کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

لباس مناسب کنکور سراسری

کانال تلگرام تحصیلی     

لباس مناسب کنکور سراسری چگونه لباسی می‌باشد؟ کنکور سراسری از آزمون‌های پرچالش برای شرکت‌کنندگان است. به طوری که اغلب داوطلبان علاوه بر اینکه در مورد پاسخگویی به سوالات در بازه‌های زمانی در نظر گرفته شده، نگرانی دارند؛ اغلب مسائل دیگری از جمله نحوه لباس پوشیدن برای جلسه کنکور سراسری نیز برای آن‌ها سوال است. شرکت‌کنندگان آقا و خانم، باید با پوششی در جلسه کنکور سراسری حاضر شوند، که ضمن نداشتن مشکل از نظر قانونی، در آن‌ها نیز احساس راحتی داشته باشند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل، همراه ما باشید تا با جزئیات نحوه لباس پوشیدن مناسب برای حضور در جلسه کنکور سراسری آشنا شویم.

لباس مناسب کنکور چگونه باید باشد؟

پوشش مناسب در روز کنکور سراسری از آن دسته مسائلی است که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند. در بررسی لباس مناسب کنکور برای داوطلبان، شرکت کنندگان در این آزمون به دو دسته داوطلبان آقا و خانم دسته بندی می‌شوند.

اما در مورد پوشش روز برگزاری کنکور سراسری، برخی قاعده‌های کلی وجود دارد که متقاضیان باید آن‌ها را رعایت کنند. فرقی نمی‌کند که شما از داوطلبان آقا و یا خانم می‌باشید. باید برای شرکت در این آزمون، راحت‌ترین لباس خود را انتخاب کنید.

استفاده از لباس ها و شلوارهای جذب را برای روزهای پس از کنکور سراسری موکول کنید. حتما از پیراهن و شلوار راحتی استفاده کنید تا طی چند ساعتی که بر روی صندلی می‌نشینید و مشغول پاسخگویی به سوالات هستید، احساس راحتی داشته باشید. شلوارهایی که جنس نرم و راحتی دارند، بهترین گزینه هستند.

به طور کلی باید در انتخاب لباس مناسب برای کنکور سراسری، توجه راحتی را الویت قرار دهید. این موضوع را فراموش نکنید که اگر لباس نامناسبی به تن داشته باشید، قادر به تمرکز و پاسخگویی به سوالات نخواهید بود. در ادامه به نکات انتخاب لباس مناسب برای شرکت در کنکور سراسری اشاره کرده‌ایم.

پوشیدن لباس گرم برای کنکور دی ماه‎

کنکور سراسری 1402 دوبار در سال برگزار می‌شود. در صورتی که از شرکت‌کنندگان در نوبت‌اول کنکور سراسری در دی ماه هستید، حتما از لباس گرم استفاده کنید.

با اینکه گرم بودن حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی شده، اما به منظور جلوگیری از احساس سرما، حتما لباس گرم نیز همراه خود داشته باشید. احساس سرما می‌تواند منجر به بهم‌خوردن آسایش داوطلبان شده و تمرکز آن‌ها را بهم بریزید. بهترین انتخاب برای شرکت در جلسه کنکور سراسری دی ماه، لباس گرمی است که بتوانید در صورت گرم بودن حوزه نیز آن را از تن خارج کنید.

پوشیدن لباس خنک برای کنکور تیرماه

اگر از متقاضیان کنکور سراسری در تیرماه هستید، لازم است که لباس خنکی را برای حاضر شدن در جلسه آزمون انتخاب کنید.

هوای گرم تابستان منجر به پریشانی داوطلبان می‌شود، چراکه گرما خود عاملی برای بهم‌ریختگی ذهنی داوطلبان به شمار می‌رود. توصیه مشاوران دانتل این است که هر دو دسته داوطلبان آقا و خانم، لباس‌های خنک و تابستانی لباس مناسب حضور در جلسه کنکور سراسری تیرماه انتخاب کنند. لباس‌هایی که غالبا نازک‌تر از دیگر لباس‌ها هستند و احساس خنکی را منتقل می‌کنند.

پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ

پوشیدن لباس‌های تنگ در میان خانم‌ها و آقایان رواج دارد. اگر شما نیز از آن دسته از افراد می‌باشید که غالبا از لبا‌س‌های تنگ استفاده می‌کنید، بهتر است این موضوع را در جلسه کنکور سراسری فراموش کنید.

استفاده از لباس‌های تنگ، همچون شلوار و مانتو تنگ، جریان گردش خون در بدن را مختل می‌کند. این موضوع دستپاچگی و کلافگی همراه با احساس عدم تمرکز برای داوطلبان به همراه دارد.

بنابراین توصیه می‌کنیم از لباس‌های آزاد و کمی گشاد برای حضور در جلسه کنکور سراسری، استفاده کنید. پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری، از داوطلبان انرژی می‌گیرد و بی‌شک آن ها توانایی برای مقابله با احساس ناشی از پوشیدن لباس نادرست نیز نخواهند داشت.

پوشیدن لباس مناسب کنکور سراسری مطابق عرف

از اصلی‌ترین نکات در انتخاب لباس مناسب برای کنکور سراسری، این است که داوطلبان مطابق با عرف، لباس‌های خود را انتخاب کنند. 

بهتر است آقایان از پیراهن و شلوار و خانم ها نیز از مانتو، شلوار و مقنعه استفاده کنند. البته این یک الزام نیست و افرادی که دارای پوشش‌های نامتعارف باشند، می‌توانند بدون مشکل در جلسه آزمون حضور پیدا کنند. اما پوشیدن لباس مطابق عرف، تمرکزها را از روی شما برمی‌دارد. می‌توانید بدون نگار آزار دهنده دیگر داوطلبان، تمرکز خود را بر روی پاسخگویی به سوالات بگذارید.

استفاده از کفش مناسب

شما برای پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری، باید تا چندین ساعت در یکجا بنشینید. سعی کنید از کفش مناسبی استفاده کنید که در ناحیه پاها احساس راحتی داشته باشید. 

پوشش مناسب کنکور سراسری در برای جلوگیری از انتقال بیماری

کنکور سراسری 1402 در شرایط شیوع ویروس کرونا برگزار شد. این موضوع منجر به نگرانی والدین و داوطلبان در کنکور سراسری شده بود. به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اهمیت بالایی برخودار بود.

این موضوع برای کنکور سراسری 1402 با شدت کمتری همراه است، به طوری که شیوع این ویروس تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است و میزان مرگ و میر ناشی از آن به صفر نزدیک شده است. با این حال در صورتی که نگران سلامتی خود در جلسه کنکور سراسری هستید، توصیه می‌کنیم لوازم زیر را نیز همراه خود داشته باشید.

  • ماسک
  •  ژل ضدعفونی و الکل
  • دستمال کاغدی
  • شیلد و یا محافظ های طلقی صورت
  • دستکش

برای جلوگیری از انتقال بیماری‌هایی همچون کرونا و یا آنفولانزا بهتر است که ماسک و دستکش نیز در کنار رعایت دیگر موارد بهداشتی، جزئی از پوشش خود استفاده کنید. در روز برگزاری آزمون ، شما باید علاوه بر توجه به پوشیدن لباس مناسب جلسه کنکور سراسری به دیگر موارد نیز توجه کنید.

همراه داشتن ساعت

ساعت یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز در جلسه آزمون به شمار می‌رود. داوطلبان به کمک ساعت می‌توانند زمان را به شیوه‌ای بهتر مدیریت کنند. اگر جزو داوطلبانی هستید که پیش از شرکت در کنکور سراسری، در کنکورهای آزمایشی شرکت کرده‌اید. حتما به خوبی از اهمیت ساعت برای پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری مطلع هستید. دلیل این موضوع این است که شما برای پاسخگویی به هر یک از سوالات، مان مشخصی را در اختیار دارید.

همراه داشتن مواد مغذی

داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری، ساعات طولانی را در جلسه حضور دارند. همین موضوع می‌تواند مشکلاتی شامل افت فشار را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد. افت فشار منجر به بروز مشکلاتی شامل کاهش قدرت تجزیه و تحلیل در متقاضیان می‌شود. متقاضیان علاوه بر موارد گفته شده برای لباس ممناسب جلسه کنکور آبمیوه، نوشیدنی‌ها، مغزهای مقوی و … را نیز همراه خود داشته باشند.

وسایل مورد نیاز روز کنکور

از مهم ترین وسایل مورد نیاز در روز کنکور، موارد زیر است:

  • کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 
  • سنجاق برای اتصال کارت ورود به جلسه به سینه داوطلب
  • اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار
  • دو عدد مداد نرم
  • پاک کن
  • تراش
  • دستمال کاغذی
  • خرما یا آجیل

وسایل ممنوعه سر جلسه کنکور

از مهم ترین وسایل ممنوعه سر جلسه کنکور سراسری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف دستی
  • ساک دستی
  • پیجر
  • تلفن همراه
  • تبلت
  • قلم نوری
  • ساعت هوشمند
  • دستبند هوشمند
  • انگشتر هوشمند
  • جزوه
  • کتاب
  • ماشین حساب
  • هرگونه نُت و یادداشت

مشاوره لباس مناسب کنکور سراسری

در صورتی که داوطلبان هر یک از وسایل فوق را به همراه داشته باشند، نمی‌توانند در جلسه آزمون شرکت کنند. لازم است اشاره کنیم که به همراه داشتن گوشی حتی در حالت خاموش نیز، جرم محسوب می‌شود. در صورتی که مراقبان از داوطلبی در جلسه کنکور سراسری گوشی دریافت کنند، به منزله تقلب خواهد بود.

در صورتی که در زمینه لباس مناسب کنکور سراسری و روز برگزاری آزمون سوالات بیشتری دارید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

لباس مناسب کنکور سراسری چه پوششی می باشد؟

پوششی که داوطلب در آن احساس راحتی داشته باشد، بهترین پوشش برای حضور در جلسه آزمون سراسری خواهد بود.

برای جلسه کنکور سراسری، چه چیزهایی باید همراه خود داشته باشیم؟

کارت شناسایی، کارت ورود به جلسه کنکور، مداد، پاک کن، ساعت مچی ساده، مواد مغذی و … از لوازم مورد نیاز در جلسه کنکور سراسری است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره