کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در بازه زمانی چند هفته ای پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. داوطلبان می توانند در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش پزشکی sanjeshp.ir مراجعه کرده و نتیجه آزمون خود را مشاهده نمایند. پس از اعلام نتایج داوطلبان بایستی فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده و منتشر اعلام نتایج نهایی بمانند. با توجه به محدودیت زمان تکمیل فرم انتخاب رشته بسیار مهم است که داوطلبان از زمان و نحوه اعلام جواب کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 آگاهی داشته باشند تا به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

داوطلبانی که در کنکور ارشد وزارت بهداشت شرکت کرده‌اند، می‌توانند به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و نتایج آزمون را مشاهده نمایند. نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در دو مرحله منتشر می شود. در مرحله اول کارنامه اولیه منتشر می گردد که شامل درصد دروس و رتبه داوطلب می‌باشد.

پس از دریافت کارنامه اولیه داوطلبان باید انتخاب رشته کنند و در نهایت نتایج نهایی قبولی داوطلب در رشته محل انتخابی مشخص می‌شود. در صورت قبولی داوطلب می تواند برای ثبت نام نهایی در دانشگاه اقدام کند.

 

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402

هر ساله مدتی پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت منتشر شده و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش پزشکی کارنامه خود را مشاهده نمایند. در سال ۱۴۰۲ نتایج اولیه در ۲۴ تیر ماه منتشر می گردد.

از این تاریخ داوطلبان می توانند وارد سایت سنجش پزشکی شده و اطلاعات خود را وارد کنند تا کارنامه شان را مشاهده نمایند. در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشید، می توانید فرم انتخاب رشته را با رعایت اصول اولیت بندی تکمیل نمایید.

 

نحوه مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود باید در سایت سنجش آموزش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir مراجعه نمایند. مراحل دریافت نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣وارد سایت سنجش پزشکی شوید. 

2️⃣از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد و سپس ارشد را انتخاب نمایید. 

نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

3️⃣ در این مرحلع اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ روی گزینه ” کارنامه علمی ” کلیک کنید. 

نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

4️⃣مجددا گزینه کارنامه علمی را انتخاب نمایید.

نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

5️⃣کد رهگیری را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه مشاهده نتایج ارشد وزارت بهداشت را انتخاب کنید. 

نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

نکته: برای مشاهده نتایج ارشد وزارت بهداشت 1402 نیز باید همین مراحل را طی نمایید و در آخر گزینه نتایج نهایی را انتخاب کنید. 

 

تاثیر انتخاب رشته در نتایج ارشد وزارت بهداشت

همانطور که می دانید رشته های وزارت بهداشت دارای ظرفیت بسیار محدودی هستند. به همین دلیل داوطلبان باید پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند. اهمیت انتخاب رشته در کنکور غیر قابل انکار است و هرگونه اشتباه در اولویت بندی شانس قبولی داوطلب را از بین خواهد برد.

 این اهمیت در انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به دلیل ظرفیت های بسیار محدود بیش تر نیز می‌شود. برای انتخاب رشته صحیح و افزایش شانس قبولی توصیه می شود که با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و از راهنمایی های آنان استفاده نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

اعتراض به نتایج

در صورتی که پس از اعلام نتایج به نتیجه آزمون خود اعتراضی داشتید، می توانید به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت نمایید. تنها راه ثبت اعتراض به نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ از طریق سامانه است و مراجعه حضوری به هیچ عنوان پاسخ داده نخواهد شد.

برای این منظور بایستی به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و از منوی سمت راست گزینه ارسال درخواست را انتخاب کنید. کد رهگیری خود را در پایان ثبت اعتراض یادداشت نمایید.

 

مشاوره قبولی در وزارت بهداشت

در زمان اعلام نتایج اولیه، کارنامه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که در آن رتبه و تراز کسب شده مشخص می شود. داوطلبان برای انتخاب رشته صحیح باید با توجه به رتبه خود و آگاهی از ظرفیت های هر کد رشته محل اقدام به انتخاب رشته نمایند. 

مرحله انتخاب رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تاثیر مستقیم بر قبولی داوطلب خواهد داشت. توصیه می شود که برای تحلیل کارنامه و انتخاب رشته صحیح از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 در چه تاریخی منتشر می شود؟

    طبق اطلاعیه های سازمان سنجش پزشکی نتایج اولیه در ۲۴ تیر ماه منتشر می گردد.

  2. برای مشاهده نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه باید کرد؟

    نتایج اولیه و نهایی ارشد وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود و داوطلبان باید در زمان تعیین شده به این سامانه مراجعه نمایند. 

  3. در صورت اعتراض به نتایج وزارت بهداشت چه باید کرد؟

    برای ثبت اعتراض می توانید در زمان تعیین شده به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و از طریق گزینه ارسال درخواست، اعتراض خود را ثبت نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره