دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه آزادکارشناسی ارشد

شرايط ثبت نام استعداد درخشان ارشد آزاد ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه آزاد هر ساله از میان داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد هم پذیرش با کنکور و هم پذیرش بدون کنکور دارد. پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد از دو طریق پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو انجام می شود. متقاضیان برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد از طریق هر کدام از دو روش فوق، بایستی که واجد الشرایط ثبت نام باشند تا بتوانند موفق به کسب قبولی شوند. به همین منظور در ادامه این مطلب شرايط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۰  را برای متقاضیان ارائه کرده ایم.

 

شرايط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ | استعداد درخشان

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در اکثر دانشگاه ها به صورت با آزمون و از طریق شرکت متقاضیان در کنکور سراسری امکان پذیر می باشد. اما چنانچه داوطلبان دارای شرایط پذیرش بدون آزمون باشند، می توانند از طریق پذیرش بدون آزمون نیز برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اقدام کنند.

ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با استفاده از سهمیه استعداد درخشان، به صورت همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا پس از آن انجام می شود.

از طرفی دیگر در سال گذشته تصمیمات جدیدی پیرامون پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد گرفته شد که طبق این تصمیم داوطلبان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی حتی اگر دانشجویان ممتاز نباشند، شانس خود را امتحان کنند.

 

شرايط ثبت نام استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

چندین بار در متن مقاله اشاره کردیم که متقاضیانی می توانند در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنند که واجد الشرایط باشند. برای راهنمایی شما متقاضیان گرامی در این قسمت قصد داریم به شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 بپردازیم.

✅ متقاضیان ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد چنانچه فارغ التحصیل کارشناسی رشته های علوم انسانی هستند، باید دارای حداقل معدل 17 و در دیگر رشته ها دارای حداقل معدل 16 باشند.

✅ ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مختص فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد می باشد. داوطلبانی که از دیگر دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، امکان شرکت در این دوره را نخواهند داشت.

✅ داوطلبان با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد می توانند حداکثر تا سه سال بعد از فارغ التحصیلی نسبت به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در رشته هم نام با رشته خود شرکت کنند.

✅ داوطلبانی که در این دوره در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد پذیرفته می شوند، مجاز به تغییر رشته و تغییر گرایش نیستند.

✅ رشته ای که متقاضیان در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انتخاب می کنند، بایستی متناجس و هم نام با رشته مقطع کارشناسی آن ها باشد.

✅ داوطلبان بایستی که دوره کارشناسی پیوسته را حداکثر در 10 نیمسال و دوره کارشناسی ناپیوسته را حداکثر در 6 نیمسال بدون در نظر گرفتن ترم تابستانی و مرخصی گذرانده باشند.

لازم است اشاره کنیم که علاوه بر شرایط فوق شرایط دیگری شامل شرایط نظام وظیفه، شرایط اتباع غیرایرانی و … نیز در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ درج گردیده است.

 

نکات مهم 

حال اگر داوطلبانی که قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را داشته باشند، مطابق با مطالبی که ارائه دادیم واجد شرایط ثبت نام بودند، بایستی برای کسب نتیجه قبولی در این مرحله  چند نکته را در نظر داشته باشند که در واقع توصیه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد است.

1️⃣ نکته اول و مهمی که متقاضیان باید حتما در انتخاب رشته خود در نظر بگیرند، این است که الویت پذیرش در هر دانشگاه، فارغ التحصیلان همان دانشگاه می باشد. بنابراین متقاضیان بایستی در انتخاب رشته خود ابتدا دانشگاهی را انتخاب کنند که در مقطع کارشناسی در آن دانشگاه تحصیل کرده اند.

2️⃣ متقاضیان در این مرحله از ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می توانند 100 کد رشته محل از کد رشته محل های مندرج در دفترچه را انتخاب کنند. بنابراین باید انتخاب های اول خود را به دانشگاه مقطع قبلی خود اختصاص دهند. چنانچه در این کد رشته محل به دلیل تکمیل ظرفیت و … قبول نشوند، انتخاب های بعدی او بررسی خواهد شد.

3️⃣ پس از اتمام مرحله انتخاب رشته، نتایج از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای متقاضیان استعداد درخشان و سازمان سنجش آموزش کشور برای متقاضیان با سوابق تحصیلی اعلام خواهد شد که پذیرفته شدگان بایستی جهت دریافت نتایج به این سامانه ها مراجعه کنند.

4️⃣ متقاضیان بایستی که در انتخاب الویت های خود نهایت دقت را داشته باشند، چراکه پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه، مجاز به ثبت درخواست انتقالی نمی باشند.

 

مشاوره ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون آزمون، بایستی ابتدا دفترچه راهنما را دریافت و به دقت مندرجات آن را مطالعه کند و از شرایط و لیست کد رشته محل های ارائه شده مطلع گردند.

چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته بایستی با دقت و در نظر گرفتن الویت ها و نکات گفته شده در مطلب فوق انجام شود. چنانچه پیرامون انتخاب رشته این دوره سوالی داشتید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرايط ثبت نام بدون کنکور استعداد درخشان کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۰  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره