انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاددکتری

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از مهم ترین دغدغه های داوطلبان آزمون دکتری می باشد. داوطلبانی که در رشته های انتخابی خود دعوت به مصاحبه شده اند، می توانند در این جلسات شرکت کرده و در صورت کسب موفقیت، در دانشگاه پذیرش شوند. اطلاع از نکات مهم بر اساس تجربیات مصاحبه دکتری، به داوطلبان کمک می کند تا با آمادگی بیشتری برای شرکت در این جلسه حاضر شوند. در این مطلب به بررسی کامل تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

نمونه و موارد تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

اکثر افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند، قبلا تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را نداشته اند و به همین دلیل استرس و اضطراب بسیار زیادی را تجربه می کنند. تجربیات مصاحبه داوطلبان نشان داده است که با رعایت یکسری نکات و اصول اولیه شانس موفقیت در این مرحله مهم از آزمون به طرز چشمگیری افزایش می یابد. این موارد به شرح زیر هستند. 

پذیرش در دانشگاه هایی که اولویت بالاتر شما در فرم انتخاب رشته هستند، مشروط به کسب رتبه بالا در آزمون کتبی و عملکرد مناسب در مصاحبه دکتری آن دانشگاه می باشد. چه بسا مصاحبه دکتری از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است و بسیار دیده شده داوطلبانی که با رتبه های عالی موفق به کسب قبولی در دانشگاه مورد نظر خود نشده اند چراکه درک درستی از تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نداشته اند. 

داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سامانه interview.azmoon.iau.ac.ir مراجعه نموده و ثبت نام هر یک از جلسات مورد نظر خود را انجام دهند. برای هر یک از جلسات مصاحبه هزینه شرکت در مصاحبع را به صورت مجزا پرداخت نمایید.

 

حضور به موقع

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نشان آزاد است که حضور به موقع در جلسه مصاحبه تاثیر بسیار زیادی بر روی آرامش داوطلب خواهد داشت. توصیه می شود که در حدود سی دقیقه قبل مصاحبه در محل جلسه حاضر شوید تا بتوانید آرامش خود را بازیابی کرده و به طور کامل بر روی جلسه پیش رو تمرکز نمایید. در صورت داشتن استرس و اضطراب زیاد می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و تکنیک های غلبه بر استرس را بیاموزید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

خاموشی بودن گوشی موبایل

حتما تلفن همراه خود را در جلسه مصاحبه دکتری خاموش کنید تا چک کردن آن موجب استرس و اضطراب و تغییر مسیر خطر فکری تان نشود. صدای زنگ تلفن همراه یا صبحت با موبایل باعث به هم خوردن تمرکز خود داوطلب و سایرین شده و ایجاد مشکل می کند. 

تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

 

سوالات انگلیسی

یکی از مهم ترین تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شروع آزمون با سوالات انگلیسی می باشد. اکثر داوطلبان برای این بخش از آزمون آمادگی کافی ندارند و با مواجه با سوالات انگلیسی دست و پای خود را گم کرده و چه بسا در سوالات دیگر نیز به درستی عمل نکنند. 

احتما معرفی خود و شرح سوابق تحصیلی و همچنین سوالات مربوط به پایان نامه به زبان انگلیسی پرسیده خواهد شد. از سوی دیگر ممکن است سوالاتی به زبان انگلیسی از مقالات و رفرنس های مربوط به رشته تان پرسیده شود. با تمرین این بخش ها به زبان انگلیسی و تسلط بر آن می توانید به راحتی این سوالات را نیز پاسخ دهید. 

 

سوالات علمی

برخی دیگر از داوطلبان نیز به علت نداشتن تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نگران سوالات علمی اساتید هستند. تجربه داوطلبان نشان داده است که در مصاحبه سوالات علمی به صورت گسترده پرسیده نمی شود و تنها چند سوال از رفرنس های معتبر مطرح خواهد شد. 

 

موضوع رساله دکتری

و در نهایت مهم ترین تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بر این است که اساتید به موضوع مورد نظر شما برای رساله دکتری اهمیت زیادی نشان می دهند. در این مرحله شما نباید بر روی کار بر موضوع مورد نظر خود اصرار کنید و باید نشان دهید که با وجود علاقه به یک زمینه خاص، توانایی کار کردن بر روی سایر موضوعات را نیز دارید. 

 

مشاوره مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد

حفظ آرامش و اعتماد به نفس در روند مصاحبه دکتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورت مشکل در پاسخ دادن به یک سوال به دنبال حاشیه پردازی نباشید و مستقیما بگویید که پاسخ این سوال را نمی دانید. نگران از دست دادن چند سوال نباشید و تلاش کنید که با اعتماد به نفس کامل سایر سوالات را پاسخ دهید. 

مدارک خود را همراه با رزومه علمی و پژوهشی به صورت فیزیکی با خود به همراه داشته باشید. هر مدرکی که منجر به کسب امتیاز می شود را حتما در رزومه خود قید نمایید. زبان بدن و توانایی صحبت کردن در ایجاد تصویر مثبت از شما در ذهن اساتید بسیار تاثیر گذار است به همین دلیل توصیه می شود که از طریق مشورت با افراد متخصص در این زمینه کسب مهارت نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چه اهمیتی دارد؟

    با اطلاع از تجربیات داوطلبان مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد سایرین می توانید این جلسه را در ذهن خود تجسم کرده و برای آن آماده شوید. 

  2. برای موفقیت در مصاحبه دکترا آزاد چه باید کرد؟

    طبق تجربه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد راهکارهایی برای موفقیت در مصاحبه وجود دارد که در متن به آن ها پرداخته شده است. 

  3. آیا داشتن مدارک به صورت فیزیکی در جلسه مصاحبه الزامی است؟

    بله باید حتما مدارک خود را به صورت فیزیکی ارائه دهید و به همراه داشتن مدارک به صورت فایل پی دی اف کافی نیست. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره