ثبت نام کنکور سراسریکنکور سراسری

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور یکی از دغدغه های داوطلبانی است که سال آخر تحصیل هستند و قصد شرکت در آزمون را دارند. داوطلبانی که در زمان تعیین شده موفق به دریافت مدرک دیپلم خود شوند، مشکلی برای شرکت در آزمون نخواهند داشت اما در غیر این صورت باید از شرایط و ضوابط عدم فارغ التحصیلی اطلاع کامل داشته و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند؛ در غیر این صورت قبولی آن ها لغو شده و امکان ورود به دانشگاه را نخواهند داشت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران دانتل کو تماس بگیرید. 

 

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور 

هر ساله بسیاری از داوطلبان کنکوری، افرادی هستند که در سال آخر تحصیل خود می باشند. این داوطلبان هیچ محدودیتی برای نام نویسی کنکور ندارند و می توانند در آزمون ثبت نام کنند اما شرط نام نویسی این است که داوطلب تا آخر شهریور ماه همان سال فارغ التحصیل شود. (داوطلبان ورودی بهمن باید تا آخر بهمن ماه فارغ التحصیل شوند.) در غیر این صورت ثبت نام فرد در کنکور با مشکل مواجه خواهد شد و امکان ورود به دانشگاه وجود نخواهد داشت. 

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور در زمان تعیین شده با توجه به ورودی دانشگاه، مشکلات جدی را در فرایند کنکور به وجود خواهد آورد به طوری که حتی اگر داوطلب رتبه برتر شده باشد نیز همچنان قبولی او لغو می گردد. 

داوطلبان نظام قدیم نیز که فارغ التحصیل شده اند، باید حتما مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند و حداکثر تا آخر ماه بهمن مدارک خود را تکمیل کنند. چنانچه داوطلبان نظام آموزشی قدیم مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشند، قبولی آن ها در کنکور لغو می گردد. 

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور

 

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور | شرایط ثبت نام کنکور بدون فارغ التحصیلی 

در برخی شرایط داوطلبان سال آخر در یک یا چند امتحان مردود می شوند و در نتیجه نمی توانند در زمان تعیین شده فارغ التحصیل شوند. در این شرایط نیز همچنان امکان ثبت نام بدون مدرک دیپلم وجود دارد و عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور در صورت واجد شرایط بودن مشکلی را به وجود نمی آورد. 

این داوطلبان باید در امتحانات شهریور ماه شرکت کرده و حتما نمره قبولی را کسب کنند تا فارغ التحصیلی آن ها تا آخر شهریور ثبت شود. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه در نیمسال دوم را دارند نیز باید تا آخر بهمن ماه مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایند. 

داوطلبان نظام آموزشی قدیم که سوابق تحصیلی ندارند نیز باید در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند و از این طریق سوابق تحصیلی برای خود ایجاد کنند. در این صورت داوطلب می تواند در کنکور سراسری شرکت کند.

  توجه داشته باشید که تمامی شرایط ثبت نام کنکور بدون فارغ التحصیلی در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر می شود و داوطلبان می توانند با مطالعه آن اطلاعات لازم را به دست آورند. در صورت داشتن سوال در مورد شرایط ثبت نام می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مهلت داوطلبان کنکور برای فارغ التحصیلی 

همانطور  که گفته شد عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور در روند ثبت نام آزمون مشکلی به وجود نمی آورد اما به شرط آنکه داوطلب تا زمان تعیین شده فارغ التحصیل شده و مدرک خود را کسب کند. زمهلت فارغ التحصیلی با توجه به نیمسال تحصیلی ورود به دانشگاه در نظر گرفته می شود. 

داوطلبان برای ورود به دانشگاه در نیمسال تحصیلی اول باید تا آخر شهریور 1403 و برای ورود به دانشگاه در نیمسال تحصیلی دوم تا اخر بهمن 1403 فارغ التحصیل شوند. انتخاب رشته کنکور سراسری در شهریور ماه انجام می شود و در آن زمان داوطلبان از فارغ التحصیلی خود در زمان تعیین شده اطلاع خواهند داشت. در صورتی عدم فارغ التحصیلی تا آخر شهریور داوطلب باید برای ثبت نام در نیمسال دوم اقدام کند. 

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور در صورتی مهلت فارغ التحصیلی و شرایط لازم رعایت شود، مخدودیتی را به وجود نخواهد آورد اما اگر داوطلب تا آخر بهمن ماه نیز فارغ التحصیل نشود، دیگر راهکاری وجود نخواهد داشت و باید برای ثبت نام در کنکور سال آینده اقدام کند. 

 

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور | نحوه ثبت نام کنکور بدون فارغ التحصیلی 

داوطلبان سال آخر که هنوز فارغ التحصیل نشده اند، باید مانند سایر داوطلبان در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و روند نام نویسی را انجام دهند. تفاوت نام نویسی در صورت عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور با سایر داوطلبان به این صورت است که در بخش معدل، نمی توانند معدل دقیق خود را وارد کنند. اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه بسیاری از داوطلبان کنکور شرایط یکسانی دارند و هنوز فارغ التحصیل نشده اند. 

در نتیجه سازمان سنجش این مساله را به عنوان یک محدودیت در نظر نمی گیرد و داوطلبان می توانند پس از فارغ التحصیلی و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، معدل خود را ویرایش کرده و معدل دقیق شان را وارد نمایند. توجه داشته باشید که عدم درج معدل به صورت دقیق، مشکلات جدی را در روند قبولی کنکور به وجود می آورد پس حتما نسبت به ویرایش معدل در زمان تعیین شده اقدام نمایید. 

 

مشاوره کنکور

عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور در روند نام نویسی مشکلی را به وجود نمی آورد اما به شرط آنکه داوطلب تا آخر شهریور و یا بهمن ماه فارغ التحصیل شود. داوطلبان نظام قدیم نیز باید در همین زمان مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و ارائه دهند. در صورت عدم فارغ التحصیلی داوطلب می تواند با موافقت دانشگاه و تعهد برای دریافت مدرک دیپلم وارد دانشگاه شود اما در غیر این صورت چاره ای جز کنکور سال آینده باقی نمی ماند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

    در صورت عدم فارغ التحصیلی تا زمان تعیین شده داوطلب امکان ورود به دانشگاه را نخواهد داشت. 

  2. آیا در عدم فارغ التحصیلی داوطلبان کنکور امکان شرکت در آزمون وجود ندارد؟

    در صورتی که داوطلبان تا زمان تعیین شده فارغ التحصیل شود مانعی برای شرکت در آزمون وجود نخواهد داشت. 

  3. مهلت فارغ التحصیلی برای شرکت در آزمون تا چه تاریخی است؟

    در متن مقاله به مهلت فارغ التحصیلی به صورت کامل پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره