلمان حق التدریس، آموزش یاران نهضت سوادآموزی قراردادی ، آزاد و … توجه داشته باشند که این فرصت در اختیار شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است و این دسته از افراد مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند.
  • شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش بایستی که حتما فرم معلم مبنی بر موافقت کتبی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت دریافت کنند.

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

چندین بار تاکید شد که پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان مشروط به قبولی در مصاحبه این دانشگاه ها می باشد. دانشگاه های فرهنگیان از میان متقاضیانی که کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند، به صورت دو برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می نماید و از میان این افراد داوطلبانی که شرایط قبولی در مصاحبه حضوری را داشته باشند، موفق به کسب قبولی می شوند.

در این مرحله مصاحبه تخصصی و آزمون عملی برگزار می شود و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان نیز بررسی خواهد شد.

  • داوطلبان برای قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نباید لکنت زبان داشته باشند.
  • متقاضیان از نظر بینایی بررسی می شوند و نبایستی که بینایی آن ها کمتر از 10/10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 20/10 در دو چشم ، پس از اصلاح با عینک باشد.
  • متقاضیان از نظر شنوایی نیز بررسی می شوند، به طوری که شنوایی آن ها نباید کم تر از 40 دسی بل باشد.
  • متقاضیان باری دارای  قد و وزن مناسب باشند.
  • متقاضیان نباید در اندام های خود تغییر شکل مادر زادی یا بر اثر بیماری داشته باشند.
  • متقاضیان نباید هیچ گونه بیماری مزمن و صعب العلاج همچون دیابت، سیروز کبدی، آسم، نارسایی کلیه، بیماری های قلبی، اسکروز آن پلاک ، پارکینسون، جزام و بیماری های خونی نظیر لوسمی ، کم خونی شدید مقاوم به درمان و تالاسمی ماژور و … داشته باشند.
  • داوطلبان نباید هیچ گونه بیماری روانی از جمله صرع داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

در این مطلب سعی کردیم تمامی شرایطی که شرکت کنندگان در کنکور سراسری و متقاضی دانشگاه فرهگیان باید داشته باشند را در این مقاله بررسی کردیم. یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بومی گزینی بود. بومی گزینی بدین معناست که از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان در رشته هایی مجاز به انتخاب رشته خواهند بود که در آن استان بدان نیاز است. بنابراین هر داوطلب می تواند رشته محل های مربوط به استان بومی خود را در فرم انتخاب رشته خود درج نماید. لازم است اشاره کنیم که معیار تعیین بومی گزینی بر اساس سه سال آخر دبیرستان هر داوطلب می باشد.

چنانچه هر کدام از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان که در مقاله فوق بدان اشاره کردیم، برایتان دارای ابهام است، می توانید از طریق شماره های مندرج در این قسمت با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را پیرامون دانشگاه فرهنگیان دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان دارای شرط معدل می باشد؟

بله، یکی از مهم ترین شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان، شرط معدل می باشد که در متن مقاله به آن اشاره کردیم.

شرایط مربوط به پذیرش داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش چگونه است؟

پذیرش داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان شرایط خاصی دارد که متن مقاله به شرح این شرایط پرداخته ایم.

آیا پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز می باشد؟

بله، دانشگاه فرهنگیان دارای مصاحبه است و قبولی در این دانشگاه مشروط به قبولی به داوطلب در مصاحبه می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید من مدرک کاردانی از دانشگاه ازاد دارم و کنکور دادم امسال برای فرهنگیان همه شرایط رو هم دارم ولی میگن که نباید هیچگونه مدرکی داشته باشی راسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره