وبلاگ دانتل

رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی از سوالات داوطلبان آزمون دکتری می‌باشد. همانطور که می‌دانید ثبت نام آزمون دکتری محدودیت هایی از نظر تجانس رشته دارد و فارغ التحصیلان با مدارک غیرمرتبط امکان نام نویسی نخواهند داشت. عدم اطلاع از این مساله مشکلاتی را در روند نام نویسی برای داوطلبان به وجود خواهد آورد. در این مطلب به بررسی کامل رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی

در مقطع دکتری شرط تجانس یکی از مهم ترین شروط ثبت نام در آزمون است و داوطلبان تنها مجاز به شرکت در آزمونی هستند که با رشته فارغ التحصیلی آن ها در مقطع ارشد متجانس باشد. داوزلبان چنانچه این شرط تجانس را رعایت نکند در صورت پذیرش نیز اجازه نام نویسی در دانشگاه را نخواهند داشت.

🔴 رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی به شرح زیر می باشد:

تمامی رشته ها می توانند در آزمون دکتری شرکت کنند. داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد در هر رشته های می توانند در آزمون دکتری مجموعه شرکت نمایند.

 

ثبت نام آزمون دکتری

داوطلبان مقطع دکتری می‌توانند پس از مطالعه منابع کنکور و شرکت در آزمون دکتری نسبت به انتخاب کد رشته محل های مربوطه بپردازند. در این مطلب به بررسی رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی پرداختیم. قبل از کسب اطلاع از رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی بهتر است که داوطلبان در مورد زمان ثبت نام آزمون دکترا اطلاع دقیق داشته باشند تا مهلت نام نویسی را از دست ندهند. 

آزمون دکتری هر ساله معمولا در اسفند ماه برگزار می شود و داوطلبان پس از شرکت در آزمون در صورت مجاز بودن می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود با ثبت نام در سایت سنجش امکان انتخاب رشته در تمامی دانشگاه ها را خواهند داشت.لذا متقایان تحصیل در دانشگاه آزاد نیازی به شرکت آزمون جداگانه ندارند.

 

آیا تمامی رشته ها مجاز به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد هستند؟

در مقطع کارشناسی ارشد محدودیتی برای انتخاب رشته امتحانی وجود ندارد و داوطلبان فارغ التحصیل در رشته های مختلف می‌توانند در رشته های غیرمرتبط ثبت نام نمایند. اما در مقطع دکتری شرایط متفاوت است و شرط تجانس از شروط بسیار مهم نام نویسی می‌باشد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی

مقطع دکتری یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی است و گزینش آن نیز در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی انجام می‌شود. داوطلبان در مرحله اول باید در آزمون دکتری شرکت کرده و نمره حد نصاب را به دست آورند. در صورت قبولی در آزمون و انتخاب رشته، دانشگاه ها داوطلب را برای مصاحبه حضوری دعوت خواهند کرد. برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

در جلسه مصاحبه در مورد وضعیت علمی و پژوهشی داوطلب سوالاتی پرسیده شده و در صورت واجد شرایط بودن در دانشگاه پذیرفته خواهد شد. چنانچه در مورد رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی سوال دارید و یا قصد قبولی در آزمون کتبی و آمادگی برای جلسه مصاحبه را دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های مجاز برای دکتری ژئومورفولوژی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره