دکتریثبت نام آزمون دکتری

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش برای ایجاد فرصت مجدد ثبت نام جهت نام نویسی جاماندگان انجام می شود. با توجه به اینکه سازمان سنجش با اطلاعیه های مختلفی زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت علوم را اطلاع رسانی می کند اما با این حال نیز برخی از داوطلبان از مرحله نام نویسی جا می مانند. برای رفاه حال این دسته از شرکت کنندگان، سازمان سنجش مهلت ثبت‌نام را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند. در ادامه این مطلب پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام دکتری

 

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند در تاریخ هایی که از سوی سایت این سازمان به نشانی اینترنتی sanjesh.org اعلام می شود، نسبت به اعلام علاقه مندی جهت شرکت در این آزمون اقدام کنند.

مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 17 تا 23 آبان ماه 1402 می باشد.

زمان ثبت نام آزمون دکتری در سال جدید هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می‌شود که مانند سال گذشته در آبان ماه لینک ثبت نام در سایت سنجش فعال شود. به محض مشخص شده تاریخ دقیق ثبت نام در این قسمت از مطلب اطلاع رسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام و مهلت ثبت نام آزمون دکتری آزمون دکتری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403

پس از اتمام زمان ثبت‌نام آزمون برخی از داوطلبان به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام دکتری موفق به درج اطلاعات شخصی و تحصیلی خود نشده اند و برخی دیگر نیز که مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، خواستار ویرایش اطلاعات خود هستند.

به همین منظور سازمان سنجش پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، یک بازه زمانی دو تا سه روزه نیز برای داوطلبان در نظر می گیرد تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کرده و یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.

احتمالا برای آزمون دکتری 1403 نیز زمان ثبت‌نام چند روزی تمدید شود، پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ نیز اطلاعیه ای منتشر نشده است اما سال گذشته داوطلبان تا اواسط آذر ماه فرصت ثبت‌ نام در آزمون دکتری را داشتند.

به محض اعلام تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 تاریخ جدید را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز می توانید اخبار لحظه ای مربوط به آزمون دکتری را دریافت کنید. 

 

ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ 

هر ساله تعدادی از داوطلبان با وجود تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری از نام نویسی جا می مانند. از این رو سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز فرصت مجددی را فراهم آورده است که همه متقاضیان در آزمون ورودی شرکت کنند. 

تا کنون زمان فرصت مجدد جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در سال گذشته سازمان سنجش مهلت نام نویسی را در بازه زمانی ۲ تا ۱۰ روز تمدید کرد تا همه متقاضیان در آزمون شرکت کنند. پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به زمان برگزاری آزمون در اسفندماه یک فرصت مجدد نام نویسی در دی ماه برگزار شود. 

 

نحوه نام نویسی

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند باید در زمان تعیین شده و یا زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و بارگزاری مدارک، نام نویسی خود را انجام دهند. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

مهلت ثبت نام آزمون دکتری

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

مهلت ثبت نام آزمون دکتری

3️⃣از بین لینک های فعال گزینه ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

4️⃣گزینه خرید کارت را انتخاب کرده و سپس با استفاده از کارت بانکی هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. 

5️⃣پس از خرید کارت، شماره سریالی به شما داده می‌شود که باید آن را در هنگام ثبت نام در کادر مربوطه درج نمایید. 

6️⃣در مرحله بعد باید اطلاعات و مدارک خود را بارگزاری نمایید. (در این مرحله نهایت دقت را داشته باشید چراکه در صورت اشتباه ممکن است مشکلات جدی در مراحل بعدی برای تان به وجود بیاید.)

7️⃣در پایان ثبت نام کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نگه دارید.  

 

مشاوره مهلت ثبت نام دکتری 1403

آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. ثبت نام این آزمون برای ورود به مقطع دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه انجام می گردد. 

بنابراین اگر متقاضی آزمون دکتری برای ورود به دانشگاه آزاد هستید، باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می گردد، ثبت نام کرده و شرکت نمایید. لازم به ذکر است که قبل از اتمام مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 و در بازه زمانی فرصت مجدد ثبت نام نیز مجاز به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود می باشید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در نحوه ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، توصیه می‌شود که با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی و پاسخ سوالات خود پیرامون مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا مهلت ثبت نام آزمون دکتری تمدید می‌شود؟

    بله، هر ساله به منظور رفاه حال متقاضیان فرصت ثبت‌نام آزمون دکتری در یک بازه زمانی دو تا سه روزه تمدید می شود.

  2. مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 17 تا 23 آبان ماه 1402 می باشد

  3. داوطلبان آزمون دکتری بایستی جهت ثبت نام به کدام سایت مراجعه کنند؟

    ثبت نام آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” امکان پذیر می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره