کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

نکات مهم روز کنکور سراسری

کانال تلگرام تحصیلی     

نکات مهم روز برگزاری کنکور چیست؟ با نزدیک شدن به روز برگزاری کنکور سراسری در واقع روزهای چالش برانگیزی برای متقاضیانی است که در طول یک یا چند سال تلاش کرده اند و منتظر روز برگزاری کنکور سراسری در زیرگروه انتخابی خود می باشند. روزهای پایانی و البته روز برگزاری کنکور سراسری از چندین جهت دارای اهمیت است و بایستی که داوطلب توانایی مدیریت این ایام باقی مانده تا کنکور سراسری را داشته باشد. به همین علت این مقاله از سایت دانتل را به نکات کنکور سراسری در چند روز قبل و همینطور روز برگزاری آزمون اختصاص داده ایم.

 نکات مهم قبل از روز برگزاری کنکور 

روزهای قبل از برگزاری کنکور سراسری برای داوطلب بسیار حائز اهمیت می باشد که با مدیریت آن می توان میزان استرس را کاهش داد و با قدرت برای حضور در جلسه آماده شد. در ادامه این مطلب به نکات روز قبل از کنکور سراسری می پردازیم.

کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنید

یکی از مهم ترین مدارکی که تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری بایستی آن را همراه با خود به جلسه ببرند، کارت ورود به جلسه کنکور سراسری می باشد. امکان دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش برای شرکت کنندگان فراهم می باشد که لازم است متقاضیان قبل از شروع کنکور سراسری به این سایت مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. 

مرور خلاصه نویسی و نکات مهم

روز آخر بایستی مطالعه را کنار بگذارید اما اگر فکر می کنید هیچ مطلبی مطالعه نکنید دچار استرس خواهید شد می توانید نکات مهمی را که خلاصه نویسی کرده اید مرور کنید. از خواندن مطلب و یا شرکت در آزمون های جمع بندی در روزهای قبل از برگزاری آزمون بپرهیزید.

نکات روز کنکور سراسری | شام مناسب بخورید

شب قبل از برگزاری کنکور سراسری بهتر است زودتر از روال هر شب و تقربیا حوالی ساعت 8 شام خود را میل کنید تا زودتر هم بتوانید بخوابید. سعی کنید در این شب از خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی و کنسروها بپرهیزید و یک غذای سالم و سبک که دارای اسید های چرب امگا 3 باشد مصرف کنید. بهترین غذایی که به عملکرد بهتر مغز شما کمک می کند، ماهی می باشد.

البته لازم است اشاره کنیم که سعی کنید در کنار غذای خود از خوردن نوشابه گازدار بپرهیزید و یک لیوان دوغ و یا کمی ماست را جایگزین آن کنید. همینطور سعی کنید در شب قبل از برگزاری آزمون کنکور سراسری هیچ گونه دارویی مصرف نکنید تا در روز آزمون گرفتار عوارض این داروها شامل خواب آلودگی نشوید.

نوشیدنی مناسب بنوشید

در شب قبل از برگزاری کنکور سراسری از خوردن نوشیدنی هایی مانند قهوه، چای و نوشابه گازدار بپرهیزید و در عوض سعی کنید نوشیدنی های آرام‌ بخش از جمله چای سبز، بادرنجبویه، اسطوخودوس و سنبل طیب و گل گاوزبان مصرف کنید. همینطور مصرف آب سیب و یا آب کاهو نیز باعث آرامش بیشتر و خواب کافی می شود و استرس را از شما دور می کند.

خواب کافی داشته باشید

از جمله مواردی که می تواند تمرکز و در نهایت سرعت عمل شما را در جلسه آزمون کم کند، بی خوابی می باشد. بنابراین شما بایستی در شب قبل از کنکور سراسری 8 ساعت بخوابید و بنابراین در شب قبل هیچ گونه کاری که باعث ایجاد استرس و خستگی در سیستم ایمنی بدن شود را انجام ندهید و با دور کردن عوامل مزاحم سعی کنید خواب آرامی را تجربه کنید. اگر شام خود را زود بخورید می توانید پس از یک دوش آب ولرم خواب راحتی را تا صبح داشته باشید.

آماده کردن وسایل لازم برای روز امتحان

شما در روز برگزاری کنکور سراسری برای شرکت در جلسه آزمون و پس از آن پاسخدهی به سوالات به برخی وسایل احتیاج دارید. از مهم ترین این وسایل می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

شناسنامه یا کارت ملی کارت ورود به جلسه چند عدد مداد سیاه مناسب و نرم پاک کن
دستمال کاغذی ساعت مچی مواد مغذی مدادتراش
بطری آب سنجاق برای الصاق کارت ورود به جلسه به لباستان شکلات 

نکات روز برگزاری آزمون سراسری | بایدها و نبایدها کنکور

حال پس از تلاش و صبر به روز برگزاری آزمون کنکور سراسری رسیده ایم، در ادامه به باید ها و نباید های روز برگزاری آزمون می پردازیم.

نکات روز کنکور سراسری | صبحانه مقوی بخورید

وقتی صبح روز برگزاری آزمون از خواب بیدار می شوید، فقط یک صبحانه مقوی است که می تواند شما را سرحال و پرانرژی کند. خوردن عدسی در صبحانه روز برگزاری آزمون می تواند آرامش خوبی به شما بدهد. جایگزین خوراک عدسی می تواند پنیر، گردو، خرما (بسیار انرژی زا)، کنجد، عسل و نان باشد. همینطور سعی کنید کشمش، خرما و موز، سیب (کاهش خستگی) و گردو نیز مصرف کنید چراکه فسفر و انرژی بالای این موارد شما را در پاسخدهی به سوالات یاری خواهد کرد.

نکات روز کنکور سراسری | پوشیدن لباس راحت

سعی کنید لباسی را برای حاضر شدن در جلسه آزمون انتخاب کنید که در آن ضمن راحت بودن، احساس خوبی نیز داشته باشید. از پوشیدن لباس های تنگ و نامناسب با فصل خودداری کنید. بدون توجه به عوامل دیگری از لباس تقریبا گشاد و آزاد و مناسب با فصل تابستان که خنک باشد، انتخاب کنید تا بدون مشکل بتوانید چهار ساعت بر روی صندلی بنشینید و به سوالات پاسخ دهید.

بردن خوراکی های مغذی و نوشیدنی در جلسه 

کنکور سراسری در یک بازه زمانی 4 ساعته برگزار می شود و با توجه به این زمان طولانی، ممکن است شما احساس تشنگی و یا گرسنگی داشته باشید. حتما یک نوشیدنی و یا آب به همراه خود داشته باشید. همینطور به همراه داشتن چند عدد خرما، گردو و شکلات نیز می تواند افت قند شما را در جلسه آزمون کنترل کند.

ساعت مچی فراموش نشود

شما برای مدیریت زمان در جلسه آزمون حتما به ساعت احتیاج دارید. ممکن است حوزه امتحانی که شما در آن در حال امتحان دادن هستید، دارای ساعت نباشد، بنابراین حتما ساعت مچی داشته باشید و روز قبل نیز باتری آن را چک کنید تا در جلسه مشکلی نداشته باشد.

از بردن وسایل اضافه خودداری کنید

داوطلبان سعی کنید فقط وسایلی را که در مقاله فوق بدان اشاره کردیم همراه خود به حلسه ببرید و از بردن وسایلی همچون کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، دست بند و … چلوگیری کنید. البته که بردن وسایل اضافی باعث حواس پرتی شما خواهد شد، اما مجاز به بردن این وسایل نیز نمی باشید و چنانچه به هر دلیلی مسئولین حوزه یکی از این وسایل را از شما بگیرند، متخلف شناخته می شوید و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری با شما رفتار می شود.

زودتر به سمت حوزه امتحانی حرکت کنید

روز قبل از برگزاری آزمون اگر آدرس حوزه امتحانی برای شما ناشناس است یکبار به آن آدرس بروید تا با محل برگزاری آزمون آشنا شوید. همینطور در روز برگزاری آزمون نیز حداقل نیم ساعت قبل از زمان برگزاری کنکور در محل آزمون حاضر شوید، این کار از استرس شما کم خواهد کرد.

در جلسه آزمون نیز کارت ورود به جلسه خود را به لباس خود الصاق کنید و پس از ورود به جلسه صندلی خود را پيدا كرده و در جای خود بنشینید. توجه داشته باشید که در آزمون هایی که صبح برگزار می شود، درب حوزه‌های امتحانی راس ساعت هفت و برای آزمون‌های بعد از ظهر راس ساعت 14:30 ( دو و نیم بعد از ظهر) بسته می شود، بنابراین برای ورود به جلسه زمان بندی درستی داشته باشید.

نکات روز کنکور سراسری | پاسخ برگ را به دقت پر کنید

وقتی در حال پاسخگویی به سوالات و پر کردن پاسخ برگ خود می باشید، توجه کنید که سوالات را در پاسخ برگ جا به جا نزنید و هر پنج سوال که پاسخ دادید یکبار پاسخبرگ را بررسی کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیریت زمان در روز کنکور سراسری

مهم ترین مسئله در روز برگزاری کنکور سراسری، مدیریت زمان می باشد. وقتی در حال حل سوالات یک سرفصل امتحانی هستید، به همان اندازه که برای آن زمان تعیین شده است به آن وقت اختصاص دهید و از زمان درس های دیگر برای یک درس نزنید و همینطور ترتیب دفترچه را نیز رعایت کنید.

در حل سوالات یک سرفصل ابتدا به سوالات با سطح ساده تر پاسخ دهید و در حین حل سوالات، سوالات زمانبر و سخت را علامت بزنید و در آخر اگر از زمان آن درس باقی مانده بود به سراغ این سوالات برگردید. اگر ابتدا سوالات سخت را حل کنید زمانی که از شما میگیرد باعث ایجاد استرس می شود. اما اگر به سوالات راحت زودتر پاسخ دهید با خیالی راحت تر سراغ سوالات سخت خواهید رفت.

مشاوره بایدها و نبایدها روز برگزاری کنکور سراسری

اگر در طول مطالعه خود ضمن مطالعه سرفصل های امتحانی مراقب سلامتی خود نیز بوده اید، اما ناخواسته به بیماری کرونا مبتلا شده اید، نباید اصلا نگران باشید و بایستی سعی در حفظ آرامش و کنترل استرس خود داشته باشید. مبتلایان به بیماری کرونا بایستی که قبل از برگزاری آزمون در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش به سایت این سازمان مراجعه کنند و فرم خود اظهاری مبتلا به ویروس کرونا را تکمیل کنند. متقاضیان فقط بایستی در نظر داشته باشند که مکان جداگانه ای برای آزمون دادن بیماران مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته‌ می شود.

چنانچه سوالی پیرامون باید ها و نباید های کنکور سراسری دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور سراسری 

برای دریافت مشاوره در زمینه روز آزمون سراسری و بایدها و نبایدها کنکور سراسری، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

متقاضیان کنکور سراسری بایستی چه وسیله هایی را با خود به جلسه آزمون ببرند؟

داوطلبان باید شناسنامه یا کارت ملی، کارت ورود به جلسه، ساعت مچی، پاک کن، مداد تراش، مداد سیاه مناسب، دستمال کاغذی، بطری آب و ماسک را حتما با خود به جلسه آزمون ببرند.

آیا خوردن نوشیدنی و غذای مناسب در روز قبل از برگزاری آزمون و روز آزمون تاثیر دارد؟

بله بهتر است داوطلبان روز قبل از برگزاری آزمون غذاهای مغذی مصرف کنند.

داوطلبان بایستی برای مدیریت زمان در جلسه کنکور سراسری چه کنند؟

به برخی تکنینک های مدیریت زمان در متن مقاله اشاره کرده‌ایم. داوطلبان حتما ساعت مچی همراه خود داشته باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره