دکتریمشاوره تحصیلی آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99 | زمان، نمره کل و شرایط

کانال تلگرام تحصیلی     

دوره دکتری را می‌توان شامل دوبخش آموزشی و پژوهشی دانست. دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه، وارد دوره آموزشی می‌شوند. پس از تکمیل دوره آموزشی، دوره پژوهشی به شرط عبور از سد آزمون جامع آغاز می‌شود. آغاز مرحله پژوهشی بدون گذر موفق از آزمون جامع غیرممکن است. لذا دانشجویان باید با اطلاع از زمان برگزاری این آزمون، برای موفقیت در آن برنامه ریزی نمایند. در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز متقاضیان در رابطه با زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99 ارائه می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99

دانشگاه آزاد سالانه دو بار اقدام به برگزاری آزمون جامع می‌نماید. آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد از دو بخش آزمون کتبی و شفاهی تشکیل شده است. زمان برگزاری آزمون جامع در استان‌های مختلف کشور متغییر می‌باشد. واحدهای استانی مسئول اعلام زمانبندی آزمون جامع هستند.

آخرین دوره آزمون جامع  دانشگاه آزاد به دلیل شرایط بحرانی حاکم بر جامعه با تعویق مواجه شد. این آزمون در مرداد سال 99  به صورت شناور برگزار شد. هر واحد دانشگاه آزاد به فراخور شرایط استان خود، بهترین زمان برای برگزاری آزمون را لحاظ و به داوطلبان اعلام نمود. کلیه آزمون های کتبی واحدهای دانشگاهی پیش از 31 مرداد انجام شد. آزمون کتبی بنابر صلاح دید دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار شد اما فرآیند برگزاری آزمون شفاهی به صورت غیر حضوری پیگیری شد.

دانشجویان برای شرکت در آزمون کتبی نیازی به حضور در محل تحصیل خود نداشته و از طریق نزدیکترین واحد به محل سکونت خود، در آزمون شرکت نمودند. لازم به ذکر است که تغییر محل آزمون از طریق اپلیکیشن امن آزمون انجام شد. همچنین دانشجویان  از طریق سامانه دان در بخش شفاهی آزمون جامع شرکت نمودند.

طبق آخرين اعلام ها از سوي واحدهاي دانشگاهي، زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد نيمسال اول ١٤٠٠-١٣٩٩ در آذرماه خواهد بود. زمان برگزاري آزمون در واحدهاي مختلف يكسان نيست. هر واحد دانشگاهي بنابر صلاحديد خود، زمان و منابع آزمون را اعلام مي‌كند.

نمره کل آزمون جامع

همانطورکه عنوان شد، آزمون جامع مشتمل بر دو آزمون کتبی و شفاهی است. با استفاده از نمرات اکتسابی در این دو آزمون، نمره کل داوطلب محاسبه و اعلام می‌گردد. در محاسبه نمره کل،  نمرات آزمون کتبی و شفاهی به یک اندازه موثر نیستند. تاثیر آزمون کتبی در نمره کل داوطلب 70 درصد است. نمره شفاهی تنها 30 درصد در نمره کل موثر خواهد بود.

در نهایت نمره اکتسابی آزمون داوطلبان یک عدد واحد خواهد بود. چنانچه نمره کل داوطلبی بالای عدد 16 باشد، وی در آزمون پذیرفته شده است. در غیر این صورت داوطلب،  تنها یکبار دیگر در زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد مجاز به شرکت می‌باشد.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون جامع

داوطلبان برای شرکت در آزمون جامع باید واحدهای دوره آموزشی را تکمیل نموده باشند. معدل نمرات دروس گذرانده شده در این دوره باید بالای 16 باشد. همچنین ارائه مدرک زبان معتبر نیز برای دانشجویان ضروری است. دانشجویان در صورتیکه نمره لازم در آزمون زبان را کسب نموده باشند، اما نمره آنان بالاتر از حد مشخصی باشد، می‌توانند به صورت مشروط زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در این آزمون شرکت نمایند. به عنوان مثال حد قبولی نمره آزمون زبان EPT برای آزمون جامع 50 است. اما چنانچه نمره دانشجویی در این آزمون بالای 40 باشد، می‌تواند به صورت مشروط در آزمون جامع شرکت نماید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره