کارشناسی ارشددانشگاه های بدون آزمون

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳ | اطلاعات مورد نیاز کارشناسی

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور از مهم ترین مواردی است که داوطلبان در هنگام نام‌نویسی ارشد بدون آزمون باید به آن توجه داشته باشند. مدارک در ثبت نام دانشگاه بسیار حائز اهمیت هستند و بسیار دیده شده است که نقص مدارک منجر به بروز مشکلاتی در ثبت نام شده است. در این مطلب به بررسی کامل مدارک لازم برای ثبت‌نام ارشد بدون کنکور می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام ارشد بدون کنکور

هر ساله دانشگاه های مختلف برای پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور فراخوان منتشر می‌کنند. دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون ارشد را ندارند، می‌توانند با پیگیری اطلاعیه های مربوط به ثبت نام ارشد بدون کنکور در دانشگاه ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند. 

اصلی ترین روش پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور از طریق استعداد درخشان است اما در سال های گذشته روش دیگری با عنوان سوابق تحصیلی نیز مورد استفاده قرار گرفت که تنها مختص یک سال بود اما با این حال ممکن است که مجددا برای پذیرش دانشجو از آن استفاده شود. 

در نهایت داوطلبان از هر روشی که قصد ثبت‌نام بدون کنکور ارشد را داشته باشند، باید مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور را آماده کرده و آن ها را سایت بارگزاری کرده و در نهایت به دانشگاه تحویل دهند. نقص در مدارک ثبت نام مشکلاتی را در روند نام نویسی داوطلبان به وجود خواهد آورد؛ به همین دلیل بهتر است که در این زمینه اطلاع کامل داشته باشید و بر این اساس آمادگی های خود را انجام دهید. 

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور

 

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس استعداد درخشان

پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در مقطع ارشد بر اساس استعداد درخشان به هر دانشگاه اختصاص دارد و دانشگاه های مختلف با انتشار اطلاعیه هایی شرایط و ضوابط و سایر جزییات مربوط به نام نویسی را منتشر می‌کنند. به طور معمول دانشگاه ها از ماه آبان شروع کرده و فراخوان های مربوط به ثبت نام بر اساس استعداد درخشان را منتشر می‌کنند. 

همانطور که گفته شد فراخوان هر دانشگاه با دیگری متفاوت است و نمی‌توان شرایط و مدارک یکسانی برای تمام آن ها به صورت قطعی مشخص کرد. اما با این حال برخی از مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور یکسان است که بر شرح زیر می‌باشند. 

✅عکس ۴*۳ یا ۴*۶ که در سال جدید گرفته شده و تمام رخ باشد و حجم آن نیز متناسب با قوانین گفته شده در سامانه باشد. 

✅مدرک فارغ التحصیلی یا گواهی موقت

✅تکمیل و ارائه فرم معدل برای داوطلبانی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند. 

✅عکس همه صفحات شناسنامه

✅عکس پشت و روی شناسنامه

✅ریز نمرات مقطع کارشناسی

✅بارگزاری کاربرگ های موجود در سامانه به صورت تکمیل شده

✅بارگزاری مدارک مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی

توجه: لازم به ذکر است که امکان دارد برخی از دانشگاه ها مدارک نیز درخواست کنند که در این صورت باید حتما آن ها را از سایت دانشگاه پیگیری کرده و ارائه نمایید. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

همانطور که گفته شد تنها در یک سال یعنی سال ۹۹ پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی انجام شد و در آن سال داوطلبان می‌توانستند با توجه به معدل خود اقدام به ثبت نام در دانشگاه نمایند. سازمان سنجش تنها یک سال این روش را اجرا کرد و پس از آن این روش گزینش لغو شد. 

اما با این حال این امکان وجود دارد که ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مجددا اجرایی شود؛ به همین دلیل بهتر است داوطلبان از مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی اطلاع داشته باشند.

سازمان سنجش در زمان ثبت نام دفترچه راهنما ثبت نام بدون کنکور را منتشر خواهد کرد و در آن تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان همچون مدارک مورد نیاز مشخص خواهد شد. لیست مدارک لازم بر اساس دفترچه ثبت نام سال گذشته به شرح موارد زیر می‌باشد. 

✅عکس 4*3

✅مدرک فارغ التحصیلی یا گواهی موقت

✅عکس تمام صفحات شناسنامه

✅عکس پشت و رو کارت ملی

✅اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت

✅کارت اعتباری خریداری شده

✅ارائه فرم معدل به صورت تکمیل شده برای دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور

داوطلبانی که قصد ثبت نام ارشد به صورت بدون آزمون را دارند، باید اطلاعیه های مربوط به دانشگاه های مختلف را پیگیری نمایند و بر اساس شرایط و ضوابط اقدام به نام نویسی نمایند. هر دانشگاه در پذیرش بر اساس استعداد درخشان مدارک متفاوتی درخواست می‌کند که دانشجویان باید بر این اساس مدارک ثبت نام خود را آماده نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس استعداد درخشان چیست؟

    هر دانشگاه مدارک متفاوتی خواهد داشت اما مدارک مشترک در متن مقاله آورده شده است. 

  2. مدارک لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی چیست؟ 

    لیست مدارک مورد نیاز در دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارائه می‌شود که لیست آن ها در متن قرار داده شده است. 

  3. مدارک ثبت نام را در کجا باید بارگزاری کرد؟

    در مرحله اول داوطلبان باید مدارک خود را در سایت دانشگاه مورد نظر خود بارگزاری نمایند و پس از آن در صورت لزوم مدارک را به صورت حضوری به به دانشگاه تحویل دهند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره