کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر | زمان و راهنمای ثبت نام

کانال تلگرام تحصیلی     

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر یکی از سوالات پرتکرار دانشجویانی است که قصد انتقالی دارند. دانشجویان پس از شروع تحصیل در دانشگاه های مختلف، ممکن است به دلایل مختلفی همچون تغییر محل دانشگاه به دانشگاه محل زندگی، ازدواج، عدم رضایت از دانشگاه محل تحصیل و… اقدام به گرفتن انتقالی و یا مهمانی کنند. دانشجویانی که دارای سهمیه شاهد و ایثارگران هستند بایستی درخواست خود را در سایت جداگانه ای از دیگر دانشجویان با سهمیه عادی ثبت کنند. به همین منظور در ادامه به زمان و نحوه ثبت نام سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌پردازیم.

سهمیه شاهد و ایثارگر

دانشجویان برای اینکه بتوانند از امتیاز شاهد و ایثارگران استفاده کنند، باید بدانند چه کسانی می‌توانند از این امتیاز برخوردار شوند. در جدول زیر افرادی که در زیرگروه سهمیه شاهد و سهمیه ایثارگران و جانبازان هستند که می‌توانند برای گرفتن انتقالی و مهمانی از این سهمیه استفاده کنند را آورده ایم.

همانطور که در جدول زیر نیز به وضوح مشخص است، اولویت اول با دانشجویان دارای سهمیه شاهد است و سپس اولویت با سهمیه ایثارگران و جانبازان خواهد بود.

نوع سهمیه زیرگروه
سهمیه شاهد
  1. فرزندان دختر و فرزندان پسر شهدا
  2. همسران شهدا
سهمیه ایثارگران و جانبازان
  1. جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  2. همسران جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  3. فرزندان دختر و فرزندان پسر جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  4. جانبازان 25 درصد الی 49 درصد
  5. همسر جانباز 25 تا 49 درصد
  6. ، فرزندان دختر و فرزاندان پسر جانباز 25 تا 4o درصد

زمان ثبت نام سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویانی که از امتیاز شاهد برخوردار هستند، در صورتی که بخواهند درخواست انتقالی و یا مهمانی خود را ثبت کنند، بایستی در زمان مقرر به سامانه امور کل دانشجویان شاهد و ایثارگر مراجعه کنند.

لازم به ذکر است این فرآیند معمولا هر ساله، از اواخر خرداد ماه آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه دارد. در سال جاری این فرایند از 18 خرداد ماه آغاز و تا 20 تیرماه ادامه داشت، بنابراین لازم است دانشجویان با سهمیه شاهد در این زمان به سایت مربوطه مراجعه کنند.

دانشجویانی که از امتیاز ایثارگر و جانبازان از جمله جانبازان 25 درصد و پایین تر و همسر و فرزندان آن ها برخوردار هستند باید برای ثبت درخواست و  ثبت نام انتقالی و مهمانی به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه کنند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر | راهنمای تصویری

دانشجویان شاهد و ایثارگر واجد شرایط برای ثبت درخواست انتقالی و مهمانی خود، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣همانطورکه گفته شد، نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر از طریق سایت جداگانه ای از دانشجویان عادی انجام می‌شود، بنابراین دانشجویان برای ثبت درخواست خود باید وارد سایت اداره کل امور شاهد و ایثارگر به نشانی اینترنتی ” shahed.saorg.ir ” شوند.

2️⃣پس از ورود به سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر، باید بر روی گزینه ” ورود به سامانه میهمانی و انتقال ” کلیک کنند.

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

ورود به سامانه سجاد

3️⃣در صفحه جدید ایجاد شده، به دلیل اینکه ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز از طریق سامانه سجاد انجام می‌شود، وارد صفحه سامانه سجاد خواهید شد که تمامی دانشجویان برای استفاده از خدمات سامانه سجاد بایستی در ابتدا در این سامانه ثبت نام کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنند.

لازم به ذکر است اگر داوطلبان از ابتدا به سایت سامانه جامع امور دانشجویان، یعنی سامانه سجاد به نشانی  اینترنتی ” portal.saorg.ir ” نیز مراجعه کنند، طبق همین روال می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

4️⃣پس از وارد شدن در صفحه جدید سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر باید، بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک نمایید.

5️⃣سعی کنید تمامی قوانین موجود مطابق تصویر زیر را مطالعه کرده و تیک گزینه ” با قوانین گفته شده موافق هستم ” را بزنید.

تکمیل فرم

6️⃣در این قسمت یک فرم مطابق تصویر زیر نمایش داده می‌شود که باید گزینه‌های آن را که شامل اطلاعات فردی شما می باشد را تکمیل نمایید.

نکته: از ایمیلی استفاده کنید که معتبر بوده و به آن دسترسی داشته باشید.

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

دریافت کد فعالسازی سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

7️⃣پس از تکمیل فرم بالا، بر روی گزینه ” تماس ” و یا ” پیامک ” کلیک کنید.

8️⃣چنانچه بر روی گزینه تماس کلیک کرده باشید، با شما تماس گرفته و کد فعالسازی خوانده خواهد شد و در صورتی که بر روی پیامک، کلیک کرده باشید، کد فعال‌سازی برایتان، پیامک خواهد شد.

سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

9️⃣در این مرحله طبق تصویر زیر حداکثر تا پنج دقیقه از زمان ارسال کد فعالسازی مهلت دارید تا کد فعال‌سازی را در فیلد مربوطه وارد کنید و سپس در نهایت با وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه ” ارسال ” کلیک نمایید.

🔟در این مرحله در صفحه پیش رو بر روی گزینه ورود کلیک نمایید تا کادر جدیدی برایتان باز شود که در آن کادر باید کدملی یا آدرس ایمیل خود را به همراه رمز عبوری که انتخاب کرده‌اید، وارد کنید و پس از فعال کردن تیک عبارت ” من ربات نیستم ” ، گزینه ” ورود ” را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣در این مرحله، صفحه ای برایتان ایجاد می‌شود که باید با طی چهار مرحله تکمیل فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنید.

نکات

نکته اول: طی کردن مراحل فوق و ثبت نام در سامانه سجاد و دریافت نام کاربری و رمز عبور، به معنی ثبت درخواست دانشجویان شاهد و ایثارگر نیست.

نکته دوم: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید برای ثبت درخواست خود در سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر، پس از عضویت در سایت و اتمام کلیه مراحل ثبت نام و ورود به سامانه، از طریق منوی خدمات، وارد درخواست مهمانی و انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر شوند.

نکته سوم: دانشجویان باید در هنگام وارد کردن اطلاعات خود نهایت دقت را داشته باشند چراکه ملاک پیگیری درخواست دانشجویان، اطلاعات وارد شده می‌باشد و درصورتی که اطلاعات ثبت نام را ناقص وارد کنند ممکن است به خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا نکنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

شرایط ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویانی که قصد نقل و انتقال و یا مهمانی دانشگاه شاهد را دارند، باید شرایط لازم را داشته باشند تا اجازه ثبت نام به آن ها داده شود. از شرایط انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅کسب حداقل نمره تعیین شده توسط اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در رشته و مقطع خود

✅تکمیل نشدن ظرفیت دانشگاه مبدا برای دانشجویان ورودی قبلی

✅عدم تکمیل ظرفیت با افراد دارای سهمیه بالاتر برای خانواده جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد

✅ثبت درخواست نقل و انتقال برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته تنها با موافقت ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران انجام می‌شود.

✅در صورتی که دانشجو پس از انتقال تا دو ترم مشروط نشوند، انتقالی دائم به او داده می‌شود.

✅دانشجو پس از انتقالی به صورت موقت در دانشگاه مقصد ثبت نام می‌شود.

✅دانشجویان پس از انتقالی امکان ثبت نام در دیگر دوره ها (مثلا از روزانه به شبانه) وجود ندارد.

✅انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر هیچ هزینه ای نخواهد داشت.

مدارک لازم سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویان با امتیاز شاهد و ایثارگر بایستی پیش از مراجعه به سایت و ثبت درخواست، مدارک مورد نیاز را آماده کنند. مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست انتقالی و مهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر به شرح زیر است.

✅کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب، شهید یا جانباز و … از مدارک مهم می‌باشد.

✅یک قطعه عکس پرسنلی 4*3 دانشجو

✅کپی مدرک تحصیلی و کپی مدرک نظام وظیفه برای دانشجویان آقا نیز نیاز است.

✅همسر و فرزندان دختر و پسر شهدا بایستی کارت یا معرفی نامه بنیاد شهید یا جانبازان صادر شده باشد را ارائه دهند.

✅آزادگان و همسر و فرزندان آنها و جانبازان 10 درصد باید کارت و یا معرفی نامه ای که از سوی اداره ایثارگران و جانبازان صادر شده است را ارائه دهند.

✅رزمندگان با سابقه شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه یا بیشتر باید کارت و یا معرفی نامه ای که از سوی یگان مربوطه صادر شده است را ارائه دهند.

مشاوره در زمینه انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجویانی که قصد ثبت‌نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارند، حتما به این نکته توجه کنند که برای انتقالی در برخی از دانشگاه ها داشتن شرایط دیگری نیز الزامی است که قبل از درخواست باید از آن ها آگاه شوند.

در صورتی که هرگونه سوال یا ابهام در زمینه سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر چیست؟

    دانشجویان شاهد و ایثارگر برای ثبت درخواست انتقالی باید به سایت shahed.saorg.ir مراجعه نمایند. 

  2. برای درخواست انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر چه زمانی باید اقدام کرد؟

    زمان ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر از ۱۸ خرداد تا ۲۰ تیرماه می‌باشد. 

  3. مدارک لازم برای درخواست انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگران چیست؟

    مدارک لازم برای درخواست انتقالی به طور کامل در متن مقاله آورده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره