کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ پس از تصحیح پاسخنامه داوطلبان در سایت سنجش پزشکی قرار خواهد گرفت. در کارنامه اولیه اطلاعات ثبت نامی و وضعیت علمی و در کارنامه‌نهایی نیز وضعیت قبولی داوطلب مشخص می شود. داوطلبان باید در زمان تعیین شده نتیجه خود را دریافت کنند تا بتوانند برای مراحل بعدی اقدام نمایند. با توجه به اهمیت کارنامه اولیه و نهایی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.  

 

کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور ارشد وزارت‌بهداشت، کارنامه اولیه در سایت سنجش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از وضعیت علمی خود در آزمون مطلع شوند. در کارنامه ارشد وزارت بهداشت 1403 اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات مربوط به وضعیت علمی داوطلب درج می شود. 

با تحلیل اطلاعات علمی داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند. پس از انتخاب رشته ارشد وزارت‌بهداشت، نتایج نهایی منتشر می شود که در آن وضعیت قبولی داوطلب در کد رشته محل های انتخابی اش مشخص خواهد شد. بخش های مختلف کارنام به شرح موارد زیر می باشد. 

 

اطلاعات ثبت نامی

پس از وارد کردن کد رهگیری خود در سایت سنجش پزشکی، می توانید کارنامه ارشد وزارت بهداشت 1403 خود را دریافت کنید. در ابتدای کارنامه، اطلاعات ثبت نامی شما درج شده است. اطلاعات این قسمت شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، معدل و نوع سهمیه می باشد.

این اطلاعات را خود شما در زمان ثبت نام آزمون وارد کرده اید. توجه داشته باشید که اطلاعات ثبت نامی بسیار مهم هستند و هرگونه اشتباه در درج اطلاعات منجر به بروز مشکل در روند پذیرش و حتی لغو قبولی خواهد شد. پس در هنگام وارد کردن اطلاعات دقت کافی داشته باشید و یا در زمان ویرایش اطلاعات، اصلاحات لازم را انجام دهید.

 

وضعیت علمی

مهم ترین بخش کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای داوطلبان، بخش وضعیت علمی می باشد. در این قسمت نام رشته، نمره کل، رتبه در سهمیه، رتبه کل و وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته درج می شود. توضیحات مربوط به هر یک از موارد فوق به شرح زیر می باشد. 

 

رشته تحصیلی

داوطلبانی که در آزمون ارشد وزارت‌بهداشت ثبت نام می کنند، باید یکی از رشته های امتحانی متجانس با مدرک تحصیلی  خود را انتخاب نمایند و مجاز به انتخاب سایر رشته ها نیستند. داوطلبان تنها می توانند حداکثر دو رشته یا دو مجموعه و یا یک رشته و یک مجموعه از گروه های مختلف را انتخاب نمایند. 

 

نمره کل در کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت 1403

نمره کل که همان تراز داوطلب می باشد، با توجه به نمره آزمون کتبی و معدل داوطلب محاسبه خواهد شد. سهم آزمون کتبی 80 درصد و سهم معدل 20 درصد می باشد. تراز بالای داوطلبان به معنای بهتر بودن رتبه شان بوده و شانس داوطلب برای پذیرش در رشته مورد نظر افزایش می یابد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ? کانال اخبار تحصیلی ? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

رتبه در سهمیه

در آزمون وزارت‌بهداشت سهمیه های 5 درصدی، 25 درصدی، رزمندگان و سهمیه آزاد می باشد. داوطلبان واجد شرایط می توانند از سهمیه خود استفاده کنند. رتبه داوطلبان در سهمیه در گروه داوطلبان با همان سهمیه محاسبه خواهد شد. داوطلبی که بالاترین تراز را داشته باشد اولین رتبه در سهمیه را کسب خواهد کرد و به ترتیب بقیه رتبه ها نیز در کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مشخص خواهد شد. 

 

رتبه در کل در کارنامه ارشد وزارت بهداشت 1403

رتبه در کل بدون توجه به سهمیه داوطلبان و به صورت کلی محاسبه می شود. تمامی داوطلبان با توجه به ترازی که کسب کرده اند، در این قسمت قرار خواهند گرفت. داوطلبانی که رتبه و تراز شان پایین تر از حد نصاب باشد، مجاز به انتخاب رشته نخواهند بود. 

 

اهمیت بررسی کارنامه اولیه و درصد دروس 

در کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳، درصد هر یک از دروس امتحان به صورت مجزا مشخص می شود. درصد دروس با توجه به پاسخدهی هر سوال تعیین می شود. هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی خواهد داشت. به عبارتی هر 3 پاسخ غلط یک پاسخ صحیح را از بین خواهد برد. 

پاسخنامه داوطلبان در پایین کارنامه اولیه قرار گرفته است و داوطلبان می توانند با مشاهده و بررسی آن، صحت درصد دروس خود را محاسبه نمایند. توجه داشته باشید که مشاهده کارنامه اولیه به معنای مجاز بودن به انتخاب رشته نمی باشد. داوطلبان باید وضعیت خود را در بخش وضعیت علمی مشاهده نمایند. 

 

 

نحوه دریافت کارنامه ارشد وزارت بهداشت 1403

کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مدتی پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. داوطلبان برای دریافت آن باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و پس از درج اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را دریافت نمایند. نحوه دریافت کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjeshp.ir وارد سایت سنجش پزشکی شوید. 

2️⃣ از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد و سپس ارشد را انتخاب کنید. 

کارنامه ارشد وزارت بهداشت

 

3️⃣ گزینه کارنامه ارشد وزارت بهداشت 1403 را انتخاب نمایید. 

کارنامه ارشد وزارت بهداشت

 

4️⃣ کد رهگیری خود را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید. 

بهداشت

 

5️⃣ کارنامه خود را دریافت کرده و در صورت نیاز پرینت بگیرید. 

 

مشاوره ارشد وزارت بهداشت

نحوه انتخاب رشته و چینش صحیح کد رشته محل ها در قبولی نهایی داوطلب بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر رتبه و تراز باید در هنگام انتخاب رشته به مواردی همچون علاقه، کیفیت دانشگاه، شهریه و مسافت دانشگاه نیز توجه داشته باشید. در صورت انتخاب رشته اشتباه در طول تحصیل با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کارنامه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وزارت بهداشت با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کارنامه ارشد وزارت بهداشت 1403 در چه سایتی قرار می گیرد؟

    داوطلبان برای مشاهده کارنامه خود باید به سایت سنجش پزشکی مراجعه نمایند. 

  2. در کارنامه وضعیت قبولی در کدام دانشگاه ها مشخص می شود؟

    این کارنامه وضعیت انتخاب رشته و قبولی در تمامی دانشگاه های سراسری و شهریه پرداز را نشان می دهد. 

  3. رتبه کل با رتبه در سهمیه کارنامه ارشد وزارت بهداشت چه فرقی دارد؟

    رتبه کل رتبه داوطلب در بین تمامی متقاضیان است اما رتبه در سهمیه تنها رتبه داوطلب بین سایر داوطلبان با سهمیه مشابه را مشخص خواهد کرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره