مدارسمدارس خاص

ثبت نام مدارس ایثارگران

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام مدارس ایثارگران یکی از گزینه های ادامه تحصیل برای افراد مشمول سهمیه ایثارگری است. این مدارس به منظور تسهیل شرایط ادامه تحصیل برای جانبازان، ایثارگران و رزمندگان و خانواده آن ها تاسیس شده است و امکان تحصیل سایر افراد در این مدارس وجود ندارد. شرایط تحصیل در مدرسه ایثارگران با دیگر مدارس متفاوت است و به همین دلیل افراد متقاضی باید قبل از هر اقدامی از شرایط و ضوابط نام نویسی اطلاع داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام مدارس ایثارگران خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام مدارس ایثارگران

با توجه به اقدامات بزرگ رزمندگان و ایثارگران و به منظور قدردانی از آنان مدارسی در سراسر کشور تاسیس شده است که تنها به افراد ایثارگر و خانواده آن ها اختصاص دارد و می‌توانند با توجه به وضعیت سهمیه خود در این مدارس ثبت‌نام کرده و به ادامه تحصیلی تا پایان متوسطه دوم بپردازند. 

مدارس ایثارگران با مدارس شاهد متفاوت است و شرایط ثبت‌نام و ادامه تحصیل در آن نیز خاص و متفاوت از دیگر مدارس می‌باشد. افرادی متقاضی ثبت نام مدارس ایثارگران باید از شرایط و ضوابط آگاه بوده و بر این اساس اقدام به نام نویسی نمایند. تحصیل در مدرسه ایثارگران تنها در مقاطع متوسطه اول و دوم و هنرستان های فنی حرفه ای امکان پذیر می‌باشد.  

با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان ایثارگر اطلاع دقیق در مورد نحوه ثبت نام مدارس ایثارگران ندارند، این مطلب از سایت دانتل کو را به بررسی شرایط و ضوایط و جزییان ثبت نام در این مدارس اختصاص داده ایم. 

 

ویژگی های مدارس ایثارگران

مدارس ایثارگران تنها به دانش آموزان شاهد و ایثارگر اختصاص دارد و هدف از تاسیس این مدارس نیز ادامه تحصیل این دانش آموزان می‌باشد. دانش آموزان غیر ایثارگر امکان نام نویسی و ادامه تحصیل در مدرسه ایثارگران را ندارند. این مدارس شرایط متفاوتی برای تحصیل دارند و دانش اموزان نیز ملزم به رعایت این شروط در هنگام نام نویسی و در حین تحصیل می‌باشند. از ویژگی های مدارس ایثارگران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅مقاطع تحصیلی در مدارس ایثارگران متوسطه اول و دوم و هنرستان فنی حرفه ای می‌باشد. مدارس تنها در مراکز شهرها دایر هستند.

✅برنامه آموزش در این مدارس به صورت دو ترم مهر و بهمن ماه و یک ترم تابستان می‌باشد. در هر ترم تحصیلی دانش آموزان باید هفته آموزشی گذرانده و سه هفته نیز به امتحانات بگذرانند. 

✅در برنامه آموزشی ایثارگران هر درس به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شود و اگر دانش آموز موفق به کسب قبولی یا نمره بالا در یک درس نشود، بر دیگر دروس او تاثیری نخواهد گذاشت. 

✅ ساعت آموزش و تدریس برای هر درس نسبت به سایر دوره های آموزشی بیشتر است و دو برابر می‌باشد. این مدت زمان در ترم تابستانی تا چهار برابر نیز بیشتر خواهد شد. 

✅ کلاس های درسی مدارس ایثارگران به صورت حضوری و غیر حضوری و با توجه به ضوابط کمیسیون ماده 8 آیین نامه برگزار خواهد شد. 

✅ در صورتی که دانش آموز برای درسی آمادگی داشته باشند، می‌تواند در ابتدای ترم آزمون داده وو در صورت کسب نمره قابل قبول در کلاس های درس شرکت نکند. 

✅ آزادگان این امکان را دارند که بدون آزمون تغییر رشته، از رشته های نظری به فنی حرفه ای و یا برعکس تغییر مسیر داده و به ادامه تحصیل بپردازند. 

❌ ثبت نام مدارس ایثارگران و ادامه تحصیل در این مدارس کاملا رایگان می‌باشد. 

❌ دروس ورزش و آمادگی دفاعی در مدارس ایثارگران الزامی نیست.

ثبت نام مدارس ایثارگران 

 

شرایط ثبت نام مدارس ایثارگران

در صورتی که افراد مشمول سهمیه ایثارگران قصد تغییر رشته از طریق دیپلم مجدد را داشته باشند، می‌توانند در ثبت نام مدارس ایثارگران شرکت کنند. این مدارس برنامه و ساعات آموزشی را به نحوی تنظیم می‌کنند که با شرایط و وضعیت ایثارگران مطابق باشد. 

خانواده افراد ایثارگر نیز می‌توانند در این مدارس ثبت نام کرده و در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و هنرستان فنی حرفه ای ثبت نام نمایند. سایر افراد مشمول ثبت نام در مدارس ایثارگران به شرح زیر می‌باشند. 

✅افرادی که قبلا در این مدارس تحصیل کرده اند در اولویت بالاتری قرار دارند. 

✅رزمندگان با حداقل سه ماه حضور داوطلبانه در جبهه جنگ

✅جانبازان بیشتر از 10 درصد

✅آزادگان

✅برادر و پدر شهید یا مفقو الاثر

✅همسر و فرزندان شاهد

✅خانواده رزمندگان با حضور حداقل ۶ ماه در جبهه جنگ

✅افراد عضو بسیج با امتیاز 50

 

نحوه ثبت نام مدارس ایثارگران

ثبت نام مدارس ایثارگران به صورت حضوری انجام می‌شود و افراد متقاضی باید مدارک خود را اماده کرده و با مراجعه به مدرسه مورد نظر خود، نام نویسی شان را انجام دهند. از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام می‌توان به مدارک شناسایی، تحصیلی و مدارک ایثارگری اشاره کرد. 

در صورتی که شرایط لازم برای ثبت نام مدارس ایثارگران را ندارید، می‌توانید نسبت به نام نویسی در مدارس شاهد اقدام نمایید. ثبت نام مدارس شاهد در زمان مشخصی انجام می‌شود و شرایط خاصی نیز دارد. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره مدارس ایثارگران

مدارس ایثارگران تنها به منظور آموزش و تحصیل افراد ایثارگر و خانواده آن ها تاسیس شده است و شرایط تحصیلی متفاوتی نسبت به سایر مدارس دارد. افراد متقاضی برای نام نویسی باید با در دست داشتن مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام مدارس ایثارگران برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ایثارگران می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام مدارس ایثارگران به چه صورت است؟

    نام نویسی این مدارس به صورت حضوری انجام می‌شود. 

  2. آیا سایر افراد نیز امکان نام نویسی در مدارس ایثارگران را دارند؟

    خیر این مدارس تنها به افراد ایثارگر اختصاص دارد و سایر افراد امکان نام نویسی نخواهند داشت. 

  3. شرایط ثبت نام مدارس ایثارگران چیست؟

    از شرایط ثبت نام می‌توان به داشتن سهمیه جانبازی و ایثارگری و غیره اشاره کرد که در متن مقاله به طور کامل به توضیح آن ها پرداخته شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره