سایر موضوعاتسایر آزمون ها

زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد 99 | تاریخ و نحوه برگزاری

کانال تلگرام تحصیلی     

برنامه امتحانات دانشگاه آزاد در زمان انتخاب واحد دانشجویان مشخص می‌گردد. دانشجویان طبق زمانبندی اعلامی باید برای شرکت در امتحان آماده شوند. اما در ایام شیوع کرونا وضعیت امتحانات دانشگاه آزاد نیز دچار تغییر شده است. امتحانات در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99 به صورت مجازی و با تاخیر برگزار گردید. برای  کسب اطلاع از زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد در ترم جاری با ما همراه باشید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد 99

زمانبندی و برنامه امتحانات، زمان انتخاب واحد در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان باید انتخاب واحدهای خود را به نحوی انجام دهند که در برنامه امتحانی دچار تداخل نشوند. با توجه به تعطیلی دانشگاه ها پس از شیوع کرونا، زمان و نحوه برگزاری امتحانات نیز دچار ابهام شده است. با توجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، نحوه برگزاری آزمون از حضوری به مجازی تغییر یافته است. زمان برگزاری امتحانات در ترم دوم سال تحصیلی 98-99 نیز دچار تعویق شده بود.

در ترم جاری، یعنی ترم اول سال تحصیلی 1399-1400 دانشگاه آزاد مطابق گذشته برنامه زمانبندی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. در صورت تداوم شرایط پاندمی کرونا، احتمال برگزاری مجازی امتحانات قوت می‌گیرد.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد

در شهرهایی که وضعیت حاد کرونا وجود دارد، امتحانات به صورت مجازی برگزار می‌شود. دانشجویان از طریق سامانه سیدا وارد پروفایل خود شده و مطابق زمان‌بندی اعلامی، لینک امتحان خود را انتخاب می‌نمایند. زمان انجام هر آزمون توسط استاد مربوطه مشخص شده و تعداد سوالات پیش از شروع امتحان معین می‌شود. در طول فرآیند امتحان، دانشجو با پاسخگویی به یک سوال و انتخاب دکمه تائید می‌تواند دسترسی به سوال بعدی داشته باشد.

در طی ماه‌های گذشته دانشگاه آزاد اقدام به یکپارچه سازی سایت واحدهای دانشگاهی خود نموده است. سامانه آموزشیار به نشانی الکترونیکی edu.iau.ac.ir سامانه جدیدی است که دانشگاه آزاد در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. انتخاب واحد و پرداخت شهریه و سایر امور آموزشی دانشجویان در ترم جاری از طریق این سامانه صورت گرفته است. در این سامانه تازه تاسیس هنوز لینکی در ارتباط با امتحانات قرار داده نشده است. به محض ایجاد لینک امتحان و انتشار اطلاعات جدید در این خصوص، مراتب در همین مقاله در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

ورود به سامانه آموزشیار

دانشجویان برای دسترسی به سامانه آموزشیار باید از طریق نشانی edu.iau.ac.ir اقدام نمایند.

آموزشیار

همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید، لینک دانشجو برگزیده می‌شود. در کادر ورود دانشجویان باید شماره دانشجویی جدید خود را وارد نمایید. شماره جدید همان شماره دانشجویی قبل است که عدد کد دانشکده بر سر آن افزوده شده است. یعنی ابتدا اعداد کد دانشکده را تایپ نموده و در ادامه بدون فاصله شماره دانشجویی قبلی را تایپ کنید.

شماره-دانشجویی

در ادامه در کادرهای مربوطه باید علامت تیک وارد شود.

علامت-تیک

در صفحه جدید نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید. نام کاربری همان شماره دانشجویی جدید است که در انتهای آن edu@ اضافه شده است. کلمه عبور عینا همان شماره دانشجویی جدید است.

نام-کاربری-و-کلمه-عبو

با ورود به سامانه می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره