مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

زمان بازگشایی حضوری مدارس ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان بازگشایی و شروع حضوری مدارس ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ دغدغه بسیاری از والدین، دانش آموزان و همینطور بسیاری از معلمان و مدیران مدارس می باشد. با اینکه با تجربه سال های گذشته، زیرساخت های لازم برای آموزش از راه دور و آموزش مجازی وجود دارد اما با این حال نیز بسیاری از دانش آموزان تمایل به بازگشایی حضوری مدارس دارند. طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، تا زمان بهبود کرونا مدارس کشور به صورت مجازی برگزار می گردد. با افزایش روند واکسیناسیون دانش آموزان و البته الزام رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله های گذاری های اجتماعی، مدارس از تاریخ 15 آبان ماه به صورت حضوری برگزار می گردد. در ادامه پیرامون زمان شروع حضوری مدارس اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

 

زمان بازگشایی حضوری مدارس ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش آقای محمد حسین بیگی گفته است که واکسیناسیون دانش آموزان از تاریخ 28 شهریور ماه 1400 آغاز گردیده است و دانش آموزان بالای 12 سال می توانند برای دریافت واکسن خود اقدام کنند.

تمامی دانش آموزان بالای 12 سال می توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند، اما واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم و همینطور دانش آموزان استثنایی در الویت است.

در یک بررسی کلی برنامه ای برای بازگشایی مدارس در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ وجود ندارد و حتی اگر شرایط به خوبی پیش برود و تا حدودی وضعیت بیماری بهبود پیدا کند، دانش آموزان می توانند در روزها و ساعات محدودی جهت آموزش حضوری به مدرسه بروند.

در صورتی که روند واکسیناسیون معلمان و مدیران و همینطور دانش آموزان به خوبی پیش برود، مدارس از تاریخ 15 آبان ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در روزها و ساعات محدودی با گروه بندی دانش آموزان بازگشایی خواهد شد. 

 

توجه

? مدارس روستایی معمولا دارای کلاس های درسی 15 نفره هستند. این مدارس از ابتدای سال تحصیلی 1400 – 1401 به صورت حضوری بازگشایی می شوند. 

? مدارس روستایی و عشایری با حداکثر 30 نفر ظرفیت در هر کلاس تا آخر مهر ماه بازگشایی می شوند.

? مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز به دلیل داشتن دروس عملی و مهارتی از ابتدای سال تحصیلی 1400 – 1401 به صورت حضوری بازگشایی می شوند.

? مدارسی که دارای کم تر از 300 نفر دانش آموز می باشد از ابتدای آبان آماه بازگشایی می شوند.

? مدارسی که دارای بیش از 300 دانش آموز هستند به تدریج از نیمه آبان ماه بازگشایی می شوند.

? آموزش حضوری دانش آموزان اول ابتدایی از ابتدای مهر ماه و با رعایت اصول بهداشتی و گروه بندی دانش آموزان آغاز خواهد شد.

 

آیا همه دانش آموزان به صورت حضوری به مدرسه می روند؟

با فرا رسیدن سال تحصیلی 1400 – 1401 و جدا از بحث واکسیناسیون معلمان، مدیران و دانش آموزان دستور و تصمیمی بر بازگشایی حضوری مدارس نبوده است و دانش آموزان در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها بایستی که درس های خود را به صورت غیر حضوری پیش ببرند.

بنابراین طبق این توضیحات در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها که تعداد دانش آموزان در کلاس ها و مدارس زیاد است، کلاس های درس به صورت غیر حضوری برگزار می گردد و حتی دریافت دو دوز واکسیناسیون دانش آموازن نیز تغییری در این روند ایجاد نمی کند و دانش آموزان بایستی که به صورت مجازی ادامه تحصیل دهند.

لازم است اشاره کنیم زمان بازگشایی حضوری مدارس در ای شهر ها زمانی همه دانش آموزان می توانند به صورت حضوری به مدرسه بروند که تمامی آن ها دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همینطور شرایط کرونا نیز بهبود پیدا کرده باشد.

 

شرایط لازم برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

بازگشایی حضوری مدارس در شرایط حال حاضر که در پیک ششم کرونا قرار گرفته ایم، وابسته به موافقت ستاد مبارزه با کرونا می باشد و در صورتی انجام می شود که شرایط لازم جهت تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود. از مهم ترین شرایط لازم برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

✅ دریافت دو دوز واکسیناسیون در دانش آموزان و معلمان

✅ بهبود شرایط حاصل از کرونا و خروج از موج ششم این بیماری

✅ ایجاد شرایط و زیرساخت های مناسب جهت رعایت پروتکل های بهداشتی 

✅ ارائه خدمات بهداشتی به تمامی دانش آموزان همچون ارائه ماسک رایگان

 

مشاوره زمان شروع حضوری مدارس ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

طرح واکسیناسیون عمومی در سراسر کشور آغاز شده است و بسیاری از دانش آموزان توانسته اند دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند. در صورتی که واکسیناسیون به خوبی پیش برود و همینطور شرایط حاصل از بیماری کرونا نیز بهبود پیدا کند، کلاس های درس دانش آموزان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

اما دانش آموزان بایستی تا زمان ایجاد یک زمینه مناسب برای تحصیل حضوری،  مراحل آموزش خود را به صورت مجازی پیش ببرند.  در همین راستا لازم است که با برنامه هایی که آموزش و پرورش برای این منظور راه اندازی کرده است، آشنا باشند.

 در صورتی که پیرامون تحصیل مجازی و نحوه استفاده از اپلیکیشن های این نوع از تحصیل سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. لازم است در نظر داشته باشید که در نیمه دوم آبان ماه از اطلس بازگشایی مدارس رونمایی می شوند که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده ارائه خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان بازگشایی حضوری مدارس مدارس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان بازگشایی و شروع حضوری مدارس چه زمانی می باشد؟

تاکنون برای شروع حضوری مدارس در تمامی استان ها تصمیماتی گرفته نشده است، اما در صورتی که روند واکسیناسیون به خوبی انجام شود و زمینه تحصیل حضوری فراهم گردد، مدارس از 15 آبان ماه حضوری خواهد بود.

شروع حضوری مدارس به چه عواملی وابسته است؟

شروع حضوری مدارس به عوامل مختلفی وابسته است که در متن مقاله به آن ها اشاده کرده ایم.

آیا با حضوری شدن مدارس تمامی دانش آموزان بایستی به صورت حضوری به مدرسه بروند؟

طبق توضیحات مقاله، تصمیمی بر بازگشایی حضوری تمامی مدارس به خصوص در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها گرفته نشده است و با حضوری شدن مدارس نیز تنها تعداد محدودی از دانش آموزان در روزهای محدودی به مدرسه خواهند رفت.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره